IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE VICENT


Des de terres gòtiques,, com li agrada dir a ell, ens arriba el qüestionari de Vicent, un qüestionari retalladíssim ja que com intuireu, darrera dels punts suspensius de moltes respostes hi ha interesantíssimes respostes i reflexions que m’agradaria que ell ens deixés en un comentari.

A Vicent segurament el tinc vist d’aquells anys que ell va començar al Liceu del final de l’època Pamias, ens coneixíem tots. Ell viu lluny i té un punt de mira diferent al que tenim nosaltres des del sud d’Europa, per això trobo molt interessant les respostes que ell dóna, tot i que siguin en sgiona o tercera opció, però com que amb tots els qüestionaris he fet el mateix, he passat la tisora després de la primera resposta. En algun cas ens parla de cantants que per aquí a baix en prou feines sabem qui són.

Sense més dilació us deixo aquest nou qüestionari: 

  1.  La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? 1981
  2. A quin teatre? Al Liceu,
  3. Els teus pares anaven o van a l’òpera? Ma mare, quan bonament podia.
  4. Quina òpera vas veure? La Traviatta: Nicolescu, Bello, Blancas, Pérez Busquier
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? Wagner
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? El conjunt, les formacions estables i la seriositat (professionalitat).
  7. Quin és el teu tenor predilecte? De tots els temps i en abstracte, tal vegada, Carlo Bergonzi.,,
  8. Quina és la teva soprano predilecta? Stemme…
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? Ara mateix Carlos Álvarez…
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Christa Ludwig,,,
  11. Quin és el teu baix predilecte? Ghiaurov…
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? En abstracte, Bayreuth…
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? Hi sobreviuria (ja ho he fet altres vegades). Quin remei!
  14. Quina és la teva òpera predilecte? Parsifal,,,
  15. Quina òpera detestes? Crec que cap.
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística: 7
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Berlín…
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? Hoffmansthal..,
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Seriosament, tal vegada Boris Godunov. Crec que és un personatge molt complert.,.
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística?Ara et diria que la Leonora de la Favorita…
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? Parsifal de Kna-62…Impossible de contestar.
  22. El director d’orquestra operístic preferit? Avui dia, tal vegada, Pappano...
  23. El director d’escena preferit? En temps, Ponnelle, encara que ara el tinc una mica desmitificat…
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? Tal vegada el Parsifal de Bayreuth 51
  25. L’òpera barroca que més t’agrada? Alcina de Händel.
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Fidelio…
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? Deixant de banda el fenòmen Wagner que és romàntic indiscutiblement, tal vegada, D. Carlo…
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Elektra, sens dubte.
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? No recordo haver-n’hi escoltada cap.
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? Crec que baix…. De jove haguera dit tenor però ara em sembla massa comercial (disculpa el prejudici) i actualment, m’agraden els colors de veu densos i tenebrosos.

Aquesta és la gravació de l’illa deserta i la veritat, no m’estranya

Gràcies Vicent.

La setmana vinent tindrem l’honor de conèixer el qüestionari de Jaume T.

Un comentari

  1. Fer

    Desafortunada Traviata que va veure aquest senyor la primera vegada que va anar al Liceu, tots els cantants eren dolents, com a decorats un llençol a l’últim acte, aquell any va ser el pitjor per l’orquestra i cors

    M'agrada

  2. OLYMPIA

    Interessant com sempre. Els intèrprets m’agraden molt encara que l’estupenda Stemme no em faria fer cap pas però és una simple qüestió de sintonia. Aquests qüestionaris donarien per debats infinits en el temps.

    M'agrada

  3. Fernando S.T.

    Un Parsifal insuperado que ni el propio Kna en sus gloriosos años logró conseguir ese grado de misticismo y pureza de su despedida.
    Bravo por la elección de Vicent queme gustaría que rellenara esos puntos suspensivos.
    Gracias anticipadas

    M'agrada

  4. Vicent

    Moltes gràcies Joaquim. Tot un honor. Sí, tal i com dius, els punts suspensius reflecteixen sovint la impossibilitat de donar una resposta única i categòrica, ja que hi ha massa per triar. Has fet la necessària retallada amb molt bon criteri. Es tracta de respostes que vaig fer en un moment donat. De barítons també m’agrada Taddei i, en un altre ordre de coses, Bastianini. Álvarez em sembla del millor que hi ha hagut en els darrers 20 anys, per bellesa tímbrica i dimensió de l’instrument, per refinament i interpretació dramàtica dels papers. Respecte al Parsifal de Kna 62, em sembla sublim. Fins i tot Thomas i Dalis, sovint eclipsats pels seus predecessors Windgassen i Mödl, em semblen sensacionals. La Ludwig em sembla també immensa per bellesa, refinament i interpretació. El seu sol de Branguene, amb Böhm, em resulta estratosfèric M’honoro d’haver pogut besar-li la mà d’aquesta gran artista quan va venir a Barna. Una volta més, moltes gràcies per la teva deferència. Forta abrac,ada des-de terres gòtiques septentrionals (Götaland) cap a terres gòtiques meridionals (Gòtia: https://ca.wikipedia.org/wiki/G%C3%B2tia ).

    M'agrada

Deixa un comentari