IN FERNEM LAND

Chrysothemis i Elektra o Westbroek i Theorin


Un dels espectacles operístics del 2010 va ser l’Elektra del Festival de Salzburg.

A In Fernem Land aquesta representació ja va ser motiu  d’un apunt estiuenc, sota l’ombra de l’esperança, amb l’arxiu àudio de tota la representació i ara, en aquesta tanda de YouTubes de representacions d’òpera que ja havien tingut el seu apunt (Les Troyens i Zelmira) li toca el torn a aquesta Elektra salzburguesa, tot just iniciada de pujar al meu Canal de YouTube.

Us porto el primer encontre entre Chrysothemis i Elektra, interpretades per les intenses Eva-Maria Westbroek i Iréne Theorin, amb la impressionant WienerPhilharmoniker, sota la direcció de Daniele Gatti. La direcció escènica és de Nikolaus Lehnhoff.

Diuen que una imatge val més que mil paraules, oi?, doncs mireu i escolteu i així avui m’estalvieu fer un post llarg.

Un espectador de privilegi d’aquelles representacions va ser l’amic Atticus, que ja sabeu que si voleu trobar-lo, heu d’anar allà on canta la Westbroek.

Si voleu rellegir la seva crònica, heu de prémer AQUÍ

7 comments

  1. Josep

    Vaig poder assitir a aquesta funció i d’altres aquest any. Era la primera vegada que sentia a la Westbroek en directe i em va deixar estorat. Una veu i una presencia escènica impresionant. He llegit la crònica de l’Atticus i m’ha fet recordar la setmana que vaig passar a Salzburb, i la veritat es que la quantitat i qualitat de concerts i òperes que el seu festival d’estiu desplega, junt en un entorn de ciutat màgica, fa de tot plegat una estada inoblidable per a quançevol amant de la musica. Ben cert el que descriu l’Atticus en relacio a la trobada d’artistes pels carrers i cafeteries.

    M'agrada

    • Hola Josep benvingut i gràcies per comentar i explicar-nos la teva experiència salzburguesa. Penso que és la primera vegada que escrius a In Fernem Land, malgrat que no ets, com et pots imaginar, l’únic Josep, però el correu no el tenia identificat.
      Espero que hi tornis quan et vingui de gust.

      M'agrada

  2. ¡Qué recuerdos, Joaquim!. Esta vez no estuvimos juntos, pero disfrutamos a tu salud de ese hotel de los tres ositos que nos recomendaste y en el que tan bien nos trataron, y de una ciudad que en esos días de ebullición cultural es aún más recomendable que de costumbre.
    Esta “Elektra”, con todos los peros que se le pueden poner, especialmente por la protagonista, quedará para siempre en mi memoria como una de las noches más emocionantes vividas en un teatro de ópera. Y la Westbroek volvió a tener mucho que ver.
    Gracias por este nuevo recuerdo y enlace a mi blog, pero planteate si sigues haciéndolo porque cada vez que me mencionas en un post sobre Westbroek, los comentarios infernemlandianos te caen en picado…
    Un abrazo y hasta muy pronto.

    M'agrada

    • Es un placer compartir a Eva-Maria (con tu permiso), pero no creo que los comentarios bajen por eso. Son misterios o no, que sólo la santísima trinidad sabe el porqué.
      Mañana no te mencionaré, aunque podría. Si no sucede ningún imprevisto, insistiré con el tema, centrándome en la Norma Desmond de la Meier. VAYA ESCENA!!!!

      M'agrada

  3. Jo no te he dit res ,perque no hi vaig anar, encara que ho segueixo per tots els mitjans al meu abast.
    Deixa a la santísima trinitat que faci la seva i nosaltres la nostra ,la Electra hem sembla que la vaig veure amb el Mezzo HD i hem va agradar mo lt.però jo no hem desplaço per que la gracia apart de veure i sentir música, es passejarse per aquells carrers, però jo no hem puc cansar gaire,
    no per gandula sino perque les meves cames están molt apedaçadas i no hem permeten fer gaires filigranes !!massa sort que he tingut!! però
    no puc demanar alló que en castellá diuen “peras al olmo” .Ho sigui que no baixin els comentaris encara que sigui per dir tonteries.Una abraçada i adeu

    M'agrada

    • Benvolguda i fidel Àngels. No has de excusar-te de res, aquí tothom comenta en funció de l’interès del apunt. Jo us proposo cada dia una cosa que m’agrada a mi i comprenc que és impossible que sempre agradi a tothom, fins i tot pot agradar, però no teniu necessitat de dir: oh! què és bonic o Joaquim m’agrada molt. Em consta que hi ha infernemlandaires que no volen comentarsinó han d’aportar res diferent, és normal.
      L’apunt ha tingut les visites habituals, tenint en compte que ha compartit protagonisme amb el de Bayreuth al Liceu i encara amb la polèmica encesa de l’Anna Bolena liceista.
      Tu fes el que creguis convenient i no pateixis, el blog està en bona forma. Aviat us donaré una bona noticia que m’enorgulleix.
      Apa! fins aquí puc llegir

      M'agrada

  4. Josep

    Gràcies. Segueixo el teu bloc des de fa temps. Sigui a casa o en viatges sempre intento conectar-me. M’apassiona l’òpera i tota mena de musica classica i soc dels que penso que la satisfacció que produeix el fet musical be donada no sols pel seu resultat artistic, sino tambè per una bona assimilació i preparació previes, i t’haig de dir que en aquesta tasca utilitzo diverses fonts, però el teu bloc es sens dubte el “fil conductor”. Intentaré escriure amb mes frecuencia.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: