IN FERNEM LAND

GÖTTERDÄMMERUNG A MUNIC (STEMME-GOULD-PESENDORFER-KOCH;NAGANO)


Nina Stemme (Brünnhilde) a Götterdämmerung a Munic. Producció:Andreas Kriegenburg Foto © Bavarian State Opera

Avui, a l’espera de tenir la versió vídeo d’aquesta producció, que s’emetrà el 15 de juliol mitjançant el “live-stream free” de la Bayerische Staatsoper, tal i com ens va informar la Rosa el dia 6 de juliol en un comentari, us porto l’àudio de la tercera jornada de la Tetralogia muniquesa, que sota la direcció de Kent Nagano s’ha programat aquesta temporada i que ara en el festival del mes de juliol es torna a programar.

La vessant musical, amb un Kent Nagano esplèndid i Nina Stemme emergint com la millor Brünnhilde dels nostres dies, ofereix quelcom més que una sòlida solvència, que per segons quins teatres ja és molt, i tan sols la brusquedat i la manca de qualsevol indici de subtilesa i lirisme, d’un veritable heldentenor com Stephen Gould, empastifa el repartiment, que compte amb un Hagen que substituïa a última hora a Eric Halfvarson, i per això no seré molt sever.

Per a molts, no sé si dir tots, el dimecres 11 de juliol serà recordat com un dia nefast, i com que em vaig prometre a mi mateix no barrejar les coses, avui tan sols us porto “La caiguda dels deus” i per tant les dobles lectures van a càrrec del consumidor, però jo no me’n puc estar de deixar-vos dos fragments.

El primer serà la mort de Siegfried i la posterior marxa, on podreu escoltar a Iain Paterson (Gunther), Albert Pesendorfer (Hagen) i Stephen Gould (Siegfried), acompanyats per el cor d’homes de la Bayerischen Staatsoper.

i el segon la imponent immolació de Brünnhilde, amb la més imponent encara,  i intensa Nina Stemme.

GÖTTERDÄMMERUNG (R.Wagner)
Tercera jornada de “Der Ring des Nibelungen”

Musikalische Leitung: Kent Nagano
Inszenierung: Andreas Kriegenburg
Bühne: Harald B. Thor
Kostüme: Andrea Schraad
Licht: Stefan Bolliger
Choreographie: Zenta Haerter
Dramaturgie: Marion Tiedtke / Olaf A. Schmitt.

Chor: Sören Eckhoff

Siegfried: Stephen Gould
Gunther: Iain Paterson
Hagen: Albert Pesendorfer
Alberich: Wolfgang Koch
Brünnhilde: Nina Stemme
Gutrune: Anna Gabler
Waltraute: Michaela Schuster
Woglinde: Eri Nakamura
Wellgunde: Angela Brower
Floßhilde: Okka von der Damerau
1. Norn: Jill Grove
2. Norn: Jamie Barton
3. Norn: Irmgard Vilsmaier

Bayerisches Staatsorchester
Chor der Bayerischen Staatsoper

ENLLAÇOS
https://rapidshare.com/files/3884975134/Got Acte 1.mp3
https://rapidshare.com/files/2373813991/Got Acte 2.mp3
https://rapidshare.com/files/87201855/Got Acte 3.mp3

No me’n puc estar, i repeteixo que no hi ha cap altre lectura, si no voleu, de fer-vos escoltar el tercet que tanca el segon acte, entre Brünnhilde, Hagen i Gunther “”Welches Unholds List liegt hier verhohlen?” (Quina traïdoria d’un esperit maligne ací jau oculta?). Canten Stemme, Pesendorfer i Paterson.

El dia 15 està previst que el rol de Hagen el canti Eric Halfvarson

46 comments

  1. Xavier C.

    Crec que una de les primeres vegades que vaig treure el cap per aquí va ser per dir (si fa o no fa) que aquest blog deixaria d´interessar-me el dia que només parlés d´òpera. La entenc perfectament, però no m´acaba d´agradar aquesta autocensura imposada. Ens fa a tots menys lliures. I amb el respecte per totes les opinions amb que has tractat sempre tots els temes, no calia.

    Però en tot cas jo no he fet cap promesa a la Verge com la teva, així que em permeto opinar sobre el tema que tots estem pensant i tu no gosses treure: a Messi no li esqueia gens bé el tratge gris que es va posar per la boda d´Iniesta. 😆

    M'agrada

  2. Josep Olivé

    Ahir Elïna Garanca, i avui Nina Stemme en el rol de Brünnhilde. Està clar que IFL ni acata ni fa cas de les ordres de Brussel.les! Aixi m’agrada, mantanint el tipus, tot això que en sortim guanyant. Per cert, tot el que li he sentit de Wagner a Kent Nagano m’agrada molt.

    M'agrada

  3. En plan sibilino pero sin autocensuras por mi parte, este regalo que nos ofreces Joaquim, con este Crepúsculo de los Dioses y la Diosa Stemme tan wagneriano, puede equipararse a una Wagneriana de pro como es Frau Merkel que domina Europa y cansada de los despilfarros y otras cosas que se hacen en el sur, oficializa su intervención en nuestros lares en colaboración con el Banco Central Europeo y los hombres y mujores llamados de negro que nos auditarán periodicamente en los próximo tiempos.
    Por 3 días, este 11 de julio no coincide con el 14 de julio ( toma de la Bastilla y día nacional de Francia).
    Operisticamente, gracias Joaquim por este Ocaso!

    M'agrada

    • Josep Olivé

      Brünnhilde? Frau Merkel Brünnhilde? No será más bien Fricka? No se quién lo ha pasado peor, su ex o el novio que tiene ahora…y en consecuencia, nosotros. En todo caso mejor que Fricka nos controle, totalmente de acuerdo, que si no aún haríamos más maravillas con el rescate. Menudo este pais.

      M'agrada

      • Si ens controla Fricka acabarem cremant-ho tot i malgrat que la música de la immolació és bellíssima, ja està escrita, millor buscar un altre solució i una altre deessa. Sembla ser que els súbdits no tenen gaires ganes de tornar-la a veure…si hem de fer cas de les enquestes. 🙂

        M'agrada

  4. Fernando S.T.

    Intervenidos, pagando el pato los de siempre y sin la más mínima voluntad de cambiar la política fiscal que haga pagar más a quien más tiene.
    Es la caída de los dioses.
    Yo siempre he sido ateo y nunca tuve ninguna confianza en este Wotan.
    Stemme espectacular.
    ¡Coraje Joaquim!

    M'agrada

    • Elio

      No estic d’acord Fernando, no és la caiguda dels deus, malauradament.
      L’Anell del Nibelung és una obra molt adequada pels nostres dies, i més profunda del què les aventures incestuoses i els elms màgics poden fer pensar d’antuvi. En l’Anell, Wotan, que tot i les seves ànsies de poder també és honrat i amb bones intencions, es veu incapaç de solucionar dins del “marc legal” tot l’embolic del robatori de l’anell. Per tant arriba a la conclusió que l’única manera possible de lluitar contra les rígides lleis a les quals, per ambició desmesurada, ell mateix s’ha sotmès és destruïnt el sistema corrupte i podrit que vetlla per elles, és a dir, els déus.
      Ja voldriem tenir nosaltres polítics/dictadors com Wotan, en lloc de Frickas com frau Merkel. Els déus només cauran quan aparegui un Wotan de debò, noble i valent, que així ho desitgi. És a dir: mai.

      M'agrada

        • Elio

          No home, no! No vull pas dir això! Si ho dius per lo de “polítics/dictadors”, em referèixo a què alguns dels actuals mandataris fan la impresió d’estar més a prop del segon concepte que del primer.
          El què vull són polítics honrats (això ja ho considero impossible) que renunciïn a ser manipulats pels interessos dels mercats i s’hi enfrontin, encara que probablement s’hi juguin molt més que el càrrec. La qüestió és que, per molt que tots protestem, el canvi ha de sortir de dins, igual que en l’Anell és el propi Wotan que s’adona de la decadència dels déus i en precipita la fi. Però els nostres polítics tenen menys vergonya i/o valor que Wotan i no sembla que vulguin canviar res.

          M'agrada

      • Elio

        No pretenia generar polèmica, almenys no en aquest sentit. Espero haver-ho aclarit prou bé. Fa temps que penso que l’Anell és un bon reflex d’alguns dels mals de la nostra societat i no he pogut evitar fer el comentari.

        M'agrada

  5. Concep

    T’agreixo que ens evitis que aquí també haguem de patir les conseqüències d’una colla d’ineptes i que t’esforcis per que cada dia tinguem un motiu de joia en entrar a casa teva, t’ho agraeixo molt sincerament.

    M'agrada

  6. Jan

    Fabulosa la Nina stemme! Sens dubte la millor Brünnhilde dels nostres dies! La orquestra sona fabulosament bé!
    M’ha agradat molt! Merci! 🙂
    És que la immolació és una passaaaadaaaaa!!!

    M'agrada

  7. Elio

    Extraordinaria la Stemme. De fet, entre la Stemme, Westbroek, Antonacci, Meier, Radvanovsky, etc, aquest més portem una bona ratxa de grans artistes (cantants em sembla poc) aquí al blog.

    M'agrada

  8. Imponente, rotunda y valiente Nina Stemme, muy bien acompañda por la orquesta dirigida por un intenso e involucrado Kent Nagano que no siempre me satisface pero aquí sí.

    La voz de la Stemme a medida que pasan los años es cada vez más densa llegando a tener un color casi de mezzosoprano, como también le sucediera a su compatriota Astrid Varnay, prueba de que ambas son auténticas sopranos dramáticas. En un futuro que deseo lejano Nina Stemme podrá afrontar roles de mezzo sin ningún problema. De momento es la gran soprano dramática wagneriana de la actualidad y deseo que lo sea por muchos años.

    M'agrada

  9. Rosa

    El “Götterdammerung”´era molt adient per a un dimecres negre, com el d’ahir, inolvidable 11 de juliol de 2012. Dia en que es van riure de nosaltres a la cara amb l’aplaudiment de ses PPsenyories.
    Nina Stemme és la millor Brünnhilde actual, i nosaltres no la sentirem gràcies a una altra persona que també es riu de nosaltres i ha anul·lat el seu recital.
    Esperem veure aquest “Götterdammerung”

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: