IN FERNEM LAND

EL CONCERT D’ANNA NETREBKO AL PALAU, QUASI TOT CANVIA


Yusif Eyvazov i Anna Netrebko

Yusif Eyvazov i Anna Netrebko

L’amiga Marga em va fer notar els canvis soferts en el concert que Anna Netrebko farà el proper 17 de desembre de 2014 en el Palau de la Música Catalana.

Com recordareu el passat 16 de maig la soprano de sopranos, és a dir la Netrebko (amb l’article preceptiu que la situa en el lloc de preferència que li pertoca) va cancel·lar el concert que havia de fer al Palau acompanyada per l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu sota la direcció de Marco Armiliato i amb la participació del tenor Riccardo Massi, que si recordeu no va tenir una gran actuació el passat mes de març al Liceu, en aquell ball de Cavaradossis que van desestabilitzar les Tosques que es representaven al teatre de les Rambles, ho recordem?

Que un concert amb Netrebko hagi d’anar acompanyat d’un tenor no deixa de ser una mica frustrant, sobretot si el tenor no està a la seva alçada, doncs bé, el canvi de dates o altres afers fàcils de deduir al final de l’apunt, ha fet que el tenor Massi caigui del cartellone i en el seu lloc tinguem el privilegi de conèixer a Yusif Eyvazov, i qui és Yusif Eyvazov?, us preguntareu els més despistats, doncs ni més ni menys que el senyor que veieu a la fotografia que encapçala l’apunt, és a dir, el senyor que ha captivat el cor de la diva després del trencament amistós amb el baix/baríton Erwin Schrott.

El tenor, perquè és tenor i sembla ser que potentat  terratinent azerbaidjanès va cantar el Desgrieux de Manon Lescaut amb la diva russa a l’òpera de Roma, dirigits per Riccardo Muti. Ençà aquelles representacions el tenor va escampar per la xarxa el que semblava un rumor inversemblant, però resulta que era cert. En realitat no sé si ja es coneixien de abans de la Manon i ella el va imposar en el cast, ja que en a mi em sembla bastant esotèric que Muti acceptés el seu Desgrieux, però…, ho desconec.

Aquí us deixo un parell de fragments d’aquella Manon Lescaut romana que va desencadenar l’idil·li.

Oh, sarò la più bella…Tu, amore tu!…

I ara l’acte IV

Magnífica Netrenbko…

Jo puc acceptar que aquesta estupenda senyora i millor soprano hagi perdut el seny amb aquest senyor, però em sembla bastant “groller” que ens el vulgui encolomar en el concert del Palau.

Les parelles descompensades en la història de l’òpera són celebres i conegudes, però que Netrebko aprofiti la cancel·lació per provar-nos de Massi (si em fan jurar que escriuria això el mes de maç, ho hagués negat davant d’un notari)

Insistiré tantes vegades com calgui que els concerts operístics acostumen a ser bastant enganyifa, que m’interessen poc i que si ho comparem amb un recital a piano, on la presència del cantant és molt més notòria i on per tant pot demostrar totes les seves àmplies capacitats, no hi ha color En el cas que ens ocupa jo pagaria el que fos per escoltar a Netrebko en el Palau cantant repertori rus acompanyada al piano per Barenboim, per exemple, amb cançons de Txaikovski i Rakhmàninov, en canvi tindrem l’honor d’escoltar en alternança feixuga, fragments cantats i altres orquestrals de Verdi, Puccini i Cilea.

L’orquestra també canviarà, en lloc de la del Liceu tindrem la Simfònica del Vallès i el director no serà Armiliato, sinó Massimo Zannetti, que dirigirà I due Foscari al Liceu i que té uns compromisos futurs de relleu, potser ell serà el gran canvi

Aquí us deixo la pàgina del Palau on s’informa dels canvis.

Les entrades estan exhaurides, així qualsevol pot fer canvis i d’aquesta índole

M’hagués agradat acabar el mes de setembre d’una altra manera.

Un comentari

  1. tenorino

    Quina vergonya! Sempre fan igual el Liceu i el Palau et canvien cantants, repertoris, etc sense cap mena de consideració cap al públic i sense la possibilitat de retornar l’entrada amb la pertinent devolució dels diners. Això es diu incumpliment contractual en tota regla, no és just que paguis per pomes i et donin peres.

    M'agrada

  2. Fernando S.T.

    No es la primera, ni será la última figura de la lírica que nos quiera colocar a su pareja.
    Acostumbra a suceder que los niveles entre ambos artistas es dispar o muy dispar, con lo cual y ante la amenaza que la diva o el divo se molesten, el respetable público no se atreve a protesta la intrusión, traga lo que les pongan con tal de ver a la diva/divo.
    Es vergonzoso.
    Yo compré una entrada para ver un concierto de Netrebko y no recuerdo haber leído nada de un tenor, luego ya nos cambian el plan y ahora nos coloca al novio. Es una desfachatez.
    Están jugando con fuego
    .

    M'agrada

    • Si el col·loquen des del primer moment quan anuncien el concert, no passa res, però si creus que vas a veure un concert de Netrebko i després comencen a aparèixer altres noms, aleshores és quan comencen a sorgir els problemes. No es pot enganyar al públic que ha comprat unes entrades d’aquesta manera.

      M'agrada

  3. Yo, como tengo un día…un poco revuelto…me limitaré sólo a comentar la esplendida fotografía que corona el post….
    Al fin….. no tendrá que disimular, y se ha buscado una amiga para ir de compras……

    Besos a todos/as.

    M'agrada

  4. dandini

    Podria afirmar que el 99% de la gent que ha comprat entrada per aquest concert té una única motivació:sentir a Anna Netrebko cantant gran repertori italià.
    La substitució de Riccardo Massi (injustament protestat a l’assaig de Tosca) per Yusif Eyvazov (parella de la Netrebko) no em deixa gaire clar( a priori) si és positiva o negativa.Haurem d’esperar a sentir-lo per jutjar-lo millor…

    M'agrada

  5. alex

    Afortunadamente, no tengo entrada para el 17 dic. pero hoy en dia y en el mundo de la “ópera-marketing”,todo es posible
    Si antes la diva Netrebko hacía sus galas con su ex Schrott, ¿ porqué ” no puede imponer ” a su tenor-esposo ahora?
    Así – para bien o para mal – está el mundo de la ópera y más cuando la diva o el divo de turno impone a su pareja de actuación, sabiendo de antemano que las entadas están agotados ( en términos jurídicos de legislación civil catalana, podríamos titularlo irónicamente como la figura del “engany a mitges ”
    Espero que no tenga Netrebko el ” capricho” y se lo acepten en Múnich, de imponer al Azerbaijano esposo en lugar de Kaufmann para la Manon Lescaut del próximo Noviembre!

    Por cierto a ver si tenemos suerte dentro de dos semanas con las tandas de TRAVIATAS ( no soy demasiado optimista y de antemano, no me gusta el maestro Pidò, como director y menos como director verdiano), donde de momento existe la sensible baja del buen tenor Michael Fabiano, sustituido por Leonardo Capalbo ( que no conozco )

    M'agrada

  6. Josep Olivé

    Ja vaig tornar l’entrada en el seu día i recuperarts tinc els diners. Constato que vaig fer bé perquè aquets formats de concert no m’interessen gens. En canvi Netrebko solista amb piano si que m’hagués interessat moltíssim. I la possibilitat que comentes de ser acompanyada per Barenboim interpretant canços russes era un veritable somni.

    M'agrada

  7. SANTI

    No és gens admissible que tinguem que empesar-nos un cantant, sigui el marit o qui sigui, que no estava prèviament anunciat quan vaig comprar l’entrada, per molt bons que siguin, que no és el cas, aquests companys de concert.
    Jo vaig comprar Netrebko, no la família de Netrebko.
    Si em poso a la porta del Palau potser a la revenda potser tindré sort i faré negoci.

    M'agrada

  8. Xavier C.

    Estic amb vosaltres que és una estafa, però com a mi ja fa temps que la Netre em va robar el cor, ja no em ve ara d´aquí. Personalment, de ben segur que formaré part de la legió de babaus que no protestaran els capricis de la diva, tragaran amb el que sigui, i sortiran tan contents. Si ja ho diu la meva mare, que d´on no n´hi ha…

    M'agrada

  9. Yo iré igualmente, pongan a quien pongan, siempre que esté la señora. Aunque eso no quite para que me parezca fatal estos enchufismos descarados. A tenor de las grabaciones, no me parece mucho peor el tenor de antes que el novio de la doña (los dos son igual de malos).
    Lo que sí que considero una ESTAFA (así, en mayúsculas) es que de primeras, las entradas se vendiesen como un concierto de la Netrebko y luego, cuando ya estaba casi todo vendido, apareciese un tenor de la nada (esto pasó no mucho antes de que cancelase). Esperemos, al menos, que el tenor no cante arias y se limite a acompañar a la diva en los dúos.

    M'agrada

  10. Arrigo

    Bueno, bueno, bueno
    Si la Netrebko ha pasado a Erwin Schrott a este señor, puede que el Schrott pase de la Netrebko ¡a mi!. ¡Aún me queda una esperanza! 🙂
    Estupendo blog Joaquim, Muchas Gracias. 🙂

    M'agrada

  11. dandini

    Be estic d’acord si s’anuncia Anna Netrebko sola així hauria de ser.Tanmateix els recitals amb 1 sol cantant i amb orquestra acostuman a tenir un format poc atractiu:Obertura -aria-intermezzo-aria- pausa….Al cap de vall escoltes 4 o 5 aries i si hi ha sort alguna propina.
    Així es va desenvolopar el recital del retorn(finalmente) de Mirella Freni al Liceu l’any 1982, despres de 11 anys de sequera, cantant només 5 aries i obtenint un èxit apoteòsic.Si aquell dia hagues estat acompanyada d’algun tenor(parella,amic o conegut) que ens hagués permes escoltar-la en algun duo com “Tu,tu amore tu” jo m’en hagués alegrat.

    M'agrada

  12. Retroenllaç: Noticias de octubre de 2014 | Beckmesser

Deixa una resposta a Joaquim Cancel·la la resposta