IN FERNEM LAND

EL TREPAK MÉS TRIAT: YEVGENI NESTERENKO


Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Les 10 versions del Trepak de Modest Mussorgsky han creat una expectació relativa amb 79 votacions, que podríem dir que situa entre 26 a 30 els participants, no està malament però queda allunyada de la tria del mes passat que va aconseguir 124 vots.

Qui sap si el fet que el vots quedessin amagats i ningú s’atrevís a dir el que havia triat, un fet ben curiós i interessant, ha fet que no s’incentivessin les ansies de fer guanyador a l’0un o l’altre, i en realitat tampoc es tracta de cap competició, cm he dit tantes vegades, és senzillament un pretext per endinsar-nos en el món del lied, massa sovint oblidat.

Totes les 10 versions jan tingut algun vot, i això crec que està bé, però el resultat ha estat aquest

Trepak'sI qui hi ha al darrera de cadascuna de les versions? Doncs per el mateix ordre que els vaig presentar són:

  1. Marina Domashenko
  2. Elena Obraztsova
  3. Martti Talvela
  4. Galina Vishnevskaya
  5. Dmitri Hvorostvsky
  6. Ewa Podles
  7. Yevgeni Nesterenko
  8. Evgeny Nikitin
  9. Nicola Rossi Lemeni
  10. Ekaterina Semenchuk

Per tant és el baix Yevgeni Nesterenko qui amb 16 vots ha aconseguit el nombre més alt de vots (20%), seguit del gran baix Martti Talvela i en tercer lloc, enganxada a la seva espatlla, la grandiosa versió de la mezzosoprano russa Elena Obraztsova.

Curiosament la Ewa Podles, qui em va motivar aquesta tria no va quedar entre les 3 primeres, però és veritat que la versió que ens va cantar a Vic era “molt millor” que l’obtinguda del Youtube. Ha empatat amb una altra versió ben sorprenent i notable, la del baix Nicola Rossi Lemeni, que tot i tenir un so precari i estar acompanyada al piano, com la del guanyador, es va col·locar en un quart lloc empatat amb la gran contralt polonesa.

Us deixo amb la versió més votada

Si voleu conèixer més coses del gran baix rus, aquí teniu l’enllaç a la Viquipèdia anglesa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Yevgeny_Nesterenko

Si voleu tornar a l’apunt original només heu de prémer l’enllaç:

Moltes gràcies per la vostra participació, espero que aquesta tria us hagi  agradat.

La tercera setmana de maig hi tornarem, us hi espero.

22 comments

  1. Marc

    Yuju! He guanyat, vaig votar a 2 dels que han accedit al podi, l’ultrabaix lent Yevgeni Nesterenko i la diabòlica Elena Obraztsova. A part també Ekaterina Semenchuk que em va semblar la més paisatgística.

    En general una gran descoberta, moltes gràcies Joaquim. Ara engego una exploració per mirar de trobar-ne les gravacions complertes.

    M'agrada

    • Ara quan trobis les versions íntegres d’aquest cicle de cançons et quedaràs enganxat a ell per una temporada i em fa feliç haver-ho incentivat.
      Gaudeix-lo i gràcies per participar.

      M'agrada

      • Marc

        Ja tinc la grabació complerta de Nesterenko amb el pianista Vladimir Krainev, que és la que varem votar. Però també una altra del mateix Nesterenko en versió orquestrada i dirigida per Gennadi Rozhdestvensky.

        Així mateix, n’he localitzat una de la Podles i el pianista Garrick Ohlsson grabada a en directe el 2008 a Londres. No se si es la mateixa que ens has posat.

        En canvi he excavat túnels fins l’inframón i m’he submergit en tots els oceans però no he trobat la versió que més anhelava, la de l’Elena Obraztsova.

        Però ah!! Vet aquí que les forces insondables i precioses del meu destí m’han regalat un quelcom que l’altre dia l’Elio em recomenava: Alexander Nevsky. I qui canta la versió que m’he trobat? efectivament, Elena Obraztsova!!, amb l’orquestre simfònica de Chicago dirigida per l’Abbado.

        Però aixó no és tot (Déu Meu!) Un Don Carlo cantat per Nesterenko i per la Obraztsova. També dirigida pe Abbado i gravat en directe a la Scala de Milà el 1978. inclou el senyor Diumenge i la Price.

        SOC FELIÇ. I I no pas poc.

        M'agrada

      • Fantàstic Marc, estàs fet un Poirot amb tanta investigació:
        Pel que fa al Don Carlo de Abbado a la Scala el tens complert a Youtube:

        Part 1

        Part 2

        Et recomano també un Príncep Igor i un Boris amb una Obraztsova jove i aclaparadora.

        M'agrada

  2. Raúl

    Caram, quina sorpresa! Vaig estar dubtant molt (molt mes que a la passada tria) i no ho vaig arribar a tenir clar al 100% en cap moment, amb lo qual ha estat molt interessant, Em van agradar gairebé totes, però aquest cop cap de les meves versions escollides ha pujat al podi.

    M'agrada

    • Com que això no és cap concurs i el que pretenc és que s’escolti més lied, crec que les teves predilectes no siguin les més triades és el de menys, segurament has escoltat cantants que no coneixies i això ja està molt bé.
      Gràcies per fer més plural IFL

      M'agrada

      • Raúl

        Efectivament, pel que fa a mi has aconseguit les dos coses: que escolti més lied (i que poc a poc em vagi agradant cada cop més) i que escolti cantants que no conec (aquesta és una de les coses que més m’engresquen de les tries).

        M'agrada

  3. Jofre

    Sempre resulta complicat triar, reconec que aquesta vegada sense la guia del que havien votat els altres la tria ha estat més divertida i sense cap condicionant
    Jo he votat tot baixos, 3-7 i 9, per aquest mateix ordre de predilecció.

    M’encanten aquests apunts

    M'agrada

    • Escollissis el que escollissis l’oïda és el teu i el que s’ha de tenir en compte, que sigueu (siguem) uns quant que coincidim ens uns noms en concret no vol dir que les altres siguin menyspreables.
      Gràcies per participar una vegada més.

      M'agrada

  4. Mi escogidos fueron: 2, 5 y 7, por orden de escucha. Mi adorada Podles no estaba a la altura de su intervención en Girona, pero la tenía escogida en cuarto lugar, por si acaso al volver a escuchar los seleccionados dudaba. Yo también coincidí en dos de los tres primeros puestos.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: