Tornen Les pêcheurs de perles a IFL, ara arran d’una producció efectuada al Theater an der Wien de la capital austríaca, sota la direcció musical de Jean-Christophe Spinosi, allunyat del seu repertori habitual. i amb un repartiment encapçalat per la deliciosa Diana Damrau en el rol de Leila, al costat del tenor rus Dmitry Korchak, del baríton nord-americà Nathan Gunn (proper Danilo a la Viuda alege al MET) i del baix francès Nicolas Testé, tots tres més que correctes però per sota de la soprano alemanya, que un cop més convenç per la intensitat i la dolçor del seu cant.
Mireu com canta “Oh Dieu Brahma”
Malauradament de moment no es pot disposar del vídeo de tota la representació amb una posada en escena, si més no interessant, de Lotte de Beer que segurament exasperarà als més puristes o a tots els que només volen veure pescadors de perles sobre l’escenari.
Jo us deixaré l’àudio de la representació, però com que el mateix teatre vienès ens ha deixat tres perles més, a part de la que ja heu vist, en el seu canal de Youtube, aprofitem l’avinentesa per escoltar la imprescindible ària de Nadir, cantada amb gust i incerteses, per Korchak
Així com el duo de Nadir i Zurga, una d’aquelles melodies que com l’ària del tenor que acabeu d’escoltar, embriaguen els auditoris del món des de la seva estrena. Canten Korchak i Gunn
Però com que el màxim interès crec que rau en la soprano, us deixo l’àudio des d’una mica abans de la deliciosa ària del segon acte “Me voilà seule dans la nuit”… “Comme autrefois, dans la nuit sombre …” la versió és intensa i delicada, i el cant de Damrau també resulta carnal i molt expressiu.
Georges Bizet
Les pêcheurs de perles
Leila: Diana Damrau
Nadir: Dmitry Korchak
Zurga: Nathan Gunn
Nourabad: Nicolas Testé
Arnold Schönberg Chor
ORF Radiosinfonieorchester
Director musical: Jean-Christophe Spinosi
Theater an der Wien, 22 de novembre de 2014
ENLLAÇ mp3 (2 arxius)
Jo sempre estic més contenta quan deixes l’audio, perque el puc anar escoltant mentre treballo, vaig en tren, cuino o passejo. Pels vídeos no tinc prou temps, malauradament.
M'agradaM'agrada
Vaig combinant i si tinc temps transformo el vídeo també en àudio, pero darrerament vaig de bòlid i com que no estic a casa, no disposo d’una connexió tan ràpida per poder fer les càrregues.
M'agradaM'agrada
En Korchak no està malament, però no pot competir amb Kraus o tants altres.
Ella està esplèndida.
Baixaré els arxius aquesta tarda però s’acumula la feina, no he pogut veure res del Boccanegra d’ahir i tinc coses endarrerides de veure, escoltar i baixar de dies enrere. No sé pas com t’ho fas.
M'agradaM'agrada
No hi ha cap pressa.
Pel que fa al Nadir de Kraus, efectivament és un referent, no l’únic. Korchak fa coses boniques o ho intenta, no sempre amb encert, però del que he escoltat darrerament d’ell, és d eles millors coses.La veu és molt trencadissa
M'agradaM'agrada
Una opera que m’agradaria tornar a veure desde aquell llunyà Grec ( 1993 ? ) no s’ha fet més a Barcelona.Les seves melodies d’irresistible bellesa formen part de l’imaginari de tots els amants de l’opera.
Avui en dia hi ha un munt de tenors que han cantat l’obra completa com per exemple Castronovo,Flórez,Albelo,Calleja,Alagna,Brownlee,Camarena,etc
Us deixo una versió fantàstica d’aquest darrer que sap combinar de forma espectacular l’elegància amb la passió.Esperant amb impaciència el seu Leicester.
M'agradaM'agrada
Llàstima que el Leiscester sigui tan poc lluit, però sí, l’esperem amb ganes.
M'agradaM'agrada
Moltes gràcies Joaquim. Com diuen, no sé com t’ho fas. Realment la Damrau m’encanta. Llàstima que no em puc baixar mai res
M'agradaM'agrada
Per què no pots baixar-te res?, No saps com fer-ho?
M'agradaM'agrada
Joaquim, des que vau canviar de sistemes no ho puc fer, ja fa temps. Creia q t’ho havia dit, sorry. Des de casa se’m penja perquè els aparells que tinc a casa no tenen prou capacitat… M’he de canviar l’ordinador… I en altres ordinadors en què ho intento aquestes webs estan prohibides… A veure si em poso al dia…
M'agradaM'agrada
T’he entès perfectament, caldrà fer alguna cosa amb els ordinadors més casolans, no et pots quedar sense poder fruir d’aquest material.
M'agradaM'agrada
Magnific .Moltes gracies. Amb pregunto com ho fas per fer tanta feina.
M'agradaM'agrada
Doncs com sempre ramon, traient hores de son i sacrificant o donant-li prioritat sobre altres coses. El dia té 24 hores i cal distribuir-les bé
M'agradaM'agrada
Cada día me gusta menos Damrau! La encuentro tan amanerada… La última Lucia que ha grabado con dirección musical de Jesús López Cobos es un horror!!!
M'agradaM'agrada
No creo que Damrau sea, al menos de momento y por muchos años un horror, pero contra gustos…
¿Esta Lucia de estudio?
M'agradaM'agrada
¡Gracias Joaquim! Me gusta la ópera (mejor, me entretiene); aquí son ellos los que me han interesado y Damrau se ha quedado muy por debajo de la clase que tiene (para mi gusto, demasiado dulce, aniñada). No es que Leïla sea un personaje de rompe y rasga pero algo más de carácter le falta (mucha respiración noto también). Un placer, como siempre ¡Gracias y saludos, infernems, entre exámenes!
M'agradaM'agrada
A Damrau siempre se le nota la respiración, es uno de sus aspectos a mejorar, pero no estoy de acuerdo en cuanto a los señores. Ella tiene para mi gusto, una intensidad de la que ellos carecen. Ya ves, lo vemos de manera muy diversa. 🙂
M'agradaM'agrada
No voldria sonar pedant, però em sorprèn que a algú li agradi el Korchak.
No l’he sentit mai en altres papers, però la seva feina pel meu gust es queda en un intent de cantar. Aguts apretats, desafina…
Sort que la Damrau compensa escoltar aquests Àudios.
M'agradaM'agrada
Ja se sap, és el que hi ha.És difícil trobar repartiments 100% encertats. Si no hagués estat per Damrau aquests Pêcheurs no haguessin motivat un apunt a IFL
M'agradaM'agrada
Muchas gracias Joaquim. Me gusta casi todo lo que hace Damrau, y personalmente esperaba un poco más de Korchak, pero en general me gustó.
M'agradaM'agrada
Korchak es un tenor que poco a poco me ha ido desinteresando. La primera vez que lo vi en Pesaro me interesó mucho, pero luego ese interés ha ido decayendo. Una lástima.
M'agradaM'agrada