IN FERNEM LAND

LEONARD BERNSTEIN


No estava previst aquest post, ja que tenia a punt d’acabar el de Brent Barrett que sortirà demà.

Creia que tenia entrades per la golfa d’avui i les tinc per demà (l’edat, això és l’edat)

Dedicaré el post al compositor, al qual Barrett dedica tot el seu concert. Leonard Bernstein ja és llegenda a la història de la música. Com a compositor, fos quin fos el camp pel qual composés, com a director o com a pedagog. Tenia un carisma que tal sols posseeixen els escollits. Era un gran comunicador.

La seva música arriba i commou com la seva direcció. Veure’l dirigir ja era un espectacle i és que la millor definició que podem donar és, Bernstein era l’espectacle.

Us deixo tres cançons per Broadway:

L’Audra McDonald cantant A Little Bit in Love de Wonderful Town.

Donna Murphy, Judy Blazer i Mandy Patinkin cantant Ya Got Me de On the Town

La Judy Kaye cantant potser la “meva” cançó, és a dir la one of my one, Dream with Me de Peter Pan

6 comments

  1. Cap problema Mei, són coses que passen quan és vol estar al dia. Per sort no hem coincidit en les músiques.
    Bea, demà sabràs si ho he gaudit, espero no oblidar-me’n. En aquestes edats…

    M'agrada

  2. colbran

    Mira por dónde este post de Bernstein tiene un link natural con el de Mario Lanza, obviamente otro con el Brent Barrett y otras conexiones interrelacionadas con los tres posts mencionados. A continuación me explico.
    Leonard Bernstein, apoyado por Aaron Copland y Fritz Reiner, entró a formar parte de la troupe de Kousseviztky en Tanglewood en 1940 y durante este verano y los dos siguientes siguió en el mismo como ayudante y repetidor del célebre director ruso, hasta septiembre de 1942. Los alumnos y colaboradores preferidos de Koussevitzky eran Lukas Foss, Leonard Bernstein y posteriormente (1942) Mario Lanza que, habiendo tenido un gran éxito entre sus compañeros con una “Boheme” de aficionados, fue elegido por el maestro ruso para interpretar el papel de Fenton en la versión inglesa de “Die lustigen Weiber von Windsor”, de Otto Nicolai, que se puso en cartel el día 7 de agosto de 1942 y que sería, probablemente, el último espectáculo público en Tanglewood hasta después de la Segunda Guerra Mundial.
    Se dió la circunstancia que se le encargó a Bernstein la tarea de enseñar musicalmente el rol de Fenton a Lanza, pero después de unos días, Bernstein tuvo que ser reemplazado porque no congeniaba con Lanza. Celos? Enfrentamiento de caracteres fuertes e individualistas?
    Por otra parte en 1940 varios prometedores personajes del mundo teatral se habían agrupado bajo el nombre de “The revuers”, entre ellos Adolph Green, Betty Comden y Judy Holliday, para quienes Bernstein llegó a componer algunos temas que interpretaban en cabarets.
    Con la magnífica Holiday no llegó a congeniar Lenny, pero sí con Green y Comden a quienes encomendó el libretto y la letra de las canciones del primer musical de Bernstein: “On the town” y posteriormente volverían a colaborar con él, esta vez sólo como letristas, en esa maravilla de musical que es “Wonderful town” (versión musical de los artículos publicados en la prensa como “My sister Eileen”, escritos por Ruth McKinney, hermana auténtica de esta Eileen).
    Por último Judy Holiday, la cómica más distinta de Hollywood, sería una de las viudas del film “Winged victory” (“Cita en los cielos”), de George Cukor, primera intervención cinematografica de Mario Lanza.
    Como nos indica Ximo, Brent Barrett nos cantó canciones de “On the town”, de “Wonderful town” y de “West Side Story” (título que cierra su trilogia musical de Nueva York).

    M'agrada

  3. i segons va comentar el Barrett, en els seus inicis de carrera, va tenir la oportunitat de conèixer a Bernstein en una reposició d’un Candide a Broadway, però que malauradament, no va saber valorar la importància d’aquell fet i d’aquell encontre.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: