Ekaterina Metlova, que s’ha vist obligada a cancel·lar la seva participació en les representacions d’Un ballo in maschera al Liceu per problemes de salut, ha passat el testimoni a la soprano americana Keri Almena,
Avui us vull presentar tant a la soprano que no és gaire coneguda en el nostre entorn, com en particular la seva Amelia a l’òpera verdiana, que és el rol amb el que debutarà al Liceu.
La veu entre mezzosoprano i soprano dramàtica la podríem enquadrar en la sempre desitjada i rara vocalitat de la soprano Falcon, si bé escoltant-la jo diria que el pas de mezzosoprano a soprano provoca algunes notes problemàtiques en el registre agut.
Us deixo en primer lloc a Almena cantant “Ecco l’orrido campo” i el gran duo, potser el millor que va escriure Verdi “tecco Io sto” al costat del tenor Dmytro Popov en una representació que va tenir lloc a Toulouse el 30 de setembre de 2014.
I tot seguit les grans intervencions del tercer acte, amb l’ària “Morró, ma prima in grazia”
Finalment l’escoltarem en el quartet que esdevé quintet amb l’entrada del patge Oscar “E chi vien?…Qual tristezza m’assale, qual pena! …Di che fulgor, che musiche”
No hi hauria cap dubte que si del 2014 fins ara la cantant hagués millorat els aspectes que grinyolen una mica, podria ser una Amelia interessant, però caldrà veure si al final no estem per enèsima vegada davant d’una veu amb possibilitats malmeses per un canvi de vocalitat capritxós.
Amb ella escoltarem al tenor Dmytro Popov com a Riccardo, el baríton Vitaliy Bilyy com a Renato, Julia Novikova com a Oscar i Leonardo Neiva i Oleg Budaratskiy com els odiosos Samuel i Tom. Dirigeix Daniel Oren.
Més informació a l’enllaç del web del Liceu
Es realment malaltia o reduccio de presupost?
M'agradaM'agrada
Tampoc és que la prevista tingués un catxet astronòmic, no et sembla?
M'agradaM'agrada
Retroenllaç: Noticias de septiembre 2017 | Beckmesser
creo que en este caso, la Sra. Schepelmann ha ido “sobre seguro” y más que en el sentido vocal, sí en el sentido interpretaivo : me explico, al decir que Keri Alkema conoce esta producción y fue quien la estrenó en el Capitole de Toulouse hace 2/3 años
A mi de este futuro BALLO, me preocupa más Beczala ( salvo el pasado Werther liceistico, lo que le he escuchado últimamente no me ha gustado casi nada y con notorios problemas en el registro agudo ) que esta soprano. Espero y deseo equivocarme con el tenor polaco, ya que el rol de Riccardo o Gustavo III es muy complicado y comprometido ( rol en mi opinión, para lírico amplio o lírico spinto ,con homogeneidad en todos sus registros )
M'agradaM'agrada
Sobre seguro hubiera sido contratar para la inauguración a Stoyanova, por ejemplo.
M'agradaM'agrada
Ja comencem?? Beczala cantarà??
D’aquesta casa ja no em crec res,carai,que em faig gran
M'agradaM'agrada
He visto una foto de Beczala ya en el Liceo; delante de la puerta. No nos alteremos, está.
M'agradaM'agrada
Que està y estará, es evidente. Otra cuestión como ya dije, que Beczala sea actualmente voz lo suficientemente homogénea y proyectada a partir de la zona de paso, para el complicado rol d Riccardo
Lo veremos y escucharemos a partir del dia 7
M'agradaM'agrada
Lo será, prefiero pensar en positivo porqué Beczala es un gran cantante que sabrá hacerse el rol suyo.
M'agradaM'agrada
Si que cantarà, és clar
M'agradaM'agrada
Considero la dirección de Oren algo lenta y poco incisiva.
M'agradaM'agrada
Claro, es que aquí lo interesante, o no, es la voz de Alkema. ¿Qué te ha parecido?
M'agradaM'agrada
Gran volumen el de Alkema pero subsisten muchos registros
M'agradaM'agrada
Olvidaba que la he visto en Madama Butterfly y en El Turco in Italia acá en Chile. Poco impacto causó
M'agradaM'agrada
Turco in Italia? Raro, ¿no?
M'agradaM'agrada
Que pesat Sr. Alex amb Beczala.
L’any passat ja es va haver d’empassar l’èxit a Werther, sembla com si tingués ganes de que fracassi quan és el cantant més rellevant del cast.
Riccardo de Un ballo in maschera és per a un tenor líric, mai per a un spinto com diu vostè.
Tinc ganes que ho faci bé per gaudir-ne molt i que també perquè vostè s’hagi de menjar les seves prediccions
M'agradaM'agrada
De pesado nada de nada, simplemente escuché a Beczala en Zurich ( teatro pequeño, en comparación con el Liceo) hará unos 4 años y estuvo, francamente insuficiente
Yo no me tengo que “comer nada” ( ya acostumbro a comer en casa, je..je.. ), simples opiniones de algo o alguien al que ya he escuchado en el rol . Jamás y más en el mundo artístico, he deseado a nadie que fracase, todo lo contrario y espero que Beczala triunfe como con su Werther
Y en cuanto a la comparativa con dicho Werther ( rol de tesitura más bien central), nada que ver con el Riccardo donde debes tener un dominio y homogeneidad de todos los registros
M'agradaM'agrada
Hi ha precedents com Gedda que avalarien les possibilitats d’èxit de Beczala en el seu Riccardo. Per què no?
M'agradaM'agrada
Escoltant els fragments sembla que no està gens malament malgrat mostrar un agut laboriós i poc esclatant.
Quan l’escoltem al teatre sabrem exactament ón ens trobem.D’entrada la primera aparènça és molt més positiva que la transmetia Kristin Lewis amb la seva Leonora…
Per cert el nom és Keri Alkema ,no Almena.
M'agradaM'agrada
Com tota mezzo que es passa a soprano anem curts d’aguts, però no sé si aquest és l’únic problema perquè no sona gaire en els grans teatres
M'agradaM'agrada