IN FERNEM LAND

LICEU 2015/2016: LES LLÀGRIMES MÉS ENLLÀ DE L’EMOCIÓ


La temporada 2015/2016 del Liceu, aquella que ha d’emocionar segons el eslògan que l’equip de màrqueting del teatre ha llençat com a reclam, ha provocat les primeres llàgrimes abans de començar. Llàgrimes de decepció, de desencís, de ràbia fins i tot per tots aquells que hauran de deixar els abonaments que gaudien després de molts anys d’absoluta fidelitat, ja que la necessària reforma de zones i tarifes els ha massacrat en un moment econòmic especialment sensible i que com acostuma a passar acabem pagant els mateixos de sempre.

L’11 de març vaig publicar un apunt titulat LICEU 2015/2016: NOVA POLÍTICA D’ABONAMENTS I LOCALITATS, on lloava la valentia de la nova direcció en fer front a un tema cabdal com era la nova tarificació i distribució de zones, així com en els nous formats d’abonaments que havien de permetre per una part fidelitzar als antics abonats i per l’altra aconseguir nous abonats atrets per els avantatges que se suposava havien d’oferir els nous productes posats a l’abast dels aficionats.

Si bé la nova distribució per zones, motivava una certa esperança que les coses es començaven a fer amb cara i ulls, l’aplicació de les tarifes i preus a cadascuna d’elles ha donat la raó als més pessimistes i ha suposat un clatellot tan important que ja en conec a més d’un que deixarà l’abonament després d’anys i panys d’aguantar-lo amb sacrificis importants ja que ara en molts casos ha esdevingut un sacrifici insostenible.

La casuística és molt diversa i entrar a analitzar un reguitzell de casos possibles pot resultar passat, tot i així podeu comentar la vostra particular experiència com molts vareu fer ahir a Twitter on les piulades al respecte no varen parar de gotejar, totes elles indignades

Suposo que amb l’afany de quadrar el compte de resultats s’ha buscat una pujada generalitzada de preus, i alhora una nova distribució zonal que pràcticament ha colpejat a les millors zones del teatre amb un augment de categoria, quelcom que hauria de permetre obtenir molts més recursos amb els mateixos abonats, i/o alliberar zones magnífiques del planell, absolutament inassumibles pels antics abonats i ara a lliure disposició de nous abonats o del públic de taquilla que pràcticament no tenia mai l’oportunitat de comprar localitats bones per estar col·lapsades per anys de tradició.

Caldrà veure la resposta real a tota aquesta operació servida per fases esglaonades que justament quan falten pocs dies per l’inici de les renovacions ens arriba a casa sense gaire temps per fer els estudis pertinents i per veure quina és la solució més interessant a les  possibilitats de cadascun de nosaltres.

Jo confirmo que l’abonament que em canvia de zona el deixar. En el meu cas era una zona 6 (ja era bastant inadmissible com a tal) que passa inexplicablement a la zona 5, sent com és un seient que no et permet en una posició normal de persona civilitzada, veure absolutament res de l’escenari, per tant del torn PB em donaré de baixa sense nostàlgies i la deixaré lliure pe rtal de que algú s’atreveixi a comprar-la i recordar-se’n per sempre més de la mare del pobre empleat que l’hi ha venut

Comprenc i em solidaritzo en tots aquells que el seu principal abonament ha canviat de zona i per tant en tots els casos l’augment és difícilment explicable. Tot i comptar amb més funcions d’òpera, més un concert i un ballet, molts amics de primera i segona fila del tram central de quart pis en el torn C (el més perjudicat per caure en dissabte i ser la tarifa més castigada) passaran de pagar 456,30 € a la temporada 2014/2015 amb 8 òperes, a pagar-ne en el millor dels casos (abonats amb més de 20 anys d’antiguitat) 822€ per a 9 òperes (una d’elles en versió de concert), un concert simfònic i un ballet. L’augment espectacular motivat per el canvi de zona 5 a zona 4 és un càstig o una penalització excessiva, perquè estem parlant de localitats del quart pis, moltes vegades castigades pel que fa a les produccions escèniques escapçades per la pròpia caixa escènica.

Si l’exercici que ja us he dit que no faria, el feu en altres zones més cares el resultat és proporcionalment molt més sagnant.

Crec amb la ma al cor, que no hi ha hagut gaire sensibilitat en un moment econòmic i social com aquest, on per a la gran majoria d’abonats i espectadors, anar al Liceu suposa un gran sacrifici, i per tant amb aquestes pujades costa creure que el que s’acabi aconseguint sigui la plena ocupació desitjada.

L’oferta artística ja varem quedar que era engrescadora, però els preus no ho són gens, i sense entrar en situacions econòmiques dels diferents països del nostre entorn i dels diners que els pressupostos dels diferents governs acaben destinant a la cultura, el nivell artístic del Liceu com a casa operística encara no és comparable amb molts teatres del primer nivell, mentre que els preus en molts casos el superen.

Hi ha una darrera cosa en el llibret que hem rebut a casa que em preocupa i és aquella que diu:

Descomptes per antiguitat

eS premia la fidelitat. Els abonaments es classifiquen per antiguitat, gaudint de més descomptes els que acumulen més anys, de forma ininterrompuda, des de la seva data d’adquisició.

Aquests descomptes s’apliquen només als abonaments de Butaca Fixa, sobre el preu de venda de l’abonament al públic, d’acordamb la següent classificació:

Categoria     

Antiguitat    

Descompte    

Liceu 3

nous

1 any

2 anys

3 anys

cap*

8%

10%

12%

Liceu 10

3-10 anys

15%

Liceu 20

10-20 anys

18%

Liceu Club

>20 anys

20%

Només podran gaudir dels descomptes per antiguitat les persones físiques i jurídiques sense finalitat de lucre i d’utilitat públic, a més de les administracions.

Els descomptes i les bonificacions no seran acumulables llevat que s’hagi indicat el contrari. Els descomptes són per a la present temporada i no comporten l’aplicació en temporades futures

Quina manera més poca solta de fidelitzar-nos, ja que la temporada 2016/2017 poden canviar aquests criteris que se suposa que busquen incentivar-nos a renovar any rere any, però sense cap garantia que l’any vinent els de més de 20 anys d’antiguitat continuïn gaudint del màxim descompte

I insistint amb aquest tema de la antiguitat, resulta que per la informació que tinc a la meva zona personal he vist que el Teatre, com ja va anunciar que podia passar, ha errat la meva, indicant-me que és inferior a 20 anys. Jo sé que no és així, però com ho puc demostrar? El meu nom figura en la famosa làpida dels abonats que varem cedir al Teatre el import del que mancava per consumir de l’abonament després del fatídic incendi. És suficient?.

El teatre em diu que ho haig de demostrar, com?. Puc portar una entrada de la funció de Der Fliegende Holländer de la temporada 1993/1194 que diu abonament butaca quart pis fila 1 núm 049, que era la darrera butaca que vaig ocupar? Com s’acredita que aquella entrada era meva?

Puc aportar un carnet NO NOMINAL d’abonat Entrada General de 4at pis torn de tarda? Sé que també tinc, però no l’he trobat, l’entrada de Matthis der Maler corresponent a la mateixa temporada, i per tant torn i seient que el Der Flegender Holländer, però el que em sembla patètic és que sabent com saben que hi ha un buit important en la informació anterior a l’incendi, el descompte màxim l’ofereixin a aquells abonats en un període de difícil recerca.

Com puc acreditar que jo i en Frederic (ell si que consta com abonat de més de 20 anys) ens varem abonar a quart pis el mateix any i amb entrades consecutives?. Com saben que un sí i l’altre no? El teatre em diu: “Ens consta que ets abonat des del 1/9/96 però si tens alguna dada que ens pugui ajudar a justificar els abonaments del 94 i del 95 no tindrem cap inconvenient en revisar la teva antiguitat.

Per a mi això, a part de trist, és injust, perquè estan oferint un descompte que em pertoca i que ells em neguen i jo no puc demostrar de manera fefaent. En el cas que jo porti entrades o carnets que no eren nominals m’ho donaran? Tot i que em pertoca perquè com a mínim sóc abonat des de la temporada 1982/1983, segons el carnet esmentat, aquesta documentació podria ser d’un altre. Aleshores com s’ho fan per garantir els que si tenen enregistrats com a més antics dels 20 anys?.

Si no em salva la làpida de l’entrada de les Rambles….

depli_15-16_cat_tot-page-045

depli_15-16_cat_tot-page-046

depli_15-16_cat_tot-page-048

El Director General ens demanava paciència i ens deia que segurament hi hauria coses a rectificar, doncs sí, sembla que tenia raó i tant de bo tot s’acabi arreglant amb paciència, llàstima que tot esperant les esmenes, molts perdran uns abonaments mantinguts amb sacrifici durant anys, inclosos els anys precaris i també els de l’exili, per veure com d’una revolada la 2015/2016 s’ho emporta tot per endavant.

Ja sabien el que es feien quan no van presentar aquestes tarifes amb els col·lectius vinculats al teatre, no n’haguessin sortit gaire ben parats i es van estimar de manera momentània i fent-se trampes al solitari, sortir de la reunió amb la sensació que tot havia anat de perles. No van ser gaire valents

112 comments

    • Són coses diferents Enric, les emocions del cinema per a mi no són comparables amb les del teatre, però entenc que el preu vs qualitat poden fer que molts deixin d’anar més al Liceu i diversifiquin, mai que deixin d’anar al Liceu pel cinema, no em semblaria sa, la veritat.

      M'agrada

  1. Xavier C.

    Ah… ja heu rebut el llibret? Mira què bé… jo encara l´espero…

    Què voleu que us digui, si ja me les vaig tenir a l´altre apunt que vas fer? Segueixo pensant que no són transparents, que no cuiden l´abonat, i que la gestió és ben mediocre; però em cansen aquestes baralles que no porten enlloc. Que el meu abonament passi de 8 espectacles a 11 i em surti per 70 euros MENYS… més que fer-me canviar d´idea me la referma…

    M'agrada

    • A l’abonat el podrien cuidar molt millor, això està clar, perquè davant d’una moguda com aquesta era obvi que calia fer quasi una intervenció personalitzada cas per cas. No ho han fet i com que la majoria d’abonats no van tenir la “sort” o el “privilegi” de ser informats en una presentació/trampa, el e-mail i el correu postal posterior resulten d’una fredor quasi insultant quan es tracta en alguns casos d’una renuncia als abonaments després de tants anys de fidelita

      M'agrada

  2. Retroenllaç: Noticias de abril de 2015 | Beckmesser

  3. En el meu cas particular, em mantenen la zona 6. El preu per espectacle de la temporada passada em va sortir per 32,51€ i aquesta temporada (amb el descompte per antiguitat), em surt a 34,45, es a dir, em representa un augment del 5,9%. Reconec que no tothom n’ha sortit tan ben parat, sobretot els que la tarifació del seient els ha saltat dues zones. Crec que la reforma era necessària, però calia fer-ho tot de cop en la mateixa temporada?. Potser s’havia de canviar alguna zona, però calia canviar-les dos trams,com en algun cas?. Potser les mateixes localitats en cap de setmana han de ser una mica més cares que las d’entre setmana, però no hauria estat millor, baixar els preus de dilluns, dimarts o dimecres per tractar d’omplir el teatre en lloc de pujar la del resta de dies?. Vull creure que algunes coses les rectificaran (així al menys van dir que ho farien), però entretant hi ha molta gent que en pagarà las conseqüències i es perdran molts abonats, especialment els que tenien més d’un abonament.

    M'agrada

    • SANTI

      Exactament, haguessin pogut abaixar els torns menys ocupats per incentivar al nou públic, en lloc d’apujar els torns de cap de setmana tant.
      Nosaltres buscarem un abonament inferior al desitjat, potser sense visió.
      Voler que el dèficit econòmic l’acabem pagant en gran mesura el públic és una manera encoberta de privatització gradual del teatre. Potser seria millor buscar esponsoritzacions més potents i no fer-ho assumir als abonats i públic no abonat, perquè el preu d eles entrades a taquilles és prohibitiu.
      La Lucia no em sembla que tingui un cast tan excepcional com per posar les platees i amfiteatres a 325, 213 o 200€, han embogit.

      M'agrada

      • Jo crec que el preu de la Lucia tarifa 1 és escandalós, sobretot tenint en compte que el rol de la protagonista, no ho oblidem,, no està interpretat per una soprano de tarifa 1. El debut de Juan Diego Flórez en el rol no pot ser l’únic motiu per pagar a taquilla 325€ per les millors butaques del teatre. és un preu que jo crec que el Liceu en l’estat actual d’orquestra i cor, no pot fer pagar.

        M'agrada

      • Jo no em jugo res, i amb aquesta colla menys. Potser ompliran totes les funcions, ja sabem que en els darrers 10 minuts es poden fins i tot a fer meravelles en un recital d’un contratenor.

        M'agrada

      • Ducadimantova

        Doncs revisant les tarifes, precisament els torns mes nous H i PE tenen tarifes mes baixes que els altres en dies comparables… Es a dir que precisament han fet el que dius.
        Potser val la pena revisar quatre numeros abans de criticar….

        M'agrada

    • Tan bé que varen vendre algunes coses, i tan malament que han venut les tarifes bé valen una reflexió en profunditat.
      Estic convençut que quan deien que rectificarien els errors que ells mateixos estaven segurs que cometrien, ens deien la veritat, però com evitar que aquest any molts no deixin l’abonament davant la impossibilitat de mantenir-lo? No tenir en compte aquestes pujades tan considerables en zones estratègiques pot acabar sent letal. Tants màsters… per això?, No sé, crecc que no han acabat de fer l’estudi correcta de l’impacte

      M'agrada

      • bocachete

        Jo tampoc l’he rebut… i segur que pujaran, que un era a primera fila, entara que lateral, i l’altra a tercera central. I això de l’antiguitat… no sé, suposo que amb allò de l’entrada hauria de bastar: una prova d’abonament preincendi més fefaent seria difícil de trobar. Ens van enviar una carta d’agraïment on segurament referma el fet que érem abonats. Ja ens ho trobarem.

        M'agrada

      • Si guardes la carta…però parlem de fa més de 20 anys i encara que aquestes coses es guarden ves a saber on.
        De moment només et puc dir que el nom a la placa de l’entrada m’ha servit

        M'agrada

  4. alex

    Esa política de reajuste tiene sus pros ( la idea era valiente pero arriesgada) y perjudica a abonados y adquirentes de determinadas zonas y fechas ( sobre todo los de fin de semana, viernes a domingo ), pero también – y seamos justos- algo arregla aunque poco : por ej. no era de recibo que las 4 localidades de las esquinas del 2º piso ( bastante más que aceptables y con cierta buena visión ) se vendieran como las más baratas – zona 8 – igual que las ciegas o malas de más arriba y además, siempre estaban cogidas. Ahora pasan a zona 6.
    En mi caso y después de renunciar hace ya unos cuantos años a dos abonos de turnos diferentes, solo mantenía el PC zona 2 que me salía a 272€ la butaca ( para 3 funciones de ópera) aunque con 4 butacas ( 2 para nosotros y 2 para otra pareja amiga). Con esta restructuración y dto. máximo aplicado, me sale este abono mismo a 383€ la butaca, pero en lugar de 3 óperas voy a tener 4. Es decir en mi caso que no voy en fin de semana, me resulta aceptable más o menos
    Intuyo que va a ser una cierta putada para los abonados de los turnos de sábado y domingo, ambos muy tradicionales de toda la vida pero intuyo que la dirección general ha pensado que de viernes a domingo es cuando más se puede llenar el teatro de sobre todo, visitantes foráneos y ha subido los precios o tarifas de fin de semana sensiblemente.
    Vamos, una política esperada de unos gestores que `pasan de la sensibilidad a solamente, la cuenta de resultados ( supongo que siguiendo órdenes de la superioridad)

    Otro ejemplo para recaudar fondos; cena post DUE FOSCARI,con los artistas y Domingo presente, 250,00€ el cubierto y o asistencia

    M'agrada

    • El problema no es tan solo el fin de semana, es cuando te cambia la zona.
      El incremento parece minimizado con el añadido de más títulos, pero sobre la tarifa antigua es sangrante.
      Conseguir con los años y la tozuda fidelidad una buena butaca ha sido castigado en muchos casos con un incremento inasumible. Es difícil de aceptar lo mires por donde lo mires.
      Había muchas zonas malas que tenían que ser rebajadas y para equilibrar los ingresos han penalizado las zonas mejores. No tiene mucha lógica en un momento tan sensible como el actual, y tampoco han tenido mucha sensibilidad con el abonado, ya que se hubiera podido incrementar con dos o tres temporadas de margen.
      AUnque tu situación personal no se vea perjudicada, es facil entender que lo que han hecho es letal

      M'agrada

      • Ducadimantova

        Joaquim, ja ho vaig dir quan cas proposar el post de les zones.
        No es pot nomes pretrendre que baixin unes zones, mantenint la resta. Si es fa això, per lògica, baixen els ingressos de forma important…és a dir, que amb la situacio heretada del nefast Sr.marco hagués estat el punt i final a un teatre d’òpera.

        M'agrada

      • I tant que es pot pretendre que s’abaixi allò que era un crim sense apujar altres zones. Potser caldria buscar altres fons més enginyoses d’ingressos per no penalitzar sempre al públic o als abonats.
        A aquest pas les abaixades d’ingressos acabaran convertint aquest teatre en un teatre privat administrat per l’administració pública.No pot ser que tot acabi sortint de la butxaca del públic, és inviable, sobretot amb unes tarifes a taquilles que difícilment portaran nou públic, a no ser les promocions de darrera hora que continuaran fent mal a aquells abonats o ex abonats que hauran deixat la seva butaca per veure com a darrera hora se’n beneficia un passavolant.
        Pitjor no es podia fer.
        No treguis en Marco, aquell s’hagués endut per endavant, de fet ho va fer, el Liceu, però no sé que dir-te d’això que han fet aquests.

        M'agrada

    • KEEP CALM

      Creo que la cena es para recaudar fondos para rehabilitar la fachada. Según han informado tiene deficiencias estructurales y hay que hacer algo. No lo tenían previsto y por esto han de buscar financiación externa. Creo que es una buena idea. Quien pueda y quiera que aporte. Seguramente luego también venderán la publicidad en las lonas protectoras. No está mal.

      M'agrada

  5. Giacomo

    Cadascú reacciona sobre tot al seu cas. He d’admetre que sóc dels que el Liceu foragita del quart pis, i es comprèn que siguem dels més decebuts i enutjats. Les dues primeres files centrals sortien aquesta temporada a 57,70 € per òpera al torn B. La propera temporada sortiran de 85,59 a 107,29 € per òpera (si no volem la dansa ni el concert). La pujada doncs va del 48% al 86%. Per a mi (“Liceu 10”) és el 65%. Esperava una pujada del 30%-40% i ja no em semblava petita. Aquesta és xocant. Sobre tot, suscita enveja, que no ens fa honor però no es pot evitar. Dues butaques a la meva esquerra comença la zona 6: l’afortunat o el savi que seu allí té la mateixa visió que tenia jo, però s’hi quedarà pagant només el 47% del que jo hauria de pagar i naturalment no pagaré. Costa entendre-ho.

    Nogensmenys, els preus no són el vertader objecte de la meva crítica. Els preus havien de pujar. El desastre es va fer reconstruint la ferradura. Ara ens foragiten del quart pis central, a veure fins quan pot durar el quint pis central sota els 100 €. Sabíem que hi havia demana pels nostres seients, està bé que el teatre ens demani de deixar-los a uns altres que estiguin disposats a pagar-los més.

    El que no puc entendre i sobre tot no puc excusar és com el Liceu va anunciar aquesta pujada i com l’està gestionant.

    Sabem que van planificar aquests canvis durant una llarga estona. Haurien pogut i degut tenir l’atenció d’escriure’ns amb antelació per anunciar-nos honestament que el preu de les nostres localitats tindria una pujada prohibitiva, per explicar-nos les seves raons (per ex. perquè nosaltres hem de sofrir i els nostres veïns no) i per oferir-nos la seva ajuda per canviar-nos a una altra localitat que es quedi a la nostra antiga zona de preu.

    Al contrari, només quatre dies abans que comenci la renovació dels abonaments ens va arribar pel correu electrònic un missatge impersonal que ens anunciava que el teatre incorpora en els abonaments “canvis que [ens] permetran gaudir molt més de la temporada.” És una broma ofensiva i no divertida.

    Més important, el Liceu no ens ofereix cap ajuda per canviar de localitat. No tan sols no hi ha cap atenció preferent per als abonats afectats per aquestes pujades prohibitives. Fins i tot s’ha eliminat el sistema de la butlleta de canvi de localitats. Què podem fer ara? Des de dilluns podem intentar fer canvis directament a la pàgina web. Això no té sentit. Amb el vell sistema, primer tothom confirmava o no la seva localitat d’abonament. Desprès, en un període separat, qui no havia confirmat podia veure quines localitats quedaven lliures i escollir entre una d’elles o la anul·lació de l’abonament. Ara, com podem saber quines localitats queden lliures perquè un abonat no ha renovat? Ens hem de mirar la pàgina web cada dia, cada minut, esperant si de cas un altre més afortunat de nosaltres no renova tot i que no ha sofert les pujades? El vell sistema no haurà estat perfecte, però aquest nou és d’una ineficiència incomprensible i inexcusable.

    Els abonats ens havíem enganyat imaginant que amb el teatre teníem una mena d’amistat. Fins i tot li vam fer donacions, per cert petites, com la que deia en Joaquim desprès de l’incendi, o les de la discutida Plataforma Actuem pel Liceu a la qual vaig contribuir. Quins ximples!

    Si el teatre hagués tingut no dic amistat sinó un mínim de respecte per a nosaltres, ens hauria estat oferint informació, atenció i ajuda per afrontar les pujades que seran necessàries pel Liceu però també són prohibitives per a nosaltres.

    Al contrari, ens escupen a la cara amb la seva publicitat, i al telefon els pobres empleats de la pretesa “atenció a l’abonat” no saben res, no poden dir res, no poden fer res. El menyspreu del Liceu pels vells abonats (si més no els de les localitats més populars) és total. Les pujades són comprensibles, però el menyspreu és inexcusable, i és preocupant també (com diu en Xavier) pels més afortunats que no han sofert cap pujada.

    M'agrada

    • Per què havien de pujar els preus? i per què més enllà d’un 5% per exemple, que ja és molt més del que pugen els sous dels afortunats que els hi pugen?
      Que s’havia de reestructurar les zones era obvi, però potser l’objectiu era omplir el teatre amb preus més raonables en les zones dolentes, no pas incrementant les zones bones amb un canvi de categoria.
      Em manifesto tan contrariat amb les tarifes com entusiasmat quan es van presentar les noves zones. La suma i conseqüència d’ambdós canvis em sembla nefasta

      M'agrada

      • Giacomo

        Ens havien dit que volien compensar la baixada de les zones dolentes amb la pujada de les bones, doncs sabíem que els nostres preus pujarien. Com diu perfectament en Jordi P., podem fins i tot acceptar que aquestes pujades prohibitives siguin les necessàries. Costa acceptar-ho, però d’altra banda entenc que tothom tendeix a veure les coses d’una manera que l’afavoreix a ell mateix. Aquí tenim el Duca di Mantova que diu que “com a mínim justícia” les nostres localitats s’han de pagar el 50% més (o 65% al meu cas — difícil tenir 20 anys d’abonament amb 35 d’edat). Jo creia que el 30-40% hauria sigut molt, però qui sóc jo per discutir la justícia ducal!

        Doncs no discuteixo que em treguin la localitat, sinó com. Potser que als ducs de la zona 2 el Liceu li doni alguna atenció. A nosaltres ens està dient que si no volem pagar 1’000 € cada temporada (o no podem! Però admeto que el meu cas és el primer, molt afortunadament) ja no li interessem. Ans no ens ho està ni tan sols dient, perquè a nosaltres ja no li interessa parlar-nos. Potser la informació s’ha convertit en tracte preferent per als ex-propietaris, ducs, etc.

        M'agrada

      • Però no pujant fins a compensar una baixada absolutament necessària d’unes butaques dolentes.
        No té cap lògica doblar el preu d’una zona a no ser que el que es vulgui sigui fer una neteja encoberta dels abonats i alliberar gran part de les butaques que en totes les funcions, exceptuant les que són fora d’abonament, no estan mai disponibles a taquilles.
        No puc acceptar que treguin a ningú d ela seva cadira, ni molt menys de la forma que ho han fet.
        Sensibilitat zero i potser amb la sensibilitat no es fa negoci, deu ser aquest el problema

        Liked by 1 person

      • Giacomo

        Doncs sí, Joaquim, jo estic donant per descomptat que el que volen fer sigui una neteja descoberta dels abonats. Sabíem quines eren les zones on es podien trobar entrades de la darrera hora i quines les on no es podien. Ara doblen el preu d’aquestes i redueixen els preus de les altres. Em sembla clar que l’objectiu és crear disponibilitat de la darrera hora a totes les zones. A nosaltres no ens agrada, però pot tenir sentit.

        El meu dubte és que no sé si amb la ferradura aixó funciona. Als vells preus, tots volíem ser abonats al quart pis central. Amb els nous, ens n’anem. Cap a on? Si tots ens podem desplaçar, com sembla que jo pugui, perfecte. Els turistes i altres així al centre pagant 100 €, nosaltres una mica més laterals pagant 50 €. És justícia si de debò els turistes volen pagar el doble que nosaltres. Em fa por que el teatre pugui intentar moure’ns cap als laterals sense visió, on no crec que anirem — per cert jo no hi aniria. Es podria finir sense abonats i amb seients secrets al centre … Ho veurem.

        M'agrada

      • No oblidem mai que el Liceu ara per ara és un teatre públic i el primer equipament cultural de Catalunya, si aquest ha d’acabar estant al servei dels turistes, aquesta direcció no hauria de trigar a plegar.

        M'agrada

    • toni

      Com diu el Sr. Giacomo, el desastre es va produir a les preses de decisions de la reconstrucció del teatre. Van faltar agalles i visió de futur per fer una sala moderna d’acord amb els nous conceptes de comoditat, visibilitat, acústica, etc .. Malauradament aquest problema perdurarà molts anys per no dir decennis, per al Liceu.

      M'agrada

      • Però com el Liceu hi ha el Covent Garden, la Scala, el Garnier, i tants altres teatres. És clar que és un dels grans problemes de les tarifes i zones, però es podia fer millor, perquè fer pagar segons quins preus per segones quines localitats és incomprensible.
        Jo recordo haver anat al Coven Garden en una localitat de prosceni molt econòmica i a una de la Scala en una llotja central però a segona fila (no es veu res si no t’aixeques) a un preu escandalós. Òbviament a la Scala no tornaré a comprar mai una entrada que va ser un engany i al Liceu continuen amb les noves zones, localitats que amb les tarifes que ens han anunciat, un engany, sobretot perquè aquestes tan dolentes serà difícil que acabin sent localitat d’abonats i si es posen a la venda a preu de taquilla aleshores l’engany encara és més gran.

        M'agrada

  6. Ducadimantova

    He aprofitat per revisar l’apunt que fa uns mesos es va fer en aquest blog sobre les zones. Ho han fet tot tal com ho deiem!!!
    El que passa és que quan es baixa a la situació personal hi ha 16000 casuístiques diferents i pot esbiaixar només mirar les pròpies o les que surten perjudicades.
    El que veig és que al final, hi ha una sèrie de persones, entre les que m’incloc (i després ho explico) que teníem un xollo amb les nostres localitats, i ara ja no el tenim.
    Encert del teatre? Com a mínim justícia, està clar que les primeres fileres centrals del segon i tercer pis eren de les millors localitats del teatre, i de prop les seguia les primeres centrals del quart… òbviament havien de pujar.

    A mi m’han passat dos situacions diferents.
    Tinc dos abonaments diferents: el torn H i el torn PC.
    Tinc antiguitat Liceu 20 al torn H i Liceu 10 al torn PC.

    Torn H
    Localitat: Platea que passa de zona 2 a zona 2B
    Preu de l’abonament 14/15: 903€ total, a una mitjana de 113€ per funció
    Preu de l’abonament 15/16: 1.255€ en total, a una mitjana de 114€ per funció
    És a dir. pràcticament mateix preu (l’augment de preu no arriba ni al 1%). Estic d’acord.
    De fet, les localitats extres que em comprava cada temporada, no caldrà comprar-les i resulta que a més me les han donat amb descompte abonat!
    Globalment: estalvio diners i estic content

    Torn PC
    Localitat: Lateral de segon pis que passa de zona 8 a zona 6
    Preu de l’abonament 14/15: 25,3€ a una mitjana de 8,4€ per funció
    Preu de l’abonament 15/16: 112€ a una mitjana de 28€ per funció
    Ho admeto. Tenia un xollo.
    Fins ara eren probablement les localitats amb millor relació qualitat/preu del teatre.
    Puc fer dos coses: emprenyar-me i deixar que un altre se les quedi a preu de saldo o quedar-me-les i assumir que he tingut molta sort durant més de 10 anys…. Me les quedo!
    Vaig tardar molt en aconseguir-les… varis anys esperant el moment! Anaven buscadíssimes (òbviament).
    Per altra banda, m’han pujat PER FI a quatre funcions i totes òperes! Gran torn.
    Globalment: M’emprenya però entenc que ja tocava ser seriosos amb aquestes localitats. De fet, el preu que tenen em sembla més que correcte. Potser encara baix comparat amb altres… jajajajaja

    Com a última cosa, us parlo del meu pare.
    Anem junts a l’òpera des que sóc petit. Compartim torn H, però no localitats.
    També està a platea, i ha passat de zona 2 a zona 2B, com jo. Però ell és Liceu CLUB.
    Preu de l’abonament 14/15: 903€ total, a una mitjana de 113€ per funció
    Preu de l’abonament 15/16: 1.222€ en total, a una mitjana de 111€ per funció
    És a dir. BAIXA de preu per funció encara que manté la zona. Està encantat amb el premi a la fidelitat!

    Doncs estic d’acord amb el què han fet.

    Un primer anàlisi em permet concloure que:

    – Si no ha canviat la zona, i l’antiguitat és de Liceu 10 o superior, els canvis de preu, entesos com la mitjana de preu per funció són molt petits. Tendeixen a ser positius en els Liceu 10, propers a 0 per a Liceu 20 i negatius per a Liceu Club. (exemples els de torn H meu o del meu pare)

    – Si ha canviat la zona a una de preu superior, si es té antiguitat Liceu Club, l’increment de preu és relativament petit. Per exemple, una primera fila de segon o tercer pis, amb Liceu Club, l’increment de preu per funció és d’un 2,8% malgrat el canvi de zona. Aquest increment puja a mida que es té menys antiguitat.
    Evidentment en canvis de zona de 2 trams, com el meu cas, els increments poden ser molt més grans. Cadascú haurà de veure si li compensa o no.

    – Si ha canviat a una zona inferior, doncs estaran encantats. Per exemple, una segona fila més lateral dels tercer pis (p.ex.butaca 42) passa de zona 3 a zona 4. En aquests casos segur que no sortiran a twitter dient lloances del Liceu. Però en canvi, la seva localitat els hi passa (exemple de torn A, Liceu 20) de 932€ en total i 116,4€ per funció a 794€ en total i 72€ per funció. Una baixada notable de preu.

    Està clar que la reforma era necessària (reitero que només cal veure el post i comentaris sobre zones del teatre i que sembla que l’hagin seguit a fil parranda), i que és millor fer aquestes coses de cop. Totes a l’hora. així el mal tràngol per aquells a qui ens passa és només un cop.

    Han estat molt valents. Bravo senyor Guasch.

    M'agrada

    • Jordi

      Cadascú no, hi ha molts més damnificats que beneficiats.
      Les pujades són generalitzades i parlat aquí de les reduccions talment fa l’efecte que vostè treballi al teatre i hagi participat d’aquesta política injusta
      Aquestes butaques de l’extrem del segon pis no són cap exemple sisignificatiu, però els canvis de zona en els pisos més alts si que ho són. Sembla con si es vulguessin desprendre d’abonats per deixar entrades lliures per a espectadors esporàdics que pagaran les localitats a un preu més exorbitant i per tant hi haurà més benefici
      No estic contra les zones, si que ho estic contra les tarifes, ja que allunyen a les classes populars del Liceu, com feia anys que no succeïa
      No es demagògia, la cultura només serà per qui la pugui pagar i amb el meu sou congelat jo ja no ho puc assumir.

      M'agrada

      • M’al·lucinen aquesta aplaudiments entusiàstics al Sr. Guasch i la seva “magnífica” reforma de zones i abonaments. Si a mi m’haguessin rebaixat el que pago, pensaria exactament el mateix del que penso ara. No deixaria l’abonament, com faré ara, pero si que globalment faria la mateixa valoració.
        S’ha fet malament, i molt. Sense cap mena de respecte pels abonats. Com deia una amiga al Facebook, aplicant la teoria del “client captiu”. Pensant que els abonats damnificats, que son molts, més de 400 per torn, segons dades del mateix Liceu, aguantaran bous i esquelles per tal de conservar seient i antigúitat, encara que sigui pagan un 300% del que pagaven abans.
        Cap moratoria, cap comunicació personalitzada ni linea de contacte especial amb aquestes persones, cap interés en comprendre com li dol a un abonar de fa molts i molts anys haver d’abandonar la seva localitat, bona, si, molt bona, pero conseguida després d’anys d’anar resituant-se fins assolir la que ell volia.
        Client captiu? potser si, pero em temo que, en perjudicit del teatre i dels que l’estimem (no pas dels directius, que pasen de l’Avecrem, a la Mutua, a un teatre d’òpera, a un càrrec polític – és un dir-) aquests reajustos molt mal planificats només portaran que baixes d’abonats i menys calers fixes.

        M'agrada

      • Ja vaig dir en el seu moment que les zones em semblaven correctes, i ho continuaria dient si no fos que les tarifes associades a les mateixes, ho han desestabilitzat tot.
        S’avien d’abaratir moltes butaques de visió defectuosa, però incrementar les bones per intentar quadrar el compte de resultats em sembla indigne Els recursos que manquen no poden sortir de la venda d’abonaments i entrades i si no són capaços entre els polítics i direcció de trobar espònsors i mecenes que puguin suplir les deficiències del pressupost públic, aleshores és que no són els gestors que necessitem, perquè aquesta sistemàtica privatització encoberta serà letal.
        Efectivament arribar a aconseguir una bona butaca m’ha costat molts anys, per sort estic al llindar de canvi de zona, i el traspàs de passadís que volíem fer ara no el volem ni en pintura, ja que no podríem assolir de cap manera un increment de la zona 5 a la 4. el que em fa por és que l’any vinent les dues primeres butaques, és a dir les nostres, passin a zona 4 com han fet amb les del lateral de tercer pis, que són les dos úniques de la filera de tenir una zona diversa malgrat ser invendibles fins i tot a preu de zona 7 de dolentes com són.
        Viure amb aquest ai! al cor no pot ser bo.
        No ho han fet gens bé. Penalitzar d’aquesta manera les deficiències estructurals d’una sala impròpia del segle XXI no pot mai afectar a l’abonat, mai.

        M'agrada

    • No tinc paraules, t’ho dic sincerament, el teu entusiasme fa mal, BRAVO?; has dit bravo?, comprenc que tu i el teu pare salteu d’alegria, però el teu cas és minoritari mentre que els perjudicats en són molts més.
      La Teresa diu la cosa més sensata de totes les que s’han escrit en aquest apunt. Som molts els que hem trigat molts anys a situar-nos en una bona butaca. Hem hagut (jo encara) de suportar làmpades, baranes i pals de galliner a les cadires, per arribar a tenir una butaca digne, no hem deixat mai d’abonar-nos (jo des de la temporada 1982/1983), i ara quan a força de paciència i fidelitat assoleixes el lloc desitjat te’l pugen de categoria, el que fa que en alguns casos es quasi dupliqui el preu de la localitat. És molt difícil de convèncer al perjudicat, i encara que a tu la mesura et suposi una reverència al Sr Guasch, crec que no costa gens ser una mica sensible per a tots aquells que la valentia del l’equip de direcció suposa una renúncia a la constància i fidelitat al teatre.

      M'agrada

      • Ducadimantova

        Simplement volia ser una mica provocador… tot és negatiu? segur?
        Està clar que els més perjudicats som aquells que coneixem bé el teatre i sabiem quines eren les localitats que tenien una millor relació qualitat preu.
        Si només haguessin abaixat els preus de les dolentes, també s’hagués revolucionat tot aquell que hagués dit “i per què a mi no”?
        Mai s’està satisfet, és el que tenim… que ens marquen dos gols i volem la destitució de l’entrenador, que guanyem un partit i el renovem… ufff

        A mi em pugen dos abonaments. Vaig dir que no canviaria… m’ho estic mirant de nou. Abans no hagués canviat mai, ara m’estic plantejant anar a la 2a/3a fila del quart pis, o potser la primera més lateral del tercer pis… pel mateix preu. M’ho miraré demà que vaig a veure Carmen.
        Ara potser és més equilibrat, no?

        M'agrada

      • Però escolta Ducadimantova. Una localitat de quart pis central a 60€ no es cap ganga i ara van de 125 a 72 en les funcions d’òpera. la pujada en alguns casos és excessiva i difícil de digerir. Calia abaixar el preu de les dolentes i la diferència d’ingressos, a banda d’un increment lògic de les bones, s’hauria d’haver anat a buscar en altres activitats del teatre, mai a la butxaca de l’abonat i el públic.
        Arribar a tenir una bona localitat a quart pis m’ha costat molts anys, era dificilíssim arribar al centre, només amb molta paciència i fidelitat al teatre arribaves a tenir una localitat al tram central. Aquest esforç s’ha avortat de cop amb un augment que en molts casos retorna a l’abonat a la casella de sortida i sense cobrar les 20000 (Monopoly versió antiga).
        Els que han pensat aquesta tarificació no en tenen ni idea del que hi ha al darrera d’una localitat centrada de quart i cinquè pis. NI IDEA.

        M'agrada

  7. Jordi Medallo Muñiz

    No ha estat una sorpresa per a mi. No esperava res d’aquests “gestors” que han actuat de la única forma que saben. No ho farien en públic això (presentar els números com ara ho fan). Ho envien per carta i tant pantxos. I era previsible tenint en compte que el Teatre econòmicament està enterrat. Canvis de zones com han volgut; han inventat una antiguitat no demostrable i temporal (l’any vinent ja veurem). Jo tinc abonament abans de la “cremada” del Teatre i sols em compten 20 anys. No m’han tocat la Zona 3 (tercer pis). La Temporada 14-15 per 7 òperes: 825.20 euros. La 15-16 per 9 òperes i un ballet: 1395 euros (el preu per entrades individuals seria de 1454 euros, alguna AVANTATJA té estar abonat-tens la localitat fixa i estalvies uns 60 euros). Amb el descompte de 20 anys: 1156 euros. Lo del Sopar amb el bariton per 250 euros, no ho comento, no val la pena. Com que estic malalt d’òpera i no tinc altres vicis…faré un esforç més i renovaré l’abonament. Ara, no crec que tregui altres entrades o moltes menys que actualment. No aniré a veure segons repartiments. Com a molt alguna òpera que no em toca…i tampoc aniré a veure les mòmies (en el Simon), no m’interessen.

    M'agrada

    • Jordi, figurar a la làpida del vestíbul central de les Rambles serveix de certificat per demostrar l’antiguitat de l’abonament. M’ho ha confirmat el mateix Liceu a Twitter després de piular i publicar aquest apunt.
      tant de bo tots els que es trobin amb la mateixa situació i no tinguin manera de demostra-ho, si figuren en la làpida dels abonats que varen cedir l’import de l’abonament no consumit de la temporada 1993/1994 ho utilitzin i si no els accepten els dono permís per utilitzar-me com a “jurisprudència”

      M'agrada

  8. Montserrat

    Ahir vaig rebre el llibret i la carta: 580 euros més que l’any passat! Enguany havia canviat de zona per raons de mobilitat i havia anat a la zona 2 (que ara passa a ser 2A) Sóc abonada de fa tres anys, però la meva fidelitat s’estroncarà aquest proper curs. Dels 932 euros pagats la temporada passada ara em tocaria pagar més de 1500. Prohibitiu! A mi el sou només me l’han apujat un 0’05% mensual i resulta que l’abonament del Liceu em puja més d’un 60%. Insostenible!

    Com que estic jubilada però no tinc encara 65 anys, tampoc no puc acollir-e a comprar entrades a darrera hora amb el 30% de descompte. Què faré, doncs? Rumiant-hi molt, encara no ho he decidit però o m’arriscaré al “Seient secret” o a les ofertes i packs que hi haurà al llarg de la temporada que hauran de fer si omplen la sala, o bé hauré de canviar de zona.

    El dia de la reunió em vaig témer el pitjor perquè van anar “daurant la píndola” sense donar-nos la veritable informació: els preus. Què passaria ara si dilluns els retornéssim en massa els abonaments com a senyal de protesta?

    M'agrada

  9. Pere

    No se què dir. Com que fa temps que vaig deixar l’abonament no puc comparar. Ara bé, si les entrades indiviudals per espectacles han pujat el que dieu, la meva assistència al Liceu té les hores comptades. A mi no és que m’hagin pujat el sou un 0,05 %, és que me l’han rebaixat un 31%. Ja faig prou sacrifici entre Ibercamera, Palau, OBC i les òperes que seleccionava de la temporada.

    He vist el planell i em sembla una distribució més raonable que la que hi havia abans, però si això ha servit per pujar preus de forma escandalosa, ho trobo una falta de respecte.

    Per cert, Joaquim, si necessites testimonis de que tens l’abonament de fa més de 20 anys m’ofereixo voluntari. Qui havia de pensar que es demanaria l’antiguetat? No guardo res que ho pugui acreditar, només la meva paraula. Crec que em vaig abonar cap a l’any 1978 i ho vaig ser més de 30 anys. Ara, si volgués abonar-me de nou no se’m tindria en compte. Aquesta història de l’antiguetat no l’he vist enlloc. I no estic convençut que “fidelitzi”.

    M'agrada

    • El Liceu ja m’ha reconegut més de 20 anys d’antiguitat gràcies a la famosa donació de l’abonament del a temporada 1993/1194 que es va premiar amb la làpida de metacrilat on figuren els noms de tots els abonats benefactors (no apte pels que pateixen vista cansada, miopia i altres mancances visuals).

      M'agrada

  10. Pep

    He estat un dels no perjudicats per aquesta mesura, però tot i així estic totalment en desacord amb aquesta política de canvis de zona, ja que si és veritat el que ens van dir a la “presentació” que es va fer al foyer, la recaptació final serà més o menys la mateixa. Si és així em pregunto: Calia emprenyar a tanta gent? No era millor deixar les coses com estaven?
    En aquest aspecte si que em veig perjudicat ja que si molts abonats es donen de baixa, crec que el Liceu sense un número important d’abonats és insostenible, i que si només pensen en els passavolants i turistes anem molt malament.

    M'agrada

    • Si es deixaven les coses com estaven les butaques de visibilitat dolenta a preu de visibilitat bona no s’omplirien mai. Ara tampoc crec que ho aconsegueixin perquè continuant sent massa cares per la poca visibilitat que tenen.
      S’havien d’abaixar molt més els preus de les localitats dolentes per aconseguir la plena ocupació, no anivellar els ingressos amb una pujada de les zones bones. Costa creure que tants coneixements reunits no hagin estat capaços de fer una cosa molt més raonable i sostenible

      M'agrada

  11. Raúl

    Jo era pessimista, però el resultat és pitjor del que esperava. Estava disposat a fer un esforç per conservar l’abonament, però em donaré de baixa, en part per l’augment de preu (terrible en el meu cas) però sobretot per la manera com la direcció del teatre ha tractat l’assumpte i la sensació de presa de pèl, ja que fa pinta que han actuat de manera maquiavèlicament premeditada: primer presenten la part positiva de la reforma i creen entusiasme i després, a última hora i sense deixar gaire temps per analitzar-ho bé, ens presenten els preus. I que al e-mail que ens envien ens diguin que els canvis ens permetran gaudir molt més de la temporada em sembla una provocació de molt mal gust. Per tant, fora l’abonament.

    En el meu cas tinc un abonament del torn T d’amfiteatre (just al centre) que em va costar 863,90€ i tenia 7 òperes, per tant em va resultar a 123 € per funció (un preu raonable, que ja esperava que augmentés una mica). Ara em costaria 1558 € (és a dir 694,10 € més, lo que suposa un 86,4% d’augment). Si renuncio a 2 funcions (el ballet i el concert, que no m’interessen), em queda per 1434€ (és a dir 570,10€ més, un 66% més), amb lo qual em sortiria a 159 € cada òpera (un 29% més cada funció). Tot això sense canviar de zona (ara és zona 2A). Això sí, només tinc antiguitat d’un any, però amb 23 anys d’edat i sent de fora de Barcelona no se’n pot tenir molta més.

    Després de revisar a fons el llibret de la temporada m’agradaria exposar algunes conclusions:

    1) La rezonificació té alguns encerts però no soluciona la majoria de problemes, ja que per exemple els laterals d’amfiteatre segueixen estant molt sobrevalorats, sobretot les llotges, que tot i baixar a zona 2B amb les noves tarifes resulten ser més cares. Igualment la perifèria de la platea baixa de zona però puja de preu (és absurd) i així es podrien anar posant molts altres exemples.

    2) Suposant que es mantingui el nombre d’abonaments en 16291 (cosa que dubto moltíssim) i suposant que cada abonament tingui els mateixos abonats (cosa que ja sé que no és ben bé així, ja que els populars tenen més abonats que els de temporada) cada torn d’abonament tindria 1163 abonats. És a dir, aproximadament els abonats ocupen el 50% de l’aforament (2292 butaques), suposadament les butaques de millor relació qualiatat/preu. Què passarà amb l’altra meitat? Doncs segurament que per a les òperes més populars es vendran (i ja ho veurem si alguna funció aconsegueix esgotar) i a la resta de funcions la venda serà més aviat minsa. Per posar un exemple: si aquest any Siegfried no ha exhaurit les entrades ni tan sols les funcions de dissabte i diumenge a uns preus de 123 € la platea, què fa pensar que esgotarà El capvespre del déus amb preus a platea entre els 152 i els 187 € per als mateixos torns? Aquí és on entren en joc els descomptes d’ultima hora, el seient secret i els packs tarifa plana Liceu-XS (5 funcions per 495€) i Liceu-XL (10 funcions per 890€), que permeten adquirir qualssevol butaca de qualssevol zona per a qualssevol funció de l’any entre les que estiguin disponibles 36 hores abans de la funció (i previsiblement seran unes quantes per a la majoria de funcions). D’aquesta manera els abonats de zones cares es trobaran ben sovint al seu voltant persones que aprofitant-se d’aquestes tarifes (que és el que penso fer jo) pagaran molt menys del que ells han pagat.

    Em sap molt greu per tots els damnificats.

    M'agrada

    • Hi ha qui diu que l’Excel ho aguanta tot, i deu ser això, però si després comences a analitzar-ho com ho has fet tu i mots dels altres comentaristes, és bastant senzill entendre que l’abonat no es pot sentir gaire fidelitzat amb mesures com aquestes.
      Potser amb certs títols i repartiments aconseguiran la plena ocupació sense descomptes i ofertes d’última hora, però no cal ser una lluminària operistica, com per intuir que amb la combinació de títols, repartiments i tarifes seran molt poques les funcions que sense promocions d’última hora i regals emmetzinats, assoleixin el cartell d’exhaurides les localitats, i sembla que això ho vulguin equilibrar amb la pujada als abonats, que acabaran garantint el mínim indispensable per després poder oferir a darrera hora descomptes, seients secrets i altres productes dolorosos a costa dels abonats.
      Això fa molt mal, a la butxaca, a la vista i al cor.

      M'agrada

  12. JordiP

    La veritat es que vistos els comentaris sembla dificil que es pugui fer mes malament. Jo dec ser dels pocs que serviran per a confirmar allo que he llegit que el preu global es mante. Tinc un torn F al cinque pis, primera fila i no al bloc central. La meva localitat canvia de zona 5 a 6, aixi que em baixa l’abonament uns 70€. No he mirat detalls, pero des que vaig veure el tema de les antiguitats que em preguntava quin era la meva, francament no hi recordo pero deu estar entorn dels 10.
    Tot plegat podria estar content pero no ho estic. Els preus i canvis de tarifes no els discutire, per que no tinc detalls dels comptes d’explotacio, pero suposare que son els adequats (tot i que aixo sigui un acte de fe molt gran). No obstant aixo, Quan hom fa una moguda d’aquestes ha de tenir molt clar que hi haura damnificats pero aixo no significa que no es puguin fer les coses be. En un univers reduit com el dels abonats del liceu, practicament es pot entrar cas per cas a veure com els resulta el canvi i aquells que siguin flagrants perjudicats, donar-los un tractament individualitzat. No es dificil, pero requereix mestria, saber fer, que esta vist que no es el que hi ha.
    Ja ho he vist massa vegades, a les empreses on he treballat fins ara, molta direccio tendra, amb molt master i molt poca escola, que acaba portant la direccio de la parcel.la que els hi encomanen a cops d’excel. Que facil resulta omplir-lo de xifres i torturar-les per tal que acabin dient el que un vol! I no tenir en compte ni els clients, ni els empleats, ni les persones. Finalment no vaig poder mes i ara treballo pel meu compte, en vaig tenir prou. Llastima que no puc cantar-me l’opera en condicions.
    En fi, tot plegat em fa fastic, es un mal endemic del pais i el Liceu no en podia ser una excepcio. Mira que amb una mica de sentit comu l’estropell s’hauria pogut minimitzar molt, pero es clar, l’excel encara no te com incorporar-lo als calculs.
    Dilluns sens falta truco a Microsoft i els ho comento a veure si el pais comença a aixecar cap.

    M'agrada

    • El meu abonament principal també es manté, i l’increment és comprensible, tot i que la meva situació actual el fa sagnant. Jo entenc un augment moderat, que sumat a l’increment d’espectacles faci que sense canviar de zona, de la temporada passada a aquesta hi hagi un increment. Segons això no m’hauria de queixar i hauria d’aplaudir, si més no amb timidesa a l’equip directiu, però no ho puc fer en veure que masses amics i migues pateixen una injustícia, a banda del ue em succeeix en a mi amb el torn PB i les llastimoses localitats laterals que passen a ser de zona 6 (el just hauria estat una 7) a una 5.
      Costa argumentar com puguin estar a la mateixa zona el lateral de tercer pis i el segon tram de quart. Em fa por dir-ho perquè en lloc de tornar a canviar el del tercer pis, podria ser que l’any vinent passin a la zona 4 els extrems més centrats de la primera fila de quart, amb una barana maligne que em divideix tant si com no, l’escena en quatre parts.
      Quan em van dir que s’havien assegut a totes les butaques per valorar les zones em vaig oblidar de dir, que seure mig minut i recolzar-te a una barana no té res a veure amb fer-ho amb un Götterdämmerung, o tan sols amb Il Progionero de curta durada. Una hora amb els genolls tocant a la barana, el coll retorçat i l’esquena torta no pot tenir mai una zona 5, i qui ha comés aquesta malifeta no té pietat. Totes les localitats en les que l’esquena s’ha de separar del seient per veure quelcom de l’escenari no poden tenir una zona inferior a la 6. No entendre això és letal.

      M'agrada

  13. Josep Olivé

    M’han “cascat” un 71% d’increment! 542€ d’increment! Em temia un increment important per la molt bona situació de la meva butaca actual, però no aquest assalt. Em sembla un autèntic atracament que obviament no estic dispossat a acceptar. La meva passiò operística per descomptat que serà satisfeta, però sense sentir-me víctima d’un robatori. No sé si m’explico. I estic mica fart de veure tantes invitacions al Liceu i sobre tot a l’Auditori. Fart. Les cues que es veuen a l’Auditori són per a recollir invitacions, no per comprar entrades. Ja està bé. I molt d’aquets “invitats” sembla que no sàpigan ni a on són. Bé, en tot cas, creuen estar en la sofà de casa, llegint la tablet durant tota una sinfonia de Nielsen. Estic emprenyat, perquè sembla talment que com més fidel més burlat.

    M'agrada

    • Estic convençut, benvolgut Josep, que en el full de càlcul, amb aquest increment incomprensible i inassumible, es paguen els seients secrets, els descomptes d’última hora i altres “regals” que continuen fent de l’abonat cornut i pagador de la beguda. Ara bé, i si les renúncies dels abonats sobrepassen les que ja deuen haver previst, què passarà?, dos res, més regals, més ofertes de darrere hora llençades per les xarxes socials ompliran de beneficiats agraïts les butaques del Liceu, donant la impressió final que allò no ha anat tan malament com aquests blocaires torracollons pronostiquen.
      I continuo pensant que amb una altre mentalitat la cosa tenia més bona solució.
      La fidelitat és de tanoques, aquí campi qui pugui i tonto l’últim. Al cap i a la fi tots aquells que poden anar a l’òpera amb beneficis de darrera hora mai parlarà malament d’aquestes mesures i encara diran que anar a l’òpera és econòmic, només cal estar tot el dia enganxat a les xarxes per esperar l’oferta que tard o d’hora caurà, ja que costa entendre cpm es poden vendre els lateral d’amfiteatre coma zona 2B o 3 (segona fila), si la barana més els caps dels de primera fila et dificulten la visió. Zona 2B i 3 a la tarifa 3 que és potser la que més títols i funcions té vol dir 176 i 152. Algú es pensa que amb aquest preus algun dia s’esgotaran aquestes localitats? Per o parlar de les segones i terceres files de les llotges laterals i fins i tot centrals, de platea. Amb aquests preus i tarifes les promocions de darrera hora estan pràcticament garantides per a la majoria de funcions. Aleshores quin és el incentiu que té abonar-se?
      No dic que ho g¡hagin explicat malament perquè a la majoria no els hi han explicat. Si creuen que amb Amics del Liceu i els de quart i cinquè pus, ho tenen tot cobert, van molt equivocats, però és que en aquests col·lectius ens ho van explicar de manera esbiaixada, amb la qual cosa la sensació d’engany encobert és notòria. Dilluns 20 comença la festa, i jo no he rebut de manera oficial el llibret a casa, només tinc un e-mail, una conversa privada a Twitter i el que m’ofereix la zona personal del web, com a únics punts on aferrar-me per decidir-me. Han apurat tant a darrera hora per enviar la “malanova” que han fet salat.
      Tot plegat dóna una impressió gens bona. S’esforcen en voler-ho fer bé, però no se’n surten, hi ha un problema de comunicació, de imatge i de sensibilitat, fins i tot diria que de coneixement operístic, perquè els preus a tarifa 1 de la Lucia denota que només amb Flórez com a veritable reclam, no es pot posar una tarifa a nivell de Salzburg, com a mínim allà comptarien amb Damrau o alguna altre soprano mereixedora de pagar aquesta tarifa sense tenir la sensació que te l’estan foten sense vaselina.

      M'agrada

    • Montserrat

      Fantàstic, Josep! No ho podies dir millor: penso exactament com tu. Jo també veig que som quatre els qui paguem religiosament una entrada i que hi ha massa gent que recull “invitacions”. Al Palau he arribat a tenir al costat, en una Passió de Sant Mateu, una parella que es va passar l’estona mirant el mòbil!

      A mi també m’han cascat un increment de 580 euros descompte inclòs per una butaca d’amfiteatre a tercera fila i una mica lateral. No estic disposada a pagar-ho i no renovaré l’abonament. Si es pensen que així fidelitzen l’abonat… cornuts i pagar el beure som!

      M'agrada

      • Josep Olivé

        He anat corrent i depressa aviam a quan es reduia el incremente del preu amb el descompte anunciat per antiguitat i….oh sorpresa, el preu que em donen és amb ja el descompte aplicat! Oh, que bé! Res, res, veuré i escoltaré les funcions que jo trii, el dia que jo volgui i a la butaca que jo desitji. Guanyo en llibertat de moviments, estalvio molt calerons i a més no m’haig d’empassar funcions que no de no ser abonar no hi aniría mai. M’ho miro des d’aquesta perspectiva i t’asseguro que fins i tot m’es un al.licient.

        M'agrada

    • Giacomo

      Eso a mi me hubiera aventajado mucho pero también me parecería muy injusto. Sería intolerable que mi localidad costara 58 € para mi y 108 € para mi vecino que se abonase por primera vez este año. Si verdaderamente hay quienes quieran mi localidad por 108 €, entonces es justicia que puedan comprársela ellos.

      Las cuestiones son dos. Primero, algunos no estamos tan seguros como el Duca di Mantova de que haya todas esas personas que quieran abonarse a esas localidades por esos precios. Ya veremos si acaban siendo nuevos abonados o más bien packs de entradas, butacas secretas, etc. Pero sobre este tema conocemos meno de la dirección del teatro y tenemos que imaginar que sepan ellos lo que es más rentable.

      Segundo, si tienen que echarnos de nuestras localidades con estas subidas de precios, podrían hacerlo con cortesía y un poco de atención para ayudarnos a trasladarnos a otras localidades más baratas. Más allá de consideraciones sobre profesionalidad, respeto y hasta diría decencia, no entiendo como pueda ayudar la rentabilidad del teatro alienar a su público. De no ser que sepan que todas las localidades baratas pero con visión ya están ocupadas por abonados y solo esperen de echarnos paulatinamente a todos.

      M'agrada

      • Giacomo, ya han tenido “cortesía y atención”; han puesto un teléfono 902 (!!!) para atender las consultas de los abonados.
        Ja s’ha dit per aquí la frase: “cornuts i pagar el beure” !

        M'agrada

      • Giacomo

        Teresa, tens tota la raó. I més: han posat un número 902 al qual divendres al matí esperaven 15 minuts abans de contestar, i desprès contestaven que no saben res i no poden fer res i tot el que es pot saber està al programa, que tampoc no hem rebut.

        En italià ho diem fessi, cornuti e contenti, o sigui toixos, cornuts i contents. Contents, clar, dels canvis que us permetran gaudir molt més de la temporada i adaptar l’abonament a les vostres necessitats.

        Liked by 1 person

      • Raúl

        Aquest 902 em sembla que ja fa temps que el tenen. Jo no hi he trucat mai i sempre que he hagut de fer una consulta amb el servei a l’abonat he trucat al número del teatre (93 485 99 00) i he demanat que em passessin amb el servei a l’abonat. D’aquesta manera pots fer la consulta i evitar el clatellot que suposa el 902.

        M'agrada

    • Creo que no.
      Las nuevas tarifas hubieran tenido que servir para llenar más el teatro, no para desubicar a los abonados que no pueden asumirlas a zonas más baratas o a ninguna zona y terminar por ofrecer a precio de saldo aquello que continuará no vendiéndose a precio de taquilla.
      Ir a la ópera no debería ser un ejercicio de improvisación o de táctica, esperando que una serie de carambolas favorables faciliten que pueda ir o no.
      Continua imperando un cierto tufillo elitista, si la localidad, aunque sea mala de necesidad, está situada en la platea o en los tres primeros pisos, debe tener un precio acorde con un cierto status.
      Encuadrar las terceras filas de los palcos laterales de platea en la zona 5 es absurdo (de 85 a 49 € para las funciones de ópera) son unas localidades horrendas de visión y acústica, deben temer que si esas localidades se pusiesen a 20€ la platea se llenase de zarrapastrosos.

      M'agrada

  14. Fernando S.T.

    Precios en taquilaa no para abonados en:
    Viena Anna Bolena supongo que en el Liceu seria Tarifa 1: Pisaroni, Netrebko, Semenchuk, Albelo, Gritskova. Precios: 221,00 ,193,00, 146,00, 104,00, 81,00, 60,00, 37,00, 14,00
    Covent Garden de Londres: La Traviata: Yoncheva, Jordi, Vasallo Precios 200, 186,172, 154, 89,14,9
    Paris: La damnation de Faust con Kaufmann, Terfel y Koch. Precios 231, 209, 176, 154, 110, 77, 39, 15, 5 En un teatro con visión casi perfecta de todas las localidades
    Scala de Milan: Turandot con Stemme, ANtonenko y Agresta, con dirección de Chailly Precios € 15, € 29, € 50, € 79, € 101, € 131, € 196, € 250.
    Staatsoper de Berlín: Tristan und Isolde con Seiffert, Meier, pape, Trekel, Gubanova y dirección de Barenboim con preciós de 160, 130, 110, 80 y 55 con todas las localidades con el 100€ de visió,
    La Monnaie: Un Ballo in Maschera con Secco, Petean, Siri, Lamieux, producción de La Fura y dirección de Rizzi. precios 140, 105, 98, 74, 60, 42, 35,15

    Y podria seguir, podéis hacer las verificaciones vosotros mismos
    Algunos de estos teatros tienen forma de herradura con localidades malas como el Liceu
    Que cada uno saque sus consecuencias. Insisto que estos son los precios de taquilla, no de los abonados

    Liked by 1 person

    • Josep Olivé

      Quería hacer este mismo ejercicio pero con el tuyo ya es suficiente. Citas teatros de absoluta referencia, y hay más. Todos ellos más económicos que el Liceu, con más programación y con mucha mejor prestación orquestal y coral. Es lo que hay.

      Liked by 1 person

    • KEEP CALM

      Fernando, visto así tendrías razón, pero… no puedes dar información parcial, que en el fondo pasa a ser desinformación y/o manipulación de la información.
      Tan solo un ejemplo. La Monnaie tiene un 90 % de subvención pública, contra el 45 % que al parecer tiene el Liceu según lo que se indica en prensa. Lo mismo pasa con alguno de los otros teatros que citas.
      Por tanto si se quiere la misma calidad artística, que supongo que es lo que se pretende viendo la próxima temporada, es normal que en ticketing tengan que sacar más.

      M'agrada

      • “Ticketing”? “Keep calm and ticketing more” au, vinga! Fot-li que és de Reus!
        Les intervencions altament esbiaixades de Keep Calm gossen a sobre qualificar de manipulació a qui dona dates certes i objectives.
        Que dic jo que entre la subvenció pública i els ingressos per entrades hi ha un camp intermig on el Liceu falla de manera bastant ostentosa, que és el mecenatge.
        Un 39% d’ingressos provinent d’abonats i taquilla i un 14% de mecenatge…poc equilibrat, no?
        Em sembla recordar que era també Keep Calm que ens acusava de exagerats quan, després de la presentació “triumfal” de la nova temporada, uns quants vam dir que ens feia mala olor que no s’haguessin presentat a l’hora preus de zones i abonaments. “Malpensats, tot serà fantàstic, sou uns derrotistes…”
        I ara, ves per on, es confirmen els nostres (pitjors) previsions, hi una una desbandada de baixes o canvis a zones inferiors per poder continuar pagant el mateix. Aquestes xifres, com ja he comentat abans, possiblement no les sabrem mai. El Liceu potser s’omplirà, que sembla ser la consigna de cara a la galeria del Sr.Guach (recordem el caos vergonyós del concert Scholl), pero els ingressos per entrades i abonaments dubto molt, moltíssim, que es puguin remuntar amb aquestes polítiques que equiparen la gestió del Liceu a la d’una simulació virtual d’estudiants d’Esade.

        M'agrada

      • KEEP CALM

        intervencions realistes… no esbiaixades..
        esbiaixades és dir… “desbandada de baixes”… o potser tens informació fiable que la resta no te?
        i acabo… el Liceu, segons varen dir tenen uns 5,5 M€ de mecenatge, principalment d’empreses. no?
        el Basket Badalona… te 1,5 M€… i el torneig Godó amb tot el que és i els drets de televisió inclosos crec que s’aproxima als 6 M€. Potser no està tant malament… i més després de passar el que ha passat, ja que les empreses no posen diners on la marca està tocada. Dir-te que el màxim que s’havia tingut era de 7 M€ en les èpoques bones.

        M'agrada

      • Uiiiii, quina ilusió, el Liceu té més mecenatge que la Penya i que el Casal de Puntaires de La Mina…això és fantàstic, Keep Calm! Doncs res, a seguir per aquest camí, mecenatge que has de dir prou de tant que en tens, abonats que pagaran sense piular el 300% del que pagaven per la seva butaca i encara estaran agraïts pel “descompte”, persones que pagaran 322 eurets de res per una funció on només destaca el Flórez….los mundos de yupi!

        M'agrada

      • Fernando S.T.

        Ustedes procuren que el dinero que les falta provenga de otra fuente que no sea el abonado.
        Me parece lamentable que se escude en la falta de dinero proveniente de la administración pública cuando están convirtiendo el teatro en un contenedor de actividades privadas.
        Los precios de taquilla del Liceu son prohibitivos y los espectáculos no están a la altura. Cuando entiendan eso será demasiada tarde.
        No tienen demasiada idea, incluso venden mal.
        Si intentan que los abonados cambien a zonas más económicas para poner a la venta las mejores butacas, incluso lo hubieran podido hacer con elegancia, facilitando el cambio. Muchos abonados no se manejan bien con el ordenador, hoy he tenido que hacer tele asistencia ante el desconcierto y el estrés que han ocasionado a alguien muy próximo.
        La asistencia telefónica del Liceu es nula. ¿Lo saben? Y no me diga que estoy desinformando, puesto que he estado haciendo de soporte al Liceu, informando y asesorando a un abonado perdido en una web muy poco intuitiva
        Keep Calm Keep Calm. reconozcan sin arrogancia y humildad que incluso queriendo hacerlo mal, lo han hecho peor.

        Liked by 1 person

  15. raimon

    Estava cantat; vaig anar a la presentació dels nous abonaments i preus, i estava cantat. L’augment de preus seria escandalós i ho és. Quan van parlar de la fidelització i els descomptes, es veia venir: preus escandalosos als que, si apliquem el descompte màxim, encara surten més cars que abans. Renunciem a dos espectacles i segueix sortint més car. El meu abonament, torn C, zona 4 em va costar l’any passat 666 euros. Ara em conserven la zona i amb el descompte màxim em surt per 822; si trec dues entrades, em queda per 687; ah! i hauré de fer canvis perquè no em toca ni en Diego Florez ni la Garanca. I si el proper any ens desfidelitzen a tots, doncs anirà al Liceu la seva tieta i amb sabates de xarol.
    Perquè el que em sembla inacceptable és el que comenta Joaquim i així està escrit al llibret de temporada … que la fidelització pot durar un any … és a dir, el temps que els interessi i convingui; la fidelitat es valora avui i per un any, però si veuen que el teatre es va omplint i no ens necessiten … adéu fidelitat i vagin a pastar fang, aficionats de pacotilla. En fi, visca el seu Liceu, visca la seva exquisida visió del què és la fidelitat i visca els que ho troben bé i que ho gaudeixin per molts anys. Ai, aquells temps en els que anava amb la claca pel carrer Sant Pau i m’ho passava d’allò més bé …

    M'agrada

    • Qu les tarifes s’apugin entre un 3 o 5% respecte a l’ant passat és assumible. És el m’esperava jo després d’aplicar els descomptes pertinents, és clar que no tothom té més de 20 anys d’antiguitat, però quelcom similar amb el que succeeix amb la llum, el gas, l’aigua, i tot allò que conforma la nostra quotidianitat menys els sous i salaris, que aquests fa anys i panys que no paren de baixar o en el millor dels casos congelar-se, ara bé les pujades reals a tots aquells que ens han pujat les categories, i en alguns casos amb seients lamentables, això no m’ho esperava.
      Calia abaixar molt algunes localitats, però castigant a altres abonats, no, perquè això que han fet és un càstig. Quan en doblen el preu d’una bonament això no té altre nom que un càstig. Veurem qui és el finalment més castigat.

      M'agrada

  16. Jan

    Estic força enfadat perquè el tracte ha sigut bastant desatrós, em sap greu perquè penso que la nova zonificació s’havia de fer i intento confar al màxim amb la nova direcció.
    Les pujades son en alguns casos escandaloses i el teatre no està sabent reconduir la situació. El que podrien fer és donar l’opció de reuibucar a tots els abonats que no vulguin pujar de zona a una altra zona que fos la mateixa que pagaven abans.
    Entenc que és molt difícil aquest tema, però justament per això s’ha de fer molt bé, perfectament, sense errors.
    Les pujades en alguns casos son escandaloses, i no hi ha discussió en aquest tema. A mi mateix a la zona 8 eliminant el ballet i el concert, em surt per 18 euros més perquè les entrades van entre 10 i 15 euros. Sembla poc oi? Doncs per a mí no ho és. L’any que ve hauré d’anar un terç menys al Liceu del que hi he anat aquest any. Si vas sumant 3 euros més per entrada del que era aquest any, i hi vas molt… puja el preu moltíssim, per mí, clar. Jo sóc molt jove i em pago el Liceu amb els cangurs que faig i els diners que poden caure en l’aniversari, no tinc una altra manera, i ja veurem si puc anar algun dia a l’auditori perquè entre Liceu, Netrebko (Palau) i possiblement Peralada, m’arruinaré! Jajajajaja
    No se, em sabria molt de greu que el Liceu quedés buit l’any vinent perquè la majoria d’afectats hagi decidit deixar l’abonament. El que han d’entendre és que molts abonats no tenen “la vida com a pretext per anar a l’òpera” com tots els bojos com nosaltres, i que hi van per plaer, perquè s’ho passen bé sense més. Aquesta gent no pagarà el doble del que pagava sols per distreure’s, a més la qualitat de les funcions no mereix aquest preu. Lo de la Lucia és vergonyós. Si ella fos la Damrau… ok però és la Mosuc!!!!! Amb aquests preus hauríem d’exigir un canvi de soprano a la direcció artística. Com a mínim Jessica Pratt.

    Liked by 1 person

    • La zonificació l’han feta bé, ara bé quan s’apliquen les noves tarifes no.
      la nova direcció ens demana molt que confiem amb ells i sempre ens diuen que tot es pot millorar i que segur que cometran errors que rectificaran, però qui deixi l’abonament aquest any ja no el recuperarà, perquè en el seu lloc segurament s’haurà abonat un rebotat d’una zona més cara.
      El Liceu no quedarà mai buit, ja se’n guardaran prou d’evidenciar els errors, ara bé, algú haurà d’aprovar els resultats econòmics, i no crec que amb els descomptes de darrera hora, els seients secrets i altres martingales d’aquesta mena puguin fer que el compte de resultats sigui positiu.
      Potser haguessin hagut de deixar-se assessorar i potser haurien de buscar altres formules que no penalitzessin tant a l’abonat. Potser primeres funcions escandalosament cares i d’etiqueta (això els agrada molt), a la manera del sopar amb Domingo, per exemple, és clar que per això Lucia no pot ser Mosuc, ni els cantants de La Bohème poden ser tan discretets.

      M'agrada

  17. Demà comença el periode de canvis, i molts abonats, entre els que hem compto, no hem rebut el llibret, i hem d’anar rebuscant a la web on, de manera poc clara i intuitiva, hi han desperdigades sense criteri organitzat ni clar algunes informacions. He llegit que ja no hi han butlletes per demanar canvis…com es farà llavors? Online? “miedo me da”….

    Després de llegir tots els comentaris aquí compartits (i a Twitter, a Facebook, etc), començo a tenir clar (digueu-me malpensada) que la magnitut del desastre i el grau de descontent i d’indignació dels abonats no pot ser fruït de una gestió defectuosa o poca traça comunicativa.

    El que sembla, el que és pot deduïr de les iniciatives preses, es que l’actual direcció del Liceu és vol carregar el sistema d’abonaments. Deuen voler, amb el mateix eufemisme que s’empra a les relacions laborals”, més “flexibilitat”…que vol dir exactament manegar-s’ho més a la seva mida, sense els pessats dels abonats que sempre estan protestant i plorant per la cadireta que els hi han tret, ves, como si fos seva.

    Realment no puc creure que siguin tan inútils com per haver provocat, sense voler-ho, la estampida de baixes que hi haurà. Crec que, en aquests moments, hauriem d’exigir números: no només els econòmics, sino el total d’abonats: ja sabem quans en som ara, i ens haurien de dir quans en seran d’aquí un mes, quan acabi el periode d’altes i baixes. I no només el nombre, sino la distribució per zones. Llàstima que al Liceu no hi hagi algo similar a un Consell d’Administració amb presencia de representants dels abonats on es puguin demanar aquest números, sense maquillatges. A algú se li acudeix com és podria demanar això?

    M'agrada

    • Giacomo

      Benvolguda Teresa,

      Aquest és el problema pitjor i més indigne. Ja no hi ha butlleta de canvis i ens ho hem de fer tot nosaltres a la web. Això ja significa que els abonats foragitats no tenim cap prioritat, però no fa res, ja hem vist quina prioritat tenim.

      El problema absurd és que tot s’ha de fer al mateix temps. Demà que és avui, dilluns, es comencen les renovacions i a més els canvis. Canvis cap a on? Com podem saber quines localitats no s’han renovat? Els pobres empleats de la pretesa “atenció al abonat” no en sabien res divendres, i segur que encara no en sabran res quan comenci tot.

      Sembla que el Liceu senzillament preferiria que els canvis desapareguessin i que ens donéssim tots de baixa. I potser acabarà així, clar. Sort que la propera temporada del Palau és molt interessant!

      M'agrada

      • Doncs, caro Giacomo, acabo de llegir que el Liceu ha signat un acord amb el portal de viatges Logitravel per la comercialització online de les entrades, junt amb paquets de viatges i altres serveis.
        Aviam si s’aconsegueix reduïr aquests pesats dels abonats, que és pensen que tenen dret a algo, i copen les localitats millors que tindrien més sortida, quina nosa de gent….

        M'agrada

      • Giacomo

        Segueixo entenent la meitat, Teresa. Doncs clar, les localitats que teníem esperen vendre-les per 109 €, i potser serà amb Logitravel. Això no m’agrada però m’està bé. De debò no crec que tinc cap dret a una localitat a un preu menor del que la volen pagar uns altres. Nogensmenys, ara mateix Logitravel només ven segon pis i platea. La propera temporada, vindran ells també les zones 5-7? Em sorprendria una mica.

        A mi més aviat em sembla que el projecte sigui un altre. Qui pot i vol pagar 100 € i més ja mereix alguna atenció. Els altres no interessem, no s’ha de gastar temps amb clients no rentables. No estic segur que la ferradura es pugui gestionar d’aquesta manera, però el Sr. Guasch tindrà fets els estudis de mercat que tu i jo no.

        M'agrada

      • Si, segur que tenen estudis de mercat, però això (el Liceu) no es una botiga de cigarretes electròniques (ara ja quasi totes tancades, per cert). Em sembla encertada, Giacomo, la teva teoria de la segmentació d’abonats els de més i menys de 100. Crec que, a més de moltes baixes, hi haurà un desplaçament massiu d’afiliats cap a categories/torns inferiors als que tenien: els abonats que no paguin “prou”; cap a les pitjors localitats,deixant les bones per a Logitravel i similars. Jo mateixa estic valorant si, d’aquí una hora, demanarme un torn PA, el més barat (29€ a la zona 8) tant sols per poder continuar sent abonada.
        No estic d’acord, però, en la teva teoria de “no voler una localitat a preus inferiors del que altres voldrien pagar”. Si fos així, això es convertiria en una subhasta, desvirtuant el sistema d’abonaments, perque si tens un lloc bó, sempre pot haver algú que arribi a última hora i vulgui/pugui pagar més pel teu lloc…només faltaría, no els hi donis idees! 😉

        M'agrada

    • Sembla obvi que en alguns casos el vell abonat molesta, i quan dic el vell abonat vull dir la vella fórmula d’abonaments.
      S’han inventat noves formules que em semblen excel·lents, han dinamitzat molts conceptes i han estat valents en canviar zones., però ai las! han fet el pitjor que podien fer, penalitzar al core bussines (els agraden molt aquests termes) del teatre. Jo no en tinc ni idea del que acabarà passant, sé de’alguns que deixen abonaments, de fet jo em desprenc d’un torn, perquè m’han penalitzat de manera absurda canviant a una zona superior unes localitats que mai tornaran a abonar, a no sé que abaixin la zona, però en a mi ja no mi tornaran a veure, m’estimo més pagar una zona 8.
      Si els abonats i el públic acaba tenint una importància tan gran en el pressupost econòmic, caldria exigir la nostra presència en el consell d’administració, és clar que si, tot i que ja m’imagino de on sortirien i de quina manera triarien als membres.

      M'agrada

  18. Romeo

    El “pinta y colorea” del plano de la sala ha quedado muy bonito (fa patxoca). Ya se han ganado el sueldo los “dires” del Liceu. Dirán que es moderno, un estudio concienzudo y esas cosas. En fin!

    (Me ha gustado el apodo de “lápida” al trozo de metacrilato ese que hace honor a los que cedimos el importe del abono no consumido en su momento fatídico)

    M'agrada

    • Es una lápida que mira por donde me ha salvado. Se reconoce mi antigüedad gracias a ella. De hecho he encontrado en casa mi primera tarjeta de abono, temporada 1981/1982, aunque no era nominal y sirve bien poco como prueba de la autenticidad de la misma en cuanto a mi pertenencia, claro.

      M'agrada

  19. bocachete

    Ja m’ha arribat, el llibret, just avui. Surt més car, un un 48 % més, però amb el descompte d’antiguitat hi ha poca diferència i, si compto per funció, en un torn surt més barat i tot. De tota manera, hauré de recórrer a la “làpida” per a defensar que no són vint anys, que ja van cap a trenta o més. Igualment, no trobo que hagi anat bé. Tenia pensat proposar algun canvi amb temps i deixar el torn PB per a millorar el T, però no sé ara… i com que la gestió de la comunicació dels canvis ha estat nefasta, gairebé amb premeditació (això segur) i traïdoria, no sé si seré a temps. Realment, hauria calgut informar-ne abans, com a mínim als abonats més afectats, que gairebé doblar el pagament, Déu n’hi do… I si veuen (que no cal ser un linx per a veure-ho) que bona part dels abonats afectats tenen una edat pretecnològica, home… no deixis tot per a fer-ho en línia, que tampoc és que sigui una aplicació senzilla. Coincideixo que va començar bé, amb una redistribució que sembla ben plantejada, però després no ha continuat bé, i no hagués costat gaire, tot plegat.

    M'agrada

    • Tot està perfectament calculat. L’estudi dels abonats està fet i coneixen edat i hàbits, utilització de les xarxes socials, correu electrònic i web.
      Han decidit fer-ho de la manera més efectiva, no en tinguis cap dubte, per els seus interessos, en cap cas els de l’abonat.

      M'agrada

  20. Jo aquest any he canviat un torn D de cinquè pis, de primera fila però una zona una mica lateral (seients 27 i 29), que diria que era l’antiga zona 5 i que passava a zona 6; per un torn T cinquè pis centrat de primera fila (seients 9 i 11). Amb el descompte d’un any d’antiguitat, ja que vaig començar l’any passat. He passat de 405,70 per abonament l’any passat a 617 euros.

    M'agrada

  21. Kàtia

    Ostres,la vista cansada ha augmentat amb tantes reflexions,totes encertades o gairebé.En el meu cas he tingut un recordatori pels ancestros del Sr.Director però seguidament m’he centrat i he telefonat al Gran.La senyoreta molt amablement m’ha dit que comprén la meva RABIA però que ella no hi pot fer res.El que sí m’ha dit es que si jo volia podia canviar la zona i aqui ja m’agafat l’atac de veritat.El meu abonament es perfecte,quart pis tercera fila central.Em cobren un augment del 100% però com tinc antiguitat de més de 20 anys baixa una mica.També soc a la làpida de l’entrada i com el Liceu no s’adona de res hi consto dues vegades.Una per Catalina i l’altre per Kàtia.Us sembla que em faràn un 40% de descomte per la meva super-fidelitat.ES BROMA!!!!

    M'agrada

  22. Giacomo

    Això s’ha de dir: el personal de l’atenció a l’abonat és molt amable. Els vaig parlar dues vegades pel telèfon i a més pel correu electrònic. Els hem d’agrair molt la seva cortesia perquè crec que la gestió desastrosa de la comunicació que la direcció està fent ha de ser força dura per a ells també.

    Però, això de la direcció! Ara he passat del més desafortunats als més afortunats. La web em va ser amiga i canviant de torn he trobat una butaca al cinc pis en zona 6 que fa uns anys havia ocupat quan era zona 5. Me n’alegro. Però …

    1. Detall fantàstic. Fa cinc anys que sóc abonat, però tinc el descompte de un any perquè l’any passat vaig canviar de torn. I és que la pàgina web diu exactament: L’antiguitat d’un abonament no es perd si es canvia de localitat zona o torn dins el mateix torn (encara que es canviï de zona) o si es canvia de torn, sempre i quant aquest canvi no afecti a altres abonats, obligant-los a desplaçar-se de localitat. Sí, m’explicaven al telèfon, però això valdrà per futur, si hi hauran aquests descomptes en el futur. Pel passat, cada canvi ho recomença tot. Sort als que sou abonats des d’abans de l’incendi, que no hàgiu canviat mai!

    2. Al telèfon ahir, una hora d’espera per parlar amb la atenció a l’abonat. Si això no demostra el desastre de la comunicació, no se què ho podria demostrar.

    3. Fet al canvi a la web, no puc comprendre ni com pagaré el meu abonament, ni com fer la devolució de dues funcions — hi ha un botó a la web, però em surt un codi d’error. A demanar-lo a l’atenció a l’abonat una altra vegada!

    4. Una cosa agradable però que crec que ningú haurà pogut comprendre de la comunicació inexistent. Amb la web, aquest any, es poden fer tots els canvis que vulguis. És a dir, per exemple, jo em vaig desplaçar de la zona 4 a la 6, però em diuen que si vull seguir mirant i deplaçar-me una altra vegada a la 5 on era, ho puc fer fins al 10 de maig.

    M'agrada

    • Xavier C.

      Hi haurà mullader i amb tota la raó del món. Ara tenim gent donant-se de baixa i deixant la seva localitat buida. I gent que entra a la web i canvia la seva localitat actual per una de les que troba en verd. Moraleja: aquelles persones que no es maneguen gaire amb internet (molta gent gran!!!), que no volen pagar una hora d´espera a un telèfon 902 (que no és precisament barat!), o –simplement- que segueixen les darreres instruccions que tenen del Liceu (i que es van donar fa un parell d´anys: per millorar la teva localitat dins de mateix torn i zona no cal fer res. N´hi havia prou, per sempre més, amb haver retornat una butlleta on autoritzàvem al serveis administratius del Liceu a millorar-nos automàticament el seient sense haver-nos de trucar. Que jo conegui, no s´ha dit enlloc que s´hagi derogat aquesta instrucció), es trobaran l´any vinent que ells segueixen a la mateixa butaca (posem, per exemple, les nº 21 i 19) i al seu costat han desaparegut dos antics abonats (el 17 i 15, en l´exemple), i aquests seient en comptes d´anar a parar a ells automàticament com el Liceu els havia dit, estan ara ocupats (potser per sempre més?) per uns abonats desconeguts (i que potser tenen 25 anys d´antiguitat menys que ells!) però que (1) han estat més hàbils a internet i (2) no s´han quedat creuats de braços confiant en que el Liceu faria el que el Liceu havia dit que faria. No hi ha dret el que estan fent amb els abonats de (bona fe i) més edat!!!

      M'agrada

      • Giacomo

        Tens raó, Xavier C., tota la raó.

        Només un error en el detall: als pisos quart i cinquè, el seient 15 (i normalment 17) ja no té res a veure amb el 19 perquè la zona canvia d’un costat a l’altre del passadís. Ho sé molt bé perquè jo estava al 15.

        No estic segur, i no podria ser imparcial, en jutjar si seria més just que en cada zona la prioritat per moure’s cap al centre hagués quedat als que s’apropen de les localitats més laterals, come sempre ha estat, o bé fos donada excepcionalment als que fugim de les localitats encara més centrals però amb pujades de preus prohibitives, que no hi havia mai hagut.

        De totes maneres, segur que no s’havia de fer així, am confusió total i campi qui pugui a la web i al 902. Jo sembla que camparé, però estic igualment convençut que la direcció o ens manca de respecte, o manca de competència, o les dues coses.

        M'agrada

      • Ferran

        Jo penso que la direcció s’equivoca i el tret els hi sortirà malament a la curta i també a la llarga, senzillament perquè estan gestionant un teatre d’òpera com si fos una màquina de guanyar diners (o eixugar pèrdues) amb “quatre” idees que deuen creure “genials”. Segurament els gestors no artistics del teatre no saben ni el que és un Do però tant se val. Si tinguéssin la més mínima sensibilitat artística sabrien el que costa fer les coses bé i s’esforçarien al màxim per contentar als abonats actuals que són la seva font segura d’ingressos i que haurien de cuidar fins a l’infinit. En lloc d’això prefereixien la llei del mínim esforç, canviar-ho tot i arriscar-se en un mon de vendes i marketing músical que creuen que coneixen però que malauradament no és així. Ja s’ho trobaran.

        Liked by 1 person

      • Per segons quines coses no cal saber que és un Do, el que cal és estudiar bé les propostes abans de llençar-les i sobretot no donar la sensació que ens l’estan foten encara que sigui veritat.

        M'agrada

      • Jo també crec que no s’ha pensat en un cert nínxol de mercat, o potser si que s’hi ha pensat, amb la qual cosa encara és pitjor.
        Ara bé, ara per ara no cal validar res si vols continuar al teu seient, el procés és automàtic, només en el cas que vulguis canviar has de ser un expert amb l’ordinador per acabar fent el que realment vols, i tot i així no crec que ho acabin assolint.
        L’any vinent hi haurà altres canvis, per tant millor no posar-se nerviosos per el que ens espera, però podria ser que ens esperi una altra selecció natural que es tregui de sobre uns quants abonats més, i anar fent…Els abonaments de les butaques fixes sembla que tinguin les temporades comptades

        M'agrada

    • Qualsevol clàusula d’aquest any pot canviar l’any vinent. Això pot ser divertit, perquè cada any ens poden anar desplaçant a tots fins apilonar-nos a tots en els racons extrems.
      Jo encara no he fet res, no em vull posar taquicàrdic. L’únic que volia fer ipso facto no ho puc fer, que és donar-me de baixa del PB, ja sé que he d’escriure, ho faré aquest cap de setmana, però no he fet cap altre intentona, potser perquè ja m’agrada el que em toca al Torn T

      M'agrada

  23. Josep Olivé

    Impossible contactar per telèfon. Ho he fet per email a atenció del abonat (info@liceubarcelona.cat). De tota manera, si algú sap com per la web es pot comunicar la cancel.lació d’un abonament li ho agrairia donat que no trobo la manera. Espabilats ho són un rato. Totes les facilitats per renovar però cap per a cancel.lar. Al menys jo no trobo la manera. Gràcies.

    M'agrada

  24. bocachete

    Jo vaig trucar el dimecres cap al migdia, ja desanimat al 902, ja esperant que seria una espera eterna. Com que era per a un canvi de PB a T, conservant un altre T i donant de baixa un segon PB, només volia preguntar com ho havia de fer. Potser era casualitat, però em van atendre de seguida i la noia o senyora em va dir que ja ho feia ella directament. Va ser atentíssima. Això sí, com que havia de buscar una butaca que estigués al costat de l’altra, i que al final va canviar les dues perquè estiguessin juntes, anava comentant “És que ara haig de mirar si hi ha aquesta lliure”, “és que haig de córrer no sigui que l’ocupi una altra”, “miro un altre cop no sigui que hagi quedat lliure”… O sigui, es veia clar que entre el mateix personal van “com poden” perquè s’està fent tot alhora, sense cap prioritat ni preferència i això porta problemes. Ella mateixa em diu que potser després queda lliure un lloc millor i que podria canviar-se, però ho deia com compungida per no poder assegurar res ni donar-ho per tancat. En fi, que la sensació és que el personal “de peu” està resignat, que deu haver rebut moltes escridassades i que intenten suplir-ho fent el que puguin. Tot plegat, en un moment es va resoldre, em va dir que la baixa l’havia de fer per escrit, com també la reclamació de l’antiguitat, però va ser molt ràpid. Almenys alguna cosa ha funcionat.

    M'agrada

    • Lluis Floris Grau

      IN-DIG-NANT

      M’han transformat el tamboret de zona 8 a zona 6 i m’ha apujat el preu de l’abonament x4 (amb un petit descompte de fidelitat). M’agradaria saber si algú de la direcció s’ha assegut mai al meu tamboret en alguna representació; visió parcial d’un 20%, quatre focus damunt que escalfen una barbaritat, la làmpada del pollastre que tapa part del 20% restant,,,,,, IN-DIG-NANT.

      Demà mateix torno els meus dos abonament després de 35 anys de Liceu i 15 d’abonat.

      M'agrada

      • Crec que en molts casos es deuen haver assegut a les localitats amb el teatre buit, perquè si no no entenc les pujades que han practicat en algunes localitats.
        Que tenien que baixar algunes era obvi, però que la contrapartida hagi estat apujar unes altres per contrarestar la pèrdua de ingressos denota molts defectes estructurals d’aquesta direcció, perquè poder si hi havia alguna localitat que calia apujar, però el que han acabat fent ha estat com bé remarques, Indignant, sobretot quan a les zones han aplicat unes tarifes abusives,
        Gràcies per deixar el teu testimoni.

        M'agrada

    • Jo crec que la formula emprada fins l’any passat era millor. Aquest any l’oferta és tan complexa que deixar als abonats una mica a l’aventura denota un cert desconeixement ja que precisament quan ho han complicat tant, l’abonat, o molts d’ells, necessiten una atenció especial i sobretot molt més temps del que ens han deixat, per acabar decidint que és el que més ens convé.
      Me n’alegro que per telèfon t’hagin resolt algunes coses, però aquesta recerca de butaques que millorin l’abonament és una bogeria, perquè jo puc decidir fins el darrer dia i a la darrera hora deixar el meu abonament, i qui se’n beneficia?

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: