IN FERNEM LAND

L’ENFANCE DU CHRIST DE BERLIOZ SEGONS SIR JOHN ELIOT GARDINER


El dia 16 de desembre havien de passar pel Palau en el que se suposava que havia de ser un dels concerts estel·lars de la temporada però una vegada més la COVID ha fet de les seves i van haver de suspendre la gira per un contagi. Molt mala sort perquè les obres de Berlioz no sovintegen gaire les nostres programacions i sales o teatres i aquesta encara menys. Només l’he escoltada una vegada en directe a l’Auditori dins la temporada de l’OBC.

La visita de Sir John Eliot Gardiner amb l’Orchestre Révolutionnaire et Romantique i l’imprescindible Monteverdi Choir suposava una oportunitat fantàstica per gaudir tant de la meravellosa música del compositor francès, com de la interpretació.

Sortosament 5 dies abans, el dia 11 les càmeres van filmar i retransmetre pel canal de la DG, la interpretació que es va fer a la mítica església de St Martin-in-the-Fields a Londres amb el Trinity Boys Choir i un equip de cantants de primer nivell.

He gaudit molt de l’experiència, que malgrat no ser el mateix que l’assistència en directe, és un boníssim premi de consolació a l’infortuni previ.

Podeu prémer l’enllaç i pagant 9,90€ el podreu gaudir intensament, això si, fins el 29 de desembre.

PREMIERE: The Monteverdi ensembles & John Eliot Gardiner – Berlioz: L’enfance du Christ

Paga la pena perquè a banda de la direcció meravellosa de Gardiner el tercet protagonista és esplèndid. Començant pel narrador de Mychael Spyers i seguint per la delicadíssima i celestial Maria de la mezzo-soprano Ann Hallenberg i el colpidor i sensible Josep del baríton belga Lionel Lhote. Magnífic també el jove baix britànic William Thomas com a glacial i distant Herodes en la seva narració. Més discrets tot i la seva notable correcció, la resta de rols menors.  Però qui fa molt notable la versió són sobretot Gardiner i la magnífica i brillant orquestra, juntament amb les perfectes i  sensacionals agrupacions corals, fent d’aquesta visió/audició un autèntic gaudi de sensibilitat i bellesa, amb moments orquestrals d’una finor, delicadesa i misticisme (entrada del Trinity Boys Choir des de les alçades), extraordinaris, una autentica filigrana d’emoció musical absoluta.

Menció a banda pel màgic tercet de dues flautes i arpa, una invenció d’aquelles que sempre amaga el compositor francès en les seves obres, d’una serena bellesa i irresistible originalitat, que amb els músics de l’orquestra esdevé una joia més preciosa..

Ja és ben rar que Berlioz no es dediqués més a l’òpera perquè totes les seves obres vocals, fins i tot aquest oratori tan poc convencional, tenen una suggeridora teatralitat, i tenint en compte que el tema dels desplaçats i refugiats, lamentablement de tanta actualitat, és el fonament d’aquesta mena d’oratori amb la fugida d’Egipte de la Sagrada Família, de ben segur que algú amb talent, respecte i originalitat podria .dir-hi la seva.

Aquí ens vàrem quedar sense aquesta magnètica i encisadora interpretació, però els molts fervents i devots berliozistes no dubtaran a gaudir de l’oportunitat que se’ns posa a l’abast.

Bon Nadal amics!

Hector Berlioz:
L’ENFANCE DU CHRIST, Op. 25

Michael Spyres – Narrator
Ann Hallenberg – Mary
Lionel Lhote – Joseph
William Thomas – Herod
Alex Ashworth – Father/Polydorus
Gareth Treseder – Centurion

Trinity Boys Choir
Monteverdi Choir
Orchestre Révolutionnaire et Romantique
Director John Eliot Gardiner

17 comments

  1. bocachete

    Sí que va ser una llàstima: i no ha estat l’única cancel·lació. També en tenia ganes i haurem de contentar-nos amb l’enllaç. Gràcies! I passeu bones festes tothom! Amb mascareta, però que siguin bones.

    M'agrada

    • Igualment per a vosaltres.
      El futur immediat és preveu incert de cancel•lacions i limitació d’aforaments. Esperem que per la Pikovaia els índexs hagin millorat, però res és propici a que així sigui amb les reunions familiars d’aquests dies i les ganes comprensibles però irresponsables de xerinola

      M'agrada

    • Bon Nadal Josep. Els streamings ens han ajudat molt però ara que ja semblava que els deixàvem enrere, tornen les cancel·lacions, els aforaments restringits i les pors i incerteses. És com el dia de la marmota 😦

      M'agrada

  2. Leonor

    Qué maravilla y qué belleza.
    Mil gracias, Joaquim.
    Aprovecho para desearos una Feliz Navidad a ti, a Fede, a los vuestros y a esta familia de los infernems.
    ¡Gracias!
    “Adeste fideles…”

    M'agrada

  3. JordiP

    Mes val tard que mai! Bon Nadal! Joaquim, Fede i resta d’infernems! Veure si tinc un moment per a gaudir de l’enllaç, tot i que he aconseguit uns dies de vacances, que prometen desconnexio de la xarxa i mirare de gaudir-les! Una abraçada a tots!

    M'agrada

  4. Jordi T

    Moltíssimes gràcies Joaquim per compartir aquesta meravella, tot i que no conec els interprets (tret de Spyers), tenint a en Gardiner al capdavant, deu ser una experiència magníica per una obra tan poc representada. Esperem que enguany la pandèmia ja deixi de fer-nos males passades. Bon any nou, una abraçada molt gran!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: