IN FERNEM LAND

LA TRAVIATA A VIENA (Rebeka-Popov-Domingo;Sivadier-Armiliato)


Marina Rebeka (Violetta valery) a Viena 2016

Marina Rebeka (Violetta Valery) a Viena 2016

Tornem als streamings vienesos amb la producció de La Traviata provinent del Festival d’Aix-en-Provence, que ja coneixem a IFL quan Natalie Dessay la va estrenar l’any 2011, deguda a Jean-François Sivadier, ara sota la direcció musical de Marco Armiliato, i amb Marina Rebeka, Dmytro Popov (un nou Popov, cognom molt propens a associar-se amb tenors) i Plácido Domingo.

Dmytro Popov o no tenia el dia o si sempre canta així no hauria de cantar primers rols a la Staatsoper de Viena, Plácido Domingo…què dir del Domingo baritonejant a la seva edat que ja no s’hagi dit?, doncs res de nou i cada funció és una demostració més de la greu errada que comet en aquesta insistència en perdurar i ser etern, però el públic de Viena braveja una interpretació de l’ària i cabaletta penosa (és intrèpit, inconscient i tenerari cantar en les seves condicions una cabaletta tan prescindible) i faciliten i esperonen l’eternitat del cantant. I finalment Marina Rebeka, la soprano de veu carnosa i lírica, la millor dels tres (de llarg) que ha de lluitar envoltada de tants obstacles per acabar sent convincent, cosa que aconsegueix no sense esforç i superant paranys de tota mena. Jo li donaria un premi només per ser capaç de cantar el duos amb Popov sense defallir i desafinar

No em sap greu dir-vos que jo avui faig de transmisor, ja que no he estat capaç ni de veure-la/escoltar-la en diagonal, que és com molts lectors s’empassen els llibres de tràmit. Suposo que no m’ho tindreu en compte

Giuseppe Verdi
LA TRAVIATA

Marina Rebeka (Violetta Valéry)
Dmytro Popov (Alfred Germont)
Plácido Domingo (George Germont)
Zoryana Kushpler (Flora Bervoix)
Donna Ellen (Annina)
Joseph Dennis (Gaston)
David Pershall (Baron Douphol)
Il Hong (Marquis von Obigny)
Jongmin Park (Doktor Grenvil)
Christoph Nechvatal (Faktotum)

Direcció musical: Marco Armiliato

Direcció d’escena: Jean-François Sivadier
Escenografia: Alexandre de Dardel
Disseny de vestuari: Virginie Gervaise
Màscares: Cecile Kretschmar
Disseny de llums: Philippe Berthomé
Coreografia: Boris Nebyla

Staatsoper de Viena 23 de maig de 2016

Aquest streaming només és apte i necessari per a col·leccionistes de Taviates, o per a fans de Rebeka. i sobretot de Plácido Domingo, ja que del tenor Popov no ni deuen haver gaires a Viena (té alguna protesta) i aquí per sort encara menys. 

Un comentari

  1. alex

    Esta TRAVIATA con Rebeka y Domingo, temporada próxima en Valencia ( el tenor , el mexicano Arturo Chacón)
    Menos mal que como contrapartida, se han programado unas más que interesantes VESPRI SICILIANI ( hubiera sido mejor la versión original en francés, sin cortes) con Kunde/Pirozzi, etc.. y un TANCREDI ( Barcellona, Pratt y un tenor chino o coreano), ambas dirigidas por el experto Abbado, además de una BORGIA con la veterana Devia

    M'agrada

  2. duran

    Hola joaquim, feia mol temps que no deixaba un petit comentari pels teus escrits (interesentisims tots que fa que passi mols ratos agradables i a les hores nudrinme del teu bon fer, i sapiensa), pero al llegir la baixa del abonamen d’aquesta senyora desprès de tans anys, la veritat no m’extranya, puig llegint el comentari de la Traviata, veig que les coses al Liceo, no van gaire bé, et diré si mes no, que dos dies he rebut trucades del Liceo, fen-me ofertes i convidanme a torna al meu abonament, que fa tres anys vaig deixa (sense comentaris), com pots apreciá segueixo esta al corrent del teu bloq, i estic encantat. Graçies

    M'agrada

    • Moltes gràcies. Està clar que la pèrdua deu ser molt notable i han de fer esforços molt importants per intentar que no es noti, buscant en els abonats desertors el fill pròdig.
      Però no havíem quedat que volien nou públic? Són incongruents.
      Gràcies per ser-hi.

      M'agrada

  3. juan

    Mi querido Joaquin. Gracias por evitarme esta Traviata. Solo el hecho de PD ya me echa para atrás, y si encima el tenor hace aguas por todos sitios pues… sintiéndolo mucho por Marina, a la que sigo desde que la vi en un Rigoletto en el Met, paso de verla. Lo de Domingo ya es de juzgado, es para imputarlo por maltrato a los oyentes. Y sí, también llevas razón en lo de que somos nosotros, la audiencia, quienes estamos alargando la presencia de este individuo en los escenarios. Hay que tener un poquito de dignidad para saber cuando hay que retirarse y no estar arrastrándose por los escenarios haciendo el ridículo más espantoso. Un abrazo.

    M'agrada

    • Algun barítono que cante un poco mejor, ya digo un poco, de lo que hace Domingo cantando el Germont en Viena, jamás recibirá la ovación que recibe él después del “Di Provenza”, en la cabaletta ya no se atreven porqué aquello ya se aleja del canto.

      M'agrada

Deixa un comentari