IN FERNEM LAND

EL MET AL CINEMA 2016/2017


MET façana

Ahir es va presentar la temporada 2016/2017 del Metropolitan Opera House de Nova York i entra el 26 títols programats, ja coneixem els 10 que conformaran la temporada cinematogràfica.

La temporada és clarament conservadora, amb un únic títol del segle XXI, i el gran gruix del segle XIX. Hi ha algun títol “poc” representat, però està clar que el senyor Gelb busca  omplir la immensa sala, quelcom que darrerament no aconsegueix.

Els 26 títols, per compositors, són:

  • Alfano: Cyrano De Bergerac
  • Beethoven: Fidelio
  • Bellini: I Puritani
  • Bizet: Carmen
  • Dvorák: Rusalka
  • Gounod: Roméo et Juliette
  • Janacek: Jenufa
  • Massenet: Werther
  • Mozart: Don Giovanni, Idomeneo, Magic Flute (en anglès) 
  • Puccini: La Bohéme, Manon Lescaut
  • Rossini: Il Barbiere di Siviglia, L’Italiana in Algeri, Guillaume Tell
  • Saariaho: L’Amour de Loin
  • Strauss: Der Rosenkavalier, Salome
  • Txaikovski: Eugene Onegin
  • Verdi: Aida, Nabucco, Rigoletto, La Traviata
  • Wagner: Tristan und Isolde, Der Fliegende Holländer

MET TRISTAN

El títols i repartiments previstos que conformen la temporada cinematogràfica són:

  • Tristan und Isolde (8 d’octubre) Nina Stemme, Stuart Skelton, Ekaterina Gubanova, René Pape;Sir Simon Rattle i Mariusz Treliński
  • Don Giovanni (22 d’octubreOct) Nibla Gerzmava, Malin Byström, Serena Malfi, Simon Keenlyside, Rolando Villazón, Adam Plachetka, Mattew Rose, Kwanchul Youn; Fabio Luisi, Michael Grandage
  • L’Amour de Loin (10 de desembre ) Susanna Philips, Tamara Munford, Eric Owens; Susanna Mälkki, Robert Lepage
  • Nabucco (7 de gener) Plácido Domingo, Liudmyla Monarstyrska, Dimitri Belosselski, Jamie Barton, Rusell Thomas; James Levine, Elijah Moshinsky
  • Roméo et Juliette (21 de gener) Vittorio Grigolo, Diana Damrau, Virginie Verrez, Elliot Madore, Mikhail Petrenko, Gianandrea Noseda, Bartlett Sher
  • Rusalka (25 de febrer) Kristine Opolais, Katarina Dalayman, Jamie Barton, Brandon Jovanovich, Eric Owens; Mark Elder, Mary Zimmerman
  • La Traviata (11 de març) Sonya Yoncheva, Michael Fabiano, Thomas Hampson; Nicola Luisoto, Willy Decker
  • Idomeneo (25 de març) Mathew Polenzani, Nadine Sierra, Elza van den Heever, Alice Coote, Alan Opie; James Levine, Jean-Pierre Ponnelle
  • Eugene Onegin (22 d’abril) Anna Netrebko, Elena Maximova, Alexey Dolgov, Dmitri Hvorostovsky, Stefan Kocán-;_ Rovin Ticciati, Deborah Warner
  • Der Rosenkavalier (13 de maig) Renée Fleming, Elïna Garanca, Erin Morley, Günther Groissböck, Markus Brück, Matthew Polenzani; James Levine, Robert Carsen.

No és gaire engrescador que les transmissions incloguin òperes i, òperes i produccions ja programades en les darreres temporades.

La Traviata amb la mateixa producció l’any 2012

Rusalka, tot i que en un altra producció, el 2014. La producció de la propera temporada és nova

Eugene Oneguin, mateixa producció i protagonista l’any 2013.

Potser el Guillaume Tell no hagués hagut de faltar, o qui sap si el Cyrano o I Puritani, Fidelio o Der Fliegende Holländer, per no parlar de L’Italiana in Algeri.

Està clar que programar a gust de tothom és complicat, però repetir no sé si és prou engrescador tot i que els repartiments són sempre interessants i alguns veritablement luxosos, made in MET.

Pel que fa a les òperes anunciades amb Levine de director musical (Idomeneo, L’Italiana in Algeri,Nabucco and Der Rosenkavalier), sembla ser que ja es qüestiona que les pugui dirigir, ja que darrerament els problemes de salut s’han agreujat, ara amb un possible parkinson que fa que fins i tot es parli del possible nomenament del canadenc Yannick Nézet-Séguin com a substitut.

Tota la temporada

 

Un comentari

  1. nachoferrer

    Plácido Domingo cantant Nabucco?
    Amb tots els meus respectes i carinyo, quants anys té aquest senyor?
    I vocalment… Jo crec que no està per fer un Nabucco… Recordo el Germont a Madrid d’aquest estiu i…
    Sense comentaris. Que sigui el que déu (o succedani) vulgui.

    Per una altra banda, el Mestre Levine crec, que no hauríem de comptar gaire amb ell. Perquè… Recordo Els Mestres Cantaires de fa dues temporades i… hem va deixar bastant espantat tot el montatge de la cadira de rodes a fossat. Però bé…

    Ah, una altra cosa!
    París ja ho ha fet.
    Nova York, veig que també.
    Quan presenten la Temporada 16/17 del Liceu? O és que la Sra. Scheppelman té por de comparèixer en públic després de lo de Otello?

    Bon Dia

    M'agrada

    • Que dirigeixi en una cadira de rodes amb resultats òptims no és u problema malgrat l’aparatosa posada en escena que significa arribar al podi, el problema és que les malalties que pateix l’impedeixen dirigir amb la notorietat que ho feia. Ara ja no és només l’esquena

      M'agrada

  2. alex

    Aparte de las viejas glorias siempre allí respetadas, ¿ Villazón ahora de D. Ottavio ? Cómico, para no llorar
    Para mi gusto y en conjunto como mejor cast vocal, Puritani,Onegin, Isolde , Cyrano y G, Tell.

    Werther, con Grigolo ? No sé que puede versele a ese tenor

    M'agrada

  3. josep.olivé

    Efectivament, la repetició de produccions no és cap al.licient. I portem aquest any mateix repeticions, que per molt llegendaries que siguin (algunes) no justifican passar per”taquilla” a no ser que el repartiment vocal sigui d’auténtiques campanetes. Molt conservadora la programació i per a les retransmissions en directe doncs jo hagués preferit l’inclusió de Fidelio, Jenufa i l’obra de Sahaario, de la que fa ben poquet al Palau li vaig escoltar la “Llanterna màgica”, una magnífica composició comtemporània. De les seleccionades em quedo, amb aquest ordre: Idomeneo, T&I, Don Giovanni, Eugene Onegin…i acabaré anant a la mayoría, as usual with MET. 🙂

    M'agrada

    • L’obra de Sahaario ja hi va al cinema. De fet el MET smepre programa una òpera contemporània, cosa que em sembla molt beneficiosa i terapèutica per a tots, malgrat que ja hauràs comprovat que quan l’emeten l’assistència a les sales de cinema i al mateix MET sigui ben diferent de l’habitual.

      M'agrada

  4. Ordet

    Quina pena que no passin el Guillaume Tell, una òpera que adoro i que lamentablement no crec que vegi mai al Liceu. Crec que tenen por a programarla, no fos cas caigués una altra bomba…

    M'agrada

    • Ja saps que és una d eles meves òperes de capçalera. Repetir Oneguin i deixar-nos sense el Tell és imperdonable.
      El Liceu ja ens ha caigut la bomba, però com succeeix en les guerres modernes, les destrosses són d’una altra mena

      M'agrada

  5. Jordi

    T’ho miris com t’ho miris és una temporada impressionant, per la quantitat d’òperes, per la qualitat dels directors i per comptar amb el bo i millor dels cantants.
    Amb la tria de les òperes segur que no ens posarem d’acord però hi ha una mica de quasi tot i nosaltres ens conformem amb la meitat i encara gràcies.
    Una autèntica passada

    M'agrada

  6. SANTI

    Villazón de Don Ottavio?
    Thomas Hapson de Giorgio Germont?
    Vittorio Grigolo de Roméo?
    Plácido Domingo de Nabucco?
    Preguntes amb una única resposta, no era això companys no era això.

    M'agrada

Deixa un comentari