IN FERNEM LAND

EWA PODLES:DOVER, GIUSTIZIA , AMOR


Ewa Podles 2

Tot el que tenia previst per avui em va fallar i em sap greu, doncs una cosa em feia especial il·lusió, però també fa dies que us volia portar una actuació extraordinària, sorprenent, jo diria que quasi paranormal.

No és la primera, ni serà l’última vegada que la gran Ewa Podles visiti In Fernem Land, sent com és i ho he dit fins l’extenuació, un fenomen vocal sense precedents i una cantant d’extrema sensibilitat, tècnica i musicalitat.

Vosaltres també heu tingut la fortuna de veure o escoltar a la Podles en plena forma i aleshores, en aquestes circumstàncies, no exagero si dic que no hi ha ningú que pugui comparar-se amb ella, per la qual cosa, esdevé única i nosaltres privilegiats d’haver coincidit en el temps amb ella, una cantant única.

El que avui us porto és més que això, doncs escoltant l’ària de Polinesso, “Dover, Giustizia, amor” del tercer acte de l’òpera Ariodante de Handel, tal i com Ewa Podles la va cantar a Amsterdam l’any 1997, estic segur que si no coneixíeu la versió, pronostico que acabareu amb la boca oberta i si la coneixíeu, també.

Tremp vocal, agilitat vertiginosa, coloratures i escales de perfecte execució estilística i durant dos segons, el miracle d’una nota inaudita per a una contralt. No us dic més, gaudiu-la fins el final i ja m’ho sabreu dir.

El reclinatori, acabat de treure per Herr Kaufmann i encara no desat, us anirà molt bé.

Ja ho sé que una nota no és gaire important i que esdevé un fet anecdòtic, però es que aquesta nota inaudita, a part de la seva dificultat, està feta després d’una interpretació diabòlicament perfecte i aleshores tot plegat esdevé, feliçment paranormal.

No és gens d’estranyar que els educats holandesos no deixin acabar l’orquestra i esclatin en un deliri col·lectiu que acaba per emocionar encara més de com ens havíem quedat amb la imponent Podles.

Encara que l’entrada hagi aparegut molt més tard del que és habitual, l’espera estic segur que ha valgut la pena.

17 comments

  1. Tienes razón. Ha valido la pena la espera.
    Podles nunca defrauda.
    Yo no había escuchado esta interpretación y llevo ya un buen rato con cara de memo y la boca abierta, y dándole al play compulsivamente.
    ¡¡Qué poderío!!.
    Deja a mano el reclinatorio que vamos a ir todos cayendo postrados ante ella.
    Gracias por este regalazo de hoy.

    M'agrada

  2. perl-marga

    Jo… lines con el agudo de la Podles… Si se lo escuchas aislado, jamás dirías que es una contralto!!! Tampoco conocía el aria. Estoy como Atticus venga a darle al play.

    M'agrada

  3. dandini

    Una cantant extraordinaria amb una carrera menys mediàtica del que mereixeria.La seva veu és un autèntic luxe per l’oida, sempre acompanyada d’una prodigiosa tècnica i d’una acurada aplicació estilística.

    M'agrada

  4. colbran

    I pensar que hay quien dice que la voz de mezzo es preferible a la de contralto…Vamos, si una contralto es como tiene que ser no hay nada comparable.

    Mi devoción por esta señora supera lo imaginable, pues me ha satisfecho el deseo de poder escuchar una contralto coloratura con estas facultades y que yo sepa es la única del siglo XX. Una voz de estas características aparece cada 100 años. El siglo XIX tuvo la Alboni y el XX la Podlès que afortunadamente aún nos dura en el XXI y con muchas ganas de dar guerra, a juzgar por el fabuloso concierto de Pesaro, cuya grabación un mal Hado hizo desaparecer y nunca lo podré demostrar.

    Hay y ha habido otras contraltos pero no dominando esas tremendas agilidades con una voz tan profunda y carnosa y esa entrega tan apasionada. Un regalo para el oído y para el alma.

    Este fragmento resucita a los muertos.

    M'agrada

  5. Josefina

    Es tot un privilegi escoltar aquesta veu increïble per la seva perfecció quasi semblant a un somni d´àngels teixint les filigranes d´un brodat que no es pot imaginar mès excels… La inaudita nota, toca l´infinit.

    M'agrada

  6. ¡¡¡ Extraordinaria !!! agudo aparte.

    El problema de las contraltos es que, al ser una tesitura nada normal en mujeres, escasea su cuerda, teniendo que recurrir a mezzos (algunas muy solventes) o lo que es peor a contratenores.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: