IN FERNEM LAND

Thorsten Büttner, un tenor que comença.


Thorsten Büttner

Us presento a Thorsten Büttner, un tenor alemany que tot just comença la carrera.

Als cinc anys va començar a cantar al cor de nens de l’Òpera Estatal de Stuttgart i després de guanyar concursos de cant menors, va entrar a estudiar al Mozarteum de Salzburg, on li acaben de donar la medalla Lilli Lehmann, distinció que s’atorga des de 1924 als joves cantants amb més talent de la famosa institució.

Al 2008 va ser escollit com el millor dels joves cantants integrants del projecte per a joves del Festival de Salzburg, rebent classes de noms tan destacats com Christa Ludwig, Thomas Quasthoff o Frans Grundheber. Va ser triat per fer els covers dels següents rols de l’edició del 2008 del Festival de Salzburg: Tamino, Tebaldo del Roméo et Juliette i el Cassio del Otello.

Des de 2009 forma part de la companyia de la De Vlaamse Opera (companyia de les ciutats d’Anvers i Gant) oportunitat rebuda per ser un dels estudiants avantatjats del Mozarteum. Ja li han donat els rols de Iskra de Mazzeppa, el primer filisteu del Samson et Dalila i en aquesta temporada acaba de cantar un rol important com és el Lenski d’Eugeni Onegin sota la direcció del vibrant i enèrgic jove director (1979) Dmitri Jurowski, no confondre amb Vladimir Jurowski.

Els propers compromisos amb la companyia seran l’Andres de Wozzek, el Yamadori de la Butterfly i el Bob Boles de Peter Grimes.

Lògicament estem als inicis, però m’agradaria que l’escoltéssiu sense els prejudicis que acostumem a posar quan tenim al davant veus joves que s’estan formant. Jo crec que no trigarem a veure’l en teatres més importants, assumint primers rols. Fa coses, que traspassen les lectures primerenques, ja m’ho sabreu dir.

Aquí us deixo la bellíssima i famosa “Kuda, kuda”, tal com la va cantar aquest mateix mes d’abril del 2010, a la De Vlaamse Opera a Gant, acompanyat de la Symfonisch Orkest van de Vlaamse Opera dirigida per Dmitri Jurowski.

26 comments

  1. Josefina

    Sense cap prejudici possible per part meva donçs, encara que no jove, m´estic formant en la apreciació y valoració de les veus, m´agradaría dir que m´arribat al cor la música ja coneguda i la veu estrenada en el meu sentiment, tant que m´atreviria a augurar-li una fama reconeguda molt aviat.
    M´ha emocionat, per a mi, vol dir molt.
    Gràcies.

    M'agrada

  2. colbran

    Qué sorpresa tan agradable! Qùé bien canta este muchacho! Tiene una voz hermosa, carnosa, cálida. DIspone de una línea de canto muy depurada; es muy musical, con un un buen legato, estupendo fiato, un agudo sanísimo, un centro ancho (que hace preveer papeles más arriesgados), apunta bien los graves y apiana que es una delicia. No se precipita en ningún momento y vocaliza muy bien (que conste que no hablo ruso); si dispone de un volumen aceptable, estamos ante un tenor que va a dar mucho juego en los próximos años. Seguro!

    M'agrada

  3. Joaquim,
    Estic d’acord amb tu i la resta de lectors. M’ha semblat un tenor exquisit i, efectivament, s’ha de veure com apiana! M’ha fet gaudir d’aquesta ària preciosa que he escoltat amb els ulls tancats mentre la pell se’m commovia.
    Gràcies.

    M'agrada

  4. Jose Luis

    Pues, seguramente será una prueba más de que no tengo ni idea y lo digo con todo respeto para los que hablais con conocimiento de causa, pero no me hubiera llamado especialmente la atención, y en algun momento incluso me ha desagradado. Me lo tendré que hacer mirar. O volverlo a escuchar cuando sea (aún más) mayor (si llego).

    M'agrada

  5. A mi em passa com a Jose Luis. Igual si el veig en directe em convenç, però aquesta forma d’abombar el centre per que la veu sone més gruixuda no em pareix massa atractiva.

    M'agrada

  6. Quina sorpresa, Joaquim!

    Justament vaig tenir ocasió de veure aquest Oneguin a Gant durant la meva breu visita als Països Baixos aquestes vacances passades. Me’n vaig dur una impressió gratíssima de tot plegat: el teatre és preciós, els cossos estables notabilíssims, el públic respectuós i atent. I els cantants, molts d’ells de la casa -com el que ens ocupa-, la gran majoria joves, però ja molt destacables i amb aquell entusiasme dels que són conscients que tenen una oportunitat esplèndida de formar-se en papers importants.

    Pel que fa a Thorsten Büttner, l’enregistrament fa estricta justícia a la seva actuació al teatre. Aquest moment, a més a més, colpidor com ja és per se, va anar acompanyat per una posada en escena d’una intensitat i bellesa corprenedores. Però va estar molt bé en totes les seves intervencions anteriors, i mira que deu ser difícil retar Oneguin a un duel només amb tovallola, barnús i xancletes: l’escena de la festa té lloc en una sauna (ep, finlandesa!).

    Aquests teatres, com els de l’òpera de Flandes, fan una feina sensacional. Els grans cantants, músics i registes no apareixen per generació espontània i necessiten espais com aquests per poder després passar, si tenen sort, a circuits més importants amb un bon bagatge a les espatlles.

    Em va agradar molt també la Tatiana d’una jove soprano neozelandesa que es diu Anna Leese i la producció a càrrec de la -també jove- directora alemanya Tatjana Gürbaca, amb moments força discutibles però plena d’idees sensacionals.

    En fi, noms a retenir. Resulta esperançador.

    M'agrada

  7. José Luís i Titus, aquest jove tenor està acabant la seva fase d’estudi al Mozarteum i això inclou aquest contracte d’aprenentatge a De Vlaamse Opera.
    És evident que li queda molt per estudiar i cantar, però hi ha un fonament molt important, a mi m’ho sembla. Comparar-lo amb qualsevol cantant dels consolidats és un exercici perillós.
    Jo he trobat més coses positives a considerar, que negatives, que també les té, i per això us l’he presentat.
    Veurem que passa en el futur. Jo li desitjo el millor, no estem tan sobrats de veus interessants i de tenor, menys.
    Papagena y Kenderina, veremos lo que se puede hacer para satisfacer esa curiosidad….

    M'agrada

  8. Hem creuat missatges Tristany!.
    A la gravació que tinc jo, desconec exactament el dia, ell no està del tot regular i la Tatiana, que també vull presentar al blog, em va recordar en molt moments, el color de la Freni, tot i que els aguts em van semblar una mica metàl·lics, però molt i molt interessant la seva prestació global.
    En tornarem a parlar.

    M'agrada

  9. És cert Titus, era més una advertència per a embarcacions petites, és a dir, a mi em sembla que hi ha coses molt més interessants, que fan preveure un futur brillant, que defectes que poden ser fàcilment superats, ja que en la matèria primera hi ha prous valors positius, en Colbran penso que no s’en ha deixat ni un.
    Quants cantants “becats” poden mostrar aquest nivell en els seus inicis?. Tots sabem que no hi ha res més difícil que la carrera de cant i que moltes promeses és desinflen al poc d’haver començat, però hem d’esperar per la nostra supervivència que aquest pugui fer-nos (quan sigui més grandet) gaudir molt i molt. Ara a mi m’ho sembla. Si abomba i tot lo altre?

    M'agrada

  10. Thorsten

    Hello everybody. I just found myself posted here on that page and I was really surprised, but especially surprised about that.
    Unfortunately I don’t understand the comments completely, there I just do speak italian…
    Thank you very much for your appreciation.

    Warm regards from Belgium,

    Thorsten

    M'agrada

    • Hello, Thorsten, I am very glad that you have written a comment in your post.

      This is a blog that deals mostly on opera but I write about many others things I like, as well.
      I listened to the broadcasting of “Eugene Oneguin” and I felt happily surprised about the tenor singing Lensky.
      I sought after here and there in Internet and decided to make a post, so everybody visiting my blog could know you. Most of all the comments go by the same way, that you possess a magnificent voice and show some qualities not very frequent among singers as young as you are. We wish a lot of luck for you, much concentration on your work and you to go on with your learning, avoiding rush and walking tall.
      Be sure that your faculties wil lead you to success. Be sure that “IN FERNEM LAND” is going to follow your career.
      Just one more thing and I finish:
      This blog is written in “catalan“. Catalonia, in spite of not having a State of its own, is a millenary country with culture and language of its own, integrated in the Spanish State. It´s natural that you don´t know our language, but I suggest you to use the translator and at least it will help you to understand a little the surprise and admiration that your Lensky has produced to all of us.
      Congratulations and thank you very much for your comment. It has been very kind of you.

      Hopefully in the near future, you can be see singing at the Gran Teatre del Liceu in Barcelona.

      M'agrada

  11. Ostres, Joaquim, quin “puntazo” que et visitin els artistes!

    M’ha fet molta il·lusió que intervingués el senyor Büttner en persona. I a més veig que a les teves moltes virtuts s’ha d’afegir un domini pasmós de l’anglès…

    Si em permets, li adreço unes paraules a ell, per si torna per aquí:

    Herr Büttner, I had the immense pleasure to see your performance at the Vlaamse Opera in Ghent and was deeply impressed by your rendering of the role of Lensky. Bravo!

    As Joaquim says, I wish you the very best in your future career and hope we will be seeing you in our theatre very soon!

    Mit freundlichen Grüssen,

    tristany

    M'agrada

    • Amic Tristany, el meu anglès és molt més que precari i no em podia permetre una resposta a Thorsten Büttner sense la supervisió d’en Colbran, ell si, com de tantes altres coses, en té un domini absolut.
      Quin goig que ens hagi escrit el mateix protagonista del post, oi?, esperem que quan sigui un tenor de prestigi, com albirem nosaltres, recordi que des de les terres llunyanes de In Fernem Land, el vam esperonar en els seus esperançadors inicis.

      M'agrada

  12. Thorsten

    Dear friends,

    I hope you agree, if I call you so!
    Thank you so much for your encouragement.
    I just got home from another show of Onegin. There I get more and more practice and now even have the possibility to sing in the Antwerp opera, where the acustics are much better than in Gent and I can try more things out, I mean vocally and technically, and it is getting each time better and better…
    I really love that role of Lenksy’s and today, we even had had standing ovations! What a feeling…
    I send you my best regards,

    Thorsten

    M'agrada

    • Dear Thorsten:
      I am sure that regular followers of this blog will be happy to know that every performance will be better than the last one.
      We hope you to sing soon in Barcelona or any other opera house in Spain and so will be able to admire your art live as our friend Tristany has done.

      GOOD LUCK

      M'agrada

  13. Kenderina

    Hallo Thorsten !

    It’s great to know things are going fine for you and even are getting better ! 🙂
    You say you love Lensky’s role and I know it’s true because it shows when you sing it, you manage to communicate it through your voice and I feel that’s the most important quality for a singer, it is not enough hitting all the notes, as difficult as it can be ! 🙂 Keep up the good work !

    Gruße,

    Patricia

    M'agrada

  14. JaumeM

    Dos valors afegits del blog: comentaris directes d’Artistes i Pràctiques d’idiomes, català(¡!), castellà, anglès i alemany.
    Me aprendré el nom d’aquest jove tenor per si tinc ocasió de sentir-lo en directe.
    ¿Està la gravació a rapidshare? ¿el Princep d’aquesta produció val la pena?
    Gràcies

    M'agrada

  15. Bueno, mejor tarde q nunca, me encanta, una voz calida y musical y unos piani muy muy cuidados 🙂 Sumamente agradable de escuchar!! Joaquiem queremos mas :-))))
    And Thorsten, nice interpretation indeed , i am enjoying especially the soft piani 🙂 Sounds very musical and warm 🙂 More please!

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: