IN FERNEM LAND

ENS CAL UN PAS MÉS, UN PAS ENDAVANT.


pasos

Després del ressò obtingut la setmana passada, de la reacció del públic en els concerts de divendres, dissabte i diumenge, amb una evolució in crescendo (diumenge inoblidable), caldria accelerar una mica el pas en aquesta marxa decidida cap a la renovació del mestre Oue al capdavant de l’estimada OBC.

Aquesta setmana no tenim obstacles que ens facin fer estratègies estranyes, per bé que jo insistiria en la bravejada al inici de les dues parts.

La prova d’estima ha de ser notòria, que predisposi als artistes i als oients en el millor ambient per assolir una interpretació memorable.

És molt important que divendres també es produeixi aquesta mostra de suport i estima, doncs d’aquesta manera la crítica no la podrà obviar i si ho fan, encara quedaran més retratats.

Diumenge es retransmet per Catalunya Música i Radio Clásica (en diferit), per tant, tenim assegurat que les mostres quedin enregistrades i tothom ho escolti. Jo crec que els respectius locutors en parlaran, però dissabte i sobretot divendres, caldria que el rebombori fos generalitzat, festiu i notori.

boto-oue3A La Vanguardia (26 de gener), el senyor Jorge de Persia, en la crítica del concert del cap de setmana passat, ventila l’actuació del mestre Oue amb un “El resultado en general, grato”. Hagués estat escandalós que hagués fet una de les seves crítiques habituals, però no va desaprofitar la ocasió per llençar uns dubtes misteriosos amb una frase com “La segunda obra del programa, la Sinfonía en Re mayor, nº 104, de Haydn, centró la atención en el director Oue, que parece ser centro de preocupación en estos días, y que fue recibido con bravos. La versión tuvo mérito visible en el movimiento lento (piedra de toque), que Oue dibujó con elegancia y sencillez, bien flanqueado por el minué. El resultado en general grato.” (la negreta és meva)

Pel que ens ha dit en Luis en un comentari, ha tornat a escriure a La Vanguardia i no li han publicat. La podeu llegir en el post “L’EXTRAORDINARI VADIM REPIN“.

No estaria malament que cadascú de nosaltres escrivíssim també al diari barceloní, mostrant la nostre perplexitat per les crítiques sistemàtiques del Sr. De Persia, quan l’orquestra la dirigeix el mestre Oue.

La Vanguradia ha obert la possibilitat de consultar, de manera gratuïta, els fons documentals (la hemeroteca) del diari. Si busqueu les primeres crítiques del Sr. De Persia al mestre Oue, us adonareu que alguna cosa li ha passat a aquest senyor, doncs el mestre continua fidel a la seva manera d’entendre la direcció i la música i ell ha girat la truita de manera descarada.

boto-oue1

Bé, aquesta cap de setmana és un altre prova de foc pel mestre i l’orquestra. Mozart no permet un traç gruixut i la delicadesa, el so, l’estil i la qualitat que demana a tots i cadascun dels components de l’orquestra, com si fossin solistes, suposa un repte, que desitjo, com us podeu imaginar, triomfant.

Els resultats artístics seran analitzats amb lupa per a tots aquells que tenen ganes de fer callar tanta eufòria. Si no fos per tot el que hi ha al darrera, no hi tindria res a dir.

L’OBC no és encara una orquestra especialitzada en segons quins repertoris, però això no ens ha d’aturar en aquest procés de millora que el mestre Oue està liderant i que obscurs interessos volen fer callar amb arguments que estem ansiosos d’escoltar. Ningú es pronuncia, però tots sabem que ara es vol guanyar temps i si és possible pactar una solució a un conflicte que s’ha destapat en contra de la voluntat d’aquells que actuen amagant-se de l’opinió pública.

Jo, sense cap altre interès que el voler el millor per la meva orquestra, no em cansaré de defensar al mestre i representar a tots aquells que concert rere concert, veiem com l’OBC fa passos decidits endavant, per esdevenir una orquestra de primera.

Amics, aquest cap de setmana hi hem de tornar i hem d’aplaudir i bravejar amb ganes al mestre Oue, fent que l’orquestra torni a quedar-se asseguda, mostrant amb el peus, les mans i el que calgui, el suport al seu mestre i tornant a fer possible que el miracle del cap de setmana passat es torni a produir.

SI, NOSALTRES PODEM

boto-oue2Us invito també a deixar comentaris al bloc dels musics de l’OBC, a participar en la seva enquesta i tos aquells que sou facebookians, a adherir-vos al Salvem Eiji Oue.

Si voleu fer pòsters o un botó, com a senyal de suport, no estaria malament anar al Auditori amb una imatge del mestre a la solapa, us deixo uns enllaços per baixar-vos les imatges.

Un comentari

  1. Roberto

    Tengo entrada para el martes, así que no podré unirme a vuestro soporte general, pero de seguro que lo aplaudiré el martes. No conozco a este Sr. De Persia, pero vaya, hace años que he dejado de leer La Vanguardia porque en lo que a crítica de espectáculos en general, es nefasta. En general la crítica del resto de periódicos, con honradas excepciones, es bastante floja (para ser benévolos) y eso cuando la crítica aparece, ya que la mayoría de las veces se publica cuando el espectáculo ha pasado o ya quedan pocos días para poder ir a verlo.

    M'agrada

  2. Elektra

    Joaquim, tu opción es tan valida como la de Jorge De Persia, aunque él seguramente te gana en conocimientos para emitir juicios y críticas, pero no quiero entrar en ese aspecto, que a todas luces es demostrable.
    Los dos sois la voce del padrone, pero con padrones diferentes, por lo demás, nada que objetar.
    Tu arengas al público a plaudir y bravear a Eiji Oue antes de que suene una sola nota. Sabes bien que la masa es manipulable y cuatro bravos vociferantes pueden hacer creer que el exito está asegurado. Deja que sean los expertos quienes juzgen el trabajo de Oue al frente de la OBC, todo lo demás forma parte de la inconsistente veleidad de un público manipulable y normalmente complaciente.

    M'agrada

    • Bevingut/da Elektra.

      Perdoni , però entre que el seu mail és falç i el seu nick podria donar a entendre que vostè és una senyora, però no n’acabo d’estar segur, m’adreçaré a vostè de manera genèricament neutra.

      On ha vist, llegit o intuït, que jo em vulgui comparar amb el Sr. De Persia?. Ja li contesto jo, enlloc. Els coneixements del Sr Jorge De persia estic segur que superen els meus de manera notòria i aclaparadora, però això m’impossibilita de opinar sobre el que veig, escolto o penso?, doncs sincerament crec que no.
      Per altre part, si hem de parlar de la crítica, m’agradaria que a part de informar-me de perquè un concert és bo o dolent, doncs per saber els gustos personals del crític, segurament m’interessa més la opinió d’un bon amic/ga, que em mereixi tota la confiança, que no pas la de un senyor o senyora del espero quelcom més que un escarit “grato”. M’interessa també que m’expliqui el que ha passat a la sala, quina ha estat la resposta del públic, encara que a ell o ella, no li hagi agradat gens.

      El crític i cronista ens ha de informar, no manipular, per això ja hi han els blocs que tant sembla molestar-li, regits per essers ínfims, sense cap preparació o criteri, que s’atreveixen a portar la contraria a la divinitat.

      M’agradaria que identifiqués els padrone de cadascuna de les parts. Ja m’agrada que s’acosti perillosament a la meva teoria, però m’agradaria que mencionés quin és el meu padrone, estic molt interessat en saber-ho. Potser es pensa que el mestre Oue em paga per fer aquest blog?.

      Jo demano a tots aquells que pensen com jo i que escriuen o llegeixen aquest blog, que manifestin l’estima i la desaprovació en allò que ens sembla indigne, ells són lliures de fer-ho. I si, vull que ho facin abans de sonar la primera nota, perquè crec que s’ha de ser agraït i abans que em regalin amb un bon concert, encara recordo amb gratitud, el de la setmana passada, i els de desembre i els de fa dos mesos. Estic molt agraït al que ha fet Eiji Oue, i el que fa l’OBC per superar-se i això creguim que no és dolent i si a vostè li fa mala sang, li recomano que es posi en mans d’un bon especialista que pugui guarir-li aquest mal tan perniciós.

      Estem d’acord, la massa és manipulable, però tractar de massa al públic del Auditori em sembla mesquí. Vostè no creu que el públic té un criteri?, que és un públic que sap el que vol i ho manifesta?. Per qui es pensa que dirigeix el mestre Oue i/o tots els directors que es fan i es desfan? Per vostè?, pels crítics?, pels gerents? pels polítics?. Si és així deixi’m dir-li que el seu problema és més greu del que em pensava.

      Miri, li desitjo que la vida l’afavoreixi més del que ho ha fet fins ara, tot i que ben mirat, no sé si s’ho mereix. Jo defenso una idea, un posicionament, amb convicció i fermesa, lluitant per tal de fer-ho possible. Em vol si us plau, quin és el seu objectiu?

      Malgrat que amb el seu primer comentari, ja n’he tingut prou, In Fernem Land està obert, com ha pogut comprovar, a qualsevol opinió i per tant, m’agradaria si no és cap molestia, una contesta a les preguntes que li faig.

      M'agrada

  3. colbran

    Señora Elektra, o debo llamarla de Persia? Si aplaudimos y braveamos a Eiji Oue es porque NO QUEREMOS QUE SE VAYA Y PORQUE NOS GUSTA SU FORMA DE ENTREGARSE Y DIRIGIR. Cómo podemos demostrarlo si no?

    El señor de Persia no me merece ninguna consideración, tenga los conocimientos que tenga, como si no tiene ninguno.

    Yo juzgo lo que escucho y hasta el presente el Maestro Oue solamente no me ha gustado dirigiendo la obertura de “Il dissoluto punito”, de Carnicer. Lo demás me ha gustado TODO, como me gustaba Decker y como también me gustaba Foster, aunque éste no siempre por un igual.

    Si a usted le gusta descalificar (la voce del padrone…), yo la descalifico a usted, por arbitraria y criticar demostraciones democráticas en favor de quien nos gusta y en contra de unos dirigentes comerciales de la orquesta que son mudos y no hacen caso de ninguna de las peticiones de explicaciones respecto a la continuidad o no del Maestro Oue.

    Con sus críticas su señor de Persia ha pretendido hundir la labor de un director interesantísimo y entregado como ninguno. Si a él no le gusta ha de ser imparcial al criticar y no calificar de “grato” un concierto magnífico, si bien puede eludir ditirambos, pero por lo menos entenderíamos que ha juzgado un resultado y no ha argumentado según sus fobias y filias.

    M'agrada

  4. NUR

    Ai caram, quan el populatxo, encara que sigui instruît i culte, tant se val¡ no assenteix o acata els dictats de manaires, predicadors o la seva cohort, és massa manipulable. Ara bé si els seguim i acatem, malgrat sigui sense cap mena de criteri ni senderi, és que hem vist la llum i ens concedeixen graciosament l’estatus de gent responsable. Quin tuf més ranci¡¡¡

    M'agrada

  5. Xavier

    Aquest matí al cotxe he sentit per Catalunya Música (al programa del Joan Vives) que es feien ressò de la polèmica i mencionaven el blog de la OBC i el facebook per salvar Eji Oue (de fet, crec que era el periodista que va entrevistar al Joaquim al blog de nit).
    Sembla que finalment els mitjans ja es posen les piles. Ara a veure què comenta en Vives el diumenge en prime time!

    M'agrada

  6. Aquesta setmana no faig Auditori però m’adhereixo al desig de que Mr.oue segueixi dirigint l’orquestra, l’Orquestra,
    La senyora Elektra -perdoneu l’acudit fàci – enrrampa. Jo, a criteri seu dec formar part de la massa de públic manipulable però el que és segur és que ella, l’Elektra no em podrà manipular mai. A més, que sap aquesta senyora dels coneixements musicals d’en Joaquim per atrevir-se a dir que els del Sr. de Persia són superiors?
    Arrivederci Joachino!

    M'agrada

  7. Josep R. Noy

    Elektra: No sé quins són els merits o coneixements del Sr.Joaquim, però quins són els del Sr. de Persia? Quins titols té aquest senyor? Estic molt d’acord amb en Roberto: la situació de la critica musical a casa nostra és força llastimosa, és alló de “tarde, mal i nunca”, i en general hi ha molt indocumentat la crònica del qual consisteix molts cops en repetir el que diu el programa de mà. A vegades et preguntes si han assistit realment al concert…El que sé és que tenim un molt bon director i que l’orquestra va avançant: per què canviar la situació si anem bé? si fos per contractar al baremboin o el Rattle podriem parlar-ne però si és per fer una altre f antasmada com fa poc, no, gràcies!

    M'agrada

  8. Josefina

    Sra Electra: Seguramente yo soy una persona de la gran masa – como usted tan mezquinamente tiene la osadísa de calificar-, pero una persona llena de amor a la música durante mi vida y con ansias de saber ya que las circunstancias particulares no me han permitido distraer tiempo ni vocación en lo que más me gusta, la música. Sepa, Sra. mía, que mi opción ha sido estar siempre con “la masa” de donde surgen los verdaderos y auténticos ingenios que luchan por salir de la mediocridad hacia donde no han podido alcanzar, no así su caso que, poseedora de un “privilegio divino” se permite mirarnos desde su altura para llamarnos manipulables. ¡Cuidado no se caiga!. Sepa también que he aprendido mucho a través del blog de Joaquim y a través de la música que he podido escuchar… Joaquim, merece toda la credibilidad , precisamente porque no está en el sector “manipulable” ni política ni económicamente, ni sirviendo intereses personales. He seguido libremente todos los comentarios y me parece muy loable el entusiasmo por nuestra Orquesta y por el magnífico Maestro Oue. Tengo suficientes años para no dejarme influir por nadie, para sentirme libre de opinar y para rechazar lo turbio, lo no transparente. Y usted me ha resultado turbia…
    Mi adhesión total a In Fernem Land, a Joaquim y, por tanto, al Maestro Oue y a los músicos de nuestra OBC.

    M'agrada

  9. gloria

    Ai senyor ! i jo que no havia llegit el incoherent comentari de la Sra Electra m’he quedat bocabadada i ,com que veig que aquesta persona no está al corrent de la veritable situació l’hi faré només cinc centimets que corresponen a la meva petita aportació es a dir el meu criteri “sense influencies” malicioses com intenta demostrar la tal senyora, aixó si amb el vostre permis ho faré en la seva llengua no fos cas que per no dominar la nostra estigui confosa….
    Pués ,muy Sra mia , intentaré ser breve, me ha molestado su comentario ya que me (nos) ha tratado de “borregos” sin conocerme de nada y ahora le aclaro …..soy desde unos años abonada a los conciertos de mi querida OBC.soy ya muy mayor y desde que alcanza mi memoria siempre de una manera u otra escuchando y sintiendo la Música con devoción , mis conocimientos técnico-musicales no son tan amplios como hubiera deseado y claro está ni mucho menos los del Señor este….de Persia? que por cierto ya me gustaria saber los de el.. .Y ahora le aclaro …en el mes de febrero y en los conciertos de los domingos oia unos comentarios muy cercanos que a mí me sorprendieron y que no me gustaron nada , asi que , como me asusté no pregunté a ellos nada pero el lunes siguiente llamé a secretaria para que me confirmaran si la próxima temporada y en funcion de renovar el abono o “no” continuábamos disfrutando del bien hacer del Maestro ,(en ningún momento hago referencia de lo que habia oido) y es ahora cuando yo me “mosqueo” pués la cotestación después de un largo silencio .fué poco común, ni si ,ni no ,pero que los músicos de la OBC apreciaban el buen trabajo de su director y querian la continuación de este ..Esta contestación ya me confirmaba que pasaba algo… Y a partir de ahi ,yo que no me manejo muy bien con Internet pero que al mismo tiempo quiero saber algo más, busco y busco y por fin doy con la persona adecuada que me informa de lo que pasa o de lo que puede pasar , y muy Sra mia lo primero que hago es agradecer a esa persona su interés que es el interés de muchisimos abonados que al igual que yo amamos la Música y tenemos la capacidad de emocionarmos cuando una orquesta despuésde algún tiempo pasado…. suena como suena ahora l En todos los conciertos o cualquier otro espectácolo que asisto a no ser que me sienta engañada, suelo aplaudir ni que sea por respeto a un trabajo realizado ,pero Electra querida , no recuerdo ahora la fecha exacta pero desde el primer concierto del “Maestro Oue” ya no aplaudo por respeto, aplaudo por reconocimiento , por emoción por gratitud y porque habiendo escuchado ya la mayoria de esas piezas, cientos de veces ÉL me hace sentir nuevas sensaciones, será porque mima hasta la nota más desapercibida ? y se ha fijado usted en las caras de los músicos interpretando? claro está con ese..talante le parecerán memeces ,pero todo forma parte y ayuda a la interpretación, y si no pregunte usted a la ” MASA” que tanto desprecia…..
    Olvidava decirle lo más importante ,nunca tuvo que decirme nadie cuando y cuanto tenia que aplaudir pero me alegro y no sabe usted cuanto de haber conocido en mi búsqueda por la información real y a través de este medio a mi ya ” buen amigo” Joaquim

    Per cert …….. YES WE CAN

    Glòria Aparicio

    M'agrada

Deixa un comentari