IN FERNEM LAND

CAPULETI E I MONTECCHI A BADEN-BADEN (Garanča-Siurina-Kang, Chichon)


Comencem el mes de desembre amb una festa belcantista, amb l’exaltació de la melodia i el regne del cant per sobre de qualsevol altre aspecte gràcies a I Capuleti e i Montecchi de Vicenzo Bellini.

L’ocasió va tenir lloc el passat dijous 27 de novembre al Festspielhaus Baden-Baden, en versió de concert i amb un repartiment encapçalat per la gran Elina Garanča, però que ens reserva dues grates sorpreses: la primera el canvi de la Giulietta prevista, la insignificant Aleksandra Kurzak, per la magnífica Ekaterina Siurina, i la segona la gran evolució que ha fet un jove tenor coreà que només coneixia per petites intervencions discogràfiques (no vaig veure el Don Giovanni de fa dues temporades a Peralada i on va cantar el Don Ottavio), el seu nom Yosep Kang 

Comencem per ell i la seva ària d’entrada “È serbato a questo acciaro… “. La veu és bellíssima i el timbre és lluminós i solar, té l’estil i només li manca superar una certa inestabilitat, segurament produïda per els nervis en alguns moments de l’emissió, on la fermesa per consistència amb un lleugeríssim tremolo. Realment notable

To seguit entre Romeo, és a dir Elina Garanča, i canta “Se Romeo t’uccise un figlio…” Ja coneixia el Romeo de la mezzosoprano letona (hi ha una gravació de la DG amb Netrebko), fet que no priva per gaudir una vegada més de l’espectacularitat d’una veu privilegiada per bellesa, extensió, elegància i distinció musical.

I ara us presento a la co-protagonista, la soprano russa Ekaterina Siurina cantant la famosa “Eccomi in lieta vesta…Oh! quante volte”. Apreciareu alguna nota massa metàl·lica o algun agut no gaire belcantista, però no hi ha dubte sobre la distinció d’una veu i una cantant notable, res de soubrettes vingudes a més per raons extra musicals.

La resta de la curta nòmina de cantants compleixen sense gaire alegries, i l’orquestra la dirigeix el senyor Chichon que es doblega amb brillantor adotzenada a les exigències de la seva muller.

Deixeu-me que insisteixi amb les excel·lències de la versió i us faci escoltar el final, amb Garanča enlluernant i Siurina donant la més que digna rèplica.

Vincenzo Bellini
I CAPULETI E I MONTECCHI

Romeo – Elina Garanča
Giulietta – Ekaterina Siurina
Tebaldo – Yosep Kang
Capellio – Matthias Hausmann
Lorenzo – Nahuel di Pierro

Cor del Grand Théâtre de Genève
Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken Kaiserslautern
Director musical: Karel Mark Chichon

Festspielhaus Baden-Baden
27 de novembre de 2014
– versió de concert –

ENLLAÇ mp2 (dos arxius)

https://mega.co.nz/#F!l5xkDAbC!HynQ5pH5QpQDNTXz2mZCpA

Demà potser tindrem sessió verdiana

Un comentari

  1. Por cierto, misma version y mismos artistas acaban de repetirlo en la opera de Genéve, con indéntico y estruendoso éxito para las dos señoras especialmente y bien acompañados del tenor coreano, orquesta aceptable y notable coro.
    Parece se confirma para mayo 2016 temporada que viene, Elina Garanca en el Liceu en este mismo y brillantísimo rol de Romeo ( Ciofi como Giulietta, probablemente )

    M'agrada

    • Te n’has adonat tu primer que jo mateix. És un servei “metereológic/escenogràfic” que activen els de WordPress i que podria desactivar, però trobo que fa festa, tot i que amb el nou format, la neu només s’aprecia quan cau per sobre de les fotografies.

      M'agrada

  2. dandini

    Ara no tinc temps de sentir-ho.
    Nomes dir que Yosep Kang (1978) és un tenor que m’interessa moltíssim amb un repertori ben variat que va desde Rossini a Verdi passant per Mozart i Puccini a teatres molt importants.Fa dos anys va fer La Boheme a Corea i el resultat de la “Che gelida manina”va ser espectacular.De ben segur que en el futur de l’opera el món oriental tindrà un paper ben important…

    minut 4.26

    M'agrada

    • Els orientals ho col·lapsaran tot, no només l’òpera, altra cosa és que les marques de prestigi passin per altres llocs, com també succeeix en tantes altres coses.
      Aquest tenor m’ha agradat molt, potser de totes les veus orientals que he escoltat fins ara, és la més llatina i en el belcanto m’agrada molt.

      M'agrada

  3. Jo també conec la versió de Garanca amb Netrebko i m’agrada molt. Ara bé, el tenor i la soprano que ens fas escoltar tu són excel·lents. Quan a la mezzo letona és difícil de millorar i tots els adjectius que li dediques són adequats per una veu tan privilegiada i tan sàviament utilitzada. Escoltar-la és plaer de déus.
    Gràcies, Joaquim.

    M'agrada

    • Garanca a més de tot el que he dit, sembla miolt intel·ligent i té una distinció que moltes voldrien. Està portant la carrera amb molta intel·ligència i encara ens té reservades moltes sorpreses, poc a poc i amb bona lletra, com deien antigament.

      M'agrada

  4. Orion

    Once again I can observe how this blog could be unprofessionnal, and loose its credibility, giving an appreciation about the Polish soprano Aleksandra Kurzak whereas she has even not sung. The “insignificant” soprano is currently preparing to sing again at the MET of NY, which called her expressly to perform a replacing in December. The insignificant soprano has also received laudatory and unanimous appreciations from the british critics (not the less demanding isn’t it?) for her recent performance in Rigoletto at the Royal Opera House and she is eagerly awaited there for the future. She sang at La Scala last Summer and also replaced Nathalie Dessay at the Teatro Madrid in a gorgeous “Fille de Régiment”. All of these are small and insignificant theaters isn’t it? How can you seriously write that, and be credible for your readers? But it’s right that you systematically show your unfair judgment towards the French tenor Roberto Alagna, in occasions (even the most ridiculous, not verified and false reports, as during his last performance in Vienna as Don Carlo) and it’s easy to understand that you are adopting the same slandering way to write about his wife Aleksandra Kurzak. I hope you will be able to take a little more distance with your own personal ressentments and reach more objectivity in your future reviews.

    M'agrada

    • Dear Orion
      I don’t want to lose a minute to talk about Mrs. Kurzak. You presented a list of important theaters where she sings, in my opinion it does not seem that it guarantes the quality of the singer.
      If you look at the label “Roberto Alagna” in my blog, you’ll realize that I point out more positively about him than you think, perhaps is due to a problem with the language.
      Best Regards

      M'agrada

      • Orion

        Dear Joachim, thanks for the answer. Perhaps is it due to the language, I will try to make better efforts … but I promiss it’s not the feeling that stands out from several of your texts. Perhaps will you hear him live in a next performance, and then I will be interested in reading your analyze, hopefully on a fair basis. As regards Miss Kurzak, if you don’t want to loose time to talk about her, it’s your absolute right, it could also be a matter of taste, but I believe it’s really not necessary then to include hurting and “cheap” comments in a review re a concert she has finally not performed (due to a health ponctual problem). I personnaly never loose my time when I express all the positive things I think about an artist I appreciate, that’s why I commented your post. I enjoy her vocal and stage abilities, her technical mastering and her acting skills, and I know I am not alone. Besides the great theaters’ programming, audience and reviewers already widely expressed it case by case, performance after performance, in several productions. Best regards

        M'agrada

        • My experience with musical and vocal Mrs. Kursak not good. If you like the next time I will not have any problem in correct and say publicly, as I have done many times in my life.
          Sincerely

          M'agrada

Deixa un comentari