IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL D’ASSAI


Assai em va deixar dos comentaris el 22 de maig de 2008, van ser els primers de molts i en aquell moment no podia arribar a imaginar el que suposarien en la meva vida. No és el moment ni el lloc per parlar de sentiments que sobrepassen l’admiració operística, perquè les complicitats amb Assai van molt més enllà de la nostra estimada òpera i de Wagner.

A la vida hi ha coses difícilment explicables fruit de conjuncions astrals o de designis sobrenaturals que marquen un abans i un després, i aquell encontre virtual arran del “Cinema Paradiso” i Cecilia Bartoli, i no cal dir l’encontre real posterior, sota el lluernari de l’Auditori de Barcelona per veure un concert d’Eiji Oue, que no va ser el més lluït que va fer el japonès a Barcelona, van marcar l’inici d’una amistat que feliçment i malgrat la distància sabem que serà per sempre, perquè per sort no només existeix l’òpera al nostre món.

No insistiré en aspectes tan importants per a mi però que res tenen a veure amb el qüestionari que tan amablement em va contestar amb rapidesa, com sempre que l’hi he demanat qualsevol favor, però si que vull dir que per a mi el d’avui té un plus d’emotivitat, que ja sabeu que és un aspecte que mou, com bona bleda assolellada que sóc,  totes les meves més íntimes defenses.

Aquí doncs el “tristanesc” qüestionari d’Assai.

  1. ¿La primera vez que fuiste a la ópera qué año fue? 1981 o 1982
  2. ¿En qué teatro? Principal (Valencia) 
  3. ¿Qué ópera viste? Don Giovanni
  4. ¿Tus padres iban o van a la ópera? No había teatro de ópera donde vivíamos.
  5. ¿Qué compositor operístico prefieres? Wagner
  6. ¿Cuál es el aspecto que valoras más de una representación operística? El musical
  7. ¿Cuál es tu tenor predilecto? Lauritz Melchior
  8. ¿Cuál es tu soprano predilecta? Birgit Nilsson
  9. ¿Cuál es él tu barítono predilecto? Dietrich Físcher-Dieskau
  10. ¿Cuál es tu mezzosoprano predilecta? Christa Ludwig
  11. ¿Cuál es tu bajo predilecto? Matti Salminen
  12. ¿Cuál es el teatro de los que has visitado que más te ha impresionado? Bayreuth
  13. ¿Podrías vivir en una ciudad sin teatro de ópera? No me gustaría 
  14. ¿Cuál es tu ópera preferida? Tristan und Isolde
  15. ¿Qué ópera detestas? Aysss me da apuro decirla es muy famosa
  16. Valora de 1 a 10 la importancia del director de escena en una representación operística 5 -no sé cómo cuantificar: “que no moleste”-
  17. ¿En qué ciudad del mundo que no sea la tuya y con teatro de ópera, te gustaría vivir? Berlin
  18. ¿Cuál es el libretista operístico preferido? Wagner
  19. ¿Cuál es tu héroe de ficción operística? Marke
  20. ¿Cuál es tu heroína de ficción operística? Isolde
  21. ¿Cual es la grabación operística que te llevarías a una isla desierta? La de T+I que vimos en Berlín (Barenboim, Theorin,
  22. ¿Cual es el director de orquesta operístico preferido? Daniel Barenboim 
  23. ¿Cual es el director de escena preferido? Patrice Chéreau
  24. ¿Cual es la representación operística que te hubiera gustado asistir? El Tristan und Isolde de Böhm/Nilsson/Windgassen i tutti quanti
  25. ¿Cual es la ópera barroca que más te gusta? Giulio Cesare
  26. ¿Cual es la ópera clásica que más te gusta? Don Giovanni
  27. ¿Cual es la ópera romántica que más te gusta? Tristan und Isolde
  28. ¿Cual es la ópera del siglo XX que más te gusta? Der Rosenkalier
  29. ¿Cual es la ópera del siglo XXI que más te gusta? Aquí me has pillao
  30. Si pudieras elegir una vocalidad lírica, ¿Qué te gustaría ser: soprano, mezzosoprano, contralto, tenor, barítono o bajo? Barítono/Bajo

Està clar que l’òpera que escoltarem avui serà Tristan un Isolde i està clar que serà la versió de Karl Böhm que a Assai li hagués agradat presenciar.

Gràcies estimada Assai per aquest qüestionari i tantes altres coses compartides i que ens queden per compartir.

I la setmana vinent coneixerem el qüestionari de Fernando S.T., un altre clàssic a can IFL.

Un comentari

  1. willywilly

    Muy wagneriano Assai. Muy buenas elecciones especialmente Fischer-Dieskau. Como he dicho antes en mis tiemps de corista canté con Matti Salminem en La Flauta Mágica

    M'agrada

  2. jordifosal

    Fa dies que estem ancorats en Wagner, no em sembla malament però més enllà de Wagner també hi ha vida operística.
    Els cantants escollits són excepcionals i què dir del director Barenboim i Tristan i Isolda?
    Un qüestionari magnífic, de fet tots ho són i aquest d’avui reafirma la categoria dels visitants d’un lloc farcit de molta categoria.

    M'agrada

  3. Fernando S.T.

    Grandioso Tristan und Isolde, assai.
    Este cuestionario, previo al que está previsto para la próxima semana podrían ser hermanos. La restricción a una sola opción me hizo dejar fuera a nombres que hoy aparecen aquí pero que para mi son imprescindibles.
    Acordarse de Barenboim siendo un wagneriano es de justícia, él es una de los wagnerianos de nuestro tiempo.

    M'agrada

  4. colbran

    Querida Carmen, estaba seguro que Matti Salminen, “Tristan und Isolde” y Barenboim no faltarían en tu cuestionario, pero me ha sorprendido que aparecieran Birgit Nilsson, Lauritz Melchior (mis wagnerianos favoritos) que yo no recuerdo que me los hubieras mencionado nunca. Y también estamos de acuerdo respecto a la versión grabada del vivo de “Tristan und Isolde” que has escogido porque siempre ha sido mi preferida y qué decir de la versión que vimos juntos en Berlín!.

    Como ahora frecuentas poco el blog y no tengo ni twiter ni facebook, aprovecho para enviarte un beso cariñoso y mi eterno agradecimiento por todas las gentilezas que has prodigado a mi persona. Y un abrazo para Manolo. Hasta pronto!

    M'agrada

  5. Guillermo

    Un gran qüestionari wagnerià. Grans cantants sens dubte. Al meu parer Melchior és el més gran tenor wagnerià que hagi mai escoltat. Dieskau també és el meu baríton preferit. Coincidim amb el Tristan tot i que la de Böhm en el meu cas va darrera de la de Fürtwrangler.
    Salutacions

    M'agrada

  6. JordiP

    Interessant qüestionari. A mi, com a comentari absolutament personal, la Nilsson, tot i que em sembla excepcional i poderosa cantant, sempre trobo que em queda freda. M’agraden aquelles veus que en una gravacio son capaces de trametre l’emocio del que canten, i, o be la Nilsson no ho fa, o be sintonitzem a frequencies diferents, que molt be podria ser tambe.

    M'agrada

  7. Felipe

    Delicioso y wagnerianísimo cuestionario!
    Estoy intrigado en saber la ópera que detestas … Y me alegro de ver de nuevo nombrado gran F.Dieskau. Voz única en su género.
    Tuve la suerte de asistir hace unos 16 años creo a un Tristán en Madrid dirigido por Barenboim con Jerusalén entre otros algo que significó para mi un antes y un después con está tremenda obra maestra.
    Un saludo a Todos!!!

    M'agrada

Deixa una resposta a JordiP Cancel·la la resposta