IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE FERNANDO S.T.


L’any 2011 i com a conseqüència del meravellós i inoblidable concert que Gergiev va fer a l’Auditori amb els tres ballets de Sytavinsky, Fernando S.T. va deixar el seu primer comentari, després han seguit molts més, sempre molt wagnerians i també arran de concerts simfònics, del que n’és un seguidor fervorós.

El seu qüestionari wagnerià, com no podia ser d’altra manera, té referents inqüestionables i alguna que altra provocació cap el belcantisme. Haver debutat amb Freni i Kraus deu imprimir caràcter i que hagi valorat al director d’escena amb un 10 també sembla ser una provocació per a tots aquells que diuen cada vegada més que s’estimen les òperes en versió de concert.

Aquí teniu el seu qüestionari segur que molts coincidireu amb moltes de les seves respostes.

  1. ¿La primera vez que fuiste a la ópera qué año fue? 1972
  2. ¿A qué teatro? Teatro de la Zarzuela (Madrid)
  3. ¿Qué ópera viste? Manon (Freni-Kraus)
  4. ¿Tus padres iban o van a la ópera? Si
  5. ¿Qué compositor operístico prefieres? Richard Wagner
  6. ¿Cuál es el aspecto que valoras más de una representación operística? El canto
  7. ¿Cuál es tu tenor predilecto? Max Lorenz
  8. ¿Cuál es tu soprano predilecta? Astrid Varnay
  9. ¿Cuál es él tu barítono predilecto? Dietrich Fischer-Dieskau
  10. ¿Cuál es tu mezzosoprano predilecta? Christa Ludwig
  11. ¿Cuál es tu bajo predilecto? Ludwig Weber
  12. ¿Cuál es el teatro de los que has visitado que más te ha impresionado? Festspielhaus de Bayreuth
  13. ¿Podrías vivir en una ciudad sin teatro de ópera? Si
  14. ¿Cuál es tu ópera preferida? Parsifal
  15. ¿Qué ópera detestas? La sonnambula, pero podrían ser muchas más
  16. Valora de 1 a 10 la importancia del director de escena en una representación operística 10
  17. ¿En qué ciudad del mundo que no sea la tuya y con teatro de ópera, te gustaría vivir? Munich
  18. ¿Cuál es el libretista operístico preferido? Hugo von Hofmannsthal
  19. ¿Cuál es tu héroe de ficción operística? Rodrigo, el marqués de Posa
  20. ¿Cuál es tu heroína de ficción operística? Brünnhilde
  21. ¿Cual es la grabación operística que te llevarías a una isla desierta? Ring Bayreuth 1956
  22. ¿Cual es el director de orquesta operístico preferido? Daniel Barenboim
  23. ¿Cual es el director de escena preferido? Patrice Chéreau
  24. ¿Cual es la representación operística que te hubiera gustado asistir? el estreno de Parsifal el 26 de julio de 1882 en Bayreuth
  25. ¿Cual es la ópera barroca que más te gusta? Alcina
  26. ¿Cual es la ópera clásica que más te gusta?  Don Giovanni de Mozart
  27. ¿Cual es la ópera romántica que más te gusta? Por no repetir, Tristan und Isolde
  28. ¿Cual es la ópera del siglo XX que más te gusta? Die Frau ohne Schatten
  29. ¿Cual es la ópera del siglo XXI que más te gusta? Dead Man Walking de Jake Heggie
  30. Si pudieras elegir una vocalidad lírica, ¿Qué te gustaría ser: soprano, mezzosoprano, contralto, tenor, barítono o bajo? Bajo

Per a il·lustrar el qüestionari i malgrat que siguin impossible il·lustrar-lo amb el Parsifal de l’estrena, segur que si EN deixo un dirigit per Barenboim no li desagradarà ni a ell ni a molts dels seguidors del blog

Muchas gracias Fernando por participar en la iniciativa del cuestionario IFL y también por tantos comentarios compartidos con los seguidores del blog.

La setmana vinent coneixerem el qüestionari de la enyorada Simone que des de que ha marxat a viure a Berlín ja no ens sovinteja gaire i la trobem molt a faltar..

Un comentari

  1. Joan

    Les respostes al qüestionari em semblen de tall netament wagnerià alhora que interessants. Discrepo però en Dead Man Walking que vaig poder veure al Teatro Real on en Joan Matabosch hi segueix portant estrenes i òperes difícils de veure per aquí i impensables a l.actual liceu. A mi no em va acabar de fer el pes. La vaig trobar llarga, reiterativa i en alguns casos una americanada, simplona, demagògica i caricaturitzant (els familiars, el sacerdot,…) Té coses interessants com l.apelació de la mare però en conjunt no em va agradar. Això va ser a mi. Teatre de gom a gom i molts aplaudiments al final. La sonnambula no t,agrada? (!)

    M'agrada

  2. Josep Julià

    Ben segur que en Joaquim em definiria com un “wagnerià de pedra picada”, que segueix IFL permanentment encara que no hi he participat gairebé mai (ho declaro al temps que en demano disculpes) , però aquest Parsifal-Kupfer de Berlin em té el cor robat fa molt de temps i suposo que hi té alguna cosa a veure que en Barenboim, Poul Elming i Waltraud Meier els he identificat com els cantants de la meva generaciò i que he crescut com a wagnerià de la seva ma, per això trobo estrany que, gairebé mai, apareixi cap comentàri respecte a ells (no és el cas de Barenboim, és clar), quan trobo de referència l’anomenat Parsifal-Kupfer o Tristan i Isolda Bayreuth 1995 amb Jerusalem.
    Tal vegada caldrà esperar deu o vint anys per que pujin a l’altar

    M'agrada

  3. El que més m’agrada de les óperes en VC és quan no porten partitura i els cantants són capaços de crear del no res mons merevellosos. I ara em ve al cap el primer acte de la Walkiria al Liceu fa uns anys ( Pape, Meier, Domingo).

    M'agrada

  4. Fernando S.T.

    Gracias Joaquim
    Es un placer seguir el blog y una satisfacción poder participar en este ejercicio que al final resultará muy interesante ver el resumen de cuanto se ha publicado.
    Como la mayoría de participantes tuve que hacer un ejercicio de síntesis que en el caso de las voces resulta especialmente doloroso, porqué dejarse a la Flagstad, Melchior, FRantz, Meier, Hotter Windgassen, Uhde Vickers, Rysanek, Nilsson, Klose, Reining, Prohaska, Metternich, Schorr, Schöffler, y qué se yo cuantos otros, en la recámara resulta traumático, por lo tanto me dejé llevar por los primeros que me vinieron a la cabeza para confeccionar una lista y pensé que por algo sería.
    Quiero aprovechar para disculparme si en los últimos días no he comentado tanto ya que circunstancias familiares y laborales me tienen un tanto callado pero no por ello dejo de entrar tan pronto tengo ocasión. Y claro, quería agradecerte una vez más el trabajo que haces, Ya te lo dije ayer en el Palau pero hoy lo repito ante todos, lo que has creado en torno a este blog es único y admirable.
    Enhorabuena

    M'agrada

  5. JordiP

    El Parsifal i jo encara ens tenim pendents l’un a l’altre. Aprofitare aquesta ocasio brindada per en Joaquim per a veure si es veritat allo de que “el roce hace el cariño”.

    M'agrada

  6. Leonor

    Menudo debut, increible… ¿Dónde hay que firmar para conocer esa vivencia?
    Fabuloso y muy interesante (otro Mozart más como mejor ópera clásica, 🙂 ) el cuestionario y desde luego la de anécdotas que debes conocer…
    ¡Un saludo, infernems y en especial a Fernando!

    M'agrada

Deixa un comentari