
El tenor Jonas Kaufmann està cada cop més endinsat en el repertori “fort”. Si be va començar com a tenor líric, cantant els rols mozartians, de mica en mica ha incorporat en el repertori, Florestan, Don José, Walther o Don Carlos, que alterna amb l’Alfredo de la Traviata, el Duc del Rigoletto o el Rodolfo de La Bohème.
La veu es fosca i ample, cosa que l’ajuda alhora d’abordar aquests rols més passants, però com sempre no caldria córrer gaire.
La seva propera agenda i sempre tenint l’òpera de Zuric, com a centra de la seva activitat, el portarà el proper abril (19, 21 i 23), al Real de Madrid, per cantar el Florestan d’aquest Fidelio tan esperat al costat de Anja Kampe i que esperem que pugui dirigir Claudio Abbado, ja recuperat dels problemes d’aquest estiu.
Kaufmann i Vogt representen la nova fornada de tenors alemanys, que els propers anys hauran de nodrir els teatres del món en el repertori germànic, per be que la veu de Kaufmann sembla que evolucionarà de manera natural cap a un registre més de heldentenor, cosa que dubto en el cas de Vogt.
Us deixo l’escena de Florestan. La veu recorda una mica a Jon Vickers, per bé que encara li manca assolir el grau de maduresa que tenia el canadenc quan iniciava de manera colpidora el Gott, welch Dunkel hier!. Estem sense cap mena de dubte davant d’un tenor important.
Mejor Kaufmann que Vogt como Florestán…
M'agradaM'agrada
…y que guapo, para cuando en el Liceu
M'agradaM'agrada
¿No os parece que hay un importante cambio del color del timbre entre la parte inicial y central y la final -mucho más lírico-? El oscurecimiento de la voz parece mucho más natural que el que suele hacer Alagna ¿Le pasará factura o realmente es la voz la que está evolucionando?
Mei, te busco por allá pero no te encuentro.
😦
M'agradaM'agrada
Mei, estem d’acord
Edita, una mica gitanot, no? Y con lo fina que eres no se que pensarían tus amigas de la canasta. Jo crec que al Liceu dintre de dos o tres anyets ja el tindrem cantant, ves a saber si el Don José (Carmen està prevista).
maac, yo creo que es una evolución natural, aunque es un tenor lírico y se evidencía cuando ataca la zona aguda.
M'agradaM'agrada
En la primera foto tiene pinta de “merdellón” típico de Málaga, jejejeje
Canta muy bien y con cierto estilo (lo cual en día es mucho), pero en mi opinión no debería atraverse aún con el repertorio más pesado, porque se puede “cascar” y adios para siempre… Ojala lo podamos ver durante muchos años en nuestros teatros.
M'agradaM'agrada
Con ese físico y esa voz seguro que lo veremos…
M'agradaM'agrada
En la “Nina, pazza per amore” que cantó y grabó hace unos años con la Bartoli en Zurich demostró ser un baritenor. Y cuando le escuchamos en el Liceu su voz era sonora con un centro notable y un buen grave. Su registro es tan amplio hacia el agudo y hacia el grave que se puede permitir el lujo de alternar la emisión de su voz, según le convenga, como lírico, spinto y, a veces, alcance el color de los dramáticos. Es muy joven, pero (lo dije cuando lo ví en “Nina”) estamos ante uno de los mejores tenores del momento, junto a Piotr Beczala y los que ya todos conocemos.
M'agradaM'agrada
Have any of you noticed that the timbre of Kaufmann’s voice is very close to that of the young Jon Vickers? A very specific sound that is well suited to many of the heavier tenor roles, not necessarily heldentenor.
M'agradaM'agrada
Hi Colin, welcome to In Ferner Land.
Thank you for leaving us your feedback.
We agree with the assessment of vocal Jonas Kaufmann and the comparison with the young Jon Vickers.
Many of us believe that the same
M'agradaM'agrada
Aquesta ària és preciosa i ja sé que no dic res de nou. Malgrat la veu obscura m’agrada per en Kaufman si bé el meu referent és Hepfner o…com s’escriu?
Ah…i el noi és molt guapo. Gitanot sí però “de verde luna”.
Petons.
M'agradaM'agrada