IN FERNEM LAND

LICEU: EL BLOQUEIG


Foto de IFL, Liceu 19 de juny de 2015

Foto de IFL, Liceu 19 de juny de 2015

El dia 18 Enzo, un infernemlandaire que opina amb certa assiduïtat feia un comentari de rèplica a Josep Olivé que torno a transcriure ara per si a algú se li va passar per alt:

Celebro que algú se n’hagi adonat. Jo avui he anat al teatre amb la intenció de fer una reclamació i, quan estava acabant d’emplenar el full, ha arribat un responsable de marketing i m’ha explicat que les havien reservat per escoles (quin fart de riure que em faig ara, però a ell li he fet veure que m’ho creia). Immediatament m’ha dit, ” quantes entrades vols? per quin dia?,… i he sortit d’allà amb tres entrades suposadament reservades per escoles de zona 8.
Jo crec que això (bloquejar de cop el dilluns passat d’un dia per l’altre totes les entrades disponibles -una multitud- de zones 6, 7, i 8, amb la qual cosa l’entrada més barata de sobte passava a ser de vora 60€) és un fet gravíssim i denunciable perquè nega la possibiltat a persones amb voluntat d’escoltar òpera en viu, però amb pocs mitjans, la possibilitat de comprar una entrada mínimament assequible (quan aquestes entrades en realitat no s’han venut i ningú no en pot gaudir)
Crec que aquesta política és contraproduent i els esclatarà a les mans. Caldria, crec, posar-ho en coneixement d’alguna autoritat competent, no sé.
Disculpeu si repeteixo coses que altres persones ja han comentat.

Després de llegir-lo i pensar-hi una estona vaig escriure un e-mail a l’adreça electrònica que cal deixar per poder comentar a IFL, com bé sabeu, amb l’intent de verificar la informació i no us negaré que també amb la voluntat de saber si es tractava d’una adreça real o per contra i com fa més d’un/una, deixar un comentari anònim i sense una adreça electrònica real per poder posar-me en contacte en cas de necessitat.

Tot i que tenia tots els indicis i intuïció de que estàvem davant d’una persona real, amb nom i cognom, i alhora d’uns fets contrastables, reals i fidedignes, quan vaig rebre la seva immediata resposta vaig quedar-me més tranquil, tot i que indignat, ja que el que deixava dit en el comentari s’ampliava i de quina manera, i el que era només una intuïció més que probable, esdevenia una realitat preocupant. L’Enzo, que no és diu Enzo i que utilitza aquest nick tan “ponchielà” per comentar al blog, em va tornar a explicar amb més detall uns  fets que em van deixar bocabadat, sense esma i també enfadat.

El bloqueig de les entrades de les zones més econòmiques no és obra de la direcció actual, l’anterior ja ho feia, però mai van gosar a dir, i menys en boca d’un responsable del departament de màrqueting, que aquestes zones es reservaven per a escoles i/o estudiants.

L’Enzo que repeteixo que no es diu Enzo, em va respondre amb aquest e-mail que copio quasi íntegrament (em deixo el final que no es gaire rellevant pels fets que ens ocupen i també obvio un nom de pila):

Primer de tot et poso en antecedents. Sóc abonat al torn T des de la reinauguració (amb algun petit daltabaix) i vaig normalment a totes les funcions escenificades (i en els darrers anys a moltes a l’estranger). Com abonat al torn T, quan s’apropava la data d’Arabella vaig treure entrades, juntament amb una amiga, per l’Arabella, Maria Stuarda i recital Natalie Dessay (que no ens entraven al torn) per un preu cada una d’uns 30€. Vaig estar a punt de preguntar si sortirien seients secrets per aquestes funcions, però no ho vaig fer. Al cap de poc en van sortir i em va fer ràbia (hauria pogut anar a una zona millor pagant menys) i vaig decidir que per Don Pasquale esperaria, estaria pendent i intentaria fer-me amb un seient secret (amb tantes entrades per vendre estava convençut que passaria). 
 
Ja vaig notar que quan la Maria Stuarda van desaparèixer totes les entrades barates de cop i em va escamar. Hauria repetit en cas de poder comprar una entrada barata. Són uns diners que van perdre. 20 € jo i la meva amiga són més que 0 €.
 
Pel Don Pasquale jo hauria volgut anar a veure els dos repartiments i uns quants coneguts meus al menys un cop. Estava molt pendent per poder aconseguir,aquest cop sí, una ganga. Mirava la seva pàgina web cada dia en algun moment, fixant-me també en les entrades més barates perquè si començaven a perillar i no sortia cap seient secret, n’hauria comprat. Aleshores aquest dilluns, en algun moment del dia van desaparèixer de cop totes les entrades de zona 6, 7, i 8. Vaig decidir anar el dimecres a fer una reclamació. Em va atendre a taquilla una noia nova i molt amablement em va dir el què esperava, “les entrades es venen molt ràpidament, pel web… etc, etc”. Jo li vaig dir vull posar una reclamació, perquè jo opino tal i tal 
 
Transcric què vaig posar:
 
data 15 de juny
Fets de la quiexa:
 
En el transcurs d’aquest dia van desaparèixer la gran quantitat d’entrades disponibles de zona 6, 7 i 8 (les més barates) tot d’una. És absolutament impossible que es poguessin vendre tantes entrades de cop i, per tant, crec que obeeix a una política de l’empresa per tal d’obligar als espectadors a pagar més de 57€. Crec que és un fet molt greu i denunciable i que caldria investigar.
Petició:
Que es tornin a posar a la venda totes les entrades no venudes i no només les més cares.
 
i, quan estava a punt d’acabar va arribar un senyor (s’adreçaven a ell amb el nom de xxxxxx -no crec que fos el cognom-), com si hagués arribat per casualitat-no crec que l’haguessin cridat. La noia em va dir que era un responsable de marketing o encarregat de la pàgina web. I em va dir (llàstima que no recordo les paraules exactament), molt amablement això sí: Mira, aquestes entrades les hem reservat per escoles o estudiants de música, però tu diguem quantes entrades vols, per quin dia, no cal que ho facis ara mateix, deixa’ns el telèfon…  (Si ho va argumentar seria de manera molt breu i la veritat no ho recordo) Jo vaig decidir enllestir-ho ja i treure tres entrades pel dia següent. Va arribar una taquillera més experimentada que li va haver d’explicar a la noia com desbloquejar aquelles entrades que, tal com m’havia explicat per poder triar-les, estaven en un color diferent al seu ordinador (en  vermell si no recordo malament) de les venudes i les disponibles . Tot plegat un procés complicadíssim que em va fer perdre un munt de temps. Vaig anar-me’n a corre-cuita sense posar la reclamació. Però tinc el full emplenat i potser vagi demà a fer-ho.

Vaig decidir després de llegir-ho, que després dels dos Don Pasquale que he vist aquest cap de setmana feria un apunt al respecte, entre altres coses per tal de comprovar quants “estudiants” o escoles ocupaven les bloquejades zones 6,7 i 8 en ambdues funcions.

El divendres, quan faltaven menys de 30 segons per apagar-se els llums de sala, la banda dreta, l’oposada on estava assegut jo presentava l’aspecte que veieu a la fotografia d’encapçalament.

Sé d’alguns amics i amigues que van intentar comprar entrades per veure l’excel·lent Pretty Yende, però davant la impossibilitat de comprar entrades econòmiques (efectivament només estan alliberades a partir de la zona 5 (57 €) han decidit deixar-ho estar.

Em sap molt greu, tot el que està succeint al Liceu em sap molt greu, hi poso molta voluntat i em mossego la llengua, però no hi ha manera, jo crec que ho fan malament i amb prepotència, pensen que el públic, els liceistes de tota la vida, aquests que som més molests que un gra en un lloc inadequat, som enzes. L’explicació que li van donar a Enzo és intolerable i falsa. En lloc està escrit que aquestes entrades es reservin per a estudiants i escoles, en primer lloc perquè no és veritat i en segon lloc perquè això no ho poden fer, són localitats que fins i tot tenen abonats. Si ningú pregunta, investiga o denúncia, qualsevol que entri al web pot creure que les entrades per aquesta zona s’han esgotat, tot i que els liceistes ja sabem que fa molt temps que no s’esgota res, per això m’indigna que ens menteixin.

També hi pot haver qui digui que els de quart i cinquè som molt espavilats i comprem entrades de 10 euros per anar a seure a zones més nobles. Això que tots sabem que passa, mai succeeix abans de començar, en tot cas després del primer entreacte i molt menys en les proporcions que donarien a entendre els buits que s’aprecien a la fotografia.

A qui se li pot ocórrer que unes entrades sense visió puguin ser idònies per a escoles o estudiants?. Quina manera d’engrescar al jovent que tant desitgen portar al teatre és aquesta? Ni que només fos per aquesta lògica que sembla que ells no tenen, haurien de buscar mentides més convincents, o simplement fer front a la veritat i reconèixer que s’han equivocat, sí, una altra vegada.

El bloqueig a més a més, i com diu Enzo, és injust i priva a molts que no poden pagar més, d’anar a l’òpera. Potser es creuen que algú que només pot pagar 10€ encara que no vegi res, en pagarà 57 veient poquet. No és que no coneguin el producte, ja que aquest Don Pasquale en les dues propostes difícilment assoliria un “sold out” en cap teatre i menys en 10 funcions, és que encara és més greu ja que després de tants estudis de mercat, enquestes i reunions, no coneixen gens als seus clients i sembla que ni tan sols els importi. S’estimen més regalar descomptes i oferir ofertes als passejants de la Rambla, com si el Liceu fos el museu de cera o el tablao flamenc de torn, que alliberar unes zones per a ciutadans i liceistes que fa molts anys que assisteixen amb regularitat i fidelitat al Liceu, en localitats de visió precària per gaudir de la música. És una opció sacrificada, però una opció que ha de prevaldre si o si, degut a una estructura arquitectònica que els condiciona a posar preus irrisoris per aquestes localitats. Aquest Liceu de tots que el senyor Guasch i el seu equip volien recuperar del vell eslògan de la reconstrucció no es pot quedar en això, un eslògan, mentre per darrere bloquegen la possibilitat de que una part d’aquest tothom es quedi emprenyada i enganyada a casa perquè s’ha decidit que les zones més econòmiques d’un teatre públic, amb voluntat de servei públic, sota criteris de rendibilitat d’empresa privada, quedin fora del “target” client que a ells els interessa.

liceu (2)

Mentre bloquegen aquestes zones que no els interessa, amb localitats de 10€, 27€ i 40 € unes noies van repartint per la Rambla fullets com aquest que teniu a l’esquerra, com si el Liceu fos un local de la Plaça Reial o una casa de massatges amb final feliç, oferint 25€ de descompte a tost aquells que s’apropin a la taquilla amb aquesta joia del màrqueting de qualitat, que atorga prestigi a la marca i a la institució.

És indigne, és lamentable, és punible i cal demanar explicacions públiques d’aquests fets.

Per aquest Don Pasquale, han fet les mil i una per intentar vendre entrades, només calia que et diguessis Pasqual o Pasquala per obtenir un 50 % de descompte amb les entrades, sempre entre zones 1 a 4,

Ara s’han tret de la màniga la llotja secreta:

Llotja Secreta d’Amfiteatre: 450€ (75€ per persona)

Llotja Secreta de Platea: 360€ (60€ per persona)

  I a més a més hi ha 100 entrades regalades (mitjançant un sorteig) si es contesta una enquesta per saber els hàbits de compra d’espectacles.

Tot això està molt bé o no, ni ho sé ni realment m’importa, ells sabran el que fan i a qui hauran de donar comptes de la gestió econòmica, però crec que la gestió d’un teatre públic no es pot portar d’aquesta manera, privant mitjançant un bloqueig que no crec que sigui legal, que els liceistes amb menys poder adquisitiu puguin entrar al teatre i gaudir d’una representació. Aquests 10,27 o 40 euros que deixen d’ingressar amb el bloqueig els regalen amb escreix amb aquestes promocions i regals que fan a passavolants. Li trobeu la lògica?

Quin Liceu volen? A on volen portar el Liceu?. Ara ja no es tracta de concerts de rock, pop o copla, ara es tracta de carregar-se el core-bussines, la marca i el seu prestigi amb unes campanyes impròpies d’una institució cultural, però el que és pitjor és que els resultats són pèssims, a jutjar per l’assistència de divendres i dissabte.

Invito als responsables del teatre que ens ho expliquin aquí mateix, amb noms i cognoms reals si us plau, sense nicks o noms suposats, donant la cara i les explicacions que crec que ens mereixem. No en a mi sol convocant-me per fer després de portaveu, no, a tots, a Enzo, a la Teresa i al Santi i a tants d’altres que s’han quedat sense poder comprar entrades de la zona 8. Si IFL no els sembla el lloc oportú que decideixen ells a on, però a part de les explicacions i  com sol·licitava Enzo en aquella petició no cursada, exigim que s’alliberin les entrades bloquejades i que es comprometin a no utilitzar aquests mètodes mai més, per respecte i per un Liceu veritablement de tots.

Un comentari

  1. Joaquim, ara mateix el Liceu és el Titanic, i ho estan fent tan malament que no sé com es podrà recuperar. Sembla la tempesta perfecta: els abonats perjudicats per la nova política de preus, el desgavell del projecte musical, la nul·la estratègia audiovisual internacionalitzadora (ara mateix fonamental), etcètera. Si ets incapaç d’atreure nou públic, i el que ja tenies marxa emprenyat, què queda? I poques coses hi ha més difícils de treure’s de sobre que una reputació de decadència (i això dels flyers a la Rambla… buf!).

    M'agrada

  2. Núria

    Hola! Estic molt d’acord amb el post ja que avui m’he trobat amb una situació semblant. Ara feia temps que no anava al Liceu i ja que el divendres vaig acabar l’escola, em feia il·lusió anar a veure Don Pasquale. Doncs quan he arribat més o menys tres quarts d’hora abans de la funció, m’ha atès una noia molt amablement i m’ha dit que les entrades més econòmiques valien 87 euros ! Jo no sé si avui estava ple o no, però m’oloro que no era així.

    M'agrada

    • Laura

      Hola Núria,
      Ja et dic jo que no estava ni mig ple. Hi vaig anar ahir diumenge i feia pena. Jo vaig comprar les entrades fa mesos i vaig poder comprar al cinquè pis zona 7 segona fila, tot i així, la meva fila no es va omplir i vam poder anar més al centre. No estava al corrent de tot això que expliqueu, però ara he entrat a la web i efectivament, les zones 8 a 6 estan esgotades els dies que queden. Amb les funcions de Porgy & Bess, l’estiu passat, em va passar quelcom semblant, vaig anar a comprar les entrades el mateix dia de la funció i les de zona 4, que eren les que m’interessaven, estaven esgotades, vaig comprar a zona 3 i quan vaig arribar al teatre aquella zona estava completament buida i no és que les zones més bones estiguessin plenes, tampoc. No volia malpensar, perquè no fa massa que sóc habitual al Liceu, però el que llegeixo confirma les meves sospites, i és vergonyós, gràcies per donar-ho a conèixer.

      M'agrada

  3. Enzo

    Joaquim, et dono les gràcies per interessar-te pel meu cas i crec que cal fer-ne difusió, sobretot per evitar que una cosa així pugui tornar a passar. Et puc dir que finalment vaig tornar el divendres i vaig entregar el full de reclamació, que fa referència al fet que bloquegessin les entrades més econòmiques, però no aporto cap documentació, per tant dubto que se’n tregui alguna cosa.
    Sí crec que potser algú altre podria tenir motius per queixar-se perquè jo, pel fet de voler reclamar, he aconseguit unes entrades (suposadament reservades, segons ells, esgotades a efectes pràctics per a qualsevol persona que consultes el web) no a la venda en aquell moment. Sí conservo les entrades pel dijous passat on consta el dia i hora de venda (el dia abans, quan ja no quedava res de la zona que jo vaig comprar).
    No he penjat cap comentari a les crítiques que has fet dels dos repartiments, però jo et puc dir que, després d’haver vist el primer cast, no m’han quedat ganes de repetir. Està molt lluny, pel meu gust, de ser un espectacle de primera categoria.

    M'agrada

  4. Teresa59

    Moltes gràcies, Joaquim i Enzo, per exposar públicament aquests fets, que ja es podien intuir o suposar, pero no d’una manera tant clara i contrastada. Al concert del Scholl ja va pasar una cosa similar, amb algun matiç: la mateixa tarda del concert, estava tot mitg buit i, en mitja hora que vaig trigar en fer una segona consulta, de cop estava quasi tot plé…inclús les llotjes, abans quasi buides! I realment estaven plenes, pero em sembla que no pas de gent que hagués comprat la seva entrada. Suposo que aquestes presses es el que va fer que tanta gent arribés tard i els deixesin entrar de manera desbocada enmig del concert.
    Bé, tornant al que denuncieu, em sembla especialment greu. L’òpera necessita d’una afició, no es un espectacle que el vas a veure un dia i no hi tornes fins al cap de dos anys. I a la gent que la estima, se l’ha de tractar bé, paguin 10 o 200 €,
    perque son el public que t’acabaran assegurant un porcentatge important de l’aforament. Està bé que el teatre també tingui una part de public més “efímer”, pero no enfocar tota l’oferta a aquesta gent, desincentivant a la afició.
    No sé si vé al cas, pero al Teatro Real han eliminat el cobrament de comissions per a la venda per Internet, per a la propera temporada. Ah, i han programat sessions golfes, al mateix escenari. Molt bona iniciativa…quina enveja!

    M'agrada

  5. Josep Olivé

    Impedir d’aquesta manera mercantilista i barroera l’accès a seients econòmics demostra sencillament el infragrau de sensibilitat i coneixement musical i social dels responsables del Liceu. Tan sols per això no haurien d’estar on estan. I estic segur que és una pràctica il.legal i denunciable judicialment en un equipament públic que viu de subvencions públiques. Una clara mostra d’indignitat envers la música, i de misèria envers als amants de l’òpera. No vull un Liceu amb aquesta bretolada de direcció.

    M'agrada

  6. Pere

    Dissabte vaig anar a sopar a casa d’una antiga abonada. Té 92 anys i. com sempre, una bona part de la nostra conversa va ser protagontizada pel Liceu. Malauradament, ja no pot venir al teatre i li fa il·lusió que li expliqui com va anar la Stuarda, si el Villazón encara canta, què fa l’Aragall (sí, sí, em pregunta per ell)… Em va dir una cosa que em va fer venir una certa nostàlgia: “abans amb el senyor Roca i un parell de secretàries n’hi havia prou per organitzar tots els abonaments i ara amb tants ordinadors és un desastre”.
    És evident que són altres temps i ara seria impossible gestionar el Liceu d’aquella manera. Però la decepció que em produeix veure com l’augment descarat de plantilla en llocs de’administració i gestió no ha servit per gran cosa, és immensa.
    M’avergonyeix i m’indigna el que expliqueu. Jo també ho sospitava però no en tenia proves, En més d’una ocasió he observat que mentre a la web pràcticament no queden entrades (fins i tot de les localitats més cares en algunes funcions determinades) després, l’aforament no està ni molt menys complet. I també passa a l’Auditori!
    Juguen amb nosaltres. Gestionen per ells i per conservar una feina (en els temps que corren quasi ho podria entendre) que en un pais normal es podria fer amb la meitat de la plantilla. El més dramàtic és que es fa amb els diners de tots i que el Liceu continua estant molt lluny de ser el de tots. Em refereixo a TOTS els afeccionats. Tot el que està passant amb el Don Pasquale pel que fa a les entrades és de jutjat de guàrdia. L’espectacle que s’hi dóna és com “las rebajas” d’un conegut magatzem.
    Un darrer apunt a propòsit del que comentaves sobre que algunes persones compren entrades barates i després seuen a butaques cares. Fa uns quants anys en un viatge a Bèlgica vaig assistir amb una colla d’amics a un Don Carlo en versió de concert al Palais de Beaux Arts de Brussel·les. Varem comprar unes entrades de llotja lateral. Cinc minuts abans de començar la representació un acomodador ens va oferir la possibilitat de canviar d’emplaçament i varem seure al primer anfiteatre en butaques centrals. No ens ho podíem creure! Idèntic al que passa als nostres teatres, oi?

    M'agrada

    • Josep Olivé

      A molts teatres de gran prestigi els mateixos acomodadors t’ofereixen ocupar millors localitats si queden buides. Sensibilitat i visió de futur, perquè contentar als assistents és tenir visió de futur. No és el cas del Liceu.

      M'agrada

  7. Romeo

    Gracias Joaquim por dar la importancia debida a este lamentable episodio.

    A mi no me sirven las explicaciones que me pueda dar cualquier responsable del Liceu y no me sirven porque digan lo que digan no me los voy a creer. Es una auténtica falta de respeto deliberada hacia el espectador. Sólo caben nuestras mas enérgicas protestas y el despido fulminante del responsable de tal vergonzante actuación.

    El objetivo del Liceu, a mi entender, es que hay o habrá que pagar unos 100 euros por función. Si no recuerdo mal, en la presentación del mes de marzo de la nueva política de abonos y localidades, el Sr. Guasch dijo algo así como: “creemos que pagar 99 euros por asistir a una representación de ópera no es excesivo”. Lógicamente no se refería a una platea o un anfiteatro pero sí a una zona 4, 5 ó 6. Creo no ir muy desencaminado pues para este Don Pasquale se ha fijado un mínimo de 60 euros por función. Se equivocan los responsables del teatro (subvencionado en gran parte) si creen que el Liceu es un Gucci, un Loewe o un Louis Vuitton en donde la compra mínima es de 100 euros. El Liceu es un Corte Inglés donde tanto puedes gastar 100 euros como 10 (perdón por los símiles).

    M'agrada

  8. alex

    Estoy totalmente de acuerdo con estos comentarios y este caos liceistico de bloquear las entradas de 10, 21 y 32€ que me parece incomprensible
    Para las TRAVIATA todavía existen y como me interesa sacar una para la función del dia 15 ( como conozco la producción, solo me interesa escuchar a Jordi y a Hartig – a Nucci, menos – ), sacaré una de las baratas antes que desaparezcan de la compra on line

    M'agrada

  9. Joan

    Un dels pocs avantages de l’abonament són els canvis: Perquè t’ha sorgit un imprevist, perquè hi ha hagut una substitució de darrera hora i vols veure tal o qual cantant… Si bloqueixes les entrades més econòmiques obligues a l’abonat a pagar la diferència a taquilles o a, directament, no fer el canvi. Espero que et raonin que aquest cop les escoles han fallat per allò de ser final de curs i que se’ls acudirà mai més tornar-ho a fer. Bloquejar una zona per a privelegiar-ne d’altres a TOTES les funcions d’una mateixa òpera no ho havia vist fer mai. A més recordo que en la meva època d’estudiant sempre podia aconseguir tres hores abans entrades amb descompte i a molt bon preu, sinó per a una funció,per a una altra.

    Si aquestes són les noves regles (És a dir que podré canviar entrades fins posem 1 mes abans) deixaré de ser abonat com en el seu moment (per altres motius) vaig deixar de ser.ho de l’auditori.El descompte per antiguitat no el veig tant avantatjós, tot el que m’entra no m’ interessa tant i prefereixo optar jo també a les promocions.

    M'agrada

  10. Buenos días, me gustaría expresar mi opinión sobre este tema. Creo que es bueno aplicar técnicas de marketing pero hay que saber que por mucho que se insista en vender hay unos límites. El Liceu ya los está constatando. No se pueden vender 10 funciones de Don Pasquale, bastaba con haber programado 5, o como máximo 6, y más teniendo en cuenta de que no contamos con JDF u otros astros de la lírica para enganchar al público (habitual o espontáneo). Como muestra un botón: Comparando la disponibilidad de entradas para las dos últimas funciones de Don Pasquale (26 y 27) antes de la promoción 2X1 de ayer domingo 21 y después (hoy lunes por la mañana) observamos que se han vendido un total de 35 entradas (22 entradas para la función del dia 26, y 13 entradas para la del día 27). Aún así el panorama sigue asemejándose a un desierto. Falta por ver si acaba de funcionar el tema del Palco secreto u otras acciones de marketing que decida impulsar el teatro. Todo esto, añadido al tema del bloqueo de localidades más económicas, me parece un despropósito mayúsculo. También está el incremento de los precios para la temporada próxima. Y ahora la incomodidad de tener que entrar en el teatro de manera furtiva e incómoda por la huelga de acomodadores, y tener que salir a oscuras por la puerta de atrás. Muy lamentable todo en conjunto. Señores del Liceu, plantéense si van por buen camino. Muchos abonados (de más de 30 años de antigüedad, cómo es mi caso) ya nos hemos bajado del carro y esperaremos las suculentas promociones y descuentos a pocos días de la función. Este sistema nos sale más a cuenta que pagar todo un abono, pues podemos decidir a última hora asistir o no a las funciones y a que reparto queremos ver, en función de las críticas. Y además cabe decir que cuando se adquiere un abono con tanta antelación puede haber, y de hecho se da con demasiada frecuencia, muchos cambios en los cantantes, o incluso la dirección musical.
    Y para acabar quiero pediros vuestra opinión, pues me estoy planteando no asistir a la función de Don Pasquale del 27 de junio por varios motivos:
    1- La escuché por la radio, confirmando las críticas que había leído por diversos medios.
    2- No quiero tener que entrar furtivamente al teatro en medio de una huelga, y además no quiero arriesgarme a hacer el viaje en vano, vivo fuera de Barcelona. Tampoco me gusta la idea de tener que abandonar el teatro de manera discreta y por la puerta de atrás como si se tratara de algo ilegal.
    3- Siento vergüenza ajena cuando salen los artistas a saludar al público de un teatro prácticamente vacío, y lamentablemente parece que será así.
    Estas entradas las compré como extras fuera del abono. Ahora me arrepiento de haberlas comprado, pero para la próxima temporada no me pasará pues tengo abono, y voy a esperar a las ofertas tipo 2×1 y otras que se le ocurran a la dirección del teatro.

    Exabono Turno T

    M'agrada

    • Josep Olivé

      Con la venia te contesto al punto 2: se entra y se sale por la entrada principal sin problema alguno. Tan solo hay que soportar una “ligera” contaminación acústica al entrar (intimidatoria o no depende de cada cual la interprete), no al salir. Como en el Auditorio, probable lanzamiento de octavillas y despliegue de pancartas durante la función o en el entreacto, pero sin conatos ni gritos, al menos hasta lo que yo me he encontrado. Si fuera por este sólo punto te aconsejaría que fueras. Y por el lado artístico lo mismo. No será el Don Pasquale de nuestras vidas pero para mi en su conjunto es satisfactorio. Ex-abonado turno T.

      M'agrada

  11. Josep Olivé

    No sería descartable promocionar una denúncia contra el Liceu per atentar contra la integritat i ética profesional. Això és un cas com un cabàs i entra de plé en aquest àmbit. Desconeixo si el Liceu com a institució (com moltes gran empreses actualment) disposa d’un codi de conducte intern. No és gens absurd ni desproporcionat el que dic. Insisteixo: ja no es falta de sensibilitat, sino falta d’ètica profesional i això, a moltes empreses series és causa d’acomiadament.

    M'agrada

    • Jo crec que no es tracta tant d’un codi de conducta intern (que afecta a la organització i relacions entre els seus gestors i treballadors), com de transparència en la gestió i haver de de pasar comptes reals, en tots els aspectes (ingressos per entrades, ingressos per abonats, abonats que han canviat de zona o s’han donat de baixa, etc, ect)
      El Liceu és un teatre de titularitat pública, per tant, sino extensament a tota la ciutadania, com a mínim a les institucions de la Fundació sel’s hauria de pasar tota aquesta informació, i, per la banda d’aquestes institucions, hi hauria d’haver qui pogués fer la lectura real del que signifiquen aquests números (ja sabem que es pot fer “enginyeria”), i demanar-ne explicacions en cas d’irregularitats.
      Qui ho fa això? A on ens podem adreçar per demanar responsabilitats en casos com el bloqueig que es denuncia aquí? Pel encariment de preus i arraconament d’abonats de tota la vida? Per la incongruència en les polítiques de preus i descomptes? Pel menyspreu als que estimen l’òpera? Per la mercantilització del teatre? Donat que la direcció del teatre ho nega tot i tira pilotes fora, a qui ens podem adreçar realmen?
      Ja és molt important que això es denuncii en un blog com aquest, d’aquesta rellevància, pero cal un pas endavant…i jo realment desconec cap a on. Alguna idea?

      M'agrada

  12. És realment indignant. Em pregunto si podríem adreçar-nos a la Conselleria de Cultura. El què fan és de totes totes il·legal però ha (hem) d’anar més enllà de queixes que no arriben a les esferes pertinents.
    Si decidiu redactar una reclamació compteu amb la meva signatura. Fins on arribarà la corrupció?

    M'agrada

  13. G & M

    Semblant al cas que exposa el Pere, nosaltres també varem tenir ocasió d’experimentar el següent:
    Fa uns 5 anys varem anar a París, al teatre LA BASTILLE, a veure “La Valkiria” i varem comprar entrades d’última hora, a l’última fila de platea lateral, per 30€ c/u. Al nostre darrera només hi havíen files dels que están de peu (les més económiques del teatre).
    En el primer entreacte varem poder observar com els acomodadors anaven venint paulatinament, a recollir la gent de “a peu” del nostre darrera i els anaven col.locant a tots els espais buits que havíen quedat a la platea. (No hi va quedar ningú de peu en aquelles files de darrera). Aixó és inaudit, i per cert mai vist en el nostre Liceu, que com ja sabem, més bé passa tot el contrari).

    Volem remarcar-ho com un exemple de sensibilitat del teatre cap als diem-ni econòmicament més débils, però sí amants de la música i fem un BRAVO!! per La Bastille i una ENÉRGICA PROTESTA pel Liceu!!

    M'agrada

  14. Jaume

    Benvolgut,

    Ahir a la tarda vaig anar a veure Don Pasquale gràcies a una entrada que em va regalar una abonada al torn P (5è pis central). Em feia especial il·lusió poder escoltar a la soprano Pretty Yende ja que no vaig quedar satisfet del primer repartiment.
    Per pura curiositat, el dia abans vaig mirar per internet les localitats que (suposadament) s’havien venut i l’aforament per a la funció d’ahir diumenge estava molt ple. Vaig pensar que havia tingut molta sort amb el regal.
    La sorpresa va ser quan vaig arribar al teatre: extrems completament buits, laterals amb poquíssima gent i una platea amb molts forats. Només estaven més o menys plenes les zones centrals corresponents als abonats. Després de l’entreacte i amb les reubicacions del públic, els laterals van quedar deserts. M’arriscaria a afirmar que hi havia 1/3 part de l’aforament. Lògicament no hi havia cues al bars i els passadissos a l’entreacte estaven ben tranquils, silenciosos…i tristos. A causa de la vaga no em van demanar ni la targeta d’abonat en el moment d’entrar al teatre.
    Algú deia que la vaga dels acomodadors possiblement havia fet que la gent es repensés d’anar al teatre per evitar problemes. Francament no crec que els qui van comprar entrades més barates fossin els qui varen decidir quedar-se a casa.
    Ah! les escoles no crec que duguin un diumenge a la tarda gaires alumnes al Liceu. Una mica desolador tot plegat.

    Salutacions!

    M'agrada

  15. ducadimantova

    Un dubte, les entrades per Don Pasquale estan a la venda des del 16 de maig del 2014.
    Esteu dient que han estat més d’un any bloquejades?
    Esteu dient que no han deixat comprar cap entrada mai d’aquestes zones?

    M'agrada

    • Josep Olivé

      No. En absolut. Es varen bloquejar un día concret d’aquest mateix mes. Ara no em facis dir quin, però en tot cas ha estat recent. Hi havien a dojo tant al quart com en el cinquè pis, i de cop i molta, com per art de màgia, tot ha quedat ocupat. A les escoles els hi ha entrat passió per l’òpera. Hi han bufetades per anar-hi.

      Liked by 1 person

    • Josep Olivé

      Si has llegit bé les entrades i el post t’hauràs adonat perfectament que estas fent una pregunta retòrica. Sincerament Duca…si les teves entrades no tenen la pretenció de vacil.lar no ho dissimules prou bé… Ens estas dient que hem tingut prou temps per adquirir les entrades? Si us plau, com que no crec que siguis dels perjudicats, deixe’ns rondinar tranquils, home. Moltes i sinceres gràcies.

      Liked by 1 person

  16. JordiP

    Hola, jo tinc un abonament reduït i cada temporada acabo agafant entrades soltes, generalment en prevenda. No obstant això, alguna vegada m’ha passat de no tenir cap pla per a un vespres i decidir que el Liceu era millor opció que el cinema. He mirat les entrades disponibles i sempre estan les zones barates completes. Fins ara sempre m’havia dit: I és clar Jordi, a aquestes hores et despertes i què vols! Que t’esperin a tu!.
    Ara que m’heu explicat qui són els Reis em sento decebut.
    Al marge d’això, no sé fins a quin punt és legal el que fan, per què al meu parer és enganyar al consumidor, el que com a mínim et permet presentar la corresponent reclamació a l’Agència Catalana del Consum per tal que s’analitzi la qüestió.
    Com que no ho tinc clar, faré alguna consulta a un col·lega advocat especialitzat en temes artístics, a veure què diu i a partir d’aquí veurem què fem.

    M'agrada

    • Josep Olivé

      És una flagrant manipulació d’una oferta comercial i una falta d’ètica feta amb mala fe cap els clients i abonants. Perfectament denunciable, però no a l’Agencia que esmentes, que depen de la Generalitat. És perdre el temps. El que si trobo bé és la consulta que pretens fer a l’advovat.

      Les protestes individualitazdes no tenen recorregut. Ha de ser tot un col.lectiu que pogui defensar que està sent penalitzat per una actuació clarament corrupta per part d’una direcció d’un equipament que és públic. Aleshores aquest grup hauría d’estar minimament cohesionat per arribar a un acord de redacció de cartes als responsables de cultura de l’Ajuntament i de la Generalitat, sense perdre l’oportunitat d’enviar una carta directament a Ada Colau, que per força hauria d’estar sensibilitzada que una institució a la que aporta diners impedeixi descaradament l’accès a butaques econòmiques.

      Liked by 1 person

  17. Jan

    Sols faltava tenir la prova i l’Enzo i tu ens l’heu donada. Durant la temporada ja hi havia pensat en això pero faltava la prova definitiva de que això que s’acabessin les entrades econòmiques un dia per l’altre era una mentida. És una vergonya i ens haurien d’explicar qui té aquestes idees peregrines que no fan altra cosa que allunyar el públic del teatre.

    Liked by 1 person

      • Jan

        En tota no, pero sí que puc posar l’exemple de les derreres funcions de la Stuarda, sinó totes. Jo tenia entrada a la zona 8 al 4rt pis, la de la punta. Al web posava que tota la zona 8 (no recordo si també les zones 7 i 6) estava exhaurida i després va resultar que estava completament sol. Una amiga del Liceu em va dir: “això és que tots es canvien a platea” pero jo ho trobo totalment impossible perquè estaven les files senceres buides, i no em crec que haguessin baixat tots els que estaven a la zona 8 del 5è i 4rt pis….

        M'agrada

        • Joan

          I ara! El Liceu no és el Camp nou!el públic del liceu normalment seu a la seva butaca. Per això vol poder escollir la millor dins les seves possibilitats econòmiques. Com a molt, a la mitja part, si té coneguts millor situats o hi ha files senceres buides, canvia. Però d’entrada seu al seu lloc i, dins de la seva fila al 4t i 5è, tendeix a centrar-se deixant una mica buids els laterals.

          M'agrada

  18. Niklaus Vogel

    Molt bé Joaquim, gràcies per la informació, jo no en tenia ni idea del que estava passant. Em sembla tot plegat prou trist i patètic. Ja estic cansat de veure cada cop que s’apropa una estrena que les entrades se promocionen de forma escandalosa amb descomptes i altres operacions per tal de que el teatre estigui ple. A més a més afegint-hi el tema de la vaga d’acomodadors (que no dic que sigui injusta, tot al contrari) però que dissabte passat en entrar al Liceu la gent estava francament molt incòmoda i jo crec que els espectadors d’això no en tenen cap culpa.

    M'agrada

  19. jround

    La veritat es que sembla difícil major nivell de despropòsits. Al final s’ho carregaran, el Liceu. ¿No seria millor començar de cero i preguntar-se serenament quines son les causes per les que la gent no va a sentir musica i les sales queden mig buides? ¿Com s’ho fan a altres llocs? Sí, ja ho sabem que aquí els sous son més baixos que a Paris o a Viena, i que la crisi probablement ha vingut per quedar-se per molts anys, però precisament per aquesta raó l’única alternativa a la desolació actual es que els preus es moderin. Es pot entendre que quan ve la Netrebko o la Bartoli les entrades s’esgotin en un dia, costin el que costin (no hi ha forma d’escapar a la llei de l’oferta i la demanda, i sempre hi haurà algú, ben adinerat, disposat a pagar el que sigui), però no te cap sentit que operes (meravelloses per a molts melòmans), que no son ni seran hiperpopulars, tinguin preus molt superiors als que trobaríem amb millors intèrprets a les capitals europees més potents. Tots aquests reclams barats de màrqueting turístico-folklòric son ben tristos, i revelen el penós nivell i la manca de finezza dels anomenats “gestors del Liceu”. Els d’abans i els d’ara. Arribats a aquest punt, crec que tots tenim la certesa de que qualsevol de nosaltres ho faria millor, simplement per que estimem la musica i entenem als que l’estimen.

    M'agrada

    • Pere

      Una precisió i un comentari a afegir.

      Primera: en aquest moment ni per la Netrebko s’esgoten les entrades. Acabo de comprovar a la web del Palau que encara en queden, sobretot de les econòmiques, pel recital que farà el dia 13.

      Segona: el Palau també s’apunta a les rebaixes. He rebut un e-mail on se’m fan diverses ofertes si sóc abonat. També s’ha ampliat el termini per abonar-se al cicle Grans Veus i et regalen una entrada pel recital de Mark Padmore (que només té a la venda platea i primer pis!). I, agafeu-vos, com alumne (en el meu cas, adult) de l’escola municipal de música de Vacarisses (i imagino que d’altres escoles de música de Catalunya) he pogut gaudir d’un 30% de descompte pel concert d’en Barenboim dedicat a Verdi. No m’atreia massa però he aprofitat l’avinentesa.

      Dubto que amb aquestes “polítiques” de venda d’entrades quedi algun afeccionat que vulgui treure entrades amb anticipació.

      M'agrada

        • Pere

          Perdona Joan, però els 35 euros són amb el descompte del 30%. És el que he pagat i no són sense visió. Són les butaques de 2on pis, files 2 a la 14 i la 3a fila del primer pis amb visió parcial. Encara en queden de més que acceptable de files 15 a la 24, a 24 euros amb el descompte, Estàs lluny, però es veu l’escenari. Les que tu dius, sense visió, sortirien a uns 18 euros amb el descompte i continuen essent caríssimes donades les seves característiques.

          Els preus de Palau 100 i altres satèlits són molt cars i es necessita una butxaca immensa. Per això només he tret entrades per quatre concerts enguany. Ja en tinc prou amb l’abonament a l’OBC i a Ibercàmera i… Però si surt alguna oferta i m’ho puc permetre miraré d’aprofitar-la. La qual cosa no impedeix que critiqui com s’està portant tot, i en això, imagino que estem d’acord.

          M'agrada

      • jround

        Es evident que, per obvies raons d’escassetat en la venda d’entrades, es possible trobar ofertes d’última hora o descomptes (si ets soci de la FNAC o d’algun collegi professional, etc). Però no es d’això del que estem parlant. Per començar, alguns espectacles son tant cars que ni així surt a compte comprar una entrada, que serà probablement sense visió o situada a les ultimíssimes files del Palau o de l’Auditori. I tot això, insisteixo, amb uns preus que continuen sent molt més alts del que es correspon a la situació econòmica de la mitjana del país. No acabo d’entendre tampoc les noves polítiques de zones com, per exemple, la del cicle de Musica Antiga de l’Auditori, on ara surt igual de preu una localitat de platea que una en la fila 5 del lateral del primer pis, sense visió (localitats, per cert, que son de mitjana més cares que les del mateix concert celebrat en altres capitals). D’aquesta forma es redueixen les oportunitats de trobar seients interessants a preus raonables i, per tant, d’optimitzar la pròpia economia per assistir a altres concerts. Es a dir, que tothom surt perdent. Estic convençut que els gestors musicals d’aquest país no-s’enteren-de-res.

        M'agrada

  20. Ordet

    Doncs la temporada vinent la cosa encara pinta pitjor, amb la pujada desorbitada dels preus. Realment és vergonyós tot plegat. Suposo que potser veuran que amb el bloqueig encara emplenen menys. I lo de les escoles encara és més estrany, ja que acostumem a anar (almenys en el meu cas) als assajos generals. Una funció de nit queda bastant fora de l’horari escolar…

    M'agrada

  21. Kàtia

    Fa uns dies un company del blog va comentar el bloqueig d’aquestes entrades.Ràpidament vaig trucar al Liceu i un noi molt amable i molt jove (25) em va dir que ell no era conscient de res de tot aixó;li va molestar que jo digués que aquesta estrategia no se la creu ni el Papa de Roma.”vostés no poden haver venut en un visto i no visto aquest m,unt d’entrades”,em contesta que ell es al telèfon i li demano que s’hi posi algú amb cara i ulls que em pugui aclarir alguna cosa,contesta que en aquell moment està sol i com el vaig veure tan nerviós vaig decidir acomiadar-me.Per cert el meu fill hi va anar dissabte i havia un poti-poti de campionat.A la sortida tothom a firmar.

    Liked by 1 person

  22. Xavier

    El nivell del primer cast d’aquest Don Pasquale ha estat molt discret. Oblidable. La situació al teatre ara per ara resulta caòtica i la seva gestió lamentable. Tenim molt de màrqueting i molt poca venda; lluny d’apropar nous públics allunya els fidels liceistes. Si volem canvis, a fi de bé, ens hauríem de posar d’acord en passar a l’acció, no només mitjançant escrits, sinó també manifestant-nos i coordinant-nos per reclamar una gestió transparent, honesta i sincera i que tingui realment un dels seus principals objectius la divulgació de la cultura i el seu accès a tothom. El que s’està fent ara és justament tot el contrari.

    M'agrada

  23. raimon

    Jo soc dels que he anat a darrera hora a comprar una entrada amb el 30% de descompte com a càstig per tenir més de 65 anys i he hagut de deixar-ho córrer perquè no tenia ganes de pagar les entrades de zones més cares, ni amb aquest superdescompte. Soc dels que tenim una antiguitat que ens premien amb un descompte el proper any en l’abonament i ja avisen que el següent ja en parlarem. Soc dels que estic tip de que em prenguin el pel i la cabellera, de que ens tractin de rucs a totes les hores del dia. Com a abonat de fa tant de temps, em sento enganyat, maltractat i quasi insultat quan veig que fan descomptes que a mi no em fan, que intenten omplir el teatre a qualsevol preu, però que a mi, com a abonat, no em respecten gens. I a sobre diuen que premien la fidelitat … Solament em faltava llegir que bloquegen localitats per treure més diners … a això abans en deien “estafa” … ara no sé quin nom té. I a sobre utilitzen com excusa a les escoles … quina barra! Ja estic una mica tip de pagar un abonament i amb ell un preu de les entrades important perquè després vinguin amb tot un seguit de descomptes, de seients secrets (és el que més els hi va … el secretisme, el no explicar les coses, el enganyar, mentir …) i altres històries. Pobre Liceu … es va cremar, el van repetir amb més defectes dels que tenia i ara estan intentant tornar-lo a cremar … no sé si aquest cop ens en sortirem, francament. Vaja, amb aquesta colla de grans professionals que el dirigeixen, segur que no.
    Un comentari al voltant del don Pasquale … em pregunto si no ha costat més la producció del senyor Pelly que tot el cast de cantants, director inclòs. Potser caldria anar pensant en si és més important veure una casa al revés que cantants una mica millors.

    Liked by 1 person

  24. Santi

    Bona tarda,
    us voldria comentar un fet curiós d’avui.

    Aquest matí, intercanviant tuits amb en Joaquim (seguint el fil de “Hipotecant el futur” https://ximo.wordpress.com/2015/06/11/hipotecant-el-futur/ d’aquest mateix blog), parlàvem del post que ens ocupa i els possibles motius del bloqueig sistemàtic d’entrades. Han estat dos o tres missatges, mencionant el @Liceu_cat en tot moment (tot i que mai interpel·lant al teatre directament).

    La sorpresa ha estat grossa quan, cap a primera hora de la tarda, he rebut per twitter un missatge privat del @Liceu_cat on, transcric la comunicació, hi deia:
    ———-
    Hola Santi. Un aclariment:
    Les localitats de zones 6-7-8 no venudes fins ara s’han bloquejat per indicació dels cossos de seguretat per facilitar eventual evacuació.
    Salutacions.
    ———-

    Suposant que aquesta pràctica fos el primer cop que l’apliquen i no una pràctica habitual (cosa que desconec totalment) em sorgeixen un seguit de dubtes:
    – Si aquestes zones, d’un dia per l’altre, perden nivell de seguretat a què és degut?
    Hi ha sospites del retorn dels anarquistes al Liceu? En aquest cas, no s’haurien de bloquejar les butaques del pati de butaques i no les més populars? 🙂
    Si la causa d’aquesta inseguretat fos la vaga d’acomodadors i personal de sala (personal preparat en casos d’emergència se suposa), com sospito que volen fer creure, la manca de personal posa en perill el públic assistent en cas d’emergència? En cas afirmatiu, només posa en perill el públic de les zones 6, 7 i 8? Si fos aquest el motiu, no és una irresponsabilitat per part del teatre continuar les representacions sense disposar de personal preparat per ajudar a l’evacuació de la sala? Els cossos de seguretat permeten obrir l’espai funcionant normalment amb aquestes condicions?

    – Per quin motiu són més segures les localitats ja venudes d’aquestes mateixes zones que no pas les no venudes?
    Ho dic perquè la meva localitat cau justament a la zona 7 del 4t pis i no em van pas canviar la localitat abans de començar l’espectacle ni enviar informació addicional de seguretat al correu que, el mateix dia de l’espectacle, sí que vaig rebre recomanant-me d’arribar amb antel·lació al teatre per no patir retards.
    […] Li informem que la funció d’avui de Don Pasquale es veurà afectada per la convocatòria de vaga indefinida del personal depenent de Manpower Group Solutions S.L.U., per la qual cosa no hi haurà servei de sala i acomodació. Davant els inconvenients que aquests fets puguin provocar, li recomanem que vingui al Teatre amb suficient anticipació per evitar cues. Les portes s’obriran a les 19 hores […].

    – Quin és el motiu pel qual les zones 6, 7 i 8 són menys segures que les 5, 4, 3, 2 i 1?
    Si mirem a la meva zona (4t pis, lateral) actualment hi ha 3 zones: primera filera de butaques és zona 5, segona fila zona 6 i tercera fila zona 7. És més segura la primera fila que la segona i la tercera? Si les “indicacions de les forces de seguretat” fossin esponjar els cinc pisos, per quin motiu s’aplica només a 4t i 5è pis i no al 2n on hi trobem fins a quatre fileres de butaques?
    Si el motiu fos buidar els pisos alts per facilitar una eventual evacuació del públic assistent, no seria lògic que s’apliqués aquest consell també a les localitats ja venudes?

    Amb tots aquests dubtes per resoldre, voldria remarcar la manca de coherència en les respostes donades a diferents usuaris. A l’Enzo presencialment i a mi des de twitter.

    Tot això no fa res més que fer créixer els recels envers la gestió opaca que s’està duent a terme per part del Liceu i que contrasta amb les declaracions de principis que Roger Guasch va fer a La Vanguardia els primers dies d’ostentar el càrrec (http://www.lavanguardia.com/local/barcelona/20140208/54400040970/roger-guasch-tenemos-encontrar-espiritu-1994-liceu.html). […] En su primera entrevista con la prensa escrita desde que asumió el cargo de director general, la palabra que más pronuncia Roger Guasch (Barcelona, 1966) es transparencia… […]

    Entre això, la pujada de tarifes i el canvi de zones de les localitats, sincerament crec que hem de començar a exigir explicacions satisfactòries per part del Teatre. A l’Enzo, li van dir una mentida de les grosses i sense posar-se ni vermells.

    Sobretot si ens volem creure el director quan deia “Hay que recuperar cierta actividad, sí, no solo en función de si ganamos más o menos dinero, sino para que la gente vuelva a sentirse suyo el Liceu. Así, veremos qué hacemos con los abonos. Queremos recuperar al público popular.”

    M'agrada

    • hahahahaha, boníssima aquesta, m’he fet un tip de riure amb ho de “les zones 6-7-8 s’han bloquejat per indicació dels cossos de seguretat per facilitar eventual evacuació” !
      Jo crec, i perdoneume la procacitat, que es refereixen a que el bloqueig de les zones ens porta a un altre tipus d’evacuació, mes literalment escatològica.
      Perque les evacuacions de persones en un recinte es solen fer per les zones més accesibles i centrals, i, que jo sàpiga, no farien pujar els de platea o llotjes al 5è pis per fer cap evacuació, no?

      M'agrada

      • Josep Olivé

        Ondia! Augment de sou al directiu qui ha tingut la brillant excusa! Ha estat tan brillant que jo li regalaria les 555 sonates de Domenico Escarlatti i que les escoltes una rera l’altra, perquè regalar-li una òpera el podriem aturdir molt!

        Però aviam, si és per raons de seguratat, per què no han bloquejat totes les zones del quart i cinqué pis? I els del tercer que passa, que tan sols sortirien mig cremadets? I els del segon podrien saltar per les finestres? Quines? I per què tan curosos amb la zona 8 només? i si és aixi, per què s’estan venent entrades del quart i cinquè pis de zones més centrades? I per què s’estan venent de les mateixes zones per a La Traviata? És que el conflicte estarà resolt aviat?

        De lo qual es dedueix un altra motiu per un altra post escandalós: senyors i senyores, les zones més econòmiques del Liceu, amb les que pots quedar contracturat, les que no hi guipes res, les més incòmodes de llarg de tota la sala, a més a més són insegures!

        Com diu la Teresa, potser evacuarem primer abans de la funció, no sigui que ens agafi amb…Potser es tracta d’això.

        M'agrada

  25. Domènec Roca

    Jo particularment tinc mixt abonament, per l’interès de poder triar repertoris i dies de les funcions que no tinc i m’interessen. Les trec cada any en la setmana reservada als abonats, i he pogut provar gairebé totes les localitats del Liceu, i tinc de dir :
    1-Que m’indigna veure com es fen descomptes quan jo ja fa mes de una any que he pagat per la meva entrada, i que a través del meu col·legi professional a vegades m’he volgut morir en veure els diners que m’hauria estalviat per el descompte ofert. ( lo del Porgy de l’any passat va ser massa)
    2-Com algú ha dit, si es crema el teatre el tornaran a fer igual, amb localitats sense visió, o amb visió limitada per tonteries, i que son de fàcil solució, com les llampares, o les mampares de les llotges.
    3-Vaig estar ahir, i com has dit Joaquim en una altre post, no sabies si els aplaudiments a la escridassada d’adir abans de començar Don Pasquale va ser contra la direcció o que´. Jo et dic que no vaig cridar en alt un exabrupte contra la direcció per que anava amb la meva dona. No mes vaig poder aplaudir, per que clarament anava contra la direcció.
    Els va fer un dels afectats que protestaven contra la vaga i n’hi havia un altre que gravava amb un mòbil.
    4- La mateixa política que es fa en les zones altes mes econòmiques , es fa en les zones 5 de les llotges laterals de platea. Ara mateix podeu entrar i veure els Pasquales o Traviatas que no queda ni una. En canvi ahir, aquestes llotges feien pena. No hi havia mes que un parell de persones per llotja.
    5- Tinc uns amics del torn C, amb qui coincideixo al treure entrades, que fins ahir , que no els vaig poder informar dels canvis, no se’n havien adonat de la jugada que els han fet, tan amb preu , com en repertoris, i que per exemple el any que ve no els toca en Flórez ni la Garança, entre d’altres. Estan que trinen. També n’hi ha que tenen altres preocupacions, i aquests sols volen acudir i gaudir. Aquests no s’adonaran de la jugada fins que els toqui la funció. Estan acostumats a tenir l’abonament i anar quan toca , sense mes.

    En fi , ens faran aburrir el que mes estimem.

    Ara només falta saber si la Sra. Colau, des de l’ajuntament, considerarà que val la pena recolzar una part de la cultura, que per als poc informats, te l’estigma de luxosa, i si aprova com s’està portant el GTL

    Gracies per llegir-me, escric poques vegades pero avui m’he estès: he buidat el pap!!!

    Ara nomes falta que ens digui la Colau que opina de la nostra cultura, i si ens recolsará desde l’Ajuntam

    M'agrada

  26. Isolda

    Estic d’acord amb el què s’ha dit, per tant teniu el meu vist i plau, vot, signatura o qualsevol cosa necessaria per tirar endavant una protesta general per la mala gestió del Liceu, maltractament i injustia envers els abonats i afeccionats a l’òpera.

    M'agrada

  27. Santi

    Si voleu comprar entrades x Don Pasquale (ho he mirat per diumenge) ara mateix hi descomptes entre d’altres:
    – treballadors de la Caixa (al 50%)
    – socis del FCB (-30€)
    – especial 4t i 5è pis (-30€)
    – …

    Però us ho podeu estalviar, ja que els torns d’entrada estan alçats i el personal de control fa vaga.

    M'agrada

  28. Enzo

    Només volia afegir un parell de coses al que ja vaig dir-li al Joaquim en el primer email. Sobretot perquè més amunt algú diu que em van dir una mentida. No, més d’una.

    Quan estava parlant amb el responsable de màrqueting, en dir-li que me’n vaig adonar d’aquesta desaparició sobtada de totes les entrades més econòmiques perquè havia estat molt pendent per si sortia un seient secret, ell em va respondre molt estranyat, “ja han sortit” (com donant a entendre que ja s’havien esgotat) i, a banda de l’explicació de les escoles, va afegir, “Sí et puc dir que sortirà o acaba de sortir una promoció especial pel dia de la música de cara a les dos últimes funcions, ,però només per les zones més cares, per tant ja veig que no t’interessa”. I em va donar totes les facilitats per treure les de zona 8 pel dia que jo volia.

    Jo crec que seients secrets dels de 25€ pel Don Pasquale no han sortit. Els del Così van sortir ja començada la tanda de funcions i seguien visibles en el web, tot i haver-se esgotat immediatament les entrades, molts dies després d’acabades les funcions i quan ho van actualitzar hi deia “No hi ha seients disponibles en aquest moment”. I això, que jo sàpiga, no ha canviat en cap moment. En Joaquim va dir un dia que la gent està molt pendent a les xarxes socials i no sé si algú ho pot confirmar això.

    El que veig és que han gestionat el ‘marrón’ de tan poques entrades venudes pel Don Pasquale de manera nefasta perquè com tu deies han anat afegint una promoció darrere l’altra, però mai amb entrades per sota de 60€, la qual cosa vista les circumstàncies ha estat un error nefast.

    Tots els teatres del món tenen entrades de tots els preus i crec que és essencial tenir-ne a preus econòmics perquè són una inversió de futur.

    El més irònic de tot plegat és que a aquesta funció, per a la qual et volen vendre gangues a preu d’or, s’hi pot entrar per la ‘jeta’ perquè no et controlen l’entrada.

    M'agrada

    • Doncs, embolica que fa fort, ara hi ha una novetat (si mes no, jo no ho havia vist): la Llotja secreta.
      “LLOTJA SECRETA – DON PASQUALE
      Gran Teatre del Liceu-Seient Secret
      Un cop seleccionat el dia que vulguis venir (26 o 27 de juny): 1. Tria entre Llotja Secreta d’Amfiteatre (LLOTJA A.) o bé Llotja Secreta de Platea (LLOTJA P.) 2. Recorda que has d’escollir el nombre de Llotges (i no el nombre persones, que sempre seran 6: si només vols 1 Llotja, tria “1”; si en vols 2, tria “2”) 3.
      SEIENT SECRET LLOTJA A.: 450,00€
      SEIENT SECRET LLOTJA P.: 360,00€”

      M'agrada

  29. JordiP

    Jo crec que cometen l’error de creure que la demanda és inelàstica, o sigui, insensible als preus i que per tant la gent comprarà, sobretot per a determinats títols, independentment del preu. i això no és cert. La gent per a la qual l’òpera és important ja té el seu abonament, la resta d’entrades s’han de vendre a públic general i aquesta demanda si que presenta una elasticitat enfront del preu, si aquest és assequible vindran al teatre i si no se n’aniran al cinema o a un concert o es quedaran a casa. Es a base de visites esporàdiques al teatre i en les que es gaudeixi, que la gent està disposada a fer un esforç més gran per a adquirir les entrades (dins de les seves possibilitats, òbviament).

    Sembla molt obvi el que dic, però això no s’ensenya a cap curs de màrqueting. Jo ho sé per experiència pròpia!

    M'agrada

    • Joan

      Sí, i el preu que paguis per anar-hi oscil:la també en funció dels espectacles que vas a veure. Hi ha gent que, per exemple, no es perdrà mai una sola funció d’en Villazón (ni que torni a cantar 13 Nemorinos) o bé que veurà pràcticament tots els títols de la temporada. (crec que enguany la Carmen ni en Joaquim) En aquests casos és inviable pagar 90€ per entrada. D’altra banda tinc una amiga que cada any selecciona un parell d’òperes i llavors, com és lògic, vol tenir els millors seients dintre dels best. Per cert ella enguany ha seleccionat Norma i no pas Don Pasquale

      M'agrada

  30. alex

    De los afortunados a los que se me ha comunicado hoy por la dirección de marketing, de haber sido agraciado con 2 entradas para el D. Pasquale del prox.viernes , después del sorteo que se anunció

    M'agrada

  31. Simone

    Quina llástima. Tinc l’impresio de haver fet “el primo” un altre any. El abonament que he agafat (en tenim dues plaçes) per la temporada 15/16 será el últim. Per la temporada 16/17 ens donaré de baixa i agafarem entrades amb aquests “superofertones”, aixi ens sortira molt mes economic. I si ens quedem fora en alguna funcio doncs mala sort. Ens estalviarem els diners per anar a l’opera a fora.

    M'agrada

  32. Benvolguts:
    En primer lloc moltes gràcies a tots per les vostres aportacions, reflexions i punts de vista. Estic segur que el Liceu els està estudiant en profunditat i per això encara no m’han (ens han) contestat.
    Estic esperant contesta pública, però si és privada, que és el que em temo, miraré com vehicular-la ja que no vull ser portaveu de res.
    Per tannt espero que em perdoneu que no hagi respòs com acostumo, un a un, ja que més aviat la suma de totes les vostres aportacions constitueix un apunt que cal ser contestat.
    El que si voldria que quedés ben clar, al menys de moment, és que no penso fer CAP acció més de la que he fet amb aquest apunt.
    La darrera vegada que vaig abanderar una protesta contra la direcció del Liceu, conjuntament amb altres amics, alguns infernemlandaires, vaig dir que mai més tornaria a protagonitzar una lluita que va acabar sent contra el no res i degudament neutralitzada pel mateix poder, per tant si algú vol fer plataformes i iniciatives de tota mena que no compti amb la meva abnegada vena revolucionària. Aquesta la reservo per la meva tossuderia particular, és a dir aquest blog, i si algú ho vol aprofitar, endavant té tota la meva total i absoluta benedicció i solidaritat passiva, sempre entre cometes.
    No cal dir que a disposar, això sempre. .

    M'agrada

  33. Josep Olivé

    La protesta col.lectiva contra gestions puntuals de la direcció del Liceu és impossible. En primer lloc, el públic del Liceu és molt heterogeni, tant des del punt de vista social com d’interés musical. En segon lloc aquest mateix públic coincideix en els entreactes de les funcions i sempre que siguin del mateix torn i no tot ell vol parlar o està interessat en temes comuns. En tercer lloc, les conseqüències de la gestió de la direcció no crec que siguin gens “transversals”, per lo dit abans, diferències en la vulnerabilitat econòmica i diferents percepcions en l’interés musical. I finalment, la passió per la música o per l’òpera no dona de menjar. Vull dir que si que gratifica meravellosament les nostres vides però que tenim altres assumptes professionals i vitals que cuidar diàriament. Cohesionar un determinat grup de gent amb similars inquietuts de protesta i indignació en aquestes circumstàncies és impossible. I és que tothom ha de fer la seva feina, i si als que hem votat en unes eleccions permeten o desconeixen males pràctiques en les institucions púbicles i no fan res aleshores no hi ha res a fer Joaquim. A Catalunya em tingut un cas Palau (un cas moltíssim més greu que qualsevol affaire del Liceu) en el que en qualsevol pais decent molta gent de la que remena encara el caldo ja estaría a l’atur fa molts anys, o a la presó. Doncs mira, molts d’ells en la barca remant cap a Ítaca! Què es pot fer contra això? Què pot fer contra això un col.lectiu afectat per una “tonteria” com la de no pot accedir a entrades econòmiques? Què pot fer contra això un col.lectiu que protesta perquè el seu abonament s’ha encarit escandalosament d’una temporada a l’altra? Què pot fer quan sap que la nova direcció del Liceu està on està obra i gràcia de qui precisament hauría de vetllar perquè el Liceu no perpetrés accions d’ètica més que dubtosa? Què pot fer aquest col.lectiu quan sap que la seva protesta no tindrà resó en cap medi de comunicació de Catalunya, absolutament dominats i escandalosament manipulats pels interessos partidistes del govern de torn? Què pot fer aquest grup quan la majoria de critics musicals miren cap un altra banda i no els interessa gens ni mica aquestes bagatel.les? Joaquim, aquest grup de gent amb similars circumtàncies només pot fer una cosa: dir-ho a In Fernem Land, perquè sap que és lo millor que pot fer, i a on pot tenir, encara que sigui de manera indirecta, més impacte i repercusió. I això ja és molt més de lo que en altra temps i lloc es podria fer.

    M'agrada

  34. alex

    Para que veais como funciona la cosa en este D.PASQUALE ( bloqueos de zonas, huelgas de acomodadores, etc…), no solo se han sorteado y regalado 100 entradas para mañana dia 26, sino que se han colocado 50 entradas más para el dia 27 como Asiento Secreto.
    En resumen y para las personas que empiezan a hartarse con razón, más vale no fidelizarse con los abonos y esperar las oportunidades individuales que preveo,van a ir in crescendo
    Un ejemplo de “Corte Inglés”, más que de Teatro de ópera europeo gestionado con aparente seriedad profesional

    M'agrada

  35. Enzo

    Hola Joaquim i tots els altres participants.

    Et torno a agrair el fet d’haver amplificat des de la teva plataforma la meva queixa i entenc molt bé la teva postura, que com sempre argumentes en profunditat. Jo, però, no em resigno a que això acabi com el rosari de l’Aurora i penso seguir movent-me. Sóc conscient que segurament no pugui aconseguir res com a individu i que hi hagi motius per ser pessimistes, com diu el Josep Olivé, pel que fa a intentar mobilitzar el públic del Liceu. Però vaja, de moment ja sé d’una persona que és membre d’una mena d’ens ciutadà i hem quedat per parlar-ne i veure com es pot canalitzar (si es pot) i seguir investigant on més puc posar la queixa.

    Per la temporada vinent ja ho tinc gairebé tot comprat i La Traviata d’ara m’interessa 0,0 que diria algú de per aquí, però penso estar pendent perquè això que estan fent em resulta indignant.

    Jo, que amb el teu permís, em podria considerar coautor, o al menys inspirador, d’aquest post, vaig estar temptat de respondre a tots els que anaven deixant la seva opinió, com tu acostumes a fer, i ja que aquest cop a més a més, excepcionalment, no has fet (però no tinc ni la teva energia ni la teva velocitat escribint).

    M'agrada

    • Pots fer el que et sembla Enzo, si els vols contestar un per un no tindré cap inconvenient.
      Jo seré el primer en adherir-me al que calgui. Tinc pendent una reunió amb la direcció del Liceu, tot i que crec que el que hauria de fer el Liceu no es trobar-se amb mi, hauria de convocar una roda de premsa per donar explicacions.
      En a mi se’m va utilitzar una vegada i crec que ens varem quedar més sols que l’una (jo i pocs més, no et creguis). Una altra vegada no estic disposat a passar pel mateix.
      Això sí, pots comptar amb mi per tot el que calgui.

      M'agrada

Deixa un comentari