Aprofitant que el corresponsal Amfortas ens ha fet la crònica d’aquesta interessantíssima òpera, que trobareu com sempre a la pàgina AMFORTAS EL CORRESPONSAL, us vull deixar algunes informacions i uns àudios de la representació del 27 de setembre de 2007 al Teather an der Wien (les que ha vist ell).
.
Repartiment de ls representacions de Viena:
- Kristine Jepson – Sister Helen
- John Packard – Joseph De Rocher
- Frederica Von Stade – his mother
- Roberta Alexander – Sister Rose
- Roman Sadnik – Father Grenville
- The RSO Vienna conducted by Sian Edwards
Dead Man Walking és la primera òpera del compositor nord americà Jake Heggie, nascut al any 1961 a Florida.

A l’any 1998 el varen designar compositor de l’òpera de San Francisco i el primer fruit d’aquesta relació va ser aquesta òpera que es va estrenar a l’any 2000, obtenint d’immediat un gran èxit.
La crítica va elogiar tant el treball musical com el magnífic llibret, ressaltant la simbiosi entre les emocions i les idees i el missatge.
S’han ofert d’ençà de l’estrena més de 15 produccions diferents, les darreres a Dresde (2006) i ara a Viena.
La seva segona òpera The End of the Affair, es va estrenar a l’Òpera de Houston a l’any 2004.
A l’any 2005 torna a col·laborar amb Terrence McNally, el mateix llibretista que
per Dead Man Walking, en l’òpera “At the Statue of Venus“, que es va estrenar a l’Òpera de Denver amb la Philharmonia Baroque Orchestra dirigida per Nicholas McGegan i amb les veus de la soprano Isabel Bayrakdarian i Patty Lupone.
Dead Man Walking està organitzada en dos actes i divuit escenes, deu pel primer acte i vuit en el segon.
L’estrena va ser el dia 7 d’octubre del any 2000, ara justament ha fet 7 anys.
- El director musical va ser Patrick Summers
- El director d’escena Lotfi Mausouri
El cantants principals:
- Susa Graham – Sister Helen
- John Packard – Joseph De Rocher
- Frederica von Stade – la mare
- Theresa Hamm-Smith – Sister Rose
- David Tenenbaum – Anthony De Rocher
- Jay Hunter Morris – Father Grenville.
Us deixo els àudios de:
preludi del primer acte
escena del segon acte amb Frederica von Stade i Kristine Jepson.
Els útims impactants deu minuts.
Espero que us agradi. Jo m’he quedat envejant al corresponsal Amfortas i amb ganes que s’estreni al Liceu.
Descobriu-ne més des de IN FERNEM LAND
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
¡que curioso¡ casualmente mientras Anfortas disfrutaba de la representación operística en Viena, en telemadrid casi a la misma hora proyectaban la pelicula con S. Penn y la S. Sarandon. La verdad que la peli no mata, seguro que la ópera me gustará más.
M'agradaM'agrada
Pilar si que mata, el muere 😆 😆 😆 , perdona el chiste fácil, pero es que me lo has puesto a huevo. A mí si que me gusta la peli.
M'agradaM'agrada
Fa dies que el tinc pendent d’escolta, a veure si trobo un moment, camí del fisioterapeuta…
M'agradaM'agrada