L’amiga Marga em va fer notar els canvis soferts en el concert que Anna Netrebko farà el proper 17 de desembre de 2014 en el Palau de la Música Catalana.
Com recordareu el passat 16 de maig la soprano de sopranos, és a dir la Netrebko (amb l’article preceptiu que la situa en el lloc de preferència que li pertoca) va cancel·lar el concert que havia de fer al Palau acompanyada per l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu sota la direcció de Marco Armiliato i amb la participació del tenor Riccardo Massi, que si recordeu no va tenir una gran actuació el passat mes de març al Liceu, en aquell ball de Cavaradossis que van desestabilitzar les Tosques que es representaven al teatre de les Rambles, ho recordem?
Que un concert amb Netrebko hagi d’anar acompanyat d’un tenor no deixa de ser una mica frustrant, sobretot si el tenor no està a la seva alçada, doncs bé, el canvi de dates o altres afers fàcils de deduir al final de l’apunt, ha fet que el tenor Massi caigui del cartellone i en el seu lloc tinguem el privilegi de conèixer a Yusif Eyvazov, i qui és Yusif Eyvazov?, us preguntareu els més despistats, doncs ni més ni menys que el senyor que veieu a la fotografia que encapçala l’apunt, és a dir, el senyor que ha captivat el cor de la diva després del trencament amistós amb el baix/baríton Erwin Schrott.
El tenor, perquè és tenor i sembla ser que potentat terratinent azerbaidjanès va cantar el Desgrieux de Manon Lescaut amb la diva russa a l’òpera de Roma, dirigits per Riccardo Muti. Ençà aquelles representacions el tenor va escampar per la xarxa el que semblava un rumor inversemblant, però resulta que era cert. En realitat no sé si ja es coneixien de abans de la Manon i ella el va imposar en el cast, ja que en a mi em sembla bastant esotèric que Muti acceptés el seu Desgrieux, però…, ho desconec.
Aquí us deixo un parell de fragments d’aquella Manon Lescaut romana que va desencadenar l’idil·li.
Oh, sarò la più bella…Tu, amore tu!…
I ara l’acte IV
Magnífica Netrenbko…
Jo puc acceptar que aquesta estupenda senyora i millor soprano hagi perdut el seny amb aquest senyor, però em sembla bastant “groller” que ens el vulgui encolomar en el concert del Palau.
Les parelles descompensades en la història de l’òpera són celebres i conegudes, però que Netrebko aprofiti la cancel·lació per provar-nos de Massi (si em fan jurar que escriuria això el mes de maç, ho hagués negat davant d’un notari)
Insistiré tantes vegades com calgui que els concerts operístics acostumen a ser bastant enganyifa, que m’interessen poc i que si ho comparem amb un recital a piano, on la presència del cantant és molt més notòria i on per tant pot demostrar totes les seves àmplies capacitats, no hi ha color En el cas que ens ocupa jo pagaria el que fos per escoltar a Netrebko en el Palau cantant repertori rus acompanyada al piano per Barenboim, per exemple, amb cançons de Txaikovski i Rakhmàninov, en canvi tindrem l’honor d’escoltar en alternança feixuga, fragments cantats i altres orquestrals de Verdi, Puccini i Cilea.
L’orquestra també canviarà, en lloc de la del Liceu tindrem la Simfònica del Vallès i el director no serà Armiliato, sinó Massimo Zannetti, que dirigirà I due Foscari al Liceu i que té uns compromisos futurs de relleu, potser ell serà el gran canvi
Aquí us deixo la pàgina del Palau on s’informa dels canvis.
Les entrades estan exhaurides, així qualsevol pot fer canvis i d’aquesta índole
M’hagués agradat acabar el mes de setembre d’una altra manera.
Non basta il fatto che lei canti male, deve anche portarsi dietro i fidanzati scarsi. Che volgare prova di scarso professionismo!!
M'agradaM'agrada
Lei no canta male, secondo me, ma il fidanzato…
M'agradaM'agrada
Quina vergonya! Sempre fan igual el Liceu i el Palau et canvien cantants, repertoris, etc sense cap mena de consideració cap al públic i sense la possibilitat de retornar l’entrada amb la pertinent devolució dels diners. Això es diu incumpliment contractual en tota regla, no és just que paguis per pomes i et donin peres.
M'agradaM'agrada
Aquí no canvien, n’afegeixen. Si canvien a Netrebko per una altra, s’arma la de “Sant Quintin”
M'agradaM'agrada
No es la primera, ni será la última figura de la lírica que nos quiera colocar a su pareja.
Acostumbra a suceder que los niveles entre ambos artistas es dispar o muy dispar, con lo cual y ante la amenaza que la diva o el divo se molesten, el respetable público no se atreve a protesta la intrusión, traga lo que les pongan con tal de ver a la diva/divo.
Es vergonzoso.
Yo compré una entrada para ver un concierto de Netrebko y no recuerdo haber leído nada de un tenor, luego ya nos cambian el plan y ahora nos coloca al novio. Es una desfachatez.
Están jugando con fuego
.
M'agradaM'agrada
Si el col·loquen des del primer moment quan anuncien el concert, no passa res, però si creus que vas a veure un concert de Netrebko i després comencen a aparèixer altres noms, aleshores és quan comencen a sorgir els problemes. No es pot enganyar al públic que ha comprat unes entrades d’aquesta manera.
M'agradaM'agrada
Yo, como tengo un día…un poco revuelto…me limitaré sólo a comentar la esplendida fotografía que corona el post….
Al fin….. no tendrá que disimular, y se ha buscado una amiga para ir de compras……
Besos a todos/as.
M'agradaM'agrada
Anda que….ni como amiga me vale.
M'agradaM'agrada
Podria afirmar que el 99% de la gent que ha comprat entrada per aquest concert té una única motivació:sentir a Anna Netrebko cantant gran repertori italià.
La substitució de Riccardo Massi (injustament protestat a l’assaig de Tosca) per Yusif Eyvazov (parella de la Netrebko) no em deixa gaire clar( a priori) si és positiva o negativa.Haurem d’esperar a sentir-lo per jutjar-lo millor…
M'agradaM'agrada
Precisament per això, que ens encolomin a altres individus pot fer que el 99% dels assistents entrin al concert emprenyats.
M'agradaM'agrada
Afortunadamente, no tengo entrada para el 17 dic. pero hoy en dia y en el mundo de la “ópera-marketing”,todo es posible
Si antes la diva Netrebko hacía sus galas con su ex Schrott, ¿ porqué ” no puede imponer ” a su tenor-esposo ahora?
Así – para bien o para mal – está el mundo de la ópera y más cuando la diva o el divo de turno impone a su pareja de actuación, sabiendo de antemano que las entadas están agotados ( en términos jurídicos de legislación civil catalana, podríamos titularlo irónicamente como la figura del “engany a mitges ”
Espero que no tenga Netrebko el ” capricho” y se lo acepten en Múnich, de imponer al Azerbaijano esposo en lugar de Kaufmann para la Manon Lescaut del próximo Noviembre!
Por cierto a ver si tenemos suerte dentro de dos semanas con las tandas de TRAVIATAS ( no soy demasiado optimista y de antemano, no me gusta el maestro Pidò, como director y menos como director verdiano), donde de momento existe la sensible baja del buen tenor Michael Fabiano, sustituido por Leonardo Capalbo ( que no conozco )
M'agradaM'agrada
Puede hacer lo que quiera, como lo hacia McKraken, Caballé, Cossotto y tantos otros. Lo que no pueden hacer los organizadores es anunciar una cosa y cuando ya está todo vendido, ofrecer otra.
M'agradaM'agrada
Ja vaig tornar l’entrada en el seu día i recuperarts tinc els diners. Constato que vaig fer bé perquè aquets formats de concert no m’interessen gens. En canvi Netrebko solista amb piano si que m’hagués interessat moltíssim. I la possibilitat que comentes de ser acompanyada per Barenboim interpretant canços russes era un veritable somni.
M'agradaM'agrada
El vídeo que hi ha de Netrebko i Barenboim és preciós. Gaudir d’un recital com aquell no té preu, però ja saps, després hi hauria qui es queixaria demanant propines operístiques,
M'agradaM'agrada
Doncs ja tenim Lohengrin per Bayreuther 2018, si Alagna no s’hi veu amb cor…
M'agradaM'agrada
Dolent… 🙂
M'agradaM'agrada
Ostres que fort!, però no, precisament no, encara que el morbo…Espero que la Katharina no llegeixi IFL, si li acabes de donar una idea….
M'agradaM'agrada
En aquest cas em pertocaria a mi assumir la plena responsabilitat del cop d’estat en concepte d’autor intel”lectual, encara que involuntari. Seria un cas flagrant de responsabilitat culposa per part meva.
M'agradaM'agrada
… (perdó) o si es limi ta a fer unicament la funció de l’estrena.
M'agradaM'agrada
Oh…. però que molt dolent!!! 🙂 🙂 🙂
M'agradaM'agrada
No és gens admissible que tinguem que empesar-nos un cantant, sigui el marit o qui sigui, que no estava prèviament anunciat quan vaig comprar l’entrada, per molt bons que siguin, que no és el cas, aquests companys de concert.
Jo vaig comprar Netrebko, no la família de Netrebko.
Si em poso a la porta del Palau potser a la revenda potser tindré sort i faré negoci.
M'agradaM'agrada
És una bona idea, de ben segur te la trauran dels dits, l’entrada 😉 vull dir
M'agradaM'agrada
Estic amb vosaltres que és una estafa, però com a mi ja fa temps que la Netre em va robar el cor, ja no em ve ara d´aquí. Personalment, de ben segur que formaré part de la legió de babaus que no protestaran els capricis de la diva, tragaran amb el que sigui, i sortiran tan contents. Si ja ho diu la meva mare, que d´on no n´hi ha…
M'agradaM'agrada
Veient tan a prop el rival, vols dir que no tindràs temptacions de delinquir?
M'agradaM'agrada
Prou problemes arrossega el Palau com per posar-me jo també a delinquir allà…
M'agradaM'agrada
Yo iré igualmente, pongan a quien pongan, siempre que esté la señora. Aunque eso no quite para que me parezca fatal estos enchufismos descarados. A tenor de las grabaciones, no me parece mucho peor el tenor de antes que el novio de la doña (los dos son igual de malos).
Lo que sí que considero una ESTAFA (así, en mayúsculas) es que de primeras, las entradas se vendiesen como un concierto de la Netrebko y luego, cuando ya estaba casi todo vendido, apareciese un tenor de la nada (esto pasó no mucho antes de que cancelase). Esperemos, al menos, que el tenor no cante arias y se limite a acompañar a la diva en los dúos.
M'agradaM'agrada
¿Hace falta que haga dúos? Con la cantidad de arias que nos podría ofrecer ella sola. 👿
M'agradaM'agrada
Jo l’he mirat al senyor marit de l’Anna però el veig tan rar que diria que es de mentida.Tampoc m’agraden els “enchufes” però ella s’ho pot permetre.
M'agradaM'agrada
Vols dir? Al llit s’ho pot permetre tot, però a l’escenari?, amb nosaltres al davant?. Jo crec que no.
M'agradaM'agrada
Aqesta dona tan maca i que canta i actua tan bè, sa buscat un “maromo” que no li escau gens i si no canta bè….
M'agradaM'agrada
L’amor és cec, diuen,,
M'agradaM'agrada
Bueno, bueno, bueno
Si la Netrebko ha pasado a Erwin Schrott a este señor, puede que el Schrott pase de la Netrebko ¡a mi!. ¡Aún me queda una esperanza! 🙂
Estupendo blog Joaquim, Muchas Gracias. 🙂
M'agradaM'agrada
Benvingut Arrigo.
No sé si está disponible Erwin Schrott, vive o tiene casa en Sitges, tú mismo ….:-)
Gracias por comentar, espero que nop sea la última vez.
M'agradaM'agrada
Be estic d’acord si s’anuncia Anna Netrebko sola així hauria de ser.Tanmateix els recitals amb 1 sol cantant i amb orquestra acostuman a tenir un format poc atractiu:Obertura -aria-intermezzo-aria- pausa….Al cap de vall escoltes 4 o 5 aries i si hi ha sort alguna propina.
Així es va desenvolopar el recital del retorn(finalmente) de Mirella Freni al Liceu l’any 1982, despres de 11 anys de sequera, cantant només 5 aries i obtenint un èxit apoteòsic.Si aquell dia hagues estat acompanyada d’algun tenor(parella,amic o conegut) que ens hagués permes escoltar-la en algun duo com “Tu,tu amore tu” jo m’en hagués alegrat.
M'agradaM'agrada
Però si el segon cantant destrossa els duos què passa aleshores?
M'agradaM'agrada
Per això mateix m’estimo més el recitals a piano, estan obligats a cantar més 😉
M'agradaM'agrada
Ay, Mirella Freni, en qué doloroso momento nos cantó y cómo:
M'agradaM'agrada
Gracias por el youtube. No conozco este concierto, luego me lo escucharé. El 2004 fue un mal año para ella. ¿Cuando fue el concierto?
M'agradaM'agrada
Debía cantar en abril pero canceló y a inicios de mayo cantó; increible, además. Tengo su autógrafo y, como me dijo, le dedicaba el recital a un hombre a quien había amado mucho. Nos maravilló. Aquí una crítica que da la fecha:
http://www.mundoclasico.com/ed/documentos/doc-ver.aspx?id=5a4c76e6-e894-49d3-8e1f-130a9051c8e5
Atento a la última propina, por lo que dice Freni.
M'agradaM'agrada
Gracias por la información y el enlace.
M'agradaM'agrada
Retroenllaç: Noticias de octubre de 2014 | Beckmesser
y, para colmo de males, cada día que pasa canta peor!
M'agradaM'agrada
Acaba de tener un éxito rotundo en el MET con su Lady Macbeth. No creo que cada día cante peor, pero no siempre se implica de la misma forma y eso es muy poco profesional.
M'agradaM'agrada
La foto comunque è orrenda. Lei sembra Uma Thurman nei panni di Poison Ivy e lui assomiglia a un Kaufmann sfigurato da una notte alla Oktoberfest 😀
M'agradaM'agrada
Una coppia di Halloween 👿
M'agradaM'agrada