IN FERNEM LAND

SOTA L’OMBRA DEL…TECHNICOLOR


Recordo que fa molts anys, els estius servien per reposar pel·lícules antigues al cinema, aprofitant la baixada d’espectadors i el parèntesi vacacional.

Molts cinemes anaven a buscar el fons d’armari i ens regalaven reposicions esplèndides, rampoines d’aquelles que a la majoria dels espectadors no els agradaven i que uns quants agraíem d’allò més.

Avui a In Fernem Land passa el mateix, ens vestim sota l’ombra del Technicolor, que era un dels luxuriosos sistemes utilitzats per la MGM per pintar-nos els somnis i re visitar un YouTube que ja ser motiu d’un post al blog.

A The band Wagon (Vincent Minelli 1953) Cyd Charisse i Fred Astaire, ens regalen el que per a mi és el millor número de ball del cinema musical en color, Dancing in the Dark.

vídeo gentilesa de CiroBossi

I abans que algú altre m’ho pregunti, per a mi el millor número del cinema musical en blanc i negre és AQUEST, però malauradament els YouTuberos per qüestions de drets d’autor, han eliminat els vídeos o la banda sonora dels que podeu trobar encara vigents. Això també pot passar en aquest que us deixo avui, però de moment, gaudim-lo.

Demà hi haurà quelcom que us espera sota l’ombra de…

10 comments

  1. nati

    Preciós, però no el puc veure seguit, no sé que passa : la imatge es para de tant en tant. Llàstima!.

    Tens raó Joaquim, jo també trobo a faltar les reposicions tant al cinema com a la televisió.

    M'agrada

  2. José Luis

    Cyd Charisse es… que voy a decir yo, pero a Fred Astaire no le soporto ni aquí, pese a lo genial que es el número y lo bien que baila (lo cual me soluciona el habitual problema de a quien mirar)

    Nati: A veces las descargas son más lentas y eso provoca las paradas. Deja la pagina abierta hasta que la banda roja de abajo llegué al final (o casi), e inicia entonces la reproducción. Si no es eso y te estoy descubriendo América, disculpa…

    M'agrada

  3. Sensacional fragment. l’Astaire ballant m’encanta, cantant l’odio!. La Cyd Charisse, adorable, faci el que faci.
    Es una pena que no facin per TV reposicions de cinema en blanc i negre (i musical en concret). Alguna vegada es pot veure alguna d’aquestes pel·licules per algun canal de la TDT per la nit. Suposo que aquests canals no tenen pressupost per comprar pel·lis actuals (autèntics bodrios per a mi en molts casos) i s’han de conformar amb el cinema de fa 50 anys.

    M'agrada

  4. KÀTIA

    Apa!!! Que bonic,quines cames tan llargues las de Cyd i quina elegància.En a mi tamoc em mata Astaire,el meu predilecte es Gene Kelly però es maco de mirar-ho.
    NATI,quàn et passi aixó de les interrupcions prem els dos palets verticals de l’stop i deixa passar 3 o 4 minuts,tornes al play i podràs veureu sencer.
    Com sempre gràcies Joaquim,espero l’ombra de demà amb candeletes.
    El que dieu de les pel.licules en blanc i negre ahir a un canal de TDT que tè un toro a un costat van donar Sombras de Sospecha amb Gary Cooper i Debora Kerr que estava molt i molt bé.I tambè a BTV els dissabtes a les 3 de la tarda fan una peli dins del cicle Classics que són les que agradaven a les nostres mares i a les filles o sigui jo.

    M'agrada

  5. Aunque nadie discutiría que Astaire es el gran señor del baile, a mí me gusta mucho más Gene Kelly, porque lo encuentro menos clásico (?), más arriesgado: más varonil, también. Con Charisse hizo esa maravilla que se llama ‘Brigadoon’, también en Technicolor. Bailó con ella en varias pelis inolvidables. Por cierto que andamos más o menos en la misma ‘onda’, Joaquim, porque yo ayer veía otra vez ‘El rey y yo’, con el fabuloso Mr. Sexy-Brynner y Deborah Kerr. Me encanta ‘Shall we dance’…

    Saludos.

    M'agrada

  6. colbran

    Lo que son las cosas a mi gustándome como me gusta Fred Astaire como bailarín aún me gusta más como cantante. Algo debería tener este señor cuando compusieron expresamente para él: Irving Berlin, Jerome Kern, George Gershwin, Arthur Schwartz (compositor de esta maravilla que es “Dancing in the dark” que aquí tenemos), Cole Porter y Johnny Mercer, entre otros, es decir los mejores compositores norteamericanos de Broadway de la primera mitad del siglo pasado. Todos estuvieron de acuerdo en decir que las mejores versiones de sus canciones eran las interpretadas por su creador, Fred Astaire. Alguna cualidad debía tener su voz para que publicamente manifestaran esta afirmación…Porque no olvidemos que él estrenó en teatro y sin micrófonos, primero con su hermana Adele y luego solo: “Lady be good” (Gershwin)-Broadway y Londres, “Funny face” (Gershwin)- Broadway y Londres-, “The band wagon” (Schwartz) y “Gay divorce” (Porter)-Broadway y Londres-, entre otros títulos menores, amén de todas las composiciones para sus films, escritas por los compositores arriba mencionados, algunas con Oscar incluído (“The continental” y “The way you look tonight”).

    De todas formas yo estoy de acuerdo con varios comentaristas, a pesar de la elegancia y la perfección de Astaire, el baile de Gene Kelly me llega más, pero no su canto; su voz era áfona, sin armónicos y él mismo decía que le daba vergüenza escuchar su voz, a pesar de que también actuó en Broadway (en “Pal Joey” era el protagonista) y cantaba sin amplificación.
    De todas formas el arreglo vocal de “Singin´ in the rain” es muy bueno y ha quedado para la historia del género.

    En este precioso número de “The band wagon”, probablemente el mejor, o uno de los mejores, de todos los musicales filmados, tanto Cyd Charisse, nunca tan elegante y Fred Astaire, nunca tan suave, están sublimes y el número se hizo sólo en cinco tomas: la primera para el preámbulo con las parejas que bailan al son de “High and low”, muy corta, la segunda casi tres minutos sin interrupción de “Dancing in the dark”, la tercera corta para el final de este tema, la cuarta y la quinta, cortísimas, para volver al carruaje, de nuevo con compases de “High and low”. Debieron ensayarla un centenar de veces pero la secuencia salió perfecta.

    M'agrada

  7. Tosca

    Es curioso, de joven no me gustaba Fred Astaire, le encontraba “cara de viejo” y pose demasiado clásica. Preferia a Gene Kelly. Ahora, quizás porque soy yo la que ha envejecido, me gusta mucho más que antes.

    Pd. Ella me gustó siempre!

    M'agrada

  8. Jo, trobant que tant Kelly com Astaire són excepcionals, sempre em quedaré amb Astaire, per l’elegància (Kelly no ho era mai), per la versatilitat i per que cantava de conya.
    Ella, malgrat la fredor i distanciament que molts li atribueixen, la trobo definitiva.
    Gràcies Gabriela per deixar-nos un altre fita del musical i el technicolor

    M'agrada

  9. Manuel

    Qué extraordinario. Una de las obras absolutas de la historia del cine. Una de las más conmovedoras: Retrato de la soledad. Pulso del humanismo artístico. Pequeña muestra de la que fue una generación irrepetible. Es dificil llegar tan lejos con mimbres tan ligeros. “Bailando en la osucuridad”, el momento de la obra, recaba su magia precisamente en la intensidad del silencio y la elocuencia de los gestos.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: