Encetant la setmana wagneriana que de ben segur ho inundarà tot, us deixo la segona part del concert que Jonas Kaufmann va fer el mes passat al Royal Festival Hall de Londres, aquesta dedicada a Richard Wagner i que completarà la part vocal del concert, que la setmana passada tenia com a protagonista a Giuseppe Verdi.
Recordeu que el concert va tenir lloc el passat 21 d’abril de 2013 a la sala londinenca i que el tenor alemany va estar acompanyat per l’Orquestra Philharmonia sota la direcció de Jochen Rieder. No he inclòs, com tampoc ho vaig amb la part verdiana, les peces orquestrals, que a la segona part van ser: la cavalcada de Die Walküre, l’obertura de Die Mestersinger con Nürnberg i el preludi del tercer acte de Parsifal. M’ha semblat que sent una gravació casolana tot i que esplèndida per la veu, la part pròpiament orquestral no tenia tant interès, sobretot perquè el director tampoc és un fora sèrie.
Si cantant Verdi, Kaufmann pot suscitar controvèrsia, em sembla que quan fa front a Wagner, trobarem més consens, però com sempre, vosaltres podeu donar la vostra opinió, que serà ben rebuda i si cal argumentarem els pros i els contres.
Jonas Kaufmann va cantar:
- Ein Schwert verhiess mir der Vater de Die Walküre
- Am stillen Herd de Die Meistersinger von Nürnberg
- Amfortas! Die Wunde! de Parsifal
- Schmerzen!
- Traume
No has inclòs les peces orquestrals perquè, desenganyat, ets un ignorant del món instrumental 😆 😆 😆
M'agradaM'agrada
AH !!! perdó,perdó, ja ho veig, no havia llegit la referencia anterior……
M'agradaM'agrada
Doncs ja veus com està el pati 😥
M'agradaM'agrada
Sí! És que el Joaquim no en sap gens de res! No se perquè té el blog, fa el ridícul quan escriu oi? Jajajajajajajajajajajajajajajaja 😀
PS: Joaquim, no en facis gens de cas de tota aquesta gent… 😉
M'agradaM'agrada
No et creguis a aquests comentaris se’ls hi ha de fer cas, o tenir en compte, millor dit. Però és ben curiós tots acabin dient el que haig de fer i deixar de fer i no argumentin res, ja que obrir-me d’orelles em sembla poc científic 😉
M'agradaM'agrada
Totalment d’acord.
M'agradaM'agrada
Mira que ets dolent eh??
M'agradaM'agrada
Les criatures no som dolentes. Una mica entremaliades potser. Però sense malícia. 🙂
M'agradaM'agrada
Un dilluns de luxe !!!! però no entenc lo de ” ignorant ? ” que algú m’ho expliqui porfi……..
gràcies Joaquim, ara no tinc temps, ho escoltarem per la tarda amb el cafetó……
M'agradaM'agrada
Serà un cafetó plaent, ja ho veuràs.
M'agradaM'agrada
Moltíssimes gràcies Joaquim, això sí que és un bon regal per inaugurar aquesta setmana tan especial!
M'agradaM'agrada
Anirem una mica wagneritzats aquesta setmana, però és normal, i què millor que començar amb en JK que provoca tantes adhesions com atacs furibunds.
M'agradaM'agrada
Efecctivamente Joaquim, cantando Wagner J.k. , no puede tener controversia ya que es el mejor – para mi, claro-, Lohengrin, Parsifal y Siegmund actuales. Curioso que en su idioma, a Kauffman no se le note la emisión engolada en sus registros graves y centro quesí se le nota en el reprtorio italiano .
En Wagner, la voz es homogenea, poderosa, proyectadísima y la emisión es liberada desde el inicio.
Ayer casualmente, estaban pasando por el canal Mezzo su WALKÜRE del Met, pasado 2011 y disfruté un montón con él, Westbroek y con Terfel ( no tanto con el resto ). Espectacular la regia de Lapage
M'agradaM'agrada
También en Wagner tiene sus detractores y es que el chico no se libra fácilmente de sus detractores, aun así no tiene competencia posible en muchos roles y repertorios.
M'agradaM'agrada
Detractores? envidia cochina…!
M'agradaM'agrada
No és ben bé això Glòria. El tema jo crec que és un altre, però ara seria llarg, pesat i sobretot estèril. L’única cosa que m’estimo més és que vagin directa al gra i no em vulguin fer creure el que no és. Si m’han de fotre canya, doncs som-hi, però sense aquella introducció tan falsa com la pell de les faves.
Petonàs.
M'agradaM'agrada
Lo de “envidiacochina ” era en to ” abreviatura” diría mooooltes més cosas Joaquim…..com que en Jonas K. agrada per ser un cantant que transmet, amb veu cálida i musical, i amb un gust exquisit que el fa especial, potser que no domini amb la mateixa intensitat tots els rols assumits però, la perfecció no existeix (es avorrida…) i ell compensa sobradament amb allò que domina i broda, especialment quan canta en el seu idioma, Wagner Strauss, Lieds….. tant de bó pogués gaudir més de les seves representacions, només l’he vist i escoltat una vegada en directe i tot i amb alguna dificultats de so (Perelada) em va enamorar, presencia i aproximació amb el públic també l’ajuden a rebre tanta admiració, aviat i amb il.lusió esperem la seva visita…..
Joaquim, a tu també t’admirem per tots els fantástics homenatges que dia a dia fas a la Música, personalment sempre m’he sentit molt unida a aquells a qui he conegut a través de la Música, però amb tu es molt especial, perqué a més desprens sensibilitat també fora del Món musical …i esttic segura que he encertat, encara que, com bon” Gèminis” tindrás possiblement un petit defecte….. però te’l pots permetre creume, també tú compenses de llarg amb tot allò tant fabulòs que fas i per el que t’has de sentir molt estimat…. petonet.
M'agradaM'agrada
Petit?, ja t’ho dic ara, quan tingui uns quants anys més, no hi haurà qui m’aguanti. Algú ho havia de dir, però pobre d’ell qui s’atreveixi a verbalitzar-ho 🙂
M'agradaM'agrada
comunque uno dei più bei recital di cui ho ricordo è quello dessay kaufmann a Montpellier nel 2011: puro piacere!
M'agradaM'agrada
Due dei grandi, vero, bellissimo concerto, ma la data è 31/07/2008, se nel 2011 hanno fatto un altro, non lo conosco.
https://ximo.wordpress.com/2008/08/13/dessay-i-kaufmann-un-altre-concert-destiu/
M'agradaM'agrada
A mis oidos ignorantes tambien me parece que en alemán canta magnificamente. Aunque en francés me ha impresionado (Carmen del ROH, Werther en Paris), pero en italiano debe ser esta emisión engolada que me desagrada.
M'agradaM'agrada
Potser és una heretgia però a mi em recorda molt a Ramón Vinay
M'agradaM'agrada
Una heretgia no, però una provocació potser si. Jo no li trobo gaire, però ara mateix me’n vaig a comparar.
M'agradaM'agrada
Realment en Kaufmann llueix en l’òpera Alemanya. Que és on està implacable! Però és que en cap repertori fa el ridícul! Però és aquí on no té rival, bé, per a mi en cap repertori en l’actualitat, potser Hymel en un temps…
Gràcies Joaquim! 🙂
M'agradaM'agrada
De res Jan.
En algun repertori si que té rivals, però ara no encetarem una polèmica. És molt bo i això posa nerviosos/es a molts i moltes.
M'agradaM'agrada
De res Jan.
En algun repertori si que té rivals, però ara no encetarem una polèmica. És molt bo i això posa nerviosos/es a molts i moltes.
M'agradaM'agrada
Joaquim, he de dir que Kaufmann cantant Wagner sí que m’agrada, estic molt d’acord amb l’Àlex i amb en Jan. No cal que canti tots els rols de tenor, encara que si fa un bon paper en repertori alemany, francès i italià, cal reconèixer-li el mèrit. Penso que els cantats és millor que s’especialitzin per donar ell millor d’ells mateixos, el problema està en la crisi de tenors. Properament l’Elisir amb Villazón, em va agradar moltíssim en la Manon del Liceu, però, ai las! ja no és el mateix després dels seus problemes de salut.
M'agradaM'agrada
Els problemes de salut i un us i abús incorrecte de la veu.
M'agradaM'agrada
Gràcies, Joaquim. En Kaufmann m’agrda en tots els repertoris, però cantant Wagner trobo que es supera a si mateix.
M'agradaM'agrada
És com l’anell al dit, és la veu ideal per aquest repertori, en altres també, però en aquest on estem una mica orfes, encara s’agraeix i admira més.
M'agradaM'agrada
Torno i que trobo? Mes Kaufmann! Moltes gràcies Joaquim! Un Amfortas espectacular, molt inspirat, igual que les cançons de Wesendock. L’orquestra coincideixo amb tu, res de l’altre mon, mes tenint com a referencia la versio amb Runnicles. I com sempre generós amb les propines. 🙂
M'agradaM'agrada
És que Runnicles és bastant millor que aquest senyor que ja vam patir a Peralada…em callo, que ja saps que jo d’orquestres i direccions no hi entenc 😉
M'agradaM'agrada
Me ha gustado mucho más que en la parte que dedicó a Verdi en este concierto y donde más en el solo de “Parsifal”. Noto a faltarle, no obstante, algo de registro grave, quizás sea debido a que la toma es “in house”, pues hay momentos en que los graves desaparecen.
Jonas Kaufmann tiene una voz espléndida y sana y canta un Wagner sensacional, con uso de un legato algo meridional que puede que algunos puristas wagnerianos le echen en cara, pero el ha manifestado que quiere cantarlo así.
M'agradaM'agrada
Coincido contigo Fede. Creo que se debe a la grabación que ha registrado más los agudos. Posiblemente por eso la orquesta también suene un poco, no se cómo decirlo (sin meter la pata)…un poco “delgada”? Kaufmann tiene una técnica de canto perfecta y aplica un legato precioso en el que equilibra a la perfección y con mucha sensibilidad las vocales y las consonantes( tan abundantes en alemán) que muchas veces, según cómo las pronuncies, cortan la voz.
M'agradaM'agrada
Totalmente de acuerdo, contigo. Y reitero además lo que llevo diciendo desde hace tiempo: en repertorio alemán y en Wagner especialmente, no se le nota a JK esos entubamientos/engolamientos que sí los hace cuando canta repertorio italiano sobre todo
En Wagner, JK libera plenamente la emisión y actualmente en este repertorio no tiene competidor alguno de su nivel, ni siquiera el mejor Seiffert posible
M'agradaM'agrada
Mientras escucho el audio y espero la bajada del archivo a que termine con el Parsifal, no nos das tregua, solamente decir que es imperdonable que Kaufmann no cante una ópera en cada edición del Festival de Bayreuth, siendo como es, el mejor tenor lírico wagneriano en mucho tiempo.
Su paso fugaz para hacer currículo es totalmente insuficiente y ¿Dónde mejor que allí para que su voz llegue con total nitidez a todo el auditorio?
El Siegmund en la nueva Tetralogía era obligado.
M'agradaM'agrada
Siegmund a Bayreuth, I tant que si!
M'agradaM'agrada