IN FERNEM LAND

Avui, la revetlla de Sant Joan.


INGREDIENTS:

Cal una nit estelada i calorosa.

Un terrat o un pati arregladet per l’ocasió, amb garlandes i fanalets.

Música ballable de tota la vida, res de noves tendències i experiments sortits del SONAR.

Vestits acolorits i una mica extravagants amb un lleu bronzejat de pell, que denoti salut i lleure.

Un sopar fresc i força beguda (el cava ben fresquet si us plau).

Petards a la llunyania, que acompanyin la banda sonora, no cal tenir-los a prop si no tenim canalla esvalotant.

Coets que vagin pintant el cel de mil colors i espurnes.

També estaria bé albirar una foguera, però cada cop és més difícil, sobretot perquè una foguera amb tanques i controlada, no és foguera. Però sobretot, cal que sigui mental, per cremar tot allò que durant l’any no ens ha servit de rés.

Una colla d’amics disposats a regalar la més franca rialla i renovar amb l’entrada del estiu, l’amor reclòs en el llarg viatge d’hivern.

I això si, imprescindible, una bona coca, de pinyons, de fruita, de llardons.

Tot remenat i servit amb més rauxa que seny.

Bona revetlla a tothom

[splashcast c JRSG4187KS]

La banda sonora prové del espectacle de Dagoll Dagom estrenat l’any 1981 al Teatre Romea, amb música de Jaume Sisa, La Nit de Sant Joan i l’escollida ha estat La Primavera i l’Estiu, una rumba verbenera (sentireu els crics i crecs del vell LP, que encara fa més revetlla).

15 comments

  1. assai

    A quién no le gustaría asistir a la cena que has preparado, yo al menos estaría encantada

    Los años que Sant Joan ha caído en fin de semana quedo con mis amigos en Xabia la conoces? Por si no, es posiblemente una de los pueblos más bonitos de nuestra tierra. Cenamos, y saltamos olas. Uno de ellos me llama esté donde esté para recordármelo, porque dice que desde que lo hace le trae suerte. Con guasa siempre que está prohibido pedir a las olas cosas materiales como por ejemplo un bmw o similar, qué cosas.

    También escribimos en un papel todo lo malo y lo quemamos. Este año supongo todo eso lo voy a echar de menos.

    Mientras te escribía me ha venido a la memoria una vieja canción de Serrat, seguro que tú también la recuerdas.

    Que el año que empieza en Sant Joan te traiga mucho y muy bueno, Ximo!

    M'agrada

  2. M’agrada lo de cremar tots les males passades del any. I la coca: de llardons; ja que ens hi posem … el que faci més mal!
    En lo de les fogueres, totalment d’acord amb tu; veure una foguera amb el cotxe de bombers al costat, fa pena!!!!!

    M'agrada

  3. kundry

    Hace un montón de años, en una noche de San Juan, salía del Liceu, de oír un Holandés con una Johanna Meier emocionante, y fui a cenar a casa de Amfortas y de Pilar. Recuerdo como tuve que sortear cohetes desde donde aparqué el coche, con miedo y rabia.
    Entre copa y copa de cava, buenos embutidos y quesos variados, discutimos alto y tendido sobre fútbol y ópera.
    El cariño de Anfortas a Pilar, que le hizo (supongo) ceder y acompañarla, un mes después, a un Rigoletto y luego a un Don Carlo, entremezcladas con un Llibre vermell , ya en el Liceu, hicieron el efecto y desde entonces fueron cayendo una tras otra, óperas y óperas. Pocos han visto tantas como Amfortas y pocos siguen con tanta afición.
    Esta noche, a estas horas, se cumplen 20 años de aquel día.
    Felicidades.

    M'agrada

  4. olympia

    Jo ja m’he manjat el tros de coca que em tocava que era suficient, però veient les que ens mostres, ja repetiria. La música, com sempre, molt adequada.
    Bona revetlla i bona festa de Sant Joan, Ximo!

    M'agrada

  5. Roberto

    Lo de la coca y el cava por supuesto está muy bien, pero la imagen idílica que das de los petardos no es real. Se puede decir que hemos “sobrevivido” otra noche de San Joan sin dormir y con los oídos hechos polvo.

    M'agrada

  6. colbran

    En mi calle, un desesperado a las seis de la mañana, como no sabía qué hacer con los petardos que le sobraban, ha hecho explotar uno detrás de otro entre 10 y 12 petardos (no los he contado), justo en la acera sobre la cual está mi piso. Me he acordado de su santa madre, la cual no tenía ninguna culpa del comportamiento incívico de su hijo.

    Creo que en esta desmadrada ciudad actual en que han convertido Barcelona, debiera haber un límite de ruidos y de horas para provocarlos en fiestas como la Verbena de San Juan, entre otras muchas cosas.

    Otro abuso es la invasión incívica de las bicicletas en las aceras de menos de tres metros (lo cual por norma está prohibido) aparte de que este “ecológico” artilugio no conoce de semáforos, direcciones prohibidas, pasos de
    peatones, preferencias de paso, etc. etc. Pero ésto es otro tema.

    Quién haya podido dormir esta noche más de tres horas le felicito efusivamente.

    M'agrada

  7. Amfortas

    Ximo, després de mes de deu anys a Madrid, ahir sortint de una bona representació al Real de Vec Makropulos, la Pilar em va suggerir d’anar a prendre quelcom i li vaig dir que preferia anar a casa. Després em va recordar que era la revetlla de Sant Joan. Com es poden oblidar dies com aquestos ? Sense coets, petards ni coca finalment varem fer un pa amb tomàquet i pernil per celebrar-ho.
    Kundry, 20 años cuanto tiempo, ya ni siquiera puedo decir aquello de hace 20 años que tengo 20 años, y cuantos buenos momentos en la ópera juntos, cuantas discusiones y copas de cava o aquella paella que hicimos un día después de una función en el Real a las 2 de la magradugada. Espero que podamos seguir disfrutando durante muchos años. Realmente si que he asistido a muchas muchas funciones y aunque cada vez te haces mas exigente, tengo claro que cuando viajo, lo mejor que se puede hacer por la noche es asistir a la ópera y siempre se pueden encontrar momentos positivos para pasarlo bien, aunque la verdadera emoción se encuentra el día que menos te lo esperas, como el otro día sucedió durante un momento en el Ballo de Santiago de Chile.

    M'agrada

  8. Gracies a tots, espero que els bons desitjos es compleixin per tothom.
    Jo no hagués aprofitat mai aquest post per parlar del incivisme, dels brètols i dels problemes amb el nostre Ajuntament.
    Està clar que el que significa la revetlla de Sant Joan, com a canvi de solstici, continuarà sent un fet rellevant per a moltes cultures.
    La revetlla té la seva importància i no cal que et digui Colbran, que el cost de viure en un lloc privilegiat et porta sorolls i petards varis, ja sigui en la nit màgica de Sant Joan o quan el Barça guanyava coses. Potser t’espera un altre nit “toledana” si “la roja” guanya.

    M'agrada

  9. Alina

    Aqui tampoco se celebra eso ni es algo que yo nunca haya vivido pero me fascinan este tipo de celbraciones, son como oportunidades que tomamos para recordar cosas buenas, dejar las malas en el pasado, renovar y empezar de nuevo con nuevas ilusiones y nuevas esperanzas…. que la fecha y el nuevo comienzo traigan cosas buenas 🙂

    M'agrada

  10. teresa59

    Jo he pasat la Nit de Sant Joan (nit màgica, nit de bruixes i encanteris, segons les nostres tradicions) a una platja llevantina on, com diu Assai, el costum es banyar-se a mitja nit, i saltar les onades, tot demanant un desig. La força dels nostres desitgos és molt poderosa i els rituals antics ens conecten amb la part més ancestral de nosaltres mateixos. I, de vegades, fins i tot funciona!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: