Com sabeu els que fa temps que seguiu el blog, l’Associació Liceistes de 4at i 5è pis, concedeix anualment un premi al millor cantant de la temporada. Tots els guardonats en edicions anteriors estan representats amb una fotografia de la seva actuació al Liceu per la que van rebre justament el premi. les podeu veure en els passadissos del quart i cinquè pis del Gran Teatre, a la banda esquerra mirant l’escenari.
És un guardó fruit de la votació dels associats i que adquireix especial rellevància quan es pot fer entrega personal al cantant votat, sempre i quan aquest torni en temporades successives. Tot i no ser un guardó vistós, la immensa majoria dels cantants han fet sempre gala d’una gran satisfacció al rebre’l.
Aquest any l’opció més votada ha estat Sondra Radvanovsky per la seva espectacular Tosca del mes de març de 2014, mentre que en el segon lloc a distància considerable hi ha un empat entre Iréne Theorin per la seva Brünnhilde a Die Walküre i Edita Gruberova per un recital al que no vaig assistir. El tercer lloc ha estat per Patricia Ciofi i al darrera hi trobem els noms de Maria Agresta i Klaus Florian Vogt, empatats, Jonas Kaufmann, Joyce DiDonato, Ambrogio Maestri i Ewa Podles també empatats, com Sarah Conolly amb Annick Massis, amb un vot empaten Aleksanders Antonenko, Svetlana Ignatovitx, Jorge de León i Ewa-Maria Westbroek.
De ben segur trobareu a faltar noms i altres us estranyarà que hi siguin o també que alguns estiguin situats tan lluny dels llocs de capçalera malgrat ser-hi, però aquesta és la realitat d’un grup plural, on no tothom veu a tots els cantants possibles i on s’aprecien fets prou significatius com per desenvolupar mil i una tesi sobre el públic operístic, quelcom que ara no faré.
Si us diré que el meu vot va anar per Iréne Theorin.
Us deixo l’àudio de la representació del 11 de març d’una d’aquelles Tosca tan celebrades, que va comptar amb el següent repariment:
No sóc membre de l´Associació i tinc molt mala memòria, però si em fan dir un nom potser diria Aleksanders Antonenko.
M'agradaM'agrada
Els cantants que participen en el darrer quart de la temporada sempre tenen avantatge sobre la resta.
M'agradaM'agrada
No vaig votar doncs a pesar de ser membre de l’associació sóc molt poc practicant.
Tanmateix puc dir que coincideixo amb el vot majoritari i hagues votat a Sondra Radvanovsky.
Com ja vaig dir en el seu dia ella és desde el punt de vista vocal la millor Tosca que ha passat pel Liceu desde el llunyà 1972 seguida per la volcànica Eva Marton i l’hiperexpressiva Virginia Zeani.
Espero que les meves opinions no encetin una campanya anti-Radvanovsky.
M'agradaM'agrada
Ja veus que ni mu. Aquest cop no t’has sortit amb la teva 😉
M'agradaM'agrada
No discrepo de Radvanovsky, no sé si l’hagués votat, però em va agradar molt.
No entenc que Gruberova i Ciofi estiguin per davant de Kampe, que ni apareix, Flórez que ni apareix, Kaufmann, Westbroek, Vogt, Massis, Ermann.
Són coses curioses i no sé si gaire representatives de la realitat.
La foto de la Tosca Radvanovsky fara bonic al costat dels altres il·lustres col·legues.
Qui és Svetlana Ignatovitx?, sembla un acudit, per molt bona que sigui
M'agradaM'agrada
Sense ser membre de l’Associació, estic d’acord amb la Radvanovsky per la temporada passada, tot i que per mi, el Kaufmann li va quedar trepitjant els talons.
M’agrada el resultat, gràcies als que ho heu fet possible.
Bon diada de la Mercè, sobretot als barcelonins!
M'agradaM'agrada
Svetlana Ignatovitx va ser la magnífica Fevronia de la llegenda de la ciutat invisible de Kitej. És ben curiós que només rebés un vot, per ami va ser molt superior a altres cantants que figuren més amunt.
Tots els vots són bons, encara que la meva tria no coincideixi
M'agradaM'agrada
No pùc opinar doncs no formo part del “cercle liceistes” ni he assistit a totes les representacions de la temporada però si haig de dir que em va agradar molt la “Tosca” de la senyora Radvanovsky i encara més el ” Winterreise” d’en Kaufmann , per a mí insuperable…..
M'agradaM'agrada
Opinar sí que pots, votar si no ho ets, no, però opinar? Hi tant que pots opinar.
M'agradaM'agrada
Jo dubtava entre Theorin i Agresta.Al final vaig votar Agresta.
M'agradaM'agrada
Ambdues boníssimes demo.
M'agradaM'agrada
Jo vaig acabar votant Iréne Theorin, malgrat que vaig estar dubtant molt també entre Radvanovsky i Antonenko.
Jo no trobo cap broma que a la llista hi hagi Ciofi, fantàstica Amina, o Svetlana Ignatovitx que va defensar Févronia de manera notable. Per altra banda penso que el winterreise de Kaufmann, per molt fantàstic que fos, no podia gaunyar, doncs un recital de lied no és una òpera encara que fos compromès. I ja sabeu que Kaufmann m’agrada molt.
Tampoc ens sorprengui que s’hagi votat molt a Gruberova, és l’última oportunitat que tenen els seus fans per votar-la. I realment, el recital va estar molt notable, sabent que ja està en decadència.
M'agradaM'agrada
En Terfel va guanyar el premi en un concert, no veig el motiu per el qual Kaufmann no el podia guanyar. El cantant, que és el que es valora va estar majúscul.
Pel que fa a Gruberova no ,’ha guanyat mai, ni en els seus millors anys, No puc parlar del recital, per tant m’estalvio problemes.
Que Ciofi hi sigui està bé, que estigui tan amunt tinc els meus dubtes, però respecto el resultat. Si respecto els governs que tenim aquí i allà i no m’agraden gens, com no haig d’acceptar aquests resultats.
M'agradaM'agrada
Jo hagués votat Kaufmann: va interpretar i va actuar meravellosament. I va ésser una demostració d’actuació facial, de gestos, de moviments de mans, que valia per una companyia completa de teatre. Vull dir que no es va limitar a cantar i prou (que ja era molt). I tampoc hagués estat el primer cop que guanya un recital. També és cert que Theorin va fer una prestació fabulosa, i la Tosca guanyadora també, però vaig trobar més irrepetible el Winterreise que va fer Kaufmann.
M'agradaM'agrada
Estem molt d’acord.
Un cicle de lied com Winterreise és tota una òpera per a un sol personatge i s’ha de interpretar molt i molt bé per assolir els nivells assolits per Kaufmann.
El gènere del Lied continua sent massa menyspreat, potser si hagués fet uns quants bisos…
M'agradaM'agrada
Yo voté a Irène Theorin. Y mi segunda opción era Jonas Kaufmann. Que Edita Gruberova aparezca en tercer lugar, por delante de Kaufmann, de Ewa-Maria Westbroek y de Ewa Podles, me parece un chiste de muy mal gusto. Juan Diego Flórez ya tiene premio por una edición anterior, por lo que me parece lógico que no apareciera entre los votados en esta ocasión. Tampoco estoy de acuerdo en que el “andrógino” vocal Klaus-Florian Vogt haya quedado por delante de Kaufmann. Incomprensible!!!
Satisfecho con el primer lugar para Sondra Radvanovsky, aunque a mí donde más me gustó fue en el ensayo.
M'agradaM'agrada
El lied i l’òpera són com dos mons que es donen l’esquena, bé no ho he expressat gaire bé, el públic del lied i el de l’òpera s’acostumen a donar l’esquena.
M'agradaM'agrada