IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE HUGO SANTOS


Hugo i jo no ens coneixem, la primera vegada que crec que va participarva IFL va ser arran d’aquell lamentable Tristan und Isolde que Gergiev va dirigir al Liceu.

Hugo forma part d’aquells infernemlandaires que viuen lluny de Catalunya i que no tenen el català, ni tan sols el castellà, com idioma natiu i per tant és un d’aquells infernemlandaires que jo valoro amb un plus respecte a la resta perquè fan un esforç superior a la resta, llegint i participant en un blog escrit en català, i això en a mi sempre m’ha emocionat.

El seu qüestionari aporta noms nous i això sempre s’ha de celebrar i per tot plegat avui estic especialment agraït o feliç d’oferir-vos aquest qüestionari:

  1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? 1995.
  2. A quin teatre? CINE-TEATRO GARRETT, NA MINHA CIDADE NATAL.
  3. Quina òpera vas veure? DIDO AND AENEAS (PURCELL).
  4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? NÃO.
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? VERDI.
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? AS VOZES.
  7. Quin és el teu tenor predilecte? CARLO BERGONZI.
  8. Quina és la teva soprano predilecta? SONDRA RADVANOVSKY.
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? GIORGIO ZANCANARO.
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? VIORICA CORTEZ.
  11. Quin és el teu baix predilecte? BORIS CHRISTOFF.
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? TEATRO NACIONAL DE SÃO CARLOS, LISBOA.
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? VIVO NUMA CIDADE SEM TEMPORADA DE ÓPERA.
  14. Quina és la teva òpera predilecte? IL TROVATORE (VERDI).
  15. Quina òpera detestes? DE ENTRE TODAS AS QUE TIVE OPORTUNIDADE DE OUVIR, A QUE MAIS DETESTEI FOI “INTOLLERANZA 1960” DE LUIGI NONO.
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística. 7
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? SAN FRANCISCO.
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? FRANCESCO MARIA PIAVE.
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? DON QUICHOTTE (MASSENET).
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? MARIA TUDOR (GOMES).
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? IL TROVATORE (DG, 1962).
  22. El director d’orquestra operístic preferit? TULLIO SERAFIN.
  23. El director d’escena preferit? STÉPHANE BRAUNSCHWEIG.
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? DON CARLO EM PARIS (1867).
  25. L’òpera barroca que més t’agrada? ALCINA (HANDEL).
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada? DON GIOVANNI (MOZART).
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? DON CARLO (VERDI).
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? ELEKTRA (RICHARD STRAUSS).
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? SERÁ AINDA MUITO CEDO PARA FORMULAR UMA OPINIÃO. TALVEZ DAQUI A ALGUMAS DÉCADAS.
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? BARITONO.

Doncs avui tornarem a esoltar Il Trovatore, en auqesta ocasió el dirigit per Tullio Serafin l’0any 1962 per a la DG, amb Bergonzi, Stella, Cossotto, Bastianini i Ivo Vinco, amb l’orquestra i el cor del Teatro alla Scala.

Muito obrigado Hugo !!!

La setmana vinent podrem conèixer el qüestionari de Joan.

Un comentari

  1. Fer

    Quina sorpresa que surti aqui Carlos Gomes, compositor que va dónar l’inme del Brasil, l’òpera Il Guarani, i menys conegudes com Cristóforo Colombo, llàstima que no incorporés res de música popular brasilera a la seva música com ho va fer després Villalobos, influenciat pel bel canto i sobretot Donizetti

    M'agrada

Deixa un comentari