Peter Emmerich, portaveu del Festival de Bayreuth ja ha anunciat que l’any vinent la Isolde de la producció que s’ha estrenat aquest any serà la cantant alemanya Petra Lang, cantant que va debutar l’any 2005 al turó verd i que hi ha participat en 6 ocasions
any | òpera | rol |
2015 | Lohengrin | Ortrud |
2014 | Lohengrin | Ortrud |
2013 | Lohengrin | Ortrud |
2011 | Lohengrin | Ortrud |
2006 | Tristan und Isolde | Brangäne |
2005 | Tristan und Isolde | Brangäne |
El mes de febrer de 2014 vaig publicar un apunt amb un concert de Lang al Concertgebouw holandès, dirigida per Edo de Waart on la soprano/mezzo cantava entre altres fragments wagnerians, el liebestod de Isolde que avui us torno a deixar.
Herlitzius no repetirà perquè diu que ja té compromisos per l’estiu vinent, i tots sabem que la seva participació en l’estrena ha estat una decisió de darrera hora, un favor que Bayreuth segurament li agrairà sempre, però l’any vinent no repetirà i farà bé perquè la seva veu no és Isolde, això no vol dir que cregui que la de Petra Lang ho sigui, ja que també té una veu intensa, acerada i punyent que en principi no és la més ideal per aquest rol, potser sí pel primer acte, però per els dos següents tot i la intensitat imprescindible per superar el gruix orquestral, també ha de ser capaç d’oferir sonoritats més líriques i dolces per superar el gran duo del segon acte.
A jutjar per la gravació del 2014 crec que la seva Isolde pot superar la de Herlitzius i encara que no és comparable una gravació i l’altra, ja que una és d’un concert i l’altra és la del final d0una representació sencera,, jo us deixo les dues per poder comparar.
Escoltem com ho va cantar Petra Lang el 22 de febrer de 2014 a Àmsterdam
I ara escoltem com ho ha fet aquest any Herlitzius a Bayreuth, però no la versió del primer dia, on va arribar molt justeta de forces al final, sinó en la del dia de la retransmissió al cinema, que tampoc és que sigui excel·lent, però si que jo crec que és millor.
Segurament podríem fer comparacions molt més profitoses, però malgrat tot jo que que l’any vinent millorarem respecte al’edició del 2015. Ja falta menys per saber-ho
Si voleu recuperar l’apunt del concert holandès de Petra Lang cantant Wagner, amb l’arxiu disponible, aquest és el seu enllaç:
https://ximo.wordpress.com/2014/02/24/petra-lang-canta-wagner/
Por lo menos no se tiene que ahorrar para comprar un puesto: Petra Lang no es una Isolde y le falta la técnica para trascender sus fallas en la regia estúpida de Katharina. (el final del tercer acto es algo “inolvidable”!!!). Pues no ir a Bayreuth no es nada grave. Algún día habrá que preguntarse cual es la legitimidad de Katharina Wagner y de ChristianThielemann para decidir del porvenir de este festival.
Gracias para su trabajo y la inteligencia de las análisis que aprovecho cada día..
M'agradaM'agrada
La única legitimidad que tiene Katharina es apellidarse Wagner, en cuanto a Thielemann, que ha demostrado que dirigiendo Wagner, entre otros compositores, es más que una autoridad, tiene el aval de la biznieta, él es inteligente y ya sabemos que a quien buen árbol se arrima buena sombra le cobija, pero efectivamente ni el uno ni la otra tendrían que tener bula papal para hacer lo que quisieran y si hay entradas disponibles hasta pocos días antes de las representaciones, esto les acabará pasando factura.
M'agradaM'agrada
Cierto y uno comprobá con la biznieta que el genio no es genético :)…El tatarabuelo debe tener jaquecas fuerte en su tumba.
Con respecto a Thielemann a lo mejor soy injusto pero nunca me convenció mucho…el quiere demasiado hacer su Karajan pero no lo es….
M'agradaM'agrada
Cierto, tiene a Karajan como objetivo, lo qu eno me parece mal, aunque karajan tambien era muy discutido, dirigiendo, hablando y haciendo negocios, el tiempo a veces nos hace olvidar ciertas cosas.Yo no voy a discutir a Thielemann como director, me parece absurdo, en unas cosas me gusta más que en otras, como Karajan, Abbado, Muti,, Kleiber o Toscanini, pero pienso que si pretende ser grande como ellos debería ser más exigente consigo mismo y con su amiga Katharina, no permitiendo según que cantantes para según que roles en Bayreuth, y sobretodo trabajando para hacer posible que los mejores cantantes y directores wagnerianos tengan el festival de Bayreuth como objetivo. Si logra eso si que pasará a la historia y no sólo del Festival.
M'agradaM'agrada
A Petra Lang la he visto dos veces en el papel de Brangania acá en Santiago de Chile, estuvo muy bién
M'agradaM'agrada
Es una cantante notable dotada del genio que la mayoría carecen, veremos como resuelve Isolde.
M'agradaM'agrada
Sempre m`ha agradat aquesta cantant. No massa refinada en el cant però en el paper d’Ortrud, o per la mala sombra què és gasta el personatge o perquè el seu cant, excepte quan vol enganyar a Elsa, és de rel crispada, sigui pel que sigui, el paper el broda. Tambè fa, al meu parer, una bona Kundry, personatge no tant pervers com l’anterior. Aixi que expectant davant la seva Isolde. Un altra T&I molt interessant: al Maig i al Teatre des Champs Elysées, amb Gatti/Audi i Kernl/Magee/Humes/Polegato. Què opines de la part vocal? I què trist que l’òpera a Barcelona, Madrid, València, Bilbao… sigui molt més cara que en tot un Paris amb tota una ONF i Gatti! 😦
M'agradaM'agrada
Lang sempre m’interessa, potser Isolde sobta una mica però crec que ens sorprendrà i sobretot millorarà la d’aquest any, que tampoc és que costi gaire però sempre és un punt a favor de cara a vendre més entrades que les venudes anticipadament aquest any.
El T6I dels Champs Elisée és molt interessant i espero que sigui noticia a IFL ;-). El repartiment em sembla molt lñíric. Kerl ja ha fet Tristan i si Gatti no el maltrcata i el cobreix amb l’orquestra avant matx és una garantia, Magee no em fa gaire il·lusió i també és possible que si Gatti força una mica la intensitat orquestral que quedi sovint tapada.
Pel que fa als preus i veient com van les coses a casa nostra, on cada vegada allò públic s’està sostenint més per les aportacions privades, cada vegada ens costarà més anar a l’òpera-
M'agradaM'agrada
El problema que tindran a Bayreuth sera amb Kundry perque Petra Lang havia de fer aquest paper.
M'agradaM'agrada
Doncs Kampe 😉
M'agradaM'agrada
Dons si senyor. Avui m ha dit que era una possibilitat pero que depenia de les condicions. Esta molt esquermentada per tot el que passa alla!
M'agradaM'agrada
Si li han ofert pot ser una manera de fer les paus, a Bayreuth necessiten cantants com ella
M'agradaM'agrada
Sono curioso di ascoltare l’Isolde di Petra Lang.
La conosco come ottima Venus (Santa Cecilia), Ortrud (Bayreuth e incisione con Bychkov), Brangaene (Thielemann e Bayreuth), e Kundry (Londra). Ho ascoltato anche la sua Brunnhilde diretta da Janowski e mi ha lasciato un po’ perplesso: la voce c’è ed è robusta, ma si sente un po’ di fatica e c’è freddezza nel suo fraseggio. Non credo che possa fare peggio della Herlitzius 🙂
M'agradaM'agrada
Peggio della Herlitzius sicuro che non sarà. Il problema è che siamo abituati ad ascoltare a la Lang in ruoli lontani alla travolgente Isolde e ci fa paura di chi si assomigli troppo alla “elektrizante” Herlitzius, ma penso che Lang è intelligente ed ha una vera prova di fuoco per riuscire a fare un successo.
M'agradaM'agrada
Retroenllaç: Schwierige Dreiecksbeziehungen – „Tristan und Isolde“ bei den Bayreuther Festspiele | Opern-Blog – "Siegfried" ist heute, Donnerstag ist "Martha".