LICEU: FERRAN MASCARELL COMENÇA A OBRIR LA PORTA DE SORTIDA…


El Conseller de Cultura Ferran Mascarell davant la Comissió de Cultura i Llengua (29/02/2012). Foto lamalla.cat

Ahir va comparèixer a petició pròpia i en seu parlamentaria el conseller de cultura de la Generalitat de Catalunya, Sr. Ferran Mascarell davant la comissió de cultura i llengua.

És ben curiós que es parlés de tots els equipaments i que no fessin compareixença els responsables dels equipaments amb problemes, com estava previst, al menys pel que fa al director general del Liceu, que finalment no va haver de sotmetre’s a l’anàlisi de la comissió.

Si bé el Sr. Mascarell va ometre entrar a fons en el veritable problema del Liceu dels darrers 5 anys,. jo crec que va donar pistes suficients per entendre que a partir del primer dia de la nova temporada, ells estipulen el 1 de setembre. el Gran Teatre del Liceu haurà de tenir un nou sistema de gobernança, amb un nou consell executiu que no sigui rotatori i que inclogui a la societat civil, amb els espònsors, les administracions i fins i tot el antics propietaris, cosa que no acabo d’entendre.

Un canvi prou significatiu que el conseller ha apuntat, serà el de la composició de l’orgue de direcció, amb més participació juntament amb la direcció general, de la direcció artística i musical, un tàndem imprescindible que fins ara quedava en un segon nivell davant la omnipresència del director general. Jo crec que això és el primer símptoma del canvi que ens espera el proper mes de setembre.

També ho és el fet de que el conseller digués que potser no s’hagin gestionat de la forma deguda alguns dels indicadors amb els quals ha treballat la institució. Jo crec que aquest és un projectil a la línia de flotació.

Així mateix hi ha un punt important quan parla de la preeminència del cor i l’orquestra en el nou projecte com a eixos vertebradors del teatre així com d’un re dimensionament de l’estructura.

De moment són tan sols referents prou interessants.

Dubtes que em venen al cap? Molts.

Tot això ha d’estar llest el dia 1 de setembre.

A partit d’avui, primer de març i fins el dia 15 de maig, la direcció i el comitè d’empresa s’han de seure a negociar les bases que permetin més enllà de la reestructuració de la cúpula, alleugerir les càrregues i establir el nou conveni laboral que permetrà més solvència, més eficàcia i menys cost. El comitè d’empresa no admet com interlocutors a l’actual direcció i demana que es depurin responsabilitats, com anuncien en el full que donen al públic a l’entrada de les representacions de La Bohème, per tant aquí tenim el primer obstacle per fer front a aquests aspectes imprescindibles per a una bona i imprescindible entesa.

Els grups de l’oposició han demanat la compareixença del Sr. Marco el més aviat possible.

Us deixo tota la informació rec0pilada fins aquest moment, començant per la compareixença del Sr. Mascarell. La presa de so del Canal Parlament és molt baixa, i el conseller no és que tingui un discurs gaire amè, però es pot anar seguint sense gaires dificultats.

Comença al voltant del minut 18 i acaba al voltant del 34.

Vídeo del Canal Parlament

Enllaços de premsa:

Serà força interessant seguir els esdeveniments a partir d’ara i malgrat que algú de la conselleria ha dit que les declaracions del conseller no signifiquen que es posi en dubte la continuïtat de Joan Francesc Marco al capdavant de la direcció general, jo crec o més ben dit m’agradaria creure que avui s’ha començat a obrir la porta de sortida de l’actual director, no s’entendria d’altra manera després que el mateix conseller hagi admès que les coses no s’han fet “prou” bé.

Entenc que encara toca fer algunes coses poc agradables i que la negociació que comença avui i malgrat la predisposició dels treballadors a trobar una sortida, no serà fàcil. No oblidem que el dia abans d’arribar a un acord, el Sr. Marco i el mateix conseller Sr. Mascarell deien que no hi havia altre solució que aquell ERO indigne, per tant, vist i comprovat que si hi havia una solució i que aquesta era la que inicialment oferien els treballadors i que tot plegat, insisteixo que no ha estat i no serà recordat com una anècdota, requereix d’una destitució del responsable d’aquella mesura evitable i buscar un interlocutor adient per arribar al mes de setembre amb l’ànim necessari i els deures fets.

Un comentari

  1. A veure si es resol, perquè no podem tenir un Liceu de primera amb condicions laborals de tercera o quarta i pressupostos que no se sap on van o que van a coses supèrflues. Per no parlar de la imatge d’un teatre que suspèn funcions i a sobre demana al espectadors que donin aquests diners al teatre mateix (cosa que, en altres condicions, no veuria malament i que a mi em va semblar una burla).

    M'agrada

  2. josé antonio medina's avatar josé antonio medina

    Buenos días:

    En dicha comparecencia, se aprobó por unanimidad la presencia del Comité de Empresa en otra posterior a celebrar lo antes posible, a pesar de que seguro que a más de uno no le gustará. Pero los trabajadores del Liceu somos el Teatro, como ya dije en muchas ocasiones. Y dicho ésto, debo comentar que sin haber escuchado la comparecencia ni las interpelaciones en su totalidad, no entiendo cómo se puede hablar de mala gestión o de “mala governança”, y no cesar inmediatamente al resposable directo y cabeza visible del Teatro. No entiendo cómo el señor conseller puede reconocer que a él se le informó hacía tiempo en una reunión de la presentación de dicho ERE y no tener problema en afirmar que él aprobaba tal medida en la línea de Marco, y no presentar la dimisión. Entre otras muchas cosas. Claro, aquí nadie cesa a los amigos, aquí nadie dimite. Son palabras que a pesar de venir en el diccionario, nadie salvo honrosas excepciones del mundo de la política, las utiliza sobre todo en primera persona del singular del presente de indicativo. Qusiera creer que es el principio del fin de Joan Francesc Marco como director general del Liceu, pero si así fuera, solo espero que no le den otra responsabilidad en la entidad que sea, porque será condenarla a la ruina. Por lo tanto y desde aquí, una vez más, solicito la destitución del señor director general del Liceu y de la junta directiva de nuestro Teatro, así como la dimisión del Conseller señor Mascarell por no haber estado a la altura de las circunstancias en un tema tan delicado como el que aquí se comenta.
    Dicho ésto, y como comentas, Joaquim, hoy arranca la primera fecha de unas negociaciones que deben sentar las bases del futuro del Liceu. Pero si es cierto que el primero de setiembre habrá una nueva dirección en el Teatro (no sé si se refiere a un nuevo modelo de Teatro o más bien a cambios en el organigrama directivo, y espero que sea lo último por el bien de todos), entiendo que el actual director general y las personas en las que él delega para reunirse con nosotros, no son los interlocutores válidos para ninguna negociación con los trabajadores. No podemos negociar el futuro con quien no estará en la próxima temporada, y no se debe negociar con quien ha tenido tal grado de irresponsabilidad para con la institución, hasta el punto de haberla puesto en evidencia, haberla hecho perder imagen, prestigio y seriedad a nivel internacional. Y como no podemos ni deseamos negociar con estas personas, es necesaria una rápida renovación de cargos en la dirección, con caras nuevas, despolitizadas y pertenecientes de verdad al mundo de la cultura; con personas que no sientan apego a la silla si no a la Ópera; personas que sepan de qué va el tema y con la sensibilidad suficiente para entender las necesidades de una programación y una plantilla de trabajadores que son el eje sobre el que gira el futuro.
    Por otro lado, y a pesar del descrédito del que goza, parece que el señor Marco aún se permite el lujo de reunirse en la sala VIP de la tercera planta del Liceu, con personas del 4º y 5º piso, si no estoy mal informado, y llenar de mierda a los trabajadores. A mí en concreto me llegan noticias de que habla de pruebas de vestuario (que afectan a mi colectivo, el Coro), y que si protestamos por 10 minutos más…. En fin, me gustaría que a ser posible quien tenga dudas al respecto de lo que sea, no se quede con la versión manipuladora de quien se demuestra incapaz de gestionar el Liceu y pregunte a los trabajadores a ver qué es lo que pasa. Y que si este señor quiere dar imagen de transparencia, en vez de hablar de los trabajadores, explique cuánto cobran él y el resto de directivos entre otras cosas. Y que explique si es cierto que se subió el sueldo desde que está al frente del Teatro, porque yo comienzo a estar más que harto de informaciones manipuladas, manipuladoras y tergiversadoras de la realidad por parte de una dirección del Liceu que siempre ha querido esclavos y no trabajadores.
    Y ya para terminar y para que quede claro, los que trabajamos en el Liceu tenemos nuestros sueldos publicados en el BOE (los de los trabajadores, digo, no los de los directivos), es decir, son públicos. Y tenemos un convenio colectivo firmado de mutuo acuerdo con la dirección de la empresa. Y tenemos un contrato de audiovisuales firmado de mutuo acuerdo con la dirección de la empresa. Entonces ¿cómo puede ser que ahora critiquen lo que ellos firmaron? Además, para que quede claro, yo respeto profundamente los convenios y acuerdos de todos los trabajadores con sus empresas y no criticaré ni los sueldos ni las formas de trabajar que tengan. Solo espero respeto y reciprocidad.
    Así que una vez más: CESE DE JOAN FRANCESC MARCO, y DIMISIÓN DE FERRAN MASCARELL. ¡¡¡YA!!!

    Muchas gracias y un saludo a todos.

    M'agrada

    • Hola José Antonio.
      La compareixença del conseller és molt poc concreta, sembla dir coses, però no acaba de concretar. Sembla un avís per a navegants, però també pot ser una cortina de fum.
      No profunditza en els problemes reals del teatre, segurament perquè ara no toca o no l’interessa que toqui.
      Estem d’acord que el conveni que es va signar en el seu dia s’ha de canviar, ja que no s’adapta a les circumstàncies actuals? Aquest canvi de conveni de ben segur perjudicarà als treballadors en alguns aspectes, però alhora, si es fa bé la negociació, ja que d’una negociació es tracta, hauria de garantir aquesta preeminència anunciada cap al cor i l’orquestra com a eixos vertebradors de l’activitat, i també sembla que la figura del director musical dins l’organigrama de la direcció general del teatre, conjuntament amb el director ho potenciaran. Estem anhelant saber com serà el futur del Liceu.

      M'agrada

  3. Paga la pena també sentir les compareixences dels grups parlamentaris, en particular de l’oposició, demanant monogràfic sobre el Liceu amb totes les dades al dia i pensant sobretot quin serà el futur del teatre. Penso que, amb el que explica en Mascarell, seguirà havent massa gent a la cúpula del Liceu i això entorpirà la seva veritable renaixença.

    M'agrada

    • Si kalamar, els grups parlamentaris burxen i ara toca donar respostes a les burxades de cau que fan aquests.
      Qui i què responen és el principal objectiu, però em temo que no hi hauran més compareixences. Si almenys hi haguessin dimissions…

      M'agrada

  4. SANTI's avatar SANTI

    No m’agrada la compareixença del Conseller i també crec que hauria de ser el Director General qui s’exposés a les preguntes dels responsables de cultura dels diferents grups parlamentaris.
    Si aquest nou consell executiu no cobra ni nou, ni dietes, em sembla bé, però si han de cobrar per venir a fer el paripé no em sembla una bona solució.
    Jo també crec que Marco hauria d’haver estat cessat fa dies.

    M'agrada

  5. alex's avatar alex

    Resolver o debatir el tema liceistico entre políticos, por políticos y para la clase política cuyo 80% ni saben lo que es el Liceu ni lo que es la ópera y o la cultura en general, me parece de ” show de los hnos. Marx”, pero el grave problema es que mayoritariamente el actual Liceu y su organigrama es copropiedad pública.

    Todo lo que ha manifestado Mascarell por muchas pistas que haya dado, es como decir en italiano…. parole, parole y parole… ( es decir, hablar y vender HUMO)

    Estoy bastante de acuerdo con la problemática expuesta por el Sr.Medina .

    1/ Cese inmediato del actual equipo directivo del Liceu o como máximo, al finalizar esta temporada 2012 y eliminar de la actual plantilla todos aquellos que no sean profesionales y hayan entrado por amiguismo político

    2/ Profesionalizar al Liceu, de arriba a abajo con profesionales de prestigio que sepan dirigir un teatro de ópera, contando logicamente con los presupuestos públicos limitados pero que sepan atraer al sponsor o mecenas privado

    3/ Eso sí, lo único que tendrían que hacer los Tribunales u Organismos Oficiales de Control o similares, es auditar y controlar las cuentas del teatro para que cuadren al céntimo, como ocurre en Alemania, Austria y en cualquier país serio o “civilizado”

    Me produce risa que el Sr. Mascarell hable de atraer capital privado o incrementar mecenazgo o sponsors . En la actual situación de crisis y con la politización imperante de todos los signos que tenemos por aquí y los ” comisarios” que tenemos gestionando los teatros, ¿ como se va a atraer a gente interesada, como por ej. se atrajo en su tiempo al Sr. Vilar que facilitó lo del sobretitulado en las butacas, por ej ?

    M'agrada

    • Aquesta és la base, la professionalització amb directius coneixedors de la gestió d’un teatre d’òpera, no pas figures més o menys reciclades d’altres temps i batalles polítiques.
      En aquest país acabem veient sempre les mateixes cares i cognoms que es van repartint el pastís i això no pot ser.
      El director general del Gran Teatre del Liceu, si és que ha d’existir aquesta figura, ha de ser un professional expert en dirigir teatres d’òpera o grans equipaments culturals, no pot ser un ex polític, o una patum que estigui a la banqueta esperant que el cridin. Si creiem que el Liceu té la importància que té (Boder dixit), l’hem de dotar dels professionals que es mereix una institució d’aquesta importància.

      M'agrada

  6. bocachete's avatar bocachete

    El titular que han donat algunes ràdios aquest matí era més contundent: “Mascarell ha dit que hi havia hagut una mala gestió al teatre”. O sigui que si l’home volia suavitzar les coses, no ho ha pas aconseguit. Jo penso que està carregant contra Marco i que al setembre no seguirà. Entenc que és millor que acabi la temporada i tenir temps de buscar-ne substitut, que tampoc no podrà ser un professional que cobri massa, que no hi ha per pagar fitxatges estrella. De tota manera, és possible que lectors asidus d’aquest bloc, sense cobrar milions, ho fessin tan bé i amb més ganes que segons quines estrelles de la gestió cultural.

    M'agrada

    • Si bocachete, aquesta és la interpretació positiva, on ens volem agafar tots.
      mala gestió és igual a canvi del gestor que fins ara n’era responsable. Fins aquí el primer objectiu acomplert, el Sr. Marco no continua, però després què?, com? i amb qui?
      Si fitxen a un bon professional i després no és capaç d’acomiadar al germà d’aquell director de diari, o a la filla d’aquell il•lustre prohom de la catalanitat centrista, que ocupen un lloc i cobren uns diners no justificats per la feina que fan, no haurem aconseguit res de res, ja que el cost de l’estructura continuarà sent excessiu i si això s’ha fet amb càrrec al cor i l’orquestra, subcontractant serveis, no haurà canviat res.

      M'agrada

  7. SANTI's avatar SANTI

    Joaquim, en saps alguna cosa d’això que diu el Senyor Medina d’aquesta reunió amb membres del 4at i 5è pis? Oi què tu n’ets soci?.
    Centrant-me en la compareixença del conseller Mascarell no el veig convincent, ni transmet seguretat. Molt polític, maquiavèl·lic diria, però no desvetlla res per no embrutar-se. Encara no està tot dit i sobretot fet.
    Desitjo el millor i una negociació profitosa.

    M'agrada

    • Santi, desconec oficialment aquestes reunions que esmenta el Sr. Medina, ja que l’associació de moment no ens ha informat. Se que darrerament es van trobar per l’espinós tema de la participació en la proclama de la Unió Liceu,. de la que jo no en sóc partidari i crec quer s’han tornat a trobar, però desconec els ,motius. Si m’informen, ja us diré quelcom, sempre i quan sigui t’integrés, és clar.

      M'agrada

  8. Jo, optimista (o ingenu) vull quedar-me amb la frase del conseller: “l’1 de setembre tindrem un teatre plenament reorientat”. Com es pot interpretar això?, suposo que de moltes maneres. M’agradaria que fos de la manera que la majoria pensem i desitgem, però no m’en refio dels polítics ni un pel, per tant, fins que no comenci a veure passes i fets en una o altra direcció, serà qüestió de seguir el dia a dia i estar a l’agüaït, ja que ens voldran colar (d’això no en tinc cap dubte) moltes “innovacions” per tal que sembli que la “cosa” canvia (imatge), però no massa (en el fons).

    M'agrada

      • Bernardo's avatar Bernardo

        Com s’ho faran per a que a partir de l’1 tot estigui en perfectes condicions?.Amb qui tenim que signar les bases d’un gran Teatre d’òpera?.Quines son les bases d’un gran Teatre d’òpera?.Què significa i és un Teatre d’òpera?.Quin paper tindrà la administració publica en el “nou”projecte? i,si es així,perquè esperar a les noves possibles retallades del govern central?. Realment pretenten despolititzar la cultura?….moltes preguntes hi han.

        M'agrada

  9. colbran's avatar colbran

    De la primera reunión que tuvo l l’Associació Liceistes de 4rt. i 5e. pis una vez comenzado este desagradable e infecto asunto, yo me enteré por la foto que apareció publicada y en donde nuestro actual presidente figuraba al extremo derecho de la misma porque nadie de la Junta me informó para nada que iba a producirse esta reunión. Si se han vuelto a reunir nadie me ha informado tampoco de que fueran a hacerlo y supongo que tampoco nos comunicarán de lo que se ha tratado, todo bien secreto, como suelen hacer. Así de democrática es nuestra Associació…No se dan cuenta que los Marco vienen y luego se van, pero que l’Associació debe continuar y ofrecer apoyo por pasiva o por activa a este incompetente Director General actual es un error grave, que en nada ayuda a salvar el Liceu, como pretenden hacernos creer, sino todo lo contrario.

    Por lo que leo en el post y en los comentarios el Sr. Mascarell no ha dicho nada concreto, como siempre, es decir que todo ha sido “agua de borrajas”. Quien quiera entender que piensa destituir a Marco lo entiende así y quien no, deduce lo contrario.

    Estoy totalmente decepcionado de nuestros gobernantes y de todos los políticos sin excepción. Harán lo que les dé la gana. No escucharán para nada la voz de los gobernados que les pagan con sus tributos, al contrario deben llegar a pensar que nos pagan ellos a nosotros y que nos pueden quitar lo que nos dan cuando lo crean oportuno, eso sí rerservándose para ellos la mejor parte del pastel. Y luego se horrorizan de lo que pasa en las calles. Si se dialogara a fondo y poniendo sobre la mesa los pros y los contras de todos los temas acuciantes no se llegaría nunca a la violencia.

    Y en el caso del Liceu es un verdadero despropósito y una burla mantener en el cargo a un señor que juega con el público como si fuéramos peleles. Probablemente sea lo que piensa de nosotros, pero yo creo que ese adjetivo debiera ir en dirección opuesta.

    Yo también soy del parecer de que el Sr. Mascarell debiera dimitir, por haber permitido la creación de una situación de ansiedad y zozobra en uno de los emblemas de Barcelona -como es el Liceu- pero aquí no dimite ni Poncio Pilatos; la silla es demasiado calentita y bien remunerada y no hay que dejarla, pase lo que pase.

    Lo primero que quisiera saber es el sueldo bruto de ese 9% castizo que no iba a aplicarse el ERE. Por qué no se hace público? Tan alto es que nos íbamos a escandalizar, con la infinidad de recortes que nos están aplicando y que pronto llegará hasta el largo de los pantalones, por no decir otra cosa?

    M'agrada

    • Colbran presidente!!!!

      Coincido con todo lo que dices, puntos, comas, interrogaciones y exclamaciones incluidas.

      Mascarell se ha pasado una hora hablando del sexo de los ángeles. Las palabras dichas valdrían para cualquier tipo de decisión que se tome. Sólo ha dicho que habrá cambios, pero no qué cambios, así que con cambiar un par de chorradas, ya habrá cumplido.

      Dimisión para los dos YA… (por pedir milagros, que no quede)

      M'agrada

    • El que sembla tan evident. com és que hi ha gent que encara continua defensant la gestió de JFM? i parlo de públic que ha patit com tots nosaltres les deficiències notòries d’una gestió erràtica i inepte, que han portat al Liceu a una crisi inexplicable.
      Jo no m’ho explico, perquè tot i comptar que alguns puguin deixar-se temptar per beneficis particulars, és tan evident el desastre comés que no entenc la defensa aferrissada que encara fan.
      Un altre misteri digne de Sebastià D’Arbó

      M'agrada

    • xav's avatar xav

      Los sueldos, dietas, bufandas y otras prebenda de éste 9% de plantilla que se quedaba al margen del ERE, no lo sabremos nunca, porque el escandalo seria tan grande, que los pocos abonados que quedamos nos estiríamos de los pelos.

      xav

      M'agrada

  10. Isolda's avatar Isolda

    De les declaracions del conseller, i llegit entre línies, soc positiva, l’actual director general li donaran un cop de peu al t……Les manifestacions dels mitjans de difusió, la plataforma, i les declaracions dels propis treballadors del Liceu, han tingut un ressò extraordinari. Crec que tot plegat ha quallat, fent molta “pupa”, no s’arriscaran a una explosió massiva, en aquest cas contra la seva mala gestió. Seria millor no tenir director general? Doncs SI, però si en tenim no serà en JFM.

    M'agrada

    • Si Isolda, però si el que ens tornen a posar és similar, tan sols canviarem de cara i en aquest moment cal aprofitar aquest nyap per portar un director que faci créixer el teatre i no un reciclat que s’ha quedat sense premi a la fidelitat al partit

      M'agrada

  11. Concep's avatar Concep

    Papers mullats, veta-ho aquí, aquesta és la sensació que em queda després d’empesar-me aquest vídeo.
    Sóc escèptica i una mica pessimista amb la solució que proposa Mascarell, però espero que es concreti més.
    Per altre part, com queda la temporada actual? i què ens costa?.
    Quines òperes queden i que faran en lloc de les òperes programades i que ja no es puguin fer?
    Si ja no són a temps de recuperar les òperes de Zemlinski alguna cosa s’haurà de fer o és que pagarem el sou de tot el personal i a canvi ells faran vacances? Com és pot fer tan malament? Encara no entenc l’acord o és que davant de l’amenaça de la vaga van cedir abans de fer la neteja prevista?

    M'agrada

    • Aquest és un altre misteri.
      COM QUEDA LA TEMPORADA ACTUAL?, no ho saben ni ells, i certament el cost serà gros i qui ho pagarà?, un altre ERO previst al novembre de la propera temporada que segons la previsió degudament filtrada en un dia especialment tens, ens mostrava que durant el mes de novembre i després de fer saltar Die Frau ohne Schatten de la temporada, el teatre no té activitat.

      M'agrada

  12. Xavier C.'s avatar Xavier C.

    Em fa molta mandra haver de sentir el que digui ara aquest senyor. I suposo que no tenim més remei, però és tot tan trist… Oi que seria maco que tota aquesta colla trobessin una illa ben llunyana i ens deixessin gaudir en pau del l´òpera?

    M'agrada

  13. Josep Olivé's avatar Josep Olivé

    M’ha decebut en Mascarell. Bé, no és cap novetat per a mi. Té una manera comunicar molt poc directe, i està clar que porta la lliçó apresa pero s’explica amb poca claredat i malament. Té coses interesants a explicar però ho fa avorrit, repeteix paraules i freses senceres, mou amb les mans constanments els paperets que té damunt de la taula, no mira amb naturalitat ni obertament ni amb franquesa a l’auditori que l’escolta i en canvi el que fa molt bé és escoltar-se a si mateix.

    Ha reconegut defectes de gestió i gobernança en aquets darrers anya. Bé. Però no ha fet cap menció de que d’aquesta defectuosa gestió s’ha fet, en aquest ultims dos mesos, una espectacular demostració d’incompetència que hauría de comportar mesures per part de la conselleria. Ha anunciat un nou model de gestió, amb més pés pels directors musical i artístic i una major implicació de la societat civil en els organs de gobern. Bé. Com a projecte bé. Ha detallat molt poc, per no dir res, com es dura a terme, però reconec que potser és massa aviat ara per ara. I està més clar que l’aigua que no compte amb el actual director per aquest projecte. Bé. És obvi que ara el conseller no vol soroll, que vol acabar la temporada com sigui i planificar el nou equip i el nou projecte amb tranquilitat. Bé, però no és un contrasentit que les negociacions amb els treballadors que avui començen les cofii amb una direcció en la que està clar no hi creu? I d’altre banda, amb quines condicions negociara el director actual quan sap que li estan buscan substitut i el seu càrrec ja té data de caducitat?

    Moltes coses s’han d’aclarir al nostre Liceu. I aconseguir una nova direcció solvent i eficaç que porti a terme un nou model de gestió del teatre, junt amb desenvolupament d’un projecte de qualitat i prestigi des del punt de vista artístic i sostenible des del punt de vista econòmic n’és una d’elles, evidentment. Però si no és va al fons, a la neteja a fons, si es continua amb una plantilla desproporcionada, si continuen les prebendes en llocs de treball més que dubtosos, si el resultat dels convenis no son homologables amb els d’altres teatres d’Europa, sobretot pel que fa a la part artística, aleshores ja pot venir el més brillant gestor que això no té solució.

    M'agrada

  14. El compte's avatar El compte

    Penosa intervenció del Conseller que com a “bon polític” diu però no diu i que tothom entengui el que pugui i ell farà el que voldrà. Semblaria que prepara la defenestració del JFM però depen de com ho interpreti cadascú.
    Jo segueixo creient que hem d’apartar els polítics del Liceu i al davant hi han d’estar autèntics profesionals que es preocupin del que és important.
    Però malgrat que la lliçó a aprendre era aquesta, em temo que seguiran remenant les cireres ells i els seus satèlits.
    Quina llàstima!
    Bona nit

    M'agrada

    • Per això el conseller Mascarell va passar de ser un etern aspirant a can PSC a formar part del Govern dels millors, és hàbil i sap bellugar-se per els ambients més propicis. Aquesta és la sensació que dóna aquesta trista compareixença

      M'agrada

      • xav's avatar xav

        canvis n’hauran, però de cadires.
        Serà interessant conèixer al nou candidat convergent al càrrec.
        De gent professionat que sapigui dur un teatre com cal, n’hi ha, però que vulguin venir al Liceu: no
        perque un professionat és un professionat i un amiguet polìtic és més fàcil de controlar.

        M'agrada

Deixa un comentari