El dia 24 l’amic Gianluca, que ens enriqueix amb els seus comentaris de l’actualitat musical italiana (Milà i Roma), ens parlava d’una versió emocionant de Das Rheingold a Roma, a càrrec de la magnífica Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia sota la direcció de Kirill Petrenko, i també ahir ulisse em demanava si tenia l’enllaç d’aquesta gravació, doncs bé després de l’èxtasi novaiorquès de dissabte i el gerro d’aigua freda de Der Fliegende Holländer a la Scala, avui, per tornar si més no, a una estabilitat wagneriana de qualitat musical, us porto l’àudio del concert celebrat el dia 27 de febrer al Parco della Musica de Roma.
Per celebrar el bicentenari Wagner, l’orquestra romana va programar els 23,25 i 27 de febrer de 2013, tres concerts amb el pròleg de la Tetralogia, comptant amb el sempre estimulant Kirill Petrenko i un equip molt solvent de cantants encapçalat per Wofgang Koch, Andreeas Schneiber, Ulrike Helzel, Peter Galliard i Endrich Wottirch entre d’altres.
Kirill Pterenko ha estat anomenat com a nou director general musical de la Bayerischen Staatsoper, lloc que ocuparà a partir de setembre d’aquest any, substituint a Ken Nagano.
Petrenko va néixer l’any 1972 a Omsk i ha estat, abans d’arribar a la direcció de l’òpera muniquesa, director a de la Deutschlands jüngster Generalmusikdirektor a Meiningen, així com el Generalmusikdirektor de la Komischen Oper de Berlín.
Ell és el principal actiu d’aquest Rheingold que té en direcció del rus una força creativa enlluernadora. L’orquestra, amb alguna que altra pífia que no té cap importància respon de manera brillantíssima a les seves exigències, i els cantants formant un equipo compacte, signen una versió molt interessant.
Petrenko serà el director del nou Ring que s’estrena aquest estiu al festival de Bayreuth, per tant els dubtes que inicialment ens podia suscitar el seu fitxatge a tots aquells que esperàvem altre cop a Thielemann, queden en una esperançadora alegria. A Bayreuth, com en aquest Rheingold de Roma, Wotan també serà Wolfgang Koch.
Escoltem la nerviosa, elèctrica i inquietant baixada al Nibelheim, amb Andreas Schneiber i Kurt Azesberger (ALberich i Mime), fent de les seves.
Us agradarà.
DAS RHEINGOLD
Pròleg de l’anell del nibelung en un acte i quatre escenes
Richard Wagner
Loge: Peter Galliard
Erda: Andrea Bönig
Mime: Kurt Azesberger
Wotan: Wolfgang Koch
Alberich: Andreas Schneiber
Freia: Nina Bernsteiner
Fricka: Ulrike Helzel
Woglinde: Talia Or
Wellgunde: Dagmar Peckova
Flosshilde: Hermine Haselböck
Froh: Endrik Wottrich
Donner: Martin Tzonev
Fasolt: Roman Astakhov
Fafner: Dirk Aleschus
Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia
Dircetor: Kirill Petrenko
Roma, Parco della Musica,27 de febrer de 2013
ENLLAÇ (mp3)
http://rapidshare.com/files/4126455089/DasRheingold_Roma_270213.mp3
Demà continuarem amb Wagner i atents que hi haurà un concurset
Podemos imaginar o que fará com a Orquestra de Bayreuth.
M’ha agradat molt la baixada al Nibelheim.
M'agradaM'agrada
Jo no creia gaire en Pretrenko com a director de la nova Tetralogia i ara començo a estar entusiasmat. 🙂
M'agradaM'agrada
Bayerischen Staatsoper, festival de Bayreuth,… aquest senyor para quiet menys que tu, que ens portes a un ritme!!! 🙂
M'agradaM'agrada
Ni que ho diguis!, jo mateix em canso si em segueixo 🙂
M'agradaM'agrada
El mestre Kiril Petrenko va fer una magnífica Pikovaia Dama al Liceu on va passar força desapercebut per un públic que estava més pendent de l’absència de Plácido Domingo que no pas de l’obra en qüestió.
M’agrada el seu entusiasme nerviós. A destacar l’ecel·lent baríton Wolfgang Koch.
M'agradaM'agrada
Malauradament aquella Pikovaia sense Plácido va perdre molt, sobretot perquè el Herman de Sade era bastant fet i deixat estar.
El senyor Petrenko ni nosaltres ens el mereixíem.
M'agradaM'agrada
Bon dia passat per aigua! Encara estic am el 3er acte del Parsifal….
Gràcies per aquest Rheingold!
Ah, i un concurs demá? que be! 😉
Es que el teu blog es insuperable, jeje! Gracies per la teva dedicació!
M'agradaM'agrada
Ai, ai, ai, el concurset, ja t’arreglaré, ja 👿
M'agradaM'agrada
Quina notícia tan bona! Jo estaré el 10 d’agost a Bayreuth per veure Das Rheingold. Aquest és el millor “material” per anar preparant-lo. Moltes gràcies!
M'agradaM'agrada
Benaurat! jo també hi hagués pogut anar, però no ho podia pagar 😦
M'agradaM'agrada
Genial esta “Bajada al Nibelheim”! Entran ganas de escuchar el “Das Rheingold” entero, ópera que me agrada mucho y que se suele desmerecer algo en favor del resto de la Tetralogía. Es curioso que sea en versión de concierto porque los cantantes parecen estar interpretando escénicamente sus respectivos roles.
La orquesta suena espléndida y la dirección de Petrenko me parece inspiradísima, con un nervio que arrebata.
M'agradaM'agrada
Enganxats un any més a les caloroses tardes de juliol i agost davant la ràdio 😉
M'agradaM'agrada
Gràcies, Joaquim d’aquest Wagner.
M'agradaM'agrada
A disposar 🙂
M'agradaM'agrada
Troppo gentile! Grazie, grazie, grazie! I was in the concert hall and, despite the horrible acoustic of the new auditrorium, it was pure pleasure. Please note that on Thursday, 7th March, at 20.30 Rai Radio 3 will broadcoast live from Torino another “Petrenko” Wagner, a selection from Götterdämmerung :
ORCHESTRA SINFONICA NAZIONALE DELLA RAI
direttore, Kirill Petrenko
soprano, Evelyn Herlitzius (Brünnhilde)
tenore, Lance Ryan (Siegfried)
Richard Wagner
da Götterdämmerung (Il crepuscolo degli dèi):
Aurora – Sigfrido e Brunilde – Viaggio di Sigfrido sul Reno (dal Prologo)
Brunilde e Sigfrido (Atto I, Scena III)
Narrazione e Morte di Sigfrido – Marcia funebre (Atto III, Scena II)
Olocausto di Brunilde (Atto III, Scena III)
Ciao.
Ulisse
M'agradaM'agrada
Se ho l’audio, non ho dubbi sul fatto che arriverà a IFL 😉
M'agradaM'agrada
Please read “auditorium”, not “auditrorium
Ulisse
M'agradaM'agrada
Fantástica dirección que reconforta después de espanto de ayer.
Bajando!
M'agradaM'agrada
Ja ens diràs el què!
M'agradaM'agrada
Ostres, sí, bona baixada al Nibelheim! La cosa promet. Aviam a Bayreuth. En dandini m’ha fet recordar a aquest director amb una molt bona versió i direcció de la Pikavaia Dama al mateix Liceu.
M'agradaM'agrada
sense el Plácido i amb un Hermann calb que feia por, no m’estranya que es morís d’un ensurt la vella Comtessa 👿
M'agradaM'agrada
Bona preparació per l’abril!!!! 🙂
M'agradaM'agrada
jo també ho vaig pensar
M'agradaM'agrada
Grazie Joaquim, sono felice di aver scatenato un coro pressoché concorde di elogi per il Rheingold di Santa Cecilia. Non mancherò stasera l’appuntamento (radiofonico, ahimè) con il Goetterdaemmernug di Torino. Sabato sarò alla Scala e ascolterò dal vivo Der Fliegende Hollaender, ma viste le premesse della tua recensione, prevedo che non mi divertirò molto.
Un piccolo appunto (per Paulo) sull’orchestra di Santa Cecilia: forse è meno idiomatica di quella di Bayreuth ma ha una musicalità che solo poche orchestre hanno (Grazie Tony!!!). Inoltre l’intesa con Petrenko è stata perfetta, cosa che si è vista anche dal calore con cui l’orchestra si è stretta attorno al direttore alla fine dell’opera.
Ciao!!!
M'agradaM'agrada
Ciao Gianluca.
L’orchestra di Santa Cecilia è buonissima e va benissimo. Volevo dire che posso immaginare come suonerà l’orchestra di Bayreuth sulla batuta di Petrenko. Sono entusiasmato!
M'agradaM'agrada
Ci sarà, non ho dubbio, anche in IFL questo Götterdämmerung.
M'agradaM'agrada
Caro Joaquin,
do you think you will be posting a link to the ‘Petrenko’ Götterdämmerung any time soon?
Ciao e grazie.
Ulisse
M'agradaM'agrada
Ciao Ulisse
Non ho idea, per il momento non ho notizie.
Non disperare ancora 😉
M'agradaM'agrada
Grazie della pronta risposta, Joaquim.
Il concerto, comunquem, sarà ritramesso da Rai Radio3 il 23/3 alle 12.
Ciao.
U
M'agradaM'agrada