IN FERNEM LAND

LICEU: LA REPESCA DE LES DESERCIONS O LA LUCÍA DEL AMOR


telefon

Desprès d’un acurat i també precipitat anàlisi de les possibilitats de renovació dels abonaments per la temporada 2015/2016 del Gran Teatre del Liceu, vaig procedir a seguir les instruccions i enviar un correu electrònic donant-me de baixa d’un dels torns que he tingut fins ara, per no estar d’acord amb la nova classificació de la zona i el corresponent augment de la tarifa practicada. Cal dir que el llibret de la temporada amb totes les modalitats d’abonaments el vaig rebre el mateix dilluns que s’obria la renovació. M’estalviaré fer comentaris al respecte, ja que són fruit de suposicions malintencionades que no puc demostrar i abans que provoquin l’enuig de la direcció del teatre, m’estimo més creure que el retard va ser motivat  per un problema aliè al Liceu i atribuïble a l’empresa encarregada de fer la distribució. Ho dic perquè vegin que aquest apunt té l’ànim de ser constructiu i no empitjorar més la imatge que en aquests moments tinc del teatre i de la gestió deficient, és miri per on és miri, duta a terme en la renovació, just quan era més necessària una cura exemplar i una atenció personalitzada davant de la complexitat de l’oferta i les circumstàncies.

Dit això, han passat uns quants dies de l’enviament del meu e-mail i he acabat rebent, suposo que com molts de vosaltres, una trucada de telèfon en nom del teatre, a càrrec de personal intueixo que contractat per l’ocasió,  amb l’intent de  repescar-me, cosa inútil si es llegia el correu que vaig enviar, tan cortès i educat com contundent i clarificador.

Òbviament aquest personal deu estar remunerat en funció dels resultats, amb uns incentius per a cadascun dels abonats que s’ho repensin o que malgrat deixar l’abonament, acabin “traspassant-lo” a un familiar o amic, segons em va suggerir l’amable operadora quan ja va veure esgotada la possibilitat de  repesca directa. No vaig poder més que dir-li que als meus familiars i amics els estimava massa com per fer-lis aquella mala passada d’enganyar-los explicant les bondats d’un abonament en una localitat que  es corre el perill d’acabar patint una luxació lumbar o cervical. Hauria d’existir un ens com el que vetlla per la salut dels treballadors, però destinat als espectadors, per tal de sancionar als teatres que facin pagar per una localitat com la que jo tenia fins aquesta temporada. Prou paciència he tingut durant aquests anys…

Si finalment ens tenien que acabar trucant per telèfon, què els costava que des d’un bon inici fos el servei d’atenció a l’abonat el que es poses en contacte amb nosaltres, una vegada hagués finalitzat el període per fer les renovacions i informar-nos de les possibilitats de millorar el lloc? No hagués estat més correcta que anar a la pesca per Internet dia rere dia d’una localitat millor? No hagués estat més just i considerat per aquells abonats que durant anys han anat esperant pacientment millorar la seva ubicació a mida que es produïen baixes? I els que no tenen facilitat per entendre les enormes possibilitats de Internet? Entenc que vulguin rejovenir el públic, però el mètode en alguns casos em sembla poc considerat.

Hi ha una atenció personalitzada per part d’unes noies degudament ensinistrades, que segurament no deuen saber que és ben bé el Liceu i menys encara la Lucia di Lammermoor (en un cas, si més no, rebatejada com a “Lucía del amor” segons m’ha informat una abonada i amiga de tota confiança, ja que li va succeir a ella. No es tracta doncs de l’amic d’un amic m’ha dit que…) i per tant si no coneixen ben bé el que volen vendre, molt menys entendran les queixes que deuen haver rebut dels abonats desencisats, emprenyats o indignats. Quina imatge!

No hi ha personal per atendre les renovacions o per informar-nos si volem millorar de localitat o zona, en el cas que les baixes ho permetessin, però acabem rebent una trucada que en alguns casos dóna una impressió negativa de com s’estan fent les coses al teatre, no per part de les noies, que cap culpa tenen, però si per part d’aquells que han decidit que aquesta deu ser la millor manera i sobretot més econòmica de resoldre un moment tan sensible i conflictiu, potser com feia anys que no es produïa al teatre.

En el cas que un abonat decidís deixar el seu abonament el darrer dia i a darrera hora, per a qui el va deixar a disposició? Els altres abonats del seu voltant potser ja es van re-ubicar i qui sap si no mereixien més que ningú seure en aquelles que a darrera hora quedaven inesperadament lliures. Tan senzill com era fins ara, i fins i tot transparent, ja que es podien demanar explicacions si veies que algú que estava més extrem que tu et passava al davant sense que t’ho haguessin consultat prèviament en a tu, m’explico?. Ara això no passarà i fins i tot podria passar que unes localitats desitjades acabessin convertint-se en un seient secret venut a uns preus escandalosament més econòmics, o per a un nou abonat que s’estrenés aquesta temporada 2015/2016. Un desgavell!

Van ser molt valents i agosarats en fer el canvis, segurament necessaris o fins i tot imprescindibles, però no ho han venut bé, i encara pitjor, han informat malament, donant la sensació de covardia quan més que mai la transparència  i la sensibilitat per a tots els afectats eren més necessàries que mai.

La presentació parcial i per etapes ja era un indici de com i per on podia anar la cosa, però mai m’hagués imaginat que es complissin els pitjors presagis que alguns comentaristes, titllats de negatius i catastrofistes per mi mateix, acabessin tenint tanta raó.

El Sr. Guasch quasi ens va assegurar que s’equivocarien en “algunes” coses i que les nostres queixes servirien per millorar i no tornar a repetir els errors comesos, en un futur, però no va preveure que en alguns casos no hi hauria  possibilitat d’esmena.

Només espero que quan ens presentin els números siguin tan valents i agosarats com ho va ser per re-dissenyar les zones, i ens informin sense maquillatges de cap mena, de la xifra neta d’abonats, amb les baixes i les altes.

Mentrestant m’he tornat a mirar el programa general de la temporada 2015/2016 per si em tocava aquesta estrena mundial  de la “Lucía del Amor”, i no, no em toca.

41 comments

  1. Que s’haguessin de fer canvis (ningú ho nega) no justifica en cap manera que s’haguessin de fer perjudicant tant (econòmicament) a un nombre tant alt d’abonats. No ès tan sols com t’ho “venen” (expressió ja dubtosa per si mateixa) o la informació que (no) han donat. És el fet objectiu de la quantitat de gent perjudicada i dolguda que, com bé dius, Joaquim, dubto que poguem quantificar mai amb la (no) informació que ens donarán.
    Pero, a més dels abonaments no renovats, hi ha els que han baixat una o dos categories, canviant de lloc, per poder continuant pagant el mateix. També estant “contents”, aquests.
    Ah, i les senyoretes “Lucía del amor” (bonissim!) no aprofiten la trucada per preguntarte si ja tens una assegurança o oferir-te un smartphone? Vaja…han desaprofitat la venda creuada…aquí han fallat 😉

    M'agrada

    • No crec que ells encara siguin conscients d’aquest perjudici, perquè pensen que aquest perjudici serà compensat per altres beneficiats, nous abonats o no, que ompliran el Liceu gràcies a la seva excel·lent programació, les flash mob i les campanyes de màrqueting tan originals i agressives.
      No són conscients, que és una manera més positiva de dir que són inconscients.

      M'agrada

  2. ducadimantova

    Jo vaig decidir finalment deixar dos dels meus abonaments.
    Igual que al Joaquim, em van trucar. Van ser molt amables.
    Coincideixo en que es notava que tenien ganes de que no deixés l’abonament.
    L’argument va ser molt clar, l’antiguitat va lligada a l’abonament i com que ha de ser ininterrompuda,
    si el deixo aquest any i d’aquí un temps m’ho repenso, hauré perdut una antiguitat de Liceu-20 que suposa un 18% de descompte…. no m’ho van dir directament però és cert que són molts diners!
    Deixar un abonament amb aquesta antiguetat és una llàstima.

    Precisament em suggerien, igual que indica el Joaquim, que era una pena que perdés l’antiguitat i que podia passar -ho a un amic o familiar.

    La qüestió és que no cal passar la “butaca” concreta, només cal passar l’abonament i això ho he acabat fent. El meu germà fa temps que em diu de venir al liceu, vaig aprofitar i vaig demanar-los llavors dos coses:
    (a) Un canvi de zona, de la zona que jo tenia a la zona 8 lateral de quart pis
    (b) Un canvi de nom al meu germà

    El meu germà, degudament informat dos dies després va canviar la seva butaca a una zona 6, això si, amb un 18% de descompte que ja tindrà per sempre mentre no es doni de baixa. S’ha estalviat 86€ en relació a si ho hagués fet nou….. un bon regal !

    Total, que no els hi vaig dir això que comentes tu Joaquim de que
    “els estimava massa com per fer-lis aquella mala passada d’enganyar-los explicant les bondats d’un abonament en una localitat que es corre el perill d’acabar patint una luxació lumbar”.

    La meva reacció va ser la de que “els estimo prou com per deixar-los un 18% de descompte en la localitat que vulguin.

    Són visions diferents, es clar. Jo he valorat que l’important no és tant la butaca com en aquest cas el premi a la fidelitat i que el podia “traspassar” quelcom que m’havia costat anys de mantenir i així fer un favor a algú que tenia interès en la òpera.

    M'agrada

    • És a dir, no premien l’antiguitat, aquesta salta pels aires des de ja, ja que el teu germà es beneficiarà de per vida o mentre vulgui d’un privilegi que un altre (en aquest cas tu) s’haurà guanyat amb la fidelitat, i qui sap si podrà passar aquest benefici a un altre quan ell se’n cansi. Senyors i senyores liceistes, amb aquesta mesura s’acaben de re-instaurar els drets dinàstics, que no és precisament una mesura gaire democràtica. Si jo puc passar el meu abonament a un altre, es pot originar fins i tot un mercat negre encobert. Em sembla fatal

      Liked by 1 person

      • No és el que em va dir la noia, va ser molt clara, familiars o amics, potser tenen noves consignes. En qualsevol cas la consanguinitat no em sembla un motiu suficient, un abonament no pot passar de pares a fills, ni de fills a cunyats, nebodets i nebodetes, o cosins prims. I més val que comencin a inventar-se un altre motiu de descompte que res tingui a veure amb l’antiguitat, ells mateixos se l’han carregat, potser per això ja ens avisaven molt clarament que els descomptes d’aquesta temporada eren criteris per aquesta temporada i que en cap cas tenen obligatorietat de perpetuar-se, potser l’any vinent els descomptes màxims seran per franja d’edat, sent els més beneficiats els abonats menors de 30 anys i penalitzats aquells que passin de 50 👿

        M'agrada

      • Joan

        Ah perquè “Amb l’objectiu de regularitzar la situació de tots els abonaments i de forma excepcional, i fins el 31/12 del 2015, el canvi de titular no afectarà a l’antiguitat, independentment del parentesc entre els titulars. Potser tinguis raó i enguany s’acceptin amic i pop com a animal de companyia.

        M'agrada

      • Ducadimantova

        Que tendenciós i demagog és el comentari….

        Ara resultarà que mai has deixat ni t’han deixat un abonament? Ara que faràs? Li diràs a qui li deixis que com que no s’ha guanyat l’antiguitat et pagui la diferencia? Jajajajaja
        El meu germà ja venia sovint amb mi, pero els abonaments estaven al meu nom. Ara estan al seu.

        Per altra banda, quan d’un matrimoni del quart pis que conec va morir el marit, la dona va seguir venint amb la filla, fent un canvi de nom dels abonaments del marit. Els dos anaven al nom de l’home…. La dona ja venia de sempre i la filla sovint substituïa al pare… Pobretes si manessis tu!

        Per cert, l’abonament del liceu no es personal i intransferible, o ara creus que ho ha de ser? Quanta gent en te varis al seu nom i els cedeix? (Cas mes habitual matrimonis que estan a nom nomes d’un)…. Pobrets quan el titular falti….

        O potser s’ha deixar canviar de nom? Perdrà la vídua l’antiguitat? Es això el que proposes? Es això democràtic? De veritat?

        M'agrada

      • Gràcies, ets un encant.
        Doncs no Ducadimantova, quan deixo una bonament l’acostumo a regalar i si em em venc l’entrada la venc a preu d’abonament mai a preu de taquilla, no he fet mai negoci amb les entrades, però això no té res a veure amb el que estem parlant. S’està parlant d’un descompte d’antiguitat que han creat com un reclam per incentivar en teoria la fidelització i que ells mateixos se’l carreguen la mateixa temporada d’haver-lo posat. Sorprenent.
        No cal que em treguis exemples de llagrimeta, òbviament no és el cas que em va oferir l’amable senyoreta, perquè en l’afany fins a cert punt lògic d’apaivagar les baixes d’abonats no se’l acut res més que traspassar els abonaments a qui creiem que pot estar interessat (familiars o amics), i és que encara els hi fem d’agents comercials.
        Ni tendenciós, ni demagògic. Quan un titular falta l’abonament és perd, es prou senzill, de la mateixa manera que succeeix a arreu.

        M'agrada

      • Joan

        Això estadísticament em sembla que deu ser la tònica general. Al menys jo no conec ningú que faci negoci amb el carnet del liceu o de l.auditori. (del Barça sí, uns quants)

        M'agrada

    • Xavier C.

      Chispeante… Algú pot aclarir-me per què hem de pagar nosaltres (perquè això, via pujada de preus o via impostos, ho acabem pagant nosaltres) un descompte del 18% a un nou abonat que (em sap greu dir-ho, i amb tots els respectes) el millor mèrit que presenta és tenir un germà emprenyat amb el Liceu (i segurament amb raó) per la maldestra actuació de la Direcció?

      M'agrada

      • Ducadimantova

        Suposo que, per ser coherent, si algun dia deixes l’abonament a algu, li exigiras el 18% perque no se l’ha guanyat…. No?
        O potser es fàcil criticar i prou….

        M'agrada

  3. Jordi

    Quan el desconeixement del producte és tan gran, és molt complicat mantenir la clientela. Perdoneu que m’expressi de manera tan mercantilista, però la direcció del Liceu segur que m’entendrà.

    Liked by 1 person

  4. Hofmannsthal

    ¿No te parece, Joaquim, que el Liceo está haciendo unas campañas de marketing sumamente extrañas? ¿Estas seguro que “La Lucia del Amor” no era algo intencionado para así a trae a aquel público menos educado? Por que el Liceo ya lleva una buena racha de maniobras de promoción que rozan ya lo vulgar e inapropiado. Recuerda el Serse y la pelicula 300, el Flashmob de Carmen(?!) y ahora también (según tengo entendido) estan copiando el bar de la producción del Cosí en el Salón de los espejos…
    ¿Sigue siendo este un Teatro serio o una carpa de Circo?

    M'agrada

    • Todo es posible, pero está claro que no les caracteriza el buen gusto, si a la Flash Mob de Carmen nos referimos.

      A parte de los constantes errores en programas, anuncios y banderolas, la última las fechas del Così que se exhiben en la calle
      così dates

      M'agrada

      • Mingu

        Al flash-mob esta “molt lograt” el angle del balcó on ” s’exhibe la enseña nacional” en segon pla enfàtic, Llàstima que a la Rambla no hi van posar el “Toro de Osborne”. M’hauria agradat veure quan el fan caure….i fer la foto…

        M'agrada

      • La veritat és que té molt poca gràcia aquest numeret, ho he trobat mal fet i amb molt poca repercussió per les possibilitats que té la Rambla, perquè talment sembla que entre el cor i els treballadors de la casa i quatre japonesos despitats, s’hagin acontentat.
        per altra part la senyora que surt pel balcó és la antítesi de la Carmen segons Bieito, que semblava ser que era la font de inspiració del que es “representava” davant del teatre, en fi, una de les flash-mob més poc emocionants que he vist.

        M'agrada

      • Joan

        La penúltima. L’última em sembla que és l’encapçalament de l’e-mail que hem rebut els abonats animant-nos a participar en la d’altra banda excel:lent iniciativa de fer una conferència a imatge dels “més modestos” apunts preparatoris o dels mateixos títols dels llibres de P A Balcells: “Escoltar…”

        “Aprèn a escoltar Così Fan Tutte”

        De fet caldria transcriure l’e-mail sencer,que no desentona gens amb el Flash Mob de Carmen, les banderoles, els cartells de les òperes, les fitxes tècniques de la web, els fulls de sala, els programes i la revista bimensual.

        Liked by 1 person

  5. jround

    En general, n’hi ha una gran manca de professionalitat per part dels equipaments musicals en tot el que implica atenció al públic i facilitats per obtenir informació o fins i tot treure entrades. El Liceu es realment flux en aquest aspecte, però crec que qui es porta la palma es l’Auditori. La darrera mala experiència al respecte la vaig tenir fa uns dies, al voltant de les 7 de la tarda (es a dir, quan molta gent aprofita per anar a les taquilles desprès de la feina). Curiosament (o no), en plena campanya de renovació i canvi d’abonaments, només hi havia una noia atenent al públic. Jo simplement volia treure un parell d’entrades, però en 30 minuts aquella pobre noia (no era culpa seva) només va ser capaç d’atendre 2 persones. Darrera meu la cua que es va formar feia por. No cal dir que em vaig cansar d’esperar i de fer el “primo” i vaig marxar sense comprar res. Per altra banda, hi havia gent que es queixava dient que treure entrades per la web era molt complicat (t’has de registrar, tenir un password…), que estava sovint penjada, etc. Realment, als de l’Auditori sembla que lis sàpiga greu que la sala s’ompli. Em temo que tots aquests “gestors” musicals tindrien molt que aprendre d’altres professionals europeus o, sobre tot, dels USA.

    M'agrada

    • ferran

      Lamentablement, això passa sovint.., una persona treballant per quatre o cinc, sense poder treure la feina i l’empresa de torn perdent negoci per anar de cutre per la vida

      M'agrada

    • Malauradament només et puc donar que la raó. les pàgines web són nefastes, tant la del Liceu, com la del Palau o l’Auditori, la venda on-line és complicadíssima i quan decideixes anar a taquilles, tant al Liceu, coma l’Auditori o el Palau (amb més atenció per les visites que per la venda d’entrades), la rapidesa brilla per la seva absència, és clar que també moltes vegades la culpa és del comprador, que sembla que s’hagi de provar les entrades, amb unes indecisions i dubtes incomprensibles.

      M'agrada

  6. Arnau

    Jo trobo que no és normal que no s’informin dels canvis en els interprets. Es va anunciar que el tenor americà Lawrence Brownlee faria el seu debut al Liceu amb Otello de Rossini (que per cert, les poques vegades que es dignen a fer Rossinis, ja els podrien fer representats). Tenia moltes ganes de veure’l en directe, però fa uns dies reviso la web i… oh! Sorpresa! Misteriosament Brownlee ha estat substituït pel rus Dmitri Korchak (tenor que no em desagrada), i ningú ha informat. Més d’un que haurà comprat sense revisar s’espantarà quan vegi el programa de ma.

    Tampoc s’ha informat de qui substuirà Oleg Bryjak a l’Anell del Nibelung després del fatal desenllaç. Tot està a la web, i si vols saber-ho, ja t’hi passaràs el dia llegint que no hi hagi canvis (a l’estil Tristany i Isolda).

    Caldrà mirar i remirar a la web si han canviat el programa i no han avisat: ara potser tenim un nou títol: “Lucía del amor”, que sembla una barreja entra Lucia di Lammermoor i l’Elisir d’amore (no vull saber què pot sortir d’aquí).

    Per altra banda, el Liceu ja es podia gastar els diners d’una altra manera que no redecorant la sala dels miralls perquè s’assembli al bar del Così fan tutte. Això ja és esperpèntic i força penós.

    Haurem de llegir bé la lletra petita d’aquests espectaculars abonaments que anuncien, que por em fan.

    Conclusió: no anem gens bé.

    M'agrada

    • Hofmannsthal

      No fastidie!! Brownlee fuera del Otello?? Y no han dicho nada?? Menos mal que lo ha mencionado usted que no lo hubiese sabido hasta el momento de sacar entradas. Definitivamente esto es un despropósito. El Liceo debería mirar como lo está haciendo el Real que de momento ha demostrado tomarse más en serio su labor.

      M'agrada

    • L’Alberich de Götterdämmerung ja fa dies que l’han canviat

      REPARTIMENT

      Siegfried Lance Ryan
      Gunther Samuel Youn
      Hagen Hans Peter König
      Alberich Oskar Hillebrandt
      Brünhilde Iréne Theorin
      Gutrune i Tercera Norna Jacquelyn Wagner
      Waltraute Michaela Schuster
      Primera Norna Cristina Faus
      Segona Norna Pilar Vázquez

      En el blog ja fa dies que es va dir que Brownlee no venia, quelcom que és inexplicable quan falta tant, quelcom que deu voler dir que el tenor s’ha estimat més anar a un altre teatre a fer un rol més rellevant que el Rodrigo liceuenc en versió de concert, i ha cancel·lat, potser el Liceu no en té cap culpa.

      Ara bé, sí, caldrà estar molt pendent dels repartiments anunciats.
      Totes les campanyes de màrqueting que s’engeguen al Liceu sembla que estiguin fetes per allunyar-me del teatre, i aquesta de reproduir l’escenografia del Così al saló dels miralls la trobo tan poca solta com inútil, sobretot perquè no serveix per portar més públic, perquè si hi ha algú que s’apropa al Liceu per veure aquest bareto modernet i no per la música de Mozart, més val que es quedi a casa.

      M'agrada

      • Hofmannsthal

        Bueno entonces acepto que en este caso la culpa es primordialmente mía, pues como tu dices ya se sabe des de hace un tiempo. Eso sí, deberían avisar des de la dirección del teatro nada más hacer el cambio para que casos como el mío no se repitan.

        M'agrada

  7. alex

    entiendo perfectamente los comentarios de todos aquuellos que habéis sido perjudicados por los cambios de zona y por posibles aumentos importantes de precios y más, si habíais dispuesto de más de un abono y o turno
    En mi caso ( creo lo dije) y ya hace años ( en las épocas todavía de Matabosch y del ínclito “jugador a política ” que fue el afable pero falso Josep Mª Caminal ), tenía un abono más o menos completo y vistas ciertas tomaduras de pelo ( me cambiaron a un palco de platea a los 4 abonados, cuya acústica era más que deficiente, me metieron recitales y algún ballet) y lo dejé inmediatamente, para pasar desde el 2003 o 2004 a uun torn de abono popular que en estos momentos es el PC
    Con este Torn PC he podido cambiar de ubicación siempre entre zona 3 y zona 2 (siempre hablando de las 4 butacas que tengo ) y ahora para la temporada 2015/16 estoy ubicado en una buena zona céntrica de platea ( filas 16 y junto al pasillo central) que ahora es zona 2b/. Ello me supone con dtos. incluidos, 90 € más por cada butaca pero también se pasa de 3 a 4 óperas, lo cual doy por aceptable y no cambio nada
    Eso si, acostumbro a sacar bastantes entradas suplementarias más en función a títulos y sobre todo voces que bastantes veces repito y lógicamente si ya conozco la producción tanto a mi esposa como a mi, no nos importa adquirir entradas baratas sin apenas visibilidad para escuchar únicamente las voces que nos interesan
    y obviamente si son versiones conciertos, solo adquirimos entradas de las baratas , zonas ahora entre la 6 y la 8.
    en conclusión y por muy advenedizos que sean ahora los interlocutores de la gestión del Liceu, paso totalmente de ellos y me espabilo según lo que me interesa, eso si dejándome algo que lógicamente no llene el teatro para el “seient secret ” como posiblemente hagaís alguno de vosotros.
    Lo que queda claro que para mi y mi grupo ( somos 4), se han acabado para siempre los abonos completos de 10 o más funciones en el Liceu. Torn Popular + lo complementario que nos interese

    M'agrada

    • Y esa decisión es beneficiosa para el teatro? Llegar a la conclusión que se han acabado para siempre los abonos completos es burno?. Es lo que querían, me temo qu es lo que querían, liberar los asientos privilegiados para tener más taquillaje libre para vender, parece que sea eso y qie los abonos de toda la vida no interesen. No creo que sea bueno, no creo que sea lo má sinteligente, no freo que sea lo que le conviene ahora al Liceu.

      M'agrada

  8. Kàtia

    La setmana passada vaig llegir una entrevista a la contraportada de El Periodico a un noi,fill d’una amiga nostre,ón expressava el seu descontent per la remode,ació dels torns i els preus.Explicava que la seva família són abonats del Liceu des de començaments del secle passat.La resta dels familiars afeccionats a la lírica van anar incorporant-se i gairebé el gruix familiar era important.Ell personalment ha deixat el seu abonament i la seva mare que es la nostra amiga ha vist incrementat el preu en un 100%.No sé qué acabarà fent aquesta família però el xasco ha estat tremendo.
    El títol de l’entrevista es: El Liceu m’ha vist creixer i ara em fa fora”
    Estic segura que Guasch aconseguirà que el Liceu tingui superàvit peró el preu el pagarem tots nosaltres,a ell li en fot les nostres cüites,la decepciò,ell mira la caixa dels calès i “punto pelota”

    M'agrada

    • Giacomo

      No ho sé, Kàtia: em sembla que la gestió d’aquests canvis ha sigut molt dolenta àdhuc des d’una perspectiva mercantil. És el que deia en Joaquim. Potser les pujades de preus serviran per aconseguir el superàvit. Ho espero, almenys patirem per alguna raó! Però el desastre de la comunicació no serveix per a res. Informació que no arriba, telèfons col·lapsats, problemes a la web… Els abonats (és a dir, els clients) estem emprenyats i el Teatre (és a dir, la empresa) no estalvia, sinó que ha de pagar per trucar al Joaquim, o per contestar les meves trucades i les de tots els altres que vam col·lapsar els seus telèfons. No té sentit, és un error greu.

      M'agrada

      • S’hauria d’exigir que publiquessin el balanç econòmic de cada temporada i s’entregués la memòria als mitjans. Em temo que tot queda molt camuflat internament, però s’hauria d’exigir que fos públic, ja que és un equipament públic.

        M'agrada

  9. Fortheringay

    Completament d’acord amb les crítiques del nou model. A més, la informació és escassa i tardana. Un altre problema que vaig detectar ja la passada temporada és que al meu torn (C) sempre hi havia hagut els primers repartiments i ara ens colen en alguna funció els segons repartiments (p. ex: Lucia di Lammermoor). No és per desmerèixer aquest artistes, però se suposa que el preu (elevat) de l’abonament inclou cantants de primera fila i últimament no és així. De manera que he hagut de comprar entrades per al primer repartiment de Lucia, a banda de la funció que tenia el meu abonament.

    Una altra sorpresa i manca d’informació adequada: vaig trucar fa temps per interessar-me per la venda preferent de funcions addicionals i em van dir que començava el dilluns 25 de maig a les 9.00. Però ningú em va dir -ni per mail, ni per telèfon- que just el 22 de maig començava la venda de packs de 5 o 8 funcions addicionals als abonaments, amb descomptes. Això ha provocat que, quan vaig anar al web el dilluns 25 de maig, hi hagués poquíssimes entrades -de preu raonable- disponibles. Anava a dir que “ells s’ho perden” perquè enlloc de comprar 2 localitats per a 5 funcions addicionals que volia (10 entrades), vaig acabar comprant només 4 entrades, però la realitat és que, si ho fan així, és perquè no perden ni un cèntim i saben que tenen les vendes assegurades perquè hi ha més demanda que oferta. (I si no vénen, ja faran descomptes d’última hora, seients secrets i altres “virgueries”).

    Un altre tema és el famós “descompte” (?) per l’antiguitat: a mi aquests descomptes em semblen el joc dels “trileros” perquè un descompte de potser 16 o 18 euros, quan acabes pagant gairebé 450 euros en lloc dels aproximadament 350 que pagava abans, no em quadra.

    La devolució d’entrades dels abonaments també és una veritat a mitges: només te la poden fer si has pagat l’abonament amb domiciliació bancària; en canvi, si has pagat amb targeta de crèdit, és impossible. I tampoc no t’ho diuen fins que, després de trucar-los un parell de vegades i intercanviar 2 o 3 mails, trobes algú que s’entera del que ha de dir!

    Finalment, jo penso demanar-los que m’enviïn un detall de tot el que -al final- acabaré pagant i de tot el que em descompten entre funcions retornades i “Premis” de fidelitat, perquè jo ja he perdut el compte. I més, si fracciones el pagament. El web és força inútil i ni tan sols pots veure el detall de les teves despeses a l’espai personal (cosa que, almenys sí fan les empreses de telefonia). Us suggereixo des d’aquí que també els demaneu aquest detall de la despesa, o, simplement, una factura. Ah, i millor si ho feu per Twitter o Facebook. Que la gent s’assabenti públicament de les pífies els cou més (i més ara que van de guais, de moderns i d’oberts a la ciutadania).

    Salut i paciència!

    M'agrada

    • La idea d’una factura detallada em sembla magnífica.
      S’han trobat amb un embolic important i crec que hauran de rectificar molt, el problema és que s’hauran endut per endavant algunes coses que no es recuperaran, perquè tots aquells abonats que hauran deixar l’abonament amb la noves tarifes i zones ja no podran recuperar-lo, per molt que vulguin, ja que a hores d’ara ja deuen estar ocupats per algú que l’ha ocupat. Potser això no es tan greu, però que ho preguntin a qui ha hagut de deixar-lo i convindria que ens presentessin els resultats REALS dels canvis.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: