Us deixo un recull d’enllaços amb opinions i informació sobre la situació de la crisi del Liceu.
De moment no hi ha una resposta oficial a la proposta que ha fet el Comitè d’Empresa, oferint una cessió de part del seu sou per tal d’evitar el ERO, però no tinc gaires esperances tot i que caldrà esperar, ja em els meus temors van més enllà del despatx del Sr. Joan Francesc Marco i es dirigeixen a l’altra vorera de la Rambla, seu de la Conselleria de Cultura i encara més enllà, a la Plaça Sant Jaume, on aquesta retallada visualitza un acció contundent de la crisi en una institució que fàcilment pot ser titllada de innecessària en aquests moments. De fet es fàcil argumentar barrejant tancades de quiròfans i tots les argumentacions que ja coneixem, però aquí i ja ho hem dit per activa i per passiva, s’està reorientant el Liceu i el model no està gens clar. No és tan sols un problema financer o de mala gestió dels recursos, que també ho és, és tracta sota el meu parer, de carregar-se l’equilibri artístic que ha costat tant assolir durant els darrers 13 anys.
Apunt de Jaume Radigales al seu blog Dietari operístic del dia 01/02/2012
http://dietarioperistic.blogspot.com/2012/02/una-precisio-liceista.html
Lourdes Morgades a El País el 01/02/2012
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/01/catalunya/1328110390_813334.html
Barcelona’s Liceo Opera in Financial Crisis a Opera Today 02/02/2012
http://www.operatoday.com/content/2012/02/barcelonas_lice.php
Recortes en el Liceo bajo sospecha per Agustí Fancelli a El País del 02/02/2012
http://blogs.elpais.com/el-concertino/2012/02/recortes-en-el-liceo-bajo-sospecha.html
Artícle de Rosa Massegué a El Periódico del dia 03/02/2012
http://primerafila.elperiodico.com/autor/el-petit-teatre-del-liceu/
Editorial de Jaume Radigales a Catalunya Música en el seu programa dominical Una tarda a l’Òpera del diumenge 5/02/2012
Artícle de Xavier Cester a l’Avui del dia 5 de febrer
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/5-cultura/19-cultura/502545-tragedia-consumada.html
Entrevista a Joan Francesc Marco a El Matins de TV3 del dia 6 de febrer
http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/3936930
Artícle a l’ARA del dia 06/02/2012
http://www.ara.cat/cultura/Liceu-acomiadaments-ERO-davallada-funcions_0_641335949.html
Liceu desert a calamares en su tinta de Kalamar el 06/02/2012
http://kalamarlee.blogspot.com/2012/02/liceu-desert.html
Artícle a La Jornada en línea de Mèxic 06/02/2012
Portal del 3/24 amb l’anunci de la proposta dels treballadors del Liceu i del manifest de recollida de signatures 08/02/2012
La crisi del Liceu al Blog Cafè de Nit 08/02/2012
http://elcafedenit.blogspot.com/2012/02/la-crisi-del-liceu.html
L’excel·lència del Liceu en joc. Implica’t! a Moments d’Òpera de l’Albert Galceran
http://momentsopera.blogspot.com/2012/02/lexcellencia-del-liceu-en-joc-implicat.html
Lourdes Morgades a El País del 08/02/2012
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/08/catalunya/1328731808_492948.html
Artícle a lamalla.cat del 09/02/2012 que recull declaracions de Joan Francesc Marco
http://www.lamalla.cat/infolocal/noticies/article?id=1011520
Trobo a faltar informació i opinió a l’ARA, com és que calla el seu crític oficial?. De La Vanguardia ja no en parlo, de tots es sabut que és en aquests moments és com el DOG.
Us recordo que podeu signar, si no esteu d’acord amb la gestió directiva del Gran Teatre del Liceu a:
http://www.peticionpublica.es/PeticaoVer.aspx?pi=proliceu
Us invito a posar en els comentaris, altres enllaços que facin referència a la crisi del Gran Teatre del Liceu

Un apunt fantàstic, Joaquim. Està molt bé tenir la informació concentrada. I em consta que molta gent interessada en el tema des d’àmbits no estrictament operòfils està acudint a casa teva per trobar no només opinions documentades, sinó això, informació. Bé que fan.
El meu petit granet de sorra, d’un blog anglès força interessant que visito de tant en tant. Pareu esment del comentari que fa l’Stephen.
http://intermezzo.typepad.com/intermezzo/2012/02/losses-force-barcelonas-liceu-to-close-its-doors.html
Per cert, trobo que va molt bé el ritme se signatures del manifest. Aquest matí se n’han fet ressò als butlletins de catinfo
M'agradaM'agrada
Gràcies Tristany, Intermezzo és un blog que també sovintejo bastant i no havia vist que també parlaven de nosaltres.
M'agradaM'agrada
Por su parte el General Manager ya se las ha arreglado para convencer a diversos grupos cercanos al Liceu, entre ellos – lamentablemente- l’Associació Liceistes de 4rt. i 5e. pis que sin consultar la opinión de sus socios se ha permitido apoyar al Director en su discutible decisión. Un verdadero error, en mi opinión. Para una acción tan seria era obligatorio saber la opinión de al menos un 50% de los asociados, cosa que ni han intentado averiguar. Por lo menos a mí no se me ha preguntado nada y estoy seriamente molesto. Con esta acción el citado Sr. Marco se ha sentido apoyado por 9.000 personas (!) según se ha escrito. Las renuncias como socios de esas entidades de diversos integrantes van a demostrar lo contrario. Desde luego que nadie me considere uno de esos “posibles apoyadores”.
M'agradaM'agrada
Molt bon recull, no tinc res que afegir en quant a enllaçps, però si recordar que a Una tarda a l’òpera (Catalunya Música, proper diumenge a les 16 h.) s’emetrà una entrevista a JF Marco i, sembla ser que a l’edició de la setmana següent (diumenge19), hi haurà alguna opinió contrastada.
Respecte a la “guardia de corps”, Amics del Liceu tampoc ha consultat als seus socis. Ja m’he adreçat a ells per demanar en funció de que s’havia pres la decisió de recolzar l’actual director.
Perqué tant els dirigents Liceistes i Amics s s’han alineat amb el director general, sense comptar amb l’opinió dels socis.Tant els han apretat? . O no ha calgut apretar-los gens? (no sé que es pitjor). Han corregut molt a fer el numeret d’aquest matí, no? Els hi preocupa que cada vegada hi hagin més firmes al Manifest ProLiceu?…i aquestes si que representen a tothom que el signa.
Tota la nota de premsa és pura demagògia, com això del suport de “9000 persones” que assenyala Colbran. I em sembla patètic el missatge que per ser “bon liceista” has de renunciar a la devolució de les entrades dels espectacles anul·lats. Acabaran posant una pila per a deixar almoines com a les esglesies? o pasarà el senyor Marco la safata pels passadissos, a l’entreacte, per que la gent hi deixi monedetes? Ah, no, ell no, és clar, ja li faran altres.
M'agradaM'agrada
Teresa la perversió és subtil ja que ens diuen que aquest manifest és per donar suport al teatre en un moment tan delicat com aquest, busquen aparentment l’esperit de 1994 i sense voler encetar velles ferides no del tot curades, això no té res a veure, ans al contrari. Com molt bé diu Lourdes Morgades a l’article de El país que hi ha més avall, Joan Francesc Marco va preparar prèviament aquesta reunió d’ahir, reunint a les associacions al seu despatx i ara surten a defensa la unitat i la institució, doncs endavant, tots a signar per la destitució.
Ni cediré un cèntim d’euro ni seré un dels 9000 pretesos anònims benefactors d’aquest desgavell econòmic i cultural. Tenim tot el dret a dir que no estem d’acord amb moltes coses i una d’elles és com s’està gestionant aquesta crisi, també en això no ho gestiona bé.
Encara amb el Liceu fumejant Josep Caminal i en aquell moment el Director artístic Sr. Hassenrot ens van reunir a Llotja en una reunió tensa. Allà vaig claudicar, el teatre estava en runes i calia unificar esforços amb un únic objectiu, ara no, ara n’hi ha més d’un, però per fer possible el segon cal tenir el primer resolt i en això estem.
M'agradaM'agrada
Doncs jo creia que l’assossiació del 4rt i 5e pis sería majoritariament avaladora del manifest i m’he portat una sorpresa bastant gran, a no ser que el seu president hagi actuat per lliure…però d’altre banda, aquest president deu haver sortit per votació, dic jo, i per tant deu tenir el seu suport. Ai mare, i jo que pensava que aquesta assossiació era un bon contrapunt (tan ideològic com artistic) de cert “establishment” liceistic.
Bé, llegirem tota aquesta col.lecció de retalls de prensa i informació varia que ens presentes. Bon recull. Si senyor!
M'agradaM'agrada
El presidente salió a puro dedo, dejando al vicepresidente sin posibilidad de acceder al cargo que le correspondía, con lo cual éste se dió de baja de la Junta. Yo tambien pertenecía a esa Junta y viendo la que se venía encima me dí de baja antes de ese fregado. Es una pena pero fue así. Yo me opuse totalmente a la decisión porque creí lógico que se consultara a los asociados. Los presentes en aquella reunieron aceptaron el nuevo presidente, con mis reparos bien maifiestos.
M'agradaM'agrada
L’associació de liceistes de quart i cinquè no pot ser avaladora de res, té 250 associats amb pensaments diferents i el problema és que s’hagi posicionat. hagués hagut de mantenir-se neutral. És absurd pensar que una associació que porta per nom liceistes de 4at i 5è pis no vulgui el millor per aquest teatre, i això és molt diferent a dir que vol el millor per el seu Director General, que és el que ell va preparar la setmana passada al seu despatx.
M'agradaM'agrada
Rectifico, la nota de prensa en si es força neutra…el que no ho és tant és el que realment ha sortit a la premsa, titulars del tipus “Las entidades privadas cercanas al Liceu se alinean con la dirección”. I els titulars coincideixen amb l’efecte que s’ha buscat, obviament.
M'agradaM'agrada
La premsa ha interpretat perfectament el caire de la reunió, però les entitats no poden mostrar tant les vergonyes i s’han vist obligades a fer arribar als seus esverats associats uns comunicats molt poc convincents alhora que absolutament formals.
M'agradaM'agrada
Ara sí que m’han tocat el voraviu! Abans d’escriure he anat a mirar el correu i resulta que a mi també m’ha passat. Una associació a què pertanyo resulta que ha decidit parlar en nom dels seus socis sense demanar-ne el parer (almenys a mi no) i prendre partit d’una forma descarada per la direcció del teatre, tot maquillant-ho amb paraules molt boniques, això sí. Doncs mira, sóc la persona menys bronques del món, però ara mateix penso demanar-los una rectificació pública o amb mi que no hi comptin més. Cada dia estic més convençut que això és un sabotatge com una casa de pagès i no penso formar-ne part.
M'agradaM'agrada
Ho és i beneit per la plaça Sant Jaume
M'agradaM'agrada
Jo, com en Josep Olivé, també em pensava que l’Associació recolzaria el manifest i totes les declaracions que puguin sortir en contra de la mala gestió deñ General manager. I a més, pel que veig en més d’un comentari, es prenen decisions sense consultar associats…aquí no hi ha un pam de net.
Gràcies, Joaquim pel recull que facilita enormement prendre el polç de la premsa.
El silenci de La Vanguardia és insultant.
M'agradaM'agrada
Sí,hija mía, en todas partes cuecen habas i en nuestra Associació calderadas. Es una vergüenza no haberse puesto del lado de los trabajadores. Indignante. Y eso que los representantes de los trabajadores le han puesto al Sr, Marco la solución en bandeja. Pero qué se puede esperar de alguien a quien según me han dicho se le ofrecía -de forma gratuita- la posibilidad de gestionar la entrada de nuevos mecenas y la rechazó?
M'agradaM'agrada
No estaria bé que una associació amb una pluralitat d’opinions prengués partit en un plebiscit com aquest.
L’error, benvolguda Olympia es voler fer creure el que no és, i al darrera d’aquest acte, no hi han 9000 liceistes, no sé quants, però 9000 t’asseguro que no.
Els indignats criden allò de “què no, què no ens representen”, doncs em sumo al clam.
M'agradaM'agrada
recien sortit del forn, fa deu minuts…
Abonados y aficionados piden la dimisión del director general del Liceo – Más de medio millar de personas han suscrito, en menos de 24 horas, un manifiesto que pide la salida de Joan Francesc Marco
http://www.abc.es/20120209/cultura-musica/abci-piden-dimision-director-liceo-201202092142.html
M'agradaM'agrada
Llegeixo “se lamentaban de que la ópera El giravolt de maig, que la Simfònica del Liceo debía presentar en el Palau de la Música y que se anuló debido a la citada cancelación de actividades, finalmente se hará pero será la OBC la encargada de abordar la partitura” Això està confirmat? És oficial que finalment es farà? Algú pot donar-me alguna pista més? Gràcies
M'agradaM'agrada
NOTA DE PREMSA
El Palau de la Música i l’OBC s’uneixen per mantenir el Giravolt de maig al Cicle Palau 100
La versió escenificada es recuperarà el 2014 en coproducció amb l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu
El Giravolt de maig d’Eduard Toldrà es manté dins el cicle Palau 100 en coproducció amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) gràcies a l’acord al que han arribat el Palau de la Música Catalana i L’Auditori. Aquesta nova coproducció, en versió concert, substitueix la versió escènica que inicialment havia de portar a terme l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu amb la direcció escènica d’Oriol Broggi. Aquesta versió es recuperarà la temporada 2014, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat.
El concert tindrà lloc el dia previst, el proper 11 de juny a les 20:30 h. El Palau de la Música ofereix la possibilitat de canviar o retornar l’import de les entrades que ja hagin estat comprades a aquells que ho sol·licitin.
El Giravolt de maig s’emmarca dins les celebracions del 50è aniversari de la mort del mestre Eduard Toldrà, director fundador de l’Orquestra Municipal de Barcelona, embrió de l’actual OBC, i significa la clausura de la temporada 2011-12 del Cicle Palau 100. En aquest sentit, el concert està lligat a la publicació d’una reedició del descatalogat Giravolt de Maig i altres obres del mestre Toldrà interpretades per l’OBC sota la direcció d’Antoni Ros Marbà i que editarà el Centre Robert Gerhard.
La direcció del Palau de la Música vol agrair a la Generalitat i als responsables de L’Auditori i l’OBC la seva disposició, que ha permès mantenir aquesta obra de cabdal importància per al patrimoni musical català. Aquest acord enforteix la col·laboració entre les dues institucions iniciada amb el projecte Aniversaris 2012.
M'agradaM'agrada
Em sembla un error i una falta del respecte cap a l’orquestra del Gran Teatre del Liceu.
Tampoc trobo encara la signatura del Sr. Ros Marba en el manifest ….
M'agradaM'agrada
Gràcies per la info, Nadal. Quin nyap tot plegat, verge santa…
M'agradaM'agrada
Am això el Palau i l’Auditori s’han apuntat un excel·lent tanto i com a mínim escoltarem encara que sigui en una única sessió, aquesta magnífica obra.
Recorda Xavier que tu ja ens vas comentar fa dies, o sigui que tot està ben orquestrat i ens ho van donant a petites dosis, que en el Palau t’havien dit que la sesssió del 11 es feia.
Aquí ho tens, amb l’OBC i en versió de concert, però ho tens.
M'agradaM'agrada
Algú hauria de dimitir 🙂
M'agradaM'agrada
Tinc la sensació que els musics de l’OBC estan fent d’esquirols ajudant a dissimular la jugada que els hi fan als seus companys del Liceu. He preguntat i m’han dit que respon a una cacicada del seu Director General, Oriol Pérez. No se si l’excusa és suficient per traicionar a uns companys…….
M'agradaM'agrada
No hi estic gens d’acord. Això no és una vaga dels musics del Liceu, a els musics del Liceu no els deixen fer-ho i ells agafen el relleu, és molt diferent, absolutament diferent.
On és la traïció, no hi ha traïció de cap mena fins i tot pot esdevenir un acte reivindicatiu contra la retallada, no creus?
M'agradaM'agrada
No, realment em sembla un acte de molt mal gust. Actuen com voltors….
Els músics de l’OBC no tenen cap culpa en això.
Però qui paga l’OBC per fer Giravolt????
Aquests diners haurien d’anar a l’orquestra del Liceu!!
La meva sospita és que té a veure amb en Ros Marba, oportunista com sempre.
M'agradaM'agrada
El Senyor Marco va posar al mestre Ros-Marbà al consell assessor, pregunta-li a ell, potser actuarà de franc o millor cobrarà del Palau 100 i ho cedirè generosament al Liceu, com demanen que fem els abonats amb els espectacles que ens han anul·lat. Quines penques!
M'agradaM'agrada
Y tanto que es oportunista Ros Marbá! Aprovechó la ocasion de la entrega de su medalla en la “Sala dels Miralls” para decir que esperaba que el Liceu se acordase de él, teniendo delante en primera fila a Josep Pons, proximo director musical del Liceu…
M'agradaM'agrada
Por favor no culpe a los músicos de la OBC, nostros no decidimos estas cosas!
M'agradaM'agrada
Ja ho sabem, els músics no tenen la culpa.
Però fins i tot em pregunto si tot ja estava arreglat així abans que sortiria la notícia de l’ERO del Liceu????
Com les politics del patronat de l’Auditori, Palau i Liceu solen ser molt vinculats entre ells i per part són els mateixos ….
M'agradaM'agrada
Absolutament si Alberich.
A les taquilles del Palau s’informava que el concert del 11 es feia i el del 10 es suspenia. Això ho van comentar aquí mateix, cosa que amb va estranyar molt fins que no vaig saber que seria l’OBC qui ho faria.
M'agradaM'agrada
Socia de un solo año, porque me voy a dar baja enseguida. A mí no me representan, qué barra!
M'agradaM'agrada
Caldrà fer una assemblea que ja he demanat i després decidir, no ho creus?
M'agradaM'agrada
només he demanat els papers, no firmaré fins que se’m donin totes les explicacions des de l’Ass. Ja la tenim convocada?
M'agradaM'agrada
Hola Kalamar, jo l’he demanada, estic esperant contesta.
M'agradaM'agrada
Una mica justet, però arribo a temps de fer el meu comentari diari: informació facilitada aquest vestre per representants del treballadors a l´entrada del teatre.
“Davant la situació que està vivint el Gran Teatre del Liceu, els treballadors del Teatre manifestem que:
-Volem salvar la temporada 2011-2012 i els títols programats
-Volem evitar l´ERO i consensuar un pla de viabilitat
-Volem estabilitat en la plantilla i mantenir el prestigi del Teatre
-Volem promoure millores en la gestió
-Volem un Liceu de tots i per a tots
-Volem que el nostre Teatre continuï sent un emblema cultural del nostre país
-Volem evitar un tercer incendi
SALVEM EL LICEU!”
M'agradaM'agrada
Si a esto añades lo que he sabido hace muy pocos días y le comento a Olympia, tu mismo…
M'agradaM'agrada
Qui els escolta?, Quan ja han anunciat als cantats participants a les òperes sacrificades, que han rescindit contracte per suspensió, com vols que salvin els títols?
En aquest aspecte tot està decidit, però hi ha una cosa que no, i amb això hem de ser tossuts i signar.
M'agradaM'agrada
Otro tanto con El País – Titular
Aficionados a la ópera y abonados del Liceo piden el cese del director del teatro – Un encendido debate ha prendido entre los amantes de la ópera y los los espectadores del teatro
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/08/catalunya/1328731808_492948.html
M'agradaM'agrada
aquest és magnífic, es llegeix tota la seqüència de la trama, perfectament
M'agradaM'agrada
Y a todo esto qué dicen los ínclitos asesores fantasma?
M'agradaM'agrada
Argumenta muy bien El País que los citados a esa reunión (a “tan alto nivel”, eso es mío) se representaban más a sí mismos que a sus respectivos grupos, dentro de los cuales hay discrepantes que ya han firmado el MANIFEST y están tottalmente en contra de lo que ellos decidieron. O sea que de 9.000 “apoyadores” rien de rien.
M'agradaM'agrada
Si os plau demano vivament desde aquí que es faigi un recompte seriós amb DNI inclòs I NOMS I COGNOMS de les persones que defensen el Sr,Marco.Segons el meu entendre l’invenció d’aquests 9000 falsos “suporters” es per a mí raó suficient(ja n’hi havia d’altres) per un acomiadament fulminant…
M'agradaM'agrada
Chapeau!!! Dandini, no cal afegir-hi res.
M'agradaM'agrada
Com pot ser que persones que figuren amb noms i cognoms en el manifest pro sr. Marco , figurin també a la llista de persones qué han firmat per demanar la dimisió del director del Liceu ? No ho enteng
M'agradaM'agrada
No els tinc identificats Montserrat, però fixa’t que pot ser i t’explicaré el que em sembla en a mi.
No els tinc identificats Montserrat, però fixa’t que pot ser i t’explicaré el que em sembla en a mi.
Si signen per la seva dimissió està clar, el manifest és prou clar en la seva exposició i si també es manifesten en l’acte d’ahir, que no és ni un manifest, si s’ha de signar en lloc, no figura en l’escrit enviat, el Sr. Marco en tot l’escrit. És evident que en l’esperit hi ha un suport generalitzat a la direcció actual ia les mesures que han pres, però sem`pre posant l’argument de ajudar al Liceu i no pas donar el suport a la direcció en les mesures preses, per tant algú pot posicionar-se (no seré pas jo), en els dos llocs i d’aquesta manera quedar bé amb tothom, em sembla més aviat patètic, però….
Jo que també m’estimo i molt el Liceu, vull el que vull.
M'agradaM'agrada
A mí també m’en sembla molt de patética aquesta posició, per molt involucrat qué s’estigui amb una associació , penso qué s’ha de tenir la suficient autonomia per poder escolir amb quin posicionamet et sents més proper. De veritat qué m’he sentit molt defraudada
M'agradaM'agrada
Hola a todos:
Lo que según Marco eran rumores falsos salidos en la prensa a mediados de Enero, él mismo nos terminó por confirmar que eran realidad cuando nos reunió al comité de empresa dos semanas después. Terminó la reunión pidiéndonos prudencia ante la prensa (era un viernes), y de lunes ya había solicitado una entrevista en “Els Matins de TV3”, en la que habló de despidos, cosa que no hizo ante los trabajadores. Hay muchos rumores que les afectan a ellos, a la directiva, que por esa regla de tres, deben ser ciertos también. Posteriormente parece que recibe en su despacho a diversas asociaciones e incluso tiene concertada una comida en el “Cercle del Liceu” para el mismo día 13, supuestamente después de presentar el ERE.
¿Porqué filtra a la prensa lo que quiere hacer y no lo hace antes ante la representación de los trabajadores, como es su obligación sobre todo ética? ¿Porque nos pide prudencia ante la prensa y él la pretende utilizar a su antojo? ¿Porqué se va a comer al Cercle el día que supuestamente presentará el ERE, costando el cubierto 40€?¿Lo paga de su bolsillo? ¿Porqué recibe a diversas asociaciones y no a los trabajadores del teatro? ¿Porqué no estuvo en las 3 reuniones de negociación posteriores a la que él presidió?
Este señor y quien quiera que marque la línea de actuación, no está por solucionar el problema de esta temporada ni el de ninguna otra. Está (están) por perpetuarse en el cargo en el Liceo o en cualquier otra silla a la que le (les) destinen cuando haya (hayan) hundido nuestro teatro. No tiene (tienen) intención de buscar soluciones para que no se cancele la temporada y nuestro teatro no pierda prestigio de una forma casi irrecuperable.
Desde la dirección del Gran Teatre del Liceu, se está faltando al respeto a la Ópera, a los abonados, a las asociaciones liceístas, a los artistas contratados para cada producción y a los trabajadores de la casa.
A día de hoy entre otras muchas cosas, no sabemos cuánto cobran entre otras que nos gustaría saber. Y si somos una empresa pública para rebajar el 5% de los salarios a los trabajadores hace año y medio, debemos serlo también para tener todos los números con pelos y señales.
Yo soy uno de los que he estampado mi firma en el manifiesto que habéis colgado en la red. Solo espero que entre todos, logremos que se vaya para siempre esta lacra que nos toca sufrir: Marco y demás, que no solo el director general. Y que el echarlos no nos traiga a otros peores…..
Muchas gracias y un saludo.
M'agradaM'agrada
Aquí todos ponemos nuestro granito de arena y ya empezamos a tener una playa.
M'agradaM'agrada
Pues si es cierto eso de la comida en el Cercle del Liceu el día 13 no tendrán suficiente sitio para sus 9.000 “apoyadores”…Yo también me pregunto quién la pagará, él de su bolsillo o lo cargará a la cuenta del Liceu, aumentando el déficit?
M'agradaM'agrada
Para algo sirven las tarjetas Visa oro de que disponen, no? Total… 40 euritos…
M'agradaM'agrada
Potser ho pagaran amb els diners que aquests prohoms han renunciat de les funcions cancel·lades.
QUINA FARSA
M'agradaM'agrada
Informació de l´Ara
http://www.ara.cat/cultura/Gran_Teatre_del_Liceu-ERO_0_643735764.html
M'agradaM'agrada
Nuevamente me pongo en contacto con todos los seguidores de este blog, para anunciaros que hoy sábado 11 de febrero desde las 19:30 horas hasta las 21:30 horas, los trabajadores del Liceu nos concentraremos ante el Teatro acompañados de nuestras familias y de todos aquellos que quieran unirse a nosotros. Evidentemente será un acto reivindicativo contra la cancelación de títulos de la temporada, contra la presentación del ERE y por el futuro del Liceu. Agradeceremos que todos los que queráis y podáis nos honréis con vuestra presencia. Del mismo modo, os rogamos la máxima difusión a esta convocatoria para que la prensa, que asistirá, pueda constatar el rechazo a todo lo que la dirección del teatro hizo y tiene pensado hacer.
Muchas gracias a todos.
M'agradaM'agrada
Lamentándolo mucho no podré estar a esa hora delante del Liceu, pero no lo dudéis que una parte de mi estará.
M'agradaM'agrada
De momento ya tenemos un cap-i-cua, 909 firmas. Con aportaciones de nombres bien conocidos, aparte de los idignados de a pie, entre los cuales yo me sitúo.
Mi apoyo más incondicional a los que hoy se van a manifestar delante del Liceu. Siento de todo corazón no poder asistir y sería mi primera manifestación -pues me aterran las aglomeraciones-, pero me afecta tánto como auténtico liceista que siente un incondicional amor por mi teatro de ópera -al que vengo dedicando 57 largos años de asistencia- que no sabéis cómo me duele no protestar por algo tan justo. Al menos me desahogo por escrito y ruego a todo aquél que pueda que asista a esta manifestación y muestre su apoyo a estas personas que son las verdaderamente imprescindibles en un teatro de ópera: orquesta, coro y empleados afines, ya que sin ellos no se puede alzar un telón.
M'agradaM'agrada
idignados=indignados. Perdón. Es tal mi estado de indignación que los dedos me traicionan, pero no las ideas.
M'agradaM'agrada
Finalment avui surt la ressenya sobre aquesta recollida de signatures a LV en paper. El títol de la notícia és: “Tot per l’òpera” i ho subtitula: “El debat sobre la crisi del Gran Teatre es polaritza entre Unió Liceu i Proliceu mentre s’esgota la negociació”
He buscat si en parlava LV digital per posar el link, però no hi és.
Ànim, fa una estona que acabo de mirar el recompte de signatures i ja hem arribat a més de mil!
M'agradaM'agrada
Benvolguda Marta això de l’Unió Liceu és un invent que no s’ajusta a la realitat. Començant per les Juntes directives d’aquestes associacions que no estan d’acord amb el que s’ha fet i hi ha un fort debat intern i sobretot molt malestar dels associats, ja que no s’ha consultat a ningú.
Les signatures són importants i veure que comencen a llegir-se noms de pes i relleu, fa molta il•lusió.
M'agradaM'agrada
Ja m’imagino que és un invent. Ja he llegit els vostres comentaris al respecte. La notícia de LV ja ho explicava, però si t’he de ser sincera en aquest cas és més objectiu El País i l’ABC.
M'agradaM'agrada
No me decido a firmar un manifiesto que solo pide consideración y una dimisión. Creo que lo firmaría si, sin preámbulos ni considerandos, se hiciese una propuesta de soluciones y actuaciones concretas, incluyendo seguramente la dimisión del actual director, pero también lo que se quiere que sea, haga y cobre el próximo (y toda la megacúpula) y la suspensión del ERE.
Solo es un voto de a pie, pero estoy dispuesto a dejarme convencer.
M'agradaM'agrada
La proposta, benvolgut José Luis l’ha de fer el nou Director General que entri. la dimissió es demana per la mala gestió, per la nul•la capacitat de preveure una situació de crisi com aquesta, per fer un ERO havent pactat prèviament amb els treballadors unes altres mesures, per cancel•lar 7 espectacles de la temporada que ja ha cobrat, per fer veure que negocia la continuïtat quan ja ha cancel•lat el contracte als artistes que havien de venir, per el desprestigi internacional que suposa un fet tan greu com aquest o per intentar dividir als liceistes entre bons i dolents, com si donant-li suport a ell signifiqués estimar al Liceu, te’n recordes d’allò de qui parlava malament del President Pujol o d’en Nuñez anava contra Catalunya o el Barça, doncs una mica el mateix.
Si vols et dono més arguments, que les despeses generals siguin un 70€ del pressupost i que la regulació en un teatre d’òpera hagi d’afectar al Cor i l’Orquestra, que hagi caigut l’aportació del mecenatge i que no accepti ajuda de ningú per buscar-ne de nou, ja que ell sembla incapaç d’obrir cap porta de despatx important, per enganyar-nos,…no sé JL, el ERO difícilment es podrà evitar ja que estic convençut que més amunt del despatx d’en Marco també el volen, però que ell no ho ha fet bé i per allà on ha passat abans del Liceu el recorden amb “estima”, també, ja t’ho asseguro, pregunta al TNC o al INAEM i que cal que vingui un gestor de prestigi que sigui capaç de posar ordre, sanejar els comptes i asserenar-nos a tots, també.
Jo no t’haig de convèncer de res, els fets ho haurien de fer per a mi.
M'agradaM'agrada
José Luis, si Sebastian Weigle -uno de los firmantes del Manifest- que trata directamente con el Sr. Marco y vive el problema lo entiende, no puedes entenderlo tú al ver su firma ? Nadie te pide que firmes, pero el problema está bien claro, se precisa un Director General que sepa regentar un teatro con el dinero que tiene a su disposición y no permitir anunciar temporadas que no se efectuarán, cobrando mientras tanto los importes de aquellos espectáculos que no se van a representar y después pedir que regalemos el importe a devolver, “por amor al teatro”… Nadie quiere más al teatro que yo, pero he solicitado que me devuelvan lo que no tenían que haberme pedido.
Problema sumamente importante y delicado es el tema de los trabajadores imprescindibles (orquesta y coro) y los prescindibles -los dichosos asesores y algunos lugares de despacho demasiado “inflados”- Y si hay que recortar sueldos que comiencen a recortarse los más altos y en un % superior al que pretenden aplicar a los imprescindibles mencionados.
Todo lo citado en terminos simplificados porque los problemas deben tener matices que hay que tener en cuenta, como es lógico, a los que nosotros no tenemos acceso ni tenemos por qué tenerlos.
Se ha deshecho la temporada y sólo hay un culpable. Ha tenido tiempo el Sr. Marco de moverse desde el año pasado para conseguir dinero de nuevos sponsors o de intentar recuperar los perdidos y, en última instancia, de presentar los espectáculos que ahora elimina en versiones de concierto, prescindiendo de decorados y de directores de escena y ensayos, siempre hubiera sido mejor que eliminarlos del todo.
Es muy probable que -si no antes- en Junio se acabe la pesadilla, a no ser que pese a las protestas y quejas aún sigan manteniendo a este señor en el Liceu, renovándole el contrato. Que todo podría ser, pero que hay que intentar evitar.
De más gordas estamos contemplando en otros ámbitos día a día, en este país en que nos ha tocado nacer.
M'agradaM'agrada
Deseo hacer una corrección, donde digo “culpable” quiero decir “responsable”, ya que culpable es la desastrosa crisis en que estamos sumidos y que nos obliga a tantas estrecheces y a prescindir de tantas cosas que nos alegraban la vida.
M'agradaM'agrada
Me debiera fiar más de tu opinión que de la de Weigle, y de hecho, esa es una de las cosas por las que he estado a punto de firmar. Pero ayer pregunté: ¿Quien puso a este Marco? Respuesta. El tripartito. Pregunta: ¿Y cómo es que no lo han cambiado al llegar los convergentes? ¿Están esperando a que se le eche por aclamación popular para poner otro que haga lo mismo? ¿Por qué en el manifiesto no se incluye ni siquiera la petición formal de recortar por arriba y por inutilidades en vez de por la base?
M'agradaM'agrada
Fenecido el tripartito, los convergentes están manteniedo este señor hasta que caduque su contrato, para -supongo- poner después uno de sus filas. Si ese fuera el caso, al menos que ame la ópera y entienda de economía y de ópera. Recortar sueldos altos lo dudo, pues aquí nadie con cargos altos se los recorta y además ni los hacen públicos, para que no se desaten las iras. Muy al contrario, se los suben cada año en unos % muy lucrativos, ahora sí, a los de abajo a recortar cuanto más mejor. Eso, a mi entender, es un explosivo que puede estallar en cualquier momento.
Pero bien, lo que nos concierne ahora es la firma. Creo que hemos expuesto con claridad nuestra posición que está en pro de que no se cierre el teatro, se reparta el dinero percibido de forma equilibrada y no se envíe al paro a ningún miembro de la orquesta y del coro que son las verdaderas fuerzas vivas de un teatro musical, todo ello bajo la égida de una personalidad inteligente, preparada y conocedor/a del mundo de la ópera y de los gustos del público, tanto del selecto como del mayoritario, sin cerrar para nada el teatro esos dos meses que puede constituir -y de hecho ya lo es- un desprestigio nacional e internacional que no salva para nada la economia financiera del teatro y que sería el primer caso en toda la historia del Liceu -creo que ni se cerró durante la Guerra Civíl, en que se programó zarzuela y ópera española- y yo no creo que el momento actual sea equiparable a nuestra trágica contienda de 1936/1939.
Ahora ya no puedo darte más razones. O firmas o no.
Fede
M'agradaM'agrada
Bueeeeeeeeeeeno… me lo voy a pensar un poco más 🙂
Bromas aparte (y me conformo con un “si” o un “no”, que ya está bien): ¿Hay alguna posibilidad de que no se suspenda lo anunciado?
P.S. Maria Jesús dice que firme ya de una vez y que me deje de historias, y que ella va a hacerlo ahora mismo. Esto se pone negro.
M'agradaM'agrada
Las fuerzas vivas (orquesta y coro) lo intentan, pero Marco y ha anunciado el no a los cantantes, claro que podría volverse atrás y programar las funciones en versión de concierto aunque tuviera que recurrir a otros cantantes. Pero esto es una suposición que dudo le ilumine su magín.
M'agradaM'agrada
Ningú ho sap això, però en cas de que no s’aturés l’activitat si ja s’han rescindit els contractes als cantants (i ja fa dies) ja m’explicaràs que ens faran a canvi.
Tot plegat un motiu més per signar 🙂
M'agradaM'agrada