IN FERNEM LAND

LICEU:LA NOVA TEMPORADA 2012-2013


S’ha filtrat a la mateixa web del Liceu i aquí us ho deixo per fer les primeres valoracions

Els nibelungs en cinema (Fritz Lang) 27/04/2012

Jove Orquestra Nacional de Catalunya dir: Manel Valdivieso

Festival Wagner (Bayreuth)

Der fliegende Holländer

Ievgueni Nikitin, Ricarda Merbeth, Michael König, Franz-Josef Selig, Benjamin Bruns i Christa Mayer. Sebastian Weigle

Lohengrin

Klaus Florian Vogt, Annette Dasch, Susan Maclean, Thomas J. Mayer, Wilhelm Schwinghammer, Samuel Youn, Stefan Heibach, Willem van der Heyden, Rainer Zaun i Christian Tschelebiew. Sebastian Weigle

Tristan und Isolde

Iréne Theorin, Robert Dean Smith, Michelle Breedt, Jukka Rasilainen, Robert Holl, Ralf Lukas, Clemens Bieber, Arnold Bezuyen i Martin Snell. Peter Schneider

Orquestra i cor del Festival de Bayreuth

Setembre 2012 L’Alvin Ailey Dance Theater

Octubre 2012

La forza del destino (G.verdi)

Violeta Urmana, Marianne Cornetti, Marcello Giordani, Ludovic Tézier, Micaela Carosi, Enkelejda Shkosa, Zoran Todorovitch, Leo Nucci, Norma Fantini, Anna Smirnova, Alfred Kim, Vladimir Stoyanov i altres. Jean-Claude Auvray i Renato Palumbo

American Ballet Theatre: Don Quixot

Desembre 2012

Bejun Mehta, Orquestra Barroca de Frigurg, Gottfried von der Goltz

Gener 2013

Rusalka (Antonin Dvorák)

Camilla Nylund, Klaus Florian Vogt, Ildiko Komlosi, Emily Magee i altres. Stefan Herheim i Andrew Davis

Iolanta (Txaikovsk) versió de concert

Anna Netrebko i altres. Orquestra Simfònica i Cor del Teatre Mariinski de Sant Petersburg Valery Gergiev

Febrer 2013

Les Contes d’Hoffamnn (Ofenbach)

Natalie Dessay, Vittorio Grigolo, Laurent Naouri, Michele Losier, Eglise Gutiérrez, Ismael Jordi, Greer Grimsley, Gemma Coma-Alabert i altres. Laurent Pélly i Stéphane Denève

El Ballett am Rhein: L’art de la Fuga (JS Bach)

Concert Jordi Savall Le Concert des Nations

març 2013

Street Scenes (Kurt Weill)

Geof Dolton, Elena Ferrari, Paul Featherstone, Kate Nelson, Paul Curievici, Joseph Shovelton i altres, Cor Vivaldi. John Fulljames i Tim Murray

Concert Joyce DiDonato I Complesso Barocco, Alan Curtis 

Madama Butterfly (Puccini)

Hui He, Roberto Alagna, Giovanni Meoni, Jossie Pérez, Ermonela Jaho, Jorge de Leon, Àngel Òdena, Gemma Coma-Alabert, Patricia Racette, Stefano Secco, Fabio Capitanucci, Marie Nicole Lemieux,  Amarilli Nizza, Roberto Aronica, Carlos Bergasa, Gemma Coma-Alabert i altres. Moshe Leiser i Patrice Gaurier, Josep Pons i Giuseppe Callegari

abril i maig 2013

Das Rheingold (Wagner)

Albert Dohmen, Kurt Streit,Andrew Shore, Mihoko Fujimura, Jason Howard, Francisco Vas, Oleg Bryjak, Katarina Karnéus i altres. Robert Carsen i Josep Pons

maig i juny 2013

Il Turco in Italia (Rossini)

Nino Machaidze, Ildebrando d’Arcangelo, Renato Girolami, Pietro Spagnoli, David Alegret, Marisa Martins, Albert Casals i altres. Cristof Loy i Victor Pablo Pérez.

maig i juny 2013

L’elisir d’amore (G.Donizetti)

Rolando Villazón, Aleksandra Kurzak, Joan Martín-Royo, Ambrogio Maestri, Cristina Obregón i altres. mario Gas i Daniele Callegari

juny i juliol 2013

Lucio Silla (W.A.Mozart)

Kurt Streit, Patricia Petibon, Silvia Tro Santafé, Inga Kalna, Alessandro Liberatore, Laura Aikin, Marina Comparato, Iano Tamar i altres. Claus Guth i Harry Bicket

Rienzi (Wagner) versió concert

Christian Franz, Michelle Breedt, Elisabete Matos, Peter Rose, Friedemann Röhlig, Josep Fadó, Werner van Mechelen i Àlex Sanmartí.

Orquestra simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Pablo González

Font: http://www.liceubarcelona.cat/temporada-2012-2013/tots.html (aquest enllaç ha estat caancel·lat)

Un comentari

  1. Menos mal que vienen algunas primeras figuras… creía que visto lo visto.. iban a contratar a mi prima del pueblo……

    Tiembla Jonás……. viene Vittorio Grigolo….. ya me entendeis……

    Saludos y gracias por el avance Joaquim, ets un solet….

    Besos a todos/as.

    M'agrada

  2. bocachete

    Bé… hi ha òperes populars (vistes no fa tant, això sí), òperes menys populars però atractives d’entrada i que haurien de portar públic sense problemes (Turco, Hoffmann…), alguna raresa sense riscos (Russalka, Weill) i molt, molt Wagner (tot i que només un d’escenificat). Està bé, i suposo que no podem queixar-nos-en gaire, però tenint en compte els cent anys de Verdi, hi ha com un greuge comparatiu amb el rival teutònic.

    Ara, això dels Nibelungs de Lang és ara mateix, a l’abril… Pot ser interessant.

    M'agrada

  3. Pere

    D’entrada, no em sembla malament. Totalment d’acord en que la presència wagneriana és un pel abusiva. Malgrat tot, hi ha títols interessants i amb repartiments força atractius.
    La por me la fan alguns registes anunciats. Des que vaig deixar l’abonament sempre miro amb lupa aquest aspecte. Aquí és on es podria estalviar. HI ha hagut produccions caríssimes que han estat lletgissimes i han obtingut un rebuig molt ampli per part del públic. Convindria als gestors entendre que aquest és un aspecte on s’ha abusat moltíssim i s’ha hiperdimensionat. Hi ha registes excel·lents que poden fer produccions eficaces, interessants i atractives sense llençar els diners com va passar amb el desastrós Trovatore.

    M'agrada

  4. KÀTIA

    De moment no em sembla malament,però el cert es que tinc dubtes no en quàn la programació sino els elencs.Hi ha bones figures però no em fío dels nostres capitostes..
    Gràcies per la informaciò,Joaquim..

    M'agrada

  5. Rosa

    Gràcies, Joaquim. Ens cuides molt, ens fas saber les novetats desseguit. Hi ha veus bones en alguns repartiments, cosa que no m’esperava.
    Penso que podia haver estat pitjor. L’any vinent és el bicentenari de Wagner i hi ha molts obres seves. Soc molt wagneriana i em sembla molt bé. Però cal tenir en compte que també serà el bicentenari de Verdi. Potser el de Verdi es commemorarà la temporada 2013-2014?

    M'agrada

      • Y para mí también La considero una de las peores óperas de Donizetti y de todo el repertorio en general. Qué diferencia de calidad – siendo del mismo autor- comparada con la obra maestra que es “Don Pasquale”!

        Buenas noches, el aburrimiento que he padecido con “La Bohême” de esta noche pasada, me impide extenderme más.

        Fede

        M'agrada

  6. Alex

    Muy interesante las dos funciones de Iolanta, con Gergiev, su orquesta del Mariinsky y por supuesto, con Netrebko

    Por otra parte, hay que ser cauto y esperar los emparejamientos de los casts de óperas con tantos repartos como Forza, Contes y Butterfly ( por cierto, se repetirá en marzo y luego en julio, vamos demasiadas funciones).Buenas voces, otras no tanto, alguna rozando su finiquito

    Porfín el estreno en el Liceu, de IlTurco in Italia sorprendentemente, jamás representada hasta ahora ( aunque temo un Rossini con reggia de Loy, con lo fácil que hubiera sido alquilarla a Pesaro)

    Temo y bastante alguna dirección orquestal como a Pons dirigiendo Butterfly y Oro del Rhin y a Victor P Perez dirigiendo Il Turco

    Veremos como quedan los turnos de abonos y como se adecúan las operas a dichos turnos

    Por cierto, si esta programación todavía oficiosa se ha ” colado” en la propia web del Liceu, ¿ Quien la filtró, Marco o Matabosch?je..je…

    M'agrada

  7. Josep Olivé

    Doncs temporada que esta força bé. La presència de Wagner és aclaparadora. Ja va bé pels que ens agrada tant Wagner, però pels que tambè ens agrada Verdi (tots dos varen neixer al mateix any) la cosa està pel desequilibrada. Un altre bon Verdi hagués quedat molt millor. Espero que a la tardor del 2013 Verdi (i els seus admiradors) siguem justament recompensats.

    Molt interessant el Mozart seriós de Lucio Silla, molt, i tambè molt interessant la no sé si tan seriosa obra de Kurt Weil. Per fi torna un Rossini que donarà una mica d’aire al Liceu amb una de les seves òperes més fresques, i he hagut de llegir dues vegades lo de Iolanta, pel titol i pels intèrprets. Preciosa òpera servida per dos fantàstiques figures misicals. Desprès Rusalka, Els contes…doncs que força força força bé. Estic content. I si no hagués caigut “La dona sense ombra” hauria estat gairebé una temporada perfecta, perque el nivell dels cantans és, en moltes funcions, molt bó.

    M'agrada

    • Santi

      Estaria molt bé que es fes al Foyer una marató Verdi, com es va fer fan uns anys amb Bellini que va tenir tant d’èxit.o millor encara a la Sala principal amb l’orquestra 🙂

      M'agrada

  8. Eva D

    Moltíssimes gràcies Joaquim! Un privilegi més de la teva mà. Som molt afortunats! La temporada sembla interessant!
    Jo personalment tinc ganes de Wagner, repetir Elisir no m’importa, a veure Villazon de nou, que és tan bon comunicador… el meu marit està encantat per la Netrebko…
    Potser han “deixat anar” la graella per: 1) no haver de fer presentació davant premsa i així no parlar gaire amb la premsa en moments delicats com aquest; i 2) un intent de salvar els trastos?

    M'agrada

  9. Joaquim,
    Ets l’àngel anunciador del GTL. No puc opinaar perquè estic ofuscada. Un altra Nemorino Villazón en la producció, déjà vue, de Mario Gas! I el que encara és pitjor, el que em faria cridar de ràbia: Un Hoffman cantat – en aquest cas cantat és un eufemisme de cridat- per Grigolo!!! . Què he fet per merèixer aquests càstigs?

    M'agrada

    • Xavier C.

      No és que sigueu els últims… és que The New Quim Times sempre és el primer a assabentar-se (i informar) de tot. I des de que és tot un poder mediàtic amb presencia també a les ones rediofòniques…no se li escapa una!

      Bona temporada. Fa patxoca.

      M'agrada

  10. No hace falta decir que estoy super contenta: por fin escuharemos a la divina Anita y volveremos a disfrutar con la Dessay y yo, con mi Rolando. Me encanta que programen Los cuentos… para mí es una agradable sorpresa este anuncio. Yo, que no soy muy ducha en esto de la ópera, disfruto con las de toda la vida y con estas voces y creo que lo pasaré muy bien, por lo menos unas 4 veces, que para más, ya no me dará el reducido sueldillo.
    Me has animado la mañana!

    M'agrada

    • Santi

      Coincido contigo, Quim me ha animado el día al ver este post 🙂
      Estoy encantado con que venga Netrebko y Gergiev con Iolanta, menudo acierto!! 🙂
      El resto de títulos me encantan, así que ya estoy esperando los abonos para ver como puedo abarcar todo. Gràcies Quim!!!:-)

      M'agrada

  11. manu

    Trobo molt significatiu que el senyor Pons en el seu primer any com a director musical d’un teatre d’opera es posi ni més ni menys amb el Ring… Algú es creu realment que aquest senyor farà créixer l’instrument enfrontant-se amb repertori com aquest quan els titulars anteriors eren bastant més doctes (Billy, Weigle i Boder). No sé per què però no m’imagino al senyor Pons dirigint a Bayreuth… Trobo surrealista que a sobre se’ns vengui que un senyor que no té cap repertori operístic ha de ser qui faci pujar el nivell de l’orquestra. Algú ha escoltat la ONE recentment? Perque el nivell és fluixet, fluixet, ja poden dir els periodistes el que volen, que amb aquests el senyor Pons si que té bona mà. Convidant a Lang Lang a tocar amb l’ONE cada any per un paston no fa pujar el nivell de l’orquestra… El que si serveix és per sortir als diaris.

    M'agrada

  12. dandini

    Caram em sembla(si es confirma )una temporada boníssima.Esperan amb candeletes el debut de Stefan Herheim amb la regia de Rusalka.La programació em sembla equilibrada amb la lògica marató wagneriana.Suposo que l’any següent ho serà verdiana ,doncs s’inaugura amb La bataglia de Legnano,dirigida pel jove i prometedor Michele Mariotti. Només lamento la desaparició de “Die frau ohne schatten”,al menys s’hagues pogut fer en concert…M’uneixo als dubtes de l’Àlex en lo referent a les direccions orquestrals de Josep Pons.La llista de cantants és impressionant i està al nivell dels teatres que ens quadripliquen el pressupost….La visita en una mateixa temporada de Bayreuth i el Mariinski(encara que sigui en concert) em sembla inaudita.Espero que es confirmi tot ben aviat i que no hi haigi retallades posteriors.

    M'agrada

  13. al web de la Jonc no es parla de l’anell de Lang, és certa la notícia? no la farà la jonc-filarmonia? és repertori massa dur pels joncs, oi?

    Tant Wagner en versió concert, sobretot Rienzi, potser excessiu, sort del Rheingold amb Carsen..

    a mi, en general m’ha semblat bona la proposta, ja veurem en què queda. Combinat amb el Met 12-13, podem tenir un curs molt interessant.

    I espero canvis (dels bons) al capdavant del Liceu, que aquest nyap s’ha d’enmendar

    M'agrada

  14. Carlos R.

    Bueno, pues de confirmarse ya que la información ha desaparecido de la página web del Liceu y siempre teniendo en cuenta que se puede presentar un ERE en cualquier momento, no está nada mal, en absoluto. Títulos de interés y repartos como siempre cuidados, sumados a una gran visión comercial para asegurar taquillaje, no me parece descabellada y más interesante que la ya anunciada oficialmente temporada del Teatro Real.
    No me parece acertado que repita Villazón en Elisir, aunque entiendo la reposición. Mejor hubiera sido que hubiese sido contratado para cantar Hoffmann en lugar de Grigolo
    Los tenores de La forza del destino no están a la altura del resto del reparto e incluir Bayreuth otra vez, cuando ya se incluía en la presentación la temporada actual me parce más para rellenar que otra cosa.
    El Rienzi ya se hizo en versión de concierto, pienso que hubiera sido interesante apostar por Die Feen.

    M'agrada

    • colbran

      Totalmente de acuerdo contigo. Otra vez el dichoso “Elisir” me parece una tomadura de pelo, pero apuestan por lo seguro. Fue el más grande triunfo de Villazón. En esa función no hubo nadie que lo cuestionara y agradó a todos. Veremos en qué condiciones vuelve. Tiene a su favor el que se trata de una de las partituas más fáciles de cantar y además está la dichosa y para mi insoportable “Una furtiva lagrima”, pero como compensación está “Udite, o rustici!” y “Prendi per me sei libero”, lo único que salvo de toda la ópera y precisamente no las canta el tenor.

      “Die Feen” hubiera sido una auténtica sorpresa y muy preferible al “Rienzi”, ópera algo latosa, aunque contiene momentos brillantes. Puestos a ofrecerla en versión de concierto, mucho mejor estrenar “Die Feen”, pues me parece que nunca se ha presentado en el Liceu.

      De todas formas, en líneas generales, me parece una temporada atractiva, pero como del actual Director General ya no me creo nada de nada, es posible que auncien esto y en noviembre reciba la visita de “la palomita” y le dé por otro ERE, desprogramación de títulos y devolución de entradas o “donación a mejor causa” para el Liceu. Si existiera vergüenza y pundonor este señor ya no tendría que estar en nómina ya, pero, a juzgar por el comportamiento y palabras del actual Conseller de Cultura, aún le prorrogarán cinco años más en el cargo…

      El hecho de que esta programación haya aparecido “milagrosamente” en la web del Liceu y retirada más tarde, me huele a auténtica estratagema un tanto diabólica e intencionada, para crear ilusión.

      M'agrada

  15. montserrat benet pugès

    Francament, a part del valor musical que puguin tenir algunes de les obres programades i els seus respectius solistes, em sembla UNA VERGONYA IMPRESSIONANT, que justament en moments de crisi on cada euro gastat suposa un problema de futur dèficit, ens vingui el tot Bayreuth i per acabar-ho d’arrodonir el tot Marinsky. Us imagineu la quantitat de gent i de pressupost que belluguen per muntar tot això? Amb tots els respectes per Wagner i companyia, però crec que no és el moment quan resulta que estem continuament pendents d’un ERO!!!! Ara faran les temporades així? Portant gent de fora? Heu vist que sospitosament les intervencions del Cor són generalment molt petites, nules o quasi inexistents? I que porten orquestres de fora massa sovint? No ho sé, però no ho veig gens clar tot plegat. Aquest serà el futur del Teatre? Què haurem de fer els d’aqui? Anar a fer oposicions a fora per poder treballar dignament?

    M'agrada

Deixa un comentari