IN FERNEM LAND

NATHALIE STUTZMANN CANTA MAHLER


Diumenge passat em vaig commoure una vegada més amb la simbiosi formada per Eiji Oue dirigint la 3ª simfonia de Gustav Mahler i ja en vaig deixar constància en el post del dilluns.

Us vaig prometre els enllaços del concert, però de moment no he pogut obtenir-lo sencer.

Us deixo el cinqué moviment “Lustig im Tempo und keck im Ausdruck“, amb la fantàstica intervenció de la contralt francesa Nathalie Stutzmann que puc dir que a la sala no sonava així de present, acompanyada pel cor Madrigal (dir: Mireia Barrera) i el Cor Vivaldi (Dir:Òscar Boada).

Prometo fer els deures i deixar-vos els enllaços de tots els moviments.

Escolta home!
Què diu la mitja nit profunda?
Dormia!
M’he deixondit ja d’aquest somni!
El món és profund
i mé profund pensat que el dia!
El seu dolor és pregon!
Més ho és el goig, però, que el mal.
El mal diu: Mor!
Més tot goig cerca eternitat,
fonda, profunda eternitat!

Bimm, Bamm!
Cantaven tres àngels una dolça cançó,
joiosa, beata, el cel ressonava,
Criden de goig,
també perqué
és Pere lliure de pecat.
I quan segué el Senyor Jesús a taula
i menjà el sopar
amb els dotze apóstols
digué el Senyor Jesús:
“Què fas, docs, tu aquí?
Tan bon punt et miro,
tu plores per mi!”
-com no ploraria
(Tu, Déu bondadós,
Tu no has de plorar)
si he transgredit
els deu manaments?
Me’n vaig i ploro amargament!
(tu no has de plorar)
Oh, compadeix-te de mi!-
si tu has violat els deu manaments,
cau de genollons
i prega el teu Déu!
Estima Déu en tot moment,
així obtindrás l’eterna joia!
La joia eterna!
és una santa ciutat, la joia eterna!
que no té cap final,
la joia eterna!
fou preparada a Pere
i a tots per Jesús
com a benaurança!

Si algú vol baixar aquest moviment premeu aquí.

6 comments

  1. Diumenge, jo estava al segon amfiteatre on, per cert, la feina va ser meva per trobar la localitat amb prestesa ja que en aquell segon pis no hi havia ni un sol!!! acomodador, i malgrat que com molt bé deies a l’altre “post” tots vam ser conscients de l’esforç d’Eiji Oue per no tapar la veu de Nathalie Stutzmann, ja bé sigui pel volum d’aquesta veu, o bé per l’acústica de la sala de l’Auditori, o per les dues raons sumades, la veu de la contralt francesa no va sonar així de present com en aquesta gravació.

    Llàstima de no saber que en Colbran i tu també hi éreu, perquè m’hauria agradat tornar a saludar-vos… Un altre dia serà.

    M'agrada

  2. No sé, no acaba de convencerme la contralto. Profunda la interpretación, bella de color, vibrato excesivo en el grave. Tal vez sea por la toma sonora.
    Por lo escuchado, mi confianza para Oue; aseado y diáfano. Esperaré para bajarla completa.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: