Avui recuperem un concert del juliol passat al Festival de Baden Baden, que va reunir a la mezzosoprano Elina Garanča i al tenor Jonas Kaufmann, amb la Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken Kaiserslautern sota la direcció de Karel Mark Chichon, i que van oferir un programa operístic espectacular, per bé que poc original, amb tres blocs bàsics amb fragments de Werther, Carmen i Cavallerioa rusticana, més les habituals propines, tampoc gaire originals
Potser el blog final amb la Santuzza de Elina Garanča esdevé el més interessant pel que suposa de “novetat”.
Com que els dos protagonistes tenen una legió de seguidors i admiradors, i com que tots dos estan senzillament espectaculars, us deixo un enllaç sense les peces orquestrals, que estic segur que faran les delícies fins i tot dels que arrufen el nas davant d’un programa tan estandarditzat.
Us deixo un parell de tasts ben contrastats:
El duo del primer acte de Wether, d’una pasiò romàntica i de aristocràtica, que obra el concert
i l’exaltat duo de Cavalleria rusticana “Tu qui, Santuzza? – No, no Turiddu?” de passions sangínies, extremes i venjatives.
La veu de vellut de Garanča i el bronze de Kaufmann , sumat a la exquisida musicalitat d’ambdós cantants, us garanteixen una vetllada per a gaudir.
Jules Massenet
Werther
- Preludi – Il faut nous séparer
- Ah ! Bien souvent? (L’air des lettres)
- Toute mon ame est la !….Pourquoi me reveiller
- Ah ! Moi! Dans ses bras!
Camille Saint-Saëns
Samson et Dalila
- Bacanal
Georges Bizet
Carmen
- C’est toi, c’est moi
Guiseppe Verdi
I Vespri siciliani
- Obertura
Pietro Mascagni
Cavalleria rusticana
- Mamma, quel vino e generoso
- Voi lo sapete, o Mamma
- Intermezzo
- Tu qui, Santuzza? – No, no Turiddu?
Propines:
Richard Tauber
Der singende Traum
- Du bist die Welt für mich
Ruperto Chapí
Las hijas del Zebedeo
- Al Pensar… (carceleras)
Ernesto de Curtis
- Non ti scordar di me
Giuseppe Verdi
La Traviata
- Libiamo, nei lieti calici (Brindis)
Elina Garanča, Mezzosoprano
Jonas Kaufmann, Tenor
Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken Kaiserslautern
Dircetor musical: Karel Mark Chichon
12 de juliol de 2013, Festspielhaus de Baden-Baden
Fue en la parte vocal , un excelente Concierto cuyo audio escuché este verano por la radio alemana, creo lo pasò en diferido al cabo de unos dias.
Una pena que el Werther previsto por ambos en el Met proximo invierno, no se lleve a efecto por la baja maternal de ella .
M'agradaM'agrada
Me olvidaba decir que como entrenamiento, no está mal la rubia como una Santuzza muy asopranada y escasamente verista . ( eso sí, nada que ver con otras grandes Santuzzas soprano, tipo Olivero o Gavazzi ).
Quizá lo más discreto del Concierto ( o lo menos bueno) fue la dirección de Chichón sobre todo en la Cavalleria con unos tempi lentos y falta de tensión verista
M'agradaM'agrada
Granca no es Santuzza ni en sueños, cantan muy bien y la vos es bellísima, però parece la Mariscala “peleando” con Octavian 🙂
M'agradaM'agrada
Si no puede ser en el MET, que sea en el Liceu 😆
M'agradaM'agrada
Si la veu de Kaufmann és de bronze… quines són la veu de plata i la veu d´or? 🙂
M'agradaM'agrada
No és una comparació olímpica, és de color, per tant la plata s’escau a una veu més mmetàl·lica i aguda, i l’or a una veu més clara i lluminosa. M’ha quedat bé, oi?
M'agradaM'agrada
Moltes gràcies pel enllaç, quin luxe de cantants! Al Festspielhaus de Baden Baden gairabe sempre tenen una programacio espectacular. Pels que podeu viatgar, es poden trobar vols molt economics a Karlsruhe que esta al costat de BB.
Bronze ja em sembla un bon calificatiu per una veu, plata seria mes d’escolanet, 😉
M'agradaM'agrada
Els vols poden ser tan econòmics com vulguis, però les entrades al Festspielhaus… desaconsellen fer la maleta.
M'agradaM'agrada
FESTA MAJOR
M'agradaM'agrada
Ja ho pots ben dir 🙂
M'agradaM'agrada
Moltes gràcies Joaquim!!! 😀
Els 2 estan fabulosos. Després d’escoltar la fanciulla del Kaufmann, voleu dir que en el repertori no té molt a dir? No us sembla aquest un bon Turiddu?
La Garança és perfecta en tot 😛
M'agradaM'agrada
La perfección Jan, no existe .
M'agradaM'agrada
Sí, perfecta imposible, pero me encanta! Quizás le falta pulir bien la Santuzza, y lo que pasa es que no tiene los graves de una mezzo dramática, es una mezzo lírica.
Yo no tengo oído absoluto, pero que nota hace la garanca en el final del brindis? Eso no es una nota más de soprano que de mezzo? (Bueno el rol está claro que es de soprano, pero quiero decir, que esa mota una mezzo normalmente la puede dar? No va a ser Garanca una soprano drmática?)
M'agradaM'agrada
No és la veu, que és molt adient, és l’estil el que no acaba de quadrar. Li manca la cosa racial per fer de siciliana de manera convincent. A Carmen que li passa una mica el mateix, té més matisos, però Santuzza… el paradigma del verisme, li queda distant.
M'agradaM'agrada
Por suerte!
M'agradaM'agrada
Ja saps el que en penso, jo me l’estimo més en altres repertoris. De lluny és el millor tenor de l’actualitat en un repertori generalista, ampli i eclèctic, ara bé això no vol dir que m’agradi tot el que canta.
M'agradaM'agrada
Retroenllaç: De octubre de 2013 | Beckmesser
Molt bo, moltes gràcies
M'agradaM'agrada
Ja m’estranya que no apareguessis en un apunt kaufmanià
M'agradaM'agrada
L’estic baixant.Uff! quin descans arribar a casa desolada i trobarte amb aquesta grabació.La passarè al “paratu” (MP3) per escoltar-la demà al matí camí del hospital.
Gràcies,Joaquim..
M'agradaM'agrada
Lamento la teva desolació, i espero que mentre arriben les millores, el concert t’alleugi.
M'agradaM'agrada
Gracias por compartir estas maravillosas presentaciones
M'agradaM'agrada
De nada willy, es un placer hacerlo y que os guste.
M'agradaM'agrada