IN FERNEM LAND

La Zerbinetta d’Elena Mosuc


Elena Mosuc foto: Susanne Schwiertz

Elena Mosuc foto: Susanne Schwiertz

Elena Mosuc la soprano romanesa nascuda a Iasi, està esdevenint una d’aquelles sopranos, que per les seves amplies possibilitats vocals, ha traspassat els rols de soprano típicament lleugera, per afrontar els rols de lírica, sobretot del repertori belcantista.

Actualment canta des de la Zerbinetta que avui us presento, fins a la Mimi de La Boheme o la Luisa Miller de Verdi.

Aqui teniu els seus rols:

BIZET CARMEN Micaëla
BELLINI I PURITANI
LA SONNAMBULA
Elvira
Amina
DÉLIBES LAKMÉ Lakmé
DONIZETTI LUCIA DI LAMMERMOOR
LINDA DI CHAMOUNIX
MARIA STUARDA
ANNA BOLENA

Lucia
Linda
Maria Stuarda
Anna Bolena
GLINKA EIN LEBEN FÜR DEN ZAREN (IWAN SUSSANIN) Antonida
GOUNOD ROMÉO ET JULIETTE
FAUST
Juliétte
Marguerite
HUMPERDINCK HÄNSEL UND GRETEL Gretel
LÉHAR DIE LUSTIGE WITWE Hanna Glawari
MOZART DIE ENTFÜHRUNG AUS DEM SERAIL
DIE ZAUBERFLÖTE
DON GIOVANNI
Konstanze
Königin der Nacht
Donna Anna
OFFENBACH LES CONTES D’HOFFMANN
Olympia
Antonia
Giulietta
Stella
PUCCINI LA BOHÉME

TURANDOT

Mimì
Musetta
Liù
STRAUSS ARIADNE AUF NAXOS
DIE SCHWEIGSAME FRAU
Zerbinetta
Aminta
VERDI RIGOLETTO
LA TRAVIATA
LUISA MILLER
Gilda
Violetta
Luisa Miller

Pràcticament el seu feu és la Zurich Opernhaus, però canta en tots el teatres importants:  la Deutsche Oper de Berlín, la Monnaie de Brussel·les, el ROH de Londres, l’Òpera de Paris, la Staatsoper de Viena, Munic i a la majoria de teatres italians.

Jo vaig veure-la el 2004 en una Gilda impecable, tot i que una mica freda, en un Rigoletto a l’Arena de Verona.

Avui us la deixo cantant la difícil i agraïda “Groβmächtige Prinzessin” l’ària de la Zerbinetta de l‘Ariadna auf Naxos de Richard Strauss tal i com l’està cantant aquest mes de febrer del 2009 al Teatre Carlo Felice de Gènova, sota la direcció de Juanjo Mena i al costat de l’Ariadna de Oksana Dyka, el compositor d’Elena Belfiore i el Bacchus de Warren Mok.

Ja em direu el què. Si voleu baixar-vos l’ària premeu aquí

5 comments

  1. Chusco

    ¡Ay Joaquim!, a ratos me ha gustado y a ratos creo que desafina y todo.
    Llega un poco justita al final y hace cosillas de interés, pero no acabo de entender como has traído a esta señorita al blog.
    Misterios de In Fernem Land

    M'agrada

    • Hola Chusco.
      Siempre atenta a la polémica. ¿Desafinar? Bueno, volveré a escuchar el fragmento a ver si acierto a notarlo.
      De lo que no cabe duda es que la Mosuc es una cantante de primerísima línea y que está haciendo una carrera de altísima calidad.
      Como dice Álex, que no la podamos ver en el Liceu, por temas de agencia artística es bastante lamentable.
      No creo que sea ningún misterio traerla al blog, donde intento que aparezcan mayormente, los cantantes que me suscitan interés, aunque no sean los que acostunbran a poblar la mayoria de blogs. La Mosuc es, te guste o no, merecedora de estar, no sólo en este blog, que ya ves tú la importancia que pueda tener eso, de figurar en la mayoría de temporadas importantes, como así sucede. Por algo será

      M'agrada

  2. alex

    Creo que lo he dicho en varios lugares, es incomprensible para mi ( perdón, si es “comprensible por temas de agencia artística “), que Elena Mosuc que ya no es tan jovencita, no haya debutado en teatros de ópera españolas.
    Se lo pregunté en Toulouse al final de la función( Lucia di lamermoor, con Bros , Kwanchul Youn, en el 2005 ) y me contestó en italiano, yo quisiera cantar en el Liceu…
    Luego, asistí en Zurich a su debut del role de Mimí ( Dic. 07, Bohème con Kauffman ) y al final de la función le pregunté más o menos lo mismo y me soltó , molesta, ..el Liceu no me quiere…
    Falta saber si es verdad. Lo que si es cierto que Mosuc estuvo incluso anunciada en la web del Liceu para cantar una de las Lucias que Gruberova canceló en Dic. 06 y a última hora se puso también enferma y no pudo acudir.
    Le escuché en Viena hace unos meses una muy notable Violetta V.
    Para mi gusto, es junto a la veterana Devia, la mejor belcantista de estos momentos, aunque Mosuc ya combina el belcanto italiano con los Puccinis líricos, más algunos Verdis ( lo de la Luisa Miller me sorprende mucho), repertorio muy lírico francés ( en Hamburgo creo, ha cantado los 3 roles de soprano des Contes D’Hoffmann en la misma función) y sigue con estos Strauss (Zerbinetta, Reina de la Noche).

    Es una magífica voz en su repertorio, canta con un gusto exquisito , domina la coloratura y los agudos con facilidad pasmosa y como dice Joaquim, quizá carece de cierta frialdad y escenicamente no es ninguna cosa del otro mundo.

    M'agrada

  3. Chusco

    Joaquim, continuo pensando que la Mosuc no es nada del otro jueves y que como ella, podrían venir muchísimas al blog.
    Puedes traernos a quien quieras, falttaría más, pero acostumbras a sorprendernos y esta, al menos a mi, me parece de lo más normalito.

    M'agrada

  4. dandini

    Doncs a mí m’agrada molt l’Elena Mosuc.El timbre de la seva veu no és de puresa cristalina peró no està gens malament.La coloratura ,aixó si ,és excel·lent.Ella domina els picats,els trinats i les sfumature.A l’ascenció al sobre-agut acostuma començar en pianissim i ostenta una aclaparadora facilitat,sobre tot per una cantant que en l’actualitat té en repertori la Mimí o la Liu.Peró a banda de tot aixó sempre m’ha donat l’impressió de ser una interpret que posa molt entusiasme en alló que canta.Aixó queda demostrat si mireu a you tube:Oh luce di questa anima.Les variacions que s’inventa son bastant rebuscades però la seva autosuficiència resulta absolutament engrescadora.Benvinguda Elena Mosuc, jo i una bona colla d’afeccionats estariem d’alló més contents de veuret al Liceu!

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: