[splashcast PDRK6504FS]
Avui dos Antonio, el pintor Canaletto (1697-1768) i el music Vivaldi (1678-1741), units per la seva ciutat de naixença i aquest post.
Poca lletra, que no tic gaire temps. El concerto in D major RV 93, per a llaüt, dos violins i baix continuo, com a banda sonora per l’obra d’un dels pintors que més em fascinen.
La conjunció de l’harmonia, el equilibri, la bellesa formal, el color, la perspectiva, el ritme, l’atmosfera, el silencis, la llum. Espero que ho gaudiu com jo.

querido Ximo, te mando un pequeño regalo con motivo de la Navidad y para agradecerte los buenísimos ratos que nos das. Buscando en Lohengrin he encontrado estas estrofas de Cernuda que el poeta escribió en el exilio de Mexico dedicadas a Luis de Baviera:
Sombra la sala de auditorio nulo.
En el palco real un elfo solo asiste
Al festejo del cual razón parece dar y enigma:
Negro pelo, ojos sombríos que contemplan
la gruta luminosa, en pasmo friolento
Esculpido. La pelliza de martas le agasaja
Abierta a una blancura, a seda que se anuda en lazo.
Los ojos entornados escuchan, beben la melodía
Como una tierra seca absorbe el don del agua.
M'agradaM'agrada
Genial Ximo! Esa luz tan vibrante, esa claridad… parece que a uno se le pasa el frio y todo. Canaletto fue un artista mas completo y complejo esteticamente de lo que habitualmente se lee… Y genial tambien la banda sonora (aunque en este caso, quiza fuera mas “banda pictorica” de una obra musical) siempre dentro de ese caracter “solar” que tan bien acompaña las “vedute” de Canaletto. Os recomiendo un disco fantastico de Carlo Aonzo y Beppe Gambetta, “Serenata”, para que sigais manteniendo el corazon a salvo del frio. Abrazos a todos!
Esteban.-
M'agradaM'agrada
Veo con agrado que paseamos los mismos jardines:
La Serenissima y sus hijos. Aquí dejas dos muy imaginativos.
Refinada versión ¿quiénes son?
M'agradaM'agrada
Un regal per a la vista, l’oïda i l’esperit… sobretot després d’un llarg dia carregat de maldecaps! Gràcies Ximo
M'agradaM'agrada
I tant que ho he gaudit!
Un passeig per la màquina del temps, Gràcies!
M'agradaM'agrada
Me gusta mucho Canaletto!! Lo he tenido varias veces de fondo de escritorio en el ordenador (me gustaría más tenerlo colgado en el salón, por si alguien no sabe qué regalarme por navidad)
M'agradaM'agrada
La primera vegada que vaig escoltar aquest preciós concert va esser al Palau, interpretat a la guitarra per en Narciso Yepes, en un arranjament fet per ell mateix. Jo no ho sabia i a tot arreu demanava la gravació del concert de Vivaldi per a guitarra i mai coincidia en el que jo cercava. Passat temps vaig saber que originàriament era per a llaüt. De totes maneres també en vaig comprar la versió de Yepes per a guitarra.
El segon temps té una de les melodies més maques, per al meu gust, de tot el barroc. I Vivaldi es un dels meus compositors favorits. Li escolti el que li escolti tot m’agrada.
Una de les àries que més estimo de tota l’historia de la òpera es “Agitata da due venti” i si la canta la Bartoli… renoi, la bogeria!, encara que s’ha de dir que la Caballé feia una molt bona versió de aquesta ària vivaldiana.
Què bé combina aquesta deliciosa peça musical amb la fabulosa obra pictòrica d’en Canaletto que mai es cansa un de contemplar!
M'agradaM'agrada
Muy bonito, Ximo. Muchas gracias 😀
M'agradaM'agrada
Bueno Pilar, últimamente participas poco, pero chica, cuando lo haces es por todo lo alto. Muchísimas gracias por este regalo.
Barbebleue, ahí va la reseña, que me he dejado adrede, así provocaba como mínimo un comentario, je, je, je:
Il Giardino Armonico
Duilio Galfetti mandolina
Director: Giovanni Antonini
Yo creo que somos legión los adeptos a la Serenissima y a sus hijos. Fíjate en la reacción inmediata. Eso reconforta Barbebleue, NO ESTAMOS SOLOS.
Salarino, recuerda que ya tenemos pensado un regalo para tu nueva casa, otro año será.
A la resta:
Espero seguir oferint al·licients d’aquests, tants com pugui.
M'agradaM'agrada
No repetiré les felicitacions perque no hi puc afegir res mès, el que sí vull dir-te és que sempre aconsegueixes sorprendre’m. Visitar el teu blog em permet començar bé el dia.
Gràcies
M'agradaM'agrada
Encara que no havia sentit mai aquesta versió, sospitava que es tractava de Il Giardino Armonico, autentics re-inventors del só vivaldià. Una autèntica meravella.
M'agradaM'agrada
Què bonic ximo. Vivaldi + Canaleto, un regal magnífic.
M'agradaM'agrada
Hubiese apostado un brazo a que eran Antonini y su toupe.
M'agradaM'agrada