Jo no ho creia necessari, però a IFL moltes vegades ja no sóc només jo a decidir i quan una sol·licitud no és fruit d’una ànima en pena sinó de diverses perdones, de diverses procedències i de tarannàs ben diferents, m’ho repens0 i com que el meu amic Kiko ja m’havia fet una feina prèvia imprescindible per insistir-hi, avui ho faré, insistiré en parlar de la representació del Nabucco de Verdi que va tenir lloc al Metropolitan Opera House de Nova York i que ja va ser motiu d’un apunt l’endemà de la representació, el 8 de gener transmesa als cinemes.
Així doncs els fans incondicionals de Plácido Domingo ho agrairan malgrat que ja sabeu que per a mi fa temps que hauria de dedicar-se a altres àmbits del món operístic on de ben segur pot aportar moltes més coses que cantant i qui sap si continuant rebent aplaudiments, sense necessitat de disfressar-se o d’anar de quatre grapes en mig d’escenografies que van en contra de l’estabilitat dels cantants.
També els grans admiradors de Liudmyla Monastyrska celebraran la insistència, perquè ella representa un dels màxims exponents de les sopranos verdianes de l’actualitat, malgrat que de Verdi no canta tot el que hauria de cantar i en canta altres, com Abigaille, que caldria que anés espaiant molt més per no esgarrar una veu amb tantes possibilitats i donar lloc a rols de lírica spinto on podria donar-nos (penso) més alegries.
No cal dir que la insistència també servirà per gaudir d’una veu amb tantes possibilitats com el tenor Russell Thomas, tot i que lamentablement el Ismaele sigui tan poc agraït que ni tan sols disposi d’una arieta com la que té Fenena i amb la que Jamie Barton ens reafirma a tants que hem posat en la mezzosoprano nordamericaba, tantes esperances.
No us puc dir si n’hi haurà gaires que busquin en la insistència, alguna alegria gràcies a Dmitry Belosselskiy, però com que de tot hi ha a la vinya del senyor, aneu a saber si hi haurà qui farà gran gatzara davant la possibilitat de tornar a insistir amb el baix ucranià cantant el rol de Zaccaria.
Sense cap mena de dubte, potser seran els admiradors de James Levine els més eufòrics, ja que desconec si veurem moltes més direccions del director del MET i ell sembla, tot i el declivi físic que el condiciona tant, el valor més sòlid d’aquesta sol·licitada insistència.
No cal dir que l’apunt també pot servir a tots els que no els interessi gens aquest apunt, ja que tindran més temps per posar-se al dia si estem en recuperar apunts que han quedat penjats o senzillament reposar de IFL un dia (més no, eh?)
L’apunt original:
Giuseppe Verdi
NABUCCO
Llibret de Temistocle Solera
Nabucco……………..Plácido Domingo
Abigaille……………Liudmyla Monastyrska
Ismaele……………..Russell Thomas
Fenena………………Jamie Barton
Zaccaria…………….Dmitry Belosselskiy
Anna………………..Danielle Talamantes
High Priest………….Sava Vemic
Abdallo……………..Eduardo Valdes
Director musical……………James Levine
Director d’escena…………..Elijah Moshinsky
Escenografia…………John Napier
Disseny de vestuari……..Andreane Neofitou
Disseny de lllums…….Howard Harrison
Metropolitan Opera House, Nova York, 7 de gener de 2017
Segurament demà tornaré a parlar de Verdi, aquí tot i semblar que els apunts van per blocs temàtics, moltes vegades són les casualitats les que determinen les coincidències.
Tranquil, que afortunadament no ens deixes reposar gaire. Ara, avui no crec que faci els deures. De Placido només escolto gravacions més antigues.
M'agradaM'agrada
Fas bé, en té moltes i esplèndides, de tenor cantant de tenor, és clar.
M'agradaM'agrada
Moltes gràcies un cop més per insistir-hi!
M'agradaM'agrada
Això d’avui és màrqueting 😉
M'agradaM'agrada
Gracias Joaquim, por estas “vacaciones”, es que es tanto el material diario que nos das, que siempre estoy atrasado y es por ese motivo que comento poco. Lo importante es luego de este del Holandes, he revisado http://www.theoperaplatform.eu/en/opera/hindemith-sancta-susanna y será mi opción de hoy. en su momento a raíz te tu comentario, de esta opera en Paris, con Antonacci, recordé que el amigo, JaumeM, la habia propuesto.
M'agradaM'agrada
Es más interesante que el Nabucco,, sin duda.
M'agradaM'agrada
Gràcies per les insistències d ahir i avui. Obviarem la Mòmia i intentarem gaudir una mica de la resta. Més que res perquè m’agrada molt aquest Verdi.
M'agradaM'agrada
Doncs ja estàs avisat
M'agradaM'agrada
Ah i també pel Kiko que sempre hi és!!!!!!!. Gràciessssss Kiko.
M'agradaM'agrada
Així m’agrada….
Gràcies Pep
M'agradaM'agrada
Joaquim y kiko muchas gracias!
M'agradaM'agrada
A ti
M'agradaM'agrada
Fet i fet, com no tinc res d’incondicional, veure tanta decrepitud sí que afecta a la visió general de l’obra, No creia que tant. Claudico ja de les obres on surtin velles glories sense vergonya.
M'agradaM'agrada
Sort que estaves avisat…. 😦 😦 😦
M'agradaM'agrada
Muy agradecido Joaquín por insistir con esta ópera tan melodiosa e importante en el repertorio de Verdi
M'agradaM'agrada
DE nada, no sé si será de tu agrado
M'agradaM'agrada
Muchísimas gracias Joaquin. Concuerdo con tu opinión en cuanto a la Monastyrska. El papel de Verdi que más quisiera que cantara es Leonora de Trovatore, y bueno Elisabetta en Don Carlos pero esta ya la va a cantar a finales de esta temporada. Y bueno Norma que ya se anunció que la va a cantar en Houston el año que viene. Roles como Abigaile le desgastaran su voz. Debería cantar papeles de Spinto como dices. Ya veremos lo que sucede.
Jamie Barton tambien me encanta. Tiene un álbum llamado “All Who Wander”. Lo escuché en Spotify y me encantó. Tiene muy buena voz. Ya con Nabucco la he visto en vivo dos veces. La primera vez fue en el papel de Giovanna Seymour en Anna Bolena con Radvanovsky (también excelente vocalmente). Russell Thomas tambien pero quisiera oírlo en un papel más substantivo. Gracias nuevamente por tus esfuerzos y por todo lo que nos brindas.
M'agradaM'agrada
Aquí lo tienes en la final del Concurso Viñas del 2010, que ganó
Y como Don Carlo, con Harteros en el 2013
Y como Pollione enn el 2015
M'agradaM'agrada
Creo que Jamie Barton, será Leonora de Guzmán ( La Favorita o Favorite ) prevista en el Teatro Real prox.temporada, junto a Javier Camarena como Fernando
M'agradaM'agrada
Interesante, aunque dependiendo quien sea el regista pondrá el grito en el cielo….
M'agradaM'agrada