IN FERNEM LAND

SOTA L’OMBRA DE…MELODIA DE ARRABAL


Avui que mig Catalunya està de Festa Major i sense cap raó aparent, sota l’ombra de l’arbre que m’aireja en aquest estiu forçosament relaxat, tinc necessitat de “tangonejar”.

Des de que m’han fet descobrir a la Graña (gràcies Silvia), encara en tinc més necessitat i per si de cas, no em poseu a l’abast una melodia amb bandoneó, doncs aleshores els peus se’m posen immediatament en virtual moviment, mentre m’inclino lleugerament el barret tot disposant-me a agafar per la cintura a la parella i arrancar a ballar.

En alguna altra vida, jo dec haver estat porteño, d’altre manera no m’ho explico.

MELODIA DE ARRABAL
Lletra: Alfredo Le Pera i Carlos Gardel
Música: Battistella

Cantant: María Graña

Barrio plateado por la luna
rumores de milonga
es toda tu fortuna;
hay un fuelle que rezonga
en la cortada mistonga.
Mientras que una pebeta,
linda como una flor,
espera, coqueta,
bajo la luz de un farol.
Barrio, barrio…
que tenés el alma inquieta
de un gorrión sentimental.
Penas, ruegos…
es todo el barrio malevo
melodía de arrabal
Viejo…Barrio…
Perdoná si al evocarte
se me planta un lagrimón
que al rodar en tu empedrado
es un beso prolongao
que te da mi corazón.
Cuna de tauras y cantores,
de broncas y entreveros,
de todos mis amores;
en tus muros con mi acero
yo grabé nombres que quiero:
Rosa, la “Milonguita”,
Era rubia Margot…
En la primera cita
la paica Rita
me dio su amor.

Altres Melodía de arrabal:

Demà amics, l’experiència serà curta però d’una intensitat extrema, us espero sota l’ombra de…

17 comments

  1. nati

    M’ acabo de fer un monyo i vaig a posar-me la faldilla arrapada amb el tall al costat per poder ballar. Joaquim, quan volguis.

    Superba elecció . Encara tinc la pell de gallina.

    M'agrada

  2. nati

    José Luis, buenísimo.
    Ahora bien, tu me diste unas calabazas bien educadas con la excusa de no saber bailar bien y yo quiero bailar, aunque sea virtualmente .
    Hay muy pocos hombres a los que les guste bailar, de manera que cuando Joaquim ha expresado que se le movían los pies le he tomado la palabra.

    M'agrada

  3. José Luis

    Nati: No sé porque dices que te he dado calabazas, pues siendo como soy un olmo, sólo sé dar sombra. Pero virtualmente soy buenísimo en todo, hasta bailando. Y con los tangos también se me mueven los pies… en la cabeza, es decir, como a Joaquim, que lo suyo, siento decepcionarte, también es virtual como él mismo advierte. Voulez vous dancer avec moi?

    M'agrada

  4. KÀTIA

    Ai!! Quin tango més chuli.Jo com la Nati,també vull ballar però pot ser terrible.Fa tants anys que no ballo que faria el ridícul.La lletra es preciosa,a l’altre costat del Atlàntic saben escriure com ningú aquestes lletres.
    Nati si no tenim quorum sempre ens podem apuntar a balls de salò.
    Joaquim com ho fas per encertar-ho sempre??
    Fins demà

    M'agrada

  5. nati

    Desolée. Estoy como un trapo, llorando a moco tendido.
    Es decir que me quedo de nuevo “sense ballador” , como decía la madre de una amiga mía.
    Ahora necesitaré doble terapia psiquiátrica y acudir a la Clínica Planas para recuperar la seguridad en mi misma .

    Bromas aparte, he visto que mencionabas la novela “Tristram Shandy”. Recomiendas su lectura??
    Hoy he acabado “Sula” de Toni Morrison, está bien aunque dista del nivel literario que alcanza la misma autora en “Beloved” .

    M'agrada

  6. José Luis

    Tristram Shandy es la novela más divertida que he leido nunca, pero también la que más fracasos ha cosechado entre los amigos a los que se la he puesto por las nubes. Hablando de digresiones (como esto de ponerse a hablar de Stern aquí), se la he citado a Assur, porque eso es lo que es: Una monumental y gozosa digresión. Cuando vas por la mitad, el prota no ha conseguido acabar de explicar cómo fué su nacimiento, con el que intenta empezar el libro. Pero, por lo que veo, no a todo el mundo le gusta su tipo de humor, un poco Hermanos Marx, quizá Rabelais, y Lewis Carrol, ironia, falta de pretensiones, libertad de espíritu y un poco de pitoreo, todo revuelto. Stern era un bon vivant y un cachondo mental.

    En cambio, si hay un libro que recomiendo con la seguridad de acertar, es “El arpa de hierba” de Capote. Y si ya lo has leido, uno menos conocido, bru-tal aunque durillo, es “La Balada de Iza” de Magda Szabo.

    No conozco a Toni Morrison (llevo un atraso monumental y leo pocos contemporáneos), pero tomo nota de “Beloved”.

    Joaquim: Perdón, pero como no me haces caso y no pones una ventanita-chat para estas cosas, explícame como hacemos la tertulia… 🙂
    Barrio, barrio…
    que tenés el alma inquieta
    de un gorrión sentimental…

    Bona nit

    M'agrada

  7. A veure, anem a pams.
    Nati
    , jo ja he avisat des de el mateix post que tenia parella per ballar, no menyspreo a ningú, que consti, però és clar però tampoc vull crear falses expectatives. De ben segur Nati que no et caldrà teràpies, ni operacions per recuperar la seguretat, a la pista segur que estarà ple de balladors esperant.
    Kàtia
    , no sempre ho encerto, però ara no recordes les vegades que no he estat a l’alçada del que esperaves, però està clar que si sou fidels assidus a In Fernem Land és perquè compartim moltes inquietuds estètiques.
    José Luis, en wordpress no se puede poner todo y al fin y al cabo es divertido que de un post tangero emerga una recomendación literaria, que siempre se agradecen.
    Per cert, no fa gaire vaig acabar El Corazón helado de Almudena Grandes i em va encantar, en contra del que em va dir una amiga meva, que tan sols escoltar el nom de l’escriptora madrilenya, va arronsar el nas i a mi, les dues novel·les que he llegit d’ella m’ha agradat i aquesta més que l’altra.

    M'agrada

  8. nati

    Joaquim, rey, que aixó es pura broma.
    No t’has de justificar de res, igual que el José Luis que ja es veu que és un guasón.
    És tracta només de riure una mica i com ara portem uns dies que sentim ara un vals, ara un tango, es presta a fer chunga i sobre tot a riure’s d’un mateix: jo disfressada d’arrabalera i ara rebutjada per dos homes: ja tenim el tango montat.
    No ens hem de prendre massa en serio. Trobo l’humor imprescindible.

    Prenc nota de les vostres recomanacions literàries.

    M'agrada

  9. nati

    Per cert José Luis, de la Szabo suposo que ja hauràs llegit “La puerta”, jo la vaig trobar bonísima.
    M’encanta que m’en feu recomanacions. Ho dic de debó.
    Gràcies.

    M'agrada

  10. Jose Luis

    Si, Nati, leí “La Puerta”, y me gusto tanto que busqué más de esta señora, encontrandome con “La balada de Iza”, quizá menos original, pero aún más emotiva. Y acaba de salir un tercero que ya tengo en la montañita esperando.

    A mi también me interesan mucho las recomendaciones de libros. Sin ellas, es más facil que se te pasen maravillas que en el caso de la música.

    Pero aunque quede muy propio, no eres ninguna arrabalera rechazada, porque, insisto: Voulez-vous dançer avec moi, ce soir?

    M'agrada

  11. KÀTIA

    Igual us decebo però els meus gustos literaris són molt besties.Màgrada molt la novel.la negra,criminologia,misteri,en fí tot el que porta sang i fetge encara que també llegeixo literatura recomanada.
    Joaquin ,de Almudena Grandes hauries de llegir “Atlas de Geografia Humana”.Jo les he llegit totes i totes m’han agradat especialment “El corazón helado”,ara fa temps que no publica.
    Bye

    M'agrada

  12. nati

    Kàtia, nos ens deceps en absolut. A mi també m’agrada la novela negra. El Mankell m’encanta, per exemple i la trilogia del Larsson la vaig llegir amb molt de gust en un tres i no res.
    I dels escriptors clàssics m’agrada molt en Simenon tan en novela negra com en el que ell anomenava noveles “serioses”, que són fantàstiques, (ara tinc al cap “La nieve estaba sucia”, segur que ja l’has llegit) .
    Jo hauré d’aprofundir en l’Almudena Grandes, no l’he llegit res.

    M'agrada

  13. Ohhhh, como me gusta Melodia de arrabal! Tnego un disco de Gardel con ella y uno con Marcelo Alvarez cantando tangos y otro mas 🙂 Oh hacia tanto tiempo q no oia y entiendo perfectamente lo q dices sobre el baile, justo el otro dia pensaba cuanto hecho de menos bailar!!!! Gracias por este momento de nostalgia y bailee!

    M'agrada

  14. Roberto

    Joaquím: supongo que ya habrás visto algún vídeo de María Graña en Youtube. De verdad que no la conocía, pero me la mencionastes el otro día y la busqué. Melodía de arrabal está muy bien, pero en Una canción desesperada, de Discépolo, está desgarradora. Y una cosa es oírla y otra verla.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: