IN FERNEM LAND

LICEU: L’EVACUACIÓ


evacuació

I jo demana aclariments i explicacions… santa innocència!:

Invito als responsables del teatre que ens ho expliquin aquí mateix, amb noms i cognoms reals si us plau, sense nicks o noms suposats, donant la cara i les explicacions que crec que ens mereixem. No en a mi sol, convocant-me per fer després de portaveu, no, a tots, a Enzo, a la Teresa i al Santi i a tants d’altres que s’han quedat sense poder comprar entrades de la zona 8. Si IFL no els sembla el lloc oportú que decideixen ells a on, però a part de les explicacions i  com sol·licitava Enzo en aquella petició no cursada, exigim que s’alliberin les entrades bloquejades i que es comprometin a no utilitzar aquests mètodes mai més, per respecte i per un Liceu veritablement de tots.

Això és el que jo demanava i ells han enviat (de moment) mitjançant un missatge a Twitter, aquest text que jo com en Santi i tants d’altres vam rebre ahir:

Hola Joaquim,

Les localitats de zones 6-7-8 no venudes fins ara s’han bloquejat per indicació dels cossos de seguretat per facilitar eventual evacuació.

Gran Teatre Liceu

Salutacions.

En Santi ens va deixar aquest comentari que ara em serveix per reflexionar.

Ens deia:

Suposant que aquesta pràctica fos el primer cop que l’apliquen i no una pràctica habitual (cosa que desconec totalment) em sorgeixen un seguit de dubtes:
– Si aquestes zones, d’un dia per l’altre, perden nivell de seguretat a què és degut?
Hi ha sospites del retorn dels anarquistes al Liceu? En aquest cas, no s’haurien de bloquejar les butaques del pati de butaques i no les més populars? 🙂
Si la causa d’aquesta inseguretat fos la vaga d’acomodadors i personal de sala (personal preparat en casos d’emergència se suposa), com sospito que volen fer creure, la manca de personal posa en perill el públic assistent en cas d’emergència? En cas afirmatiu, només posa en perill el públic de les zones 6, 7 i 8? Si fos aquest el motiu, no és una irresponsabilitat per part del teatre continuar les representacions sense disposar de personal preparat per ajudar a l’evacuació de la sala? Els cossos de seguretat permeten obrir l’espai funcionant normalment amb aquestes condicions?

– Per quin motiu són més segures les localitats ja venudes d’aquestes mateixes zones que no pas les no venudes?
Ho dic perquè la meva localitat cau justament a la zona 7 del 4t pis i no em van pas canviar la localitat abans de començar l’espectacle ni enviar informació addicional de seguretat al correu que, el mateix dia de l’espectacle, sí que vaig rebre recomanant-me d’arribar amb antel·lació al teatre per no patir retards.
[…] Li informem que la funció d’avui de Don Pasquale es veurà afectada per la convocatòria de vaga indefinida del personal depenent de Manpower Group Solutions S.L.U., per la qual cosa no hi haurà servei de sala i acomodació. Davant els inconvenients que aquests fets puguin provocar, li recomanem que vingui al Teatre amb suficient anticipació per evitar cues. Les portes s’obriran a les 19 hores […].

– Quin és el motiu pel qual les zones 6, 7 i 8 són menys segures que les 5, 4, 3, 2 i 1?
Si mirem a la meva zona (4t pis, lateral) actualment hi ha 3 zones: primera filera de butaques és zona 5, segona fila zona 6 i tercera fila zona 7. És més segura la primera fila que la segona i la tercera? Si les “indicacions de les forces de seguretat” fossin esponjar els cinc pisos, per quin motiu s’aplica només a 4t i 5è pis i no al 2n on hi trobem fins a quatre fileres de butaques?
Si el motiu fos buidar els pisos alts per facilitar una eventual evacuació del públic assistent, no seria lògic que s’apliqués aquest consell també a les localitats ja venudes?

Amb tots aquests dubtes per resoldre, voldria remarcar la manca de coherència en les respostes donades a diferents usuaris. A l’Enzo presencialment i a mi des de twitter.

Tot això no fa res més que fer créixer els recels envers la gestió opaca que s’està duent a terme per part del Liceu i que contrasta amb les declaracions de principis que Roger Guasch va fer a La Vanguardia els primers dies d’ostentar el càrrec (http://www.lavanguardia.com/local/barcelona/20140208/54400040970/roger-guasch-tenemos-encontrar-espiritu-1994-liceu.html). […] En su primera entrevista con la prensa escrita desde que asumió el cargo de director general, la palabra que más pronuncia Roger Guasch (Barcelona, 1966) es transparencia… […]

Entre això, la pujada de tarifes i el canvi de zones de les localitats, sincerament crec que hem de començar a exigir explicacions satisfactòries per part del Teatre. A l’Enzo, li van dir una mentida de les grosses i sense posar-se ni vermells.

Sobretot si ens volem creure el director quan deia “Hay que recuperar cierta actividad, sí, no solo en función de si ganamos más o menos dinero, sino para que la gente vuelva a sentirse suyo el Liceu. Así, veremos qué hacemos con los abonos. Queremos recuperar al público popular.”

M’ha semblat oportú tornar a donar llum a aquest comentari perquè mentre el llegia anava pensant sí senyor!,exacta! jo he pensat el mateix, però fins i tot m’han vingut més dubtes i temors, aquests:

  • Com es pot vetllar per la seguretat amb un control inexistent?.
  • Si aquest control el fa personal diferent al contractat s’està cometen una il·legalitat?
  • Si no hi ha control de cap mena es compleixen els requisits legals per efectuar una activitat al teatre?
  • És legal l’ocupació de la via pública per part dels vaguistes?
  • És legal que es talli la baixada de vehicles per la Rambla?
  • És legal que els vaguistes dificultin l’accés al recinte?
  • Qui decideix les portes que s’han d’obrir per accedir i sortir del teatre?
  • Qui pot impedir que una persona entri al teatre en un dia de representació mentre els acomodadors fan vaga?
  • Algú que no sigui acomodador o personal de sala pot demanar-me legalment l’entrada o l’abonament?
  • En cas d’evacuació “anormal” del recinte quin és el pla d’emergència? Qui és l’encarregat de fer-lo complir?
  • Perquè la restricció de la venda discrimina el preu i no la zona?
  • Per què no s’ha informat dels perills, si és que hi són,  i de la causa aparentment real del bloqueig i en canvi es va utilitzar una excusa que encara va embolicar més la troca?
  • Per què si hi ha un perill, segons els cossos de seguretat (quins cossos?) es continuen repartint flyers amb descomptes i ofertes de   llotges secretes?
  • Per què no s’ha convocat una roda de premsa?
  • Per què no es pot denunciar a Manpower per incompliment de contracte? Se suposa que el Liceu i l’Auditori contracten un servei, un servei que el personal destinat a fer-lo no el fa per que han decidit fer una vaga reclamant al client de la seva empresa unes condicions laborals diferents a les que tenen amb l’empresa contractada. Qui pacte les condicions laborals del personal, Manpower o el Liceu i l’Auditori?
  • Per què el personal d’una empresa subcontractada pot aturar l’activitat de l’empresa on exerceix un servei, sense la possibilitat de que aquesta trobi un servei substitut que li garanteixi el servei contractat? Qui és el responsable de les condicions laborals dels acomodadors del Liceu i l’Auditori?.
  • Si finalment el Liceu com l’Auditori no pot ferles representacions que té pendents, qui es fa càrrec de l’enorme despesa que suposa la cancel·lació de l’activitat? Hi ha una pòlissa d’assegurança que cobreixi aquesta eventualitat tenint en compte que la vaga es de personal extern? Quina responsabilitat té Manpower en tot aquest afer?

Tot això correctament explicat als abonats i al públic en general, potser ens permetria entendre segons quines mesures, però com que dubto de que moltes d’aquestes preguntes tinguin una resposta convincent i justificativa del ja tristament famós bloqueig, només puc pensar que els germans Marx no ho haguessin fet millor a l’hora d’escriure un guió pel “remake” d’Una Nit a l’Òpera, versió 2015.

Hi ja que he acabat fent un símil cinematogràfic dolent, permeteu-me anunciar-vos que per demà tinc previst un spoiler que hagués hagut de publicar avui, però que l’evacuació s’ha endut per endavant.

No us negaré que estic esperant un e-mail que no sé si em donarà llum…ho espero

37 comments

  1. Jordi Medallo Muñiz

    Completament d’acord. Es impresentable i irresponsable la raó donada pel teatre, vis twitter. Si hi han zones insegures al teatre, aquest no es pot obrir. Des de quan han detectat la inseguretat? En fi, Bravo per la gestió…així anem. Ah i encara més després de veure el minireportatge a Telenoticies vespre de TV3 sobre l’augment de tarifes al Liceu i les explicacions del sr. Guasch.

    M'agrada

  2. Estoy de acuerdo con vosotros.
    Bloqueadas las entradas por problemas de seguridad en estos momentos ???
    No lo entiendo
    (¿ Defectos graves hallados en la construcción del teatro ? ¿ Amenazas captadas por las Fuerzas de algún atentando fundamentalista porque no les gusta determinada ópera ??
    Hablando ya más en serio, el teatro está obligado a dar sus explicaciones o las explicaciones pertinentes a nosotros los abonados ( en mi caso, quería repetir D. Pasquale prox. Jueves en zonas 7 u 8 y no he encontrado tampoco entradas )

    Sin embargo y a pesar de esas ” medidas de seguridad “, si pude comprar ayer mismo una entrada zona 8 para La Traviata, función dia 15 de julio.
    O sea, ¿ D. Pasquale inseguro y Traviata segura, en cuanto a localidades disponibles ?? ( no lo entiendo y tengo poco de tonto )
    Si fuese preciso, daría mi nombre y apellido

    M'agrada

  3. Xavier

    Mentides i més mentides… L’única sortida possible ara per ara, a tan nefasta gestió i pèssima política mercantilista del senyor Guasch, de resultats tan paupèrrims, és la seva confessió (retirada d’entrades més econòmiques i mentides) i inmediata dimissió. Com es pot fer tot tan malament i mentir tant?

    M'agrada

  4. Josep Olivé

    Si resulta que una de les tasques dels acomodadors és la de coordinar i ordenar una possible evacuació, i que tambè tenen assignades tasques de seguretat, aleshores evidentment les funcions haurien de ser cancelades. O és que se m’esta dient que no es volen perdre calers a costa de la seguretat dels assistents? Doncs jo més indignat encara que ahir.

    M'agrada

  5. Meritxell

    Repassant una entrevista a Roger Guasch publicada poc després d’assumir el càrrec i que amablement em va enviar una companya del blog, deia que la paraula clau era “transparència”. Té gràcia, en sentit irònic, atès que cada maniobra penosa que es destapa es mira de tapar embolicant més la troca. A mi em sembla més un afany recapdatori enfocat precissament cap al públic del qual més pots treure perquè són fidels al teatre. Si els tractes bé, és clar. No cal tenir cap MBA en econòmiques per veure que els ingressos regulars són apreciables mentre mires d’ampliar ingressos per altres bandes. Aquí sembla que aquest hipotètic futur públic que encara no ha arribat al teatre s’hagi d’obtenir sacrificant els habituals.

    M'agrada

  6. JordiP

    Joaquim, tot i que el tema és molt seriós i n’hi hauria per què els espectadors del teatre plantéssim una vaga al davant i exigíssim la dimissió del Sr. Guasch. No he pogut més que riure en llegir el post d’avui!!! (Si us plau que ningú s’ofengui) Però m’ha agafat l’atac i he recordat allò que em deia el meu avi: Nen! per a veure coses cal estar viu, a mi amb 80 anys encara hi ha coses que em sorprenen!! Pobre avi, de ben segur que amb aquesta també s’hauria sorprès!
    No és per a riure, és preocupant, però millor agafar-s’ho amb humor que amb mala sang per què ells seguiran sent igual d’ineptes i com a mínim nosaltres no ens farem vells abans d’hora.

    JordiP

    PS: Joaquim, que més voldrien ells que fer un remake de la pel·li dels Marx, aquesta pel·lícula considero que és una genialitat de l’absurd i la direcció del Liceu encara ha de menjar moltes farinetes per a fer alguna cosa que s’hi aproximi!

    M'agrada

  7. Isolda

    Com més opinions més indignada estic. Tots plegats són uns incompetents i irresponsables. Davant el perill que comporta la mancança d’aquests serveis pel públic assistent al Teatre, la Generalitat o l’Ajuntament no tenen res a dir?

    M'agrada

  8. Meritxell

    Estem d’acord que obrir el teatre si hi ha problemes de seguretat seria una irresponsabilitat però crec que és prou evident que aquesta és una excusa i prou barata. Si la presència de públic en determinades zones fos un problema, s’haurien reubicat les persones que ja tenien una localitat comprada. El debat probablement s’hagi de centrar en la manca de transparència i la probable estratègia del teatre per treure de circulació les localitats més assequibles.

    M'agrada

  9. Estoy ojiplática, más que indignada, la verdad. No comprendo como se puede ser TAN TORPE y dar excusas tan malas como estas para justificar lo injustificable (que a última hora hacen más caja vendiendo ofertas que entradas baratas). Creo que no puedo adjuntar aquí una foto que tengo en el movil de las entradas que estaban disponibles a mediodía el jueves 18 de junio (el día para el que había comprado entrada, de las de la zona 8, hace meses, claro, cuando todavía se vendían). En ese plano se ve que seguían a la venta entradas de los pisos cuarto y quinto, pero solo las más caras, supongo que si pagas más tu integridad corre menos peligro…
    Me parece incomprensible que los responsables del Liceu no tengan nada que decir al respecto. Que bloqueen las entradas más baratas es un hecho denunciable. Lo de que es para escuelas no me lo trago, porque los colegios no llevan a los niños a las funciones nocturnas, que yo sepa. Y si como han dicho luego es por temas de seguridad y tienen el teatro abierto sin cumplir las medidas mínimas, la cosa es más grave todavía y estaríamos en nuestro derecho de denunciar al Liceu por poner en peligro nuestra seguridad sin que tengamos conocimiento de ello. Sobre todo los que teníamos entradas en los laterales de los pisos cuarto y quinto, que deben ser los más “peligrosos” según ellos.

    M'agrada

  10. G & M

    Joaquím, molt d’acord amb tot el que aquí s’ha dit, per part de tot-hom.
    També compartim per complert les teves reflexions en les quals està molt ben recollit TOT el que es pot desprendre d’una gran FALTA DE RESPONSABILITAT per part dels directius del teatre.
    Està claríssim que SÍ, que es prima la NO pèrdua de diners a costa de la inseguretat dels espectadors, ja que com també s’ha dit, es continuen venent entrades inclús de la 1ª i 2ª fila del 4rt pis, (que és zona 5). Si fos veritat que hi ha inseguretat en les zones 6,7 i 8, a qué esperen els cossos de seguretat per dictaminar el tancament del teatre, o les Entitats Oficials pertinents, si es que de veritat volen protegir a tot el públic assistent, inclús al que ja ha adquirit entrades d’aquestes zones “insegures” per totes les representacions que si fan, EXENTES del personal que lideri una eventual evacuació, en cas d’emergència?? Tenim d’estar espeordits els que tenim entrades del 4rt pis Zona 6 pel Don Pasquale del proper dissabte? Tot aquest cúmul de despropòsits i falta d’aclariments dels veritables perqués de tot plegat, no fa més que provocar-nos tota classe de incerteses.

    M'agrada

  11. Càrme

    Espero que no sigui veritat el motiu que dóna el Liceu, perquè si no és així, voldrà dir que els que hem assistit a alguna de les representacions de Don Pasquale hem estat en perill.
    Cal un aclariment, el tema és molt seriós. El Sr. Guasch ha de convocar una roda de premsa immediatament i explicar quines són les raons reals per bloquejar les zones 6, 7 i 8.

    M'agrada

  12. jround

    El tema de la seguritat es el primer en el que vaig pensar al assabentar-me de la vaga de personal de servei a l’Auditori i al Liceu. Naturalment, l’excusa relativa a les zones 6, 7 i 8 es ridícula; en tot cas, segons aquest criteri, seria tot el Liceu el que hauria d’estar tancat i barrat mentre no es solucioni el conflicte. No es qüestió de imaginar desgràcies massives, però no seria tan inhabitual que tingués lloc algun incident (la caiguda amb conseqüències importants d’alguna persona gran, per exemple), que hauria de ser gestionat ràpidament per algú. ¿O se li demanaria al propi públic que fes els primers auxilis i truqués als serveis mèdics? ¿Existeix alguna normativa que exigeixi un mínim de personal de servei en un gran teatre o auditori? ¿Coneix i segueix l’Ajuntament de Barcelona la situació actual del Liceu? Es dubtós, considerant el perfil del personal adjunt a la Sra. Colau, amb la notable excepció del gerent municipal, el Jordi Martí, que es un acreditat melòman i, si no m’equivoco, music ell mateix. Potser es a ell a qui ens haurem d’encomanar per trobar una solució a tot aquest lamentable i vergonyós embolic.

    M'agrada

  13. Montserrat

    És estrany que des del Liceu ens vulguin fer creure que vetllen tant per la seguretat. El dia 19 de juny, a causa de la vaga d’acomodadors, era possible entrar al teatre amb tota facilitat. Pel que jo vaig poder comprovar, no era difícil “colar-se”. Abans de la funció, hi havia un turista dels que passegen per la Rambla que havia entrat a fer fotografies i que, malgrat la invitació del guàrdia de seguretat a fer-lo marxar, les va fer amb tota parsimònia fins que van tancar els llums. A la meva zona, hi havia 2 espectadores que s’havien equivocat de dia i, per tant, haurien hagut de marxar i tornar quan els tocava. Com hi havia seients lliures, es van quedar a veure la funció, tan tranquil·les.
    On eren les grans mesures de seguretat en aquests casos?

    M'agrada

  14. Enzo

    No sé si riure o plorar. Sí aquest és el motiu ara, que expliquin si us plau quin ha estat el motiu totes les vegades que ho han fet abans. Ha de quedar clar que no és la primera, ni la segona vegada… és una pràctica habitual els darrers anys.

    Per cert m’han tocat dues entrades pel repartiment que no he vist. Questa è buona! Cosa faccio?

    Jo crec que el què estan buscant… -si hi ha algú que s’ho creu i algún comentari anterior sembla que va en aquest sentit; i es crea enrenou i algú pensa que pot perillar la seva seguretat- tot plegat sigui l’excusa perfecta per cancel.lar les dos últimes funcions. Sembla que és el què volen, potser els hi surt més a compte.

    M'agrada

  15. alex

    Aunque esta tematica de la evacuación y del bloqueo es lamentable por lo poco o nada creible excusa de la seguridad, no creo que el unico o lo unico culpable sea el ” afàn mercantilista ” del Sr. Guasch : el Sr. Guasch con sus virtudes y defectos es un ejecutivo o mandado,puesto por los grandes jefes del Patronato : Ministerio de Cultura, Generalitat y Ayntamiento y cuyo Presidente – el del Patronato – es el Sr. Molins , jefe este del Sr. Guasch

    O sea que como en todas las Empresas u Organizaciones, los respinsables son los Consejos de Administraciòn que han colocado en este caso, al Sr. Guasch
    De todos modos y para el Liceu, prefiero un perfil Guasch ( tiene iniciativa y puede equivocarse ) que un perfil Marco ( inanición total, haciendo solo de comisario político enchufando burócratas desde que accedió al cargo )

    M'agrada

  16. Acomodadors del Liceu

    Benvolgut Joaquim,
    Com ja sap, els acomodadors del Liceu llegim el seu blog freqüentment. En veure que a la seva última publicació plantejava una sèrie de dubtes que nosaltres mateixos li podem aclarir, no ens hem pogut estar d’escriure-li aquest correu. Abans, però, ens agradaria recordar-li que, malgrat tot l’enreneu que poguem generar a l’entrada del públic, a l’entreacte o a la sortida (i que esperem que sàpiga que no va dirigit precisament al públic), cada dia de funció tenim taules d’informació on qualsevol de nosaltres està disposat a aclarir tants dubtes com calgui.

    Ara sí, anem al gra. Als acomodadors ens corresponen no sols les tasques d’acomodació, guardarropia i venda de programes, sinò també el control d’accesos, l’assistència al públic, el control de la seguretat dins la sala i l’evacuació del públic en cas d’emergència. Com ja sap, el 100% estem en vaga, per tant no hi ha ningú acreditat per fer aquestes tasques i qualsevol persona que les realitzi està perpetrant una substitució il.legal dels vaguistes. El Liceu ha volgut minimitzar o fins i tot emmascarar aquesta substitució i per això fan que el public mateix es validi la seva entrada, però fins i tot el tancament de les portes de la sala es feina nostra. Per tant, si el teatre volgués ajustar-se a la legalitat hauria de deixar d’obrir les seves portes (o arribar un acord amb els vaguistes).

    Com a conseqüència de tot això, ningú no pot garantir la seguretat del públic dins la sala, ja que no es coneix la quantitat de persones que entren al teatre (moltes persones no passen les entrades per les màquines i d’altres ni tan sols en porten) ni hi ha personal acreditat per l’evacuació del teatre. A més, som també el personal encarregat de vetllar pel compliment de les normes del teatre dins la sala i evitar els comportaments perillosos, així com d’atendre els casos d’indisposicions i avisar al servei mèdic.

    D’altra banda, i en referència a la situació a les Rambles, les autoritats són informades de les nostres concentracions i ens permeten tallar el trànsit. De la mateixa manera, són presents durant l’entrada del públic per garantir que no hi ha conflictes i que el públic pot accedir al teatre (encara que, insistim, l’obertura del Liceu sense el personal d’acomodació és il.legal). Així mateix, durant els entreactes, el Liceu prefereix caure en la negligència d’obrir portes d’emergència i espais no condicionats per l’accés del públic.

    Esperem que amb aquesta informació poguem resoldre alguns dels seus dubtes. L’animem a que continuï denunciant la mala gestió d’aquesta institució pública i a que s’adreci a la direcció del Liceu per formular-li les seves queixes o formalitzar una reclamació oficial. A més a més, volem fer-li arribar el nostre profund desacord amb el bloqueig de les plantes superiors i la pujada de preus dels abonaments. Trobem indignant la via classista que està prenent la direcció d’aquest teatre que cada vegada és menys de tots.

    Cordialment,
    Els acomodadors en vaga

    Liked by 1 person

  17. alex

    Sobre el tema del bloqueo de las zonas 6,7 y 8 para estos D.PASQUALE y con la explicación dada anteriormente por el colectivo de Acomodadores ( convincente o no convincente al no ser empleados directos del Liceu sino de una Empresa subcontratada, pero que respeto ), decir que me sorprende todavía más ese bloquo cuando para las TRAVIATA que empiezan en pocos días – dia 8 de julio -, si se pueden comprar online butacas de aquellas zonas 6,7 y 8

    M'agrada

  18. Estic absolutament astorat per la resposta. No sóc a Barcelona, i per això desconec què hi passa al teatre durant la vaga, però si dins del recinte no hi ha personal format per una possible emergència, llavors aquí algú està trencant la llei de manera gravíssima. Potser perquè visc en un país amb moltes cases de fusta, però em resulta inconcebible que es jugui així amb la seguretat dels espectadors i la resta de treballadors.

    M'agrada

  19. Josep Olivé

    A l’Auditori sí que es veien guardes de seguretat per tot arreu i a tots els nivells de la sala. És probable (no segur, perquè ho desconec) que tinguessin instruccions de seguretat. Però al Liceu qui fa aquesta funció?

    Aqui hi ha hagut algun “listillo” que volen donar una bona excusa per donar raò del bloqueig de zones econòmiques el que ha fet és liar-la més encara, i amb conseqüències que haurien de ser greus. Angelet. Ja li han arrancat la medalla!

    Les properes funcions personal de seguretat a tots els pisos. Cantat. Au, senyors del Liceu, ja podeu desbloqueijar les zones, perquè una de dues, o el Liceu és segur o no hi ha funció. La mateixa Guardia Urbana hauría de intervenir i fer cumplir les normes, que per això estan.

    M'agrada

  20. Xavier C.

    Doncs avui portaré la contrària a tots: no acabo d´entendre com, per què, amb quin criteri, i moltes de les altres preguntes -totes raonables- que plantegeu, però si la direcció diu que s´ha tancat la venda d´aquestes zones per motius de seguretat i a indicació de les forces de l´ordre, jo sí que m´ho crec. Aquestes coses són paraules majors, i no imagino ningú que pugui ser tan menyspreable com per pretextar falsament coses d´aquest tipus per tapar errors que hagi pogut cometre. Seria un escàndol majúscul i, per se i amb independència de qualsevol altra consideració relativa a la bona/dolenta gestió- motiu de cessament immediat.

    M'agrada

  21. Pep

    Ara suposem que per aquest Don Pasquale totes les localitats estiguessin exhaurides de veritat, amb el Liceu completament ple.
    S’haguessin suspès les funcions? Qué haurien dit els Cossos de Seguretat si els hi haguessin dit que el teatre era ple?
    Malauradament com que de moment aixó sembla ciència-ficció no ho sabrem mai, però mes aviat crec que les funcions s’haurien fet igual que s’ha fet fins avui.
    Aixó de la seguretat és una excusa bastant infantil i la veritat, tots nosaltres ja som adults i molts ja fa molts anys que ho som.

    M'agrada

  22. Eduardo

    Dears abonados y frecuentes asistente al Liceu, el tema de las tarifas no puedo, manejarlo, pero, resulta algo que viene a mi mente….. así se ha destruido, el teatro Colón,y aunque no soy argentino ni vivo en pais), sus glorias pasadas, ya no existen, antes para un cantante tener en su CV, en el Colón o el Liceu era un credito, hoy pacere que grandes casas de opera, lo ignoran..solo por un motivo, ya dejarón de ser importantes, pero no por ganas de los cantantes actuales sino por su mala gestión, que nada les aporta, comparto otra vez mas con Xavier, que esto se liquida con una renuncia, digna o no, las autoridades del Liceu, deben de hacerlo. O trendremos otro Colón, en Barcelona.? espero que no!!!!!!!!

    M'agrada

  23. Montse Garcia

    Bona nit, Jo també sóc abonada i, si m’ho permeteu, jo crec que tot això que esteu detallant és comseqüència de la política nefasta del Liceu cap els seus abonats, i us en deixaré una perla.
    Fa uns dies vaig voler mirar de comprar entrades extra a l’abonament com cada any i vaig veure uns packs que se’n deien “completa el teu abonament” i que tenien uns descomptes prou bons, crec que sobre el 12,5%. Aleshores no vaig comprar encara les entrades perquè no sabia exactament quins dies tindria lliures. Quan ho vaig saber, torno a entrar a la web per comprar i ja no hi eren aquests packs. Em vaig emprenyar i se’m va acudir de preguntar al servei d’abonats què se n’havia fet, i em contesten tal qual: “Pel que fa als Packs completa el teu abonament, actualment ja no estan vigents i desconeixem si en un futur sortiran més packs”
    I es queden tan amples!!! però que es pensen? que som babaus? per què els van treure si els pensaven cancel·lar en pocs dies? i com s’atreveixen a dir-me que “desconeixen” si hi haurà més packs? si ells ho desconeixen, qui ho ha de saber?
    Em sembla una resposta amb una gran falta de respecte, Penso que una abonada de més de 15 anys mereixeria una explicació més raonada de perquè ja no estan vigents, per exemple, de per què no es va avisar del temps que estarien vigents, etc.
    Tot plegat és bastant lamentable, sota la meva opinió, especialment quan al Sr. Guasch se li omple la boca dient com d’important són els abonats per mantenir el teatre; doncs la veritat, no ho demostra suficientment.

    Montse Garcia

    M'agrada

    • Joan

      El tema dels packs d’entrades gairebé mereixeria un apunt preparatori com els que ens obsequia en Joaquim a les òperes, per entendre’n el funcionament.Primerament perquè sorgeixen i desapareixen com bolets i són difícils de veure i més d’entendre. Així algun abonat que conec ha fet un abonament a la carta per després assabentar-se que havia sortit després un pack per completar l’abonament amb un descompte molt més alt. Si contem que és una parella amb una filla, fes números!

      Jo explico el meu cas: El pack “completa l’abonament” va sortir el primer dia de venda per internet !8/05/15 amb 72 funcions de les quals en podia escollir 8 (xq més de 8 no ho ignoro, aquestes estratègies de marketing a mi se m’escapen) Les vaig seleccionar però no em va ser possible comprar-les per internet ( el programa informàtic està acabat d’implantar i els està donant molts problemes )
      Total, hi vaig el primer dia de prevenda per abonats 25/05/15 i oh sorpresa! només puc escollir ja entre 25 funcions. (!!) M’explca un responsable que les funcions apareixen i desapareixen en funció de la demanda i que per tant les havia haver d’agafat el primer dia i no haver esperat. Doncs bé,la amabilíssima noia de taquilles em va fer el pack amb 8 de les 25 funcions que aquell dia quedaven disponibles (recordo x exemple que Benvenuto Cellini que no m’entra a l’abonament ja no vaig poder comprar-lo com a pack perquè havia desaparegut sinó com a entrada solta) i quan l’anava a pagar, va tenir els mateixos problemes informàtics que jo, per tant, vaig haver de sortir del liceu sense el pack, amb la diferència de que ella sí va poder fer el bloqueig i vaig poder anar a recollir-les abans que deixessin de vendre els packs.

      A mi, que acostumo a comprar tot el que vull veure a la prevenda i després ho anoto a l’agenda i ja me n’oblido fins el dia de la funció, amb independència de promocions, descomptes, etc.em molesta molt tot aquest desgavell però el que més és la sensació que em queda quan t’adreces als nous responsables de que tot està molt clar, tot funciona perfectament i que dec ser jo que no ho he entès o que no sé fer servir bé el programa.

      Tan costaria treure tos els packs a la venda alhora en lloc de fer una venda escalonada?

      Al Corte Inglés per exemple, estic segur que quan el client no ha entés el mecanisme d’alguna cosa el que li diuen és que potser no shan entés o no li han sabut explicar bé.

      M'agrada

  24. Seguint la línia del comentari que he deixat a l’apunt del bloqueig, vull esperar a tenir alguna mena de contesta del Gran Teatre del Liceu, pública i privada, per continuar, si cal, amb aquest desgavell que com més va més me n’adono que és un dels nyaps més immensos que s’han fet mai al Liceu, i segur que se n’han fet molts, però aquest ha agafat unes dimensions siderals només i exclusivament per la incomprensible gestió de decisions o bé improvisades o bé molt meditades, que en ambdós casos necessiten ser explicades i també que han de comportar conseqüències, ja que davant de la seguretat no es poden fer bromes, i encara més greu, amb els clients no es pot jugar.
    Volen parlar de mercat, empresa, producte i clients, doncs parlem el mateix llenguatge, deixem de banda que estem davant d’un equipament cultural públic i demanem criteris de mercat, és això el que volen?. Doncs ja anem tard en el tema d’acomiadaments.
    Si el tema és la seguretat, estem parlant de seguretat de zones o de tarifes?. Per què és insegura una butaca de la zona 8 del quart pis i una altra exactament situada al davant, pertanyent a la zona 5 és segura i es pot vendre?.
    Explicacions ja! mitjançant una roda de premsa, i posteriorment actuacions contundents per part de qui calgui.
    Les irresponsabilitats s’han de pagar i si la irresponsabilitat es demostra que l’he comés jo, estic disposat a prendre totes, he dit TOTES les mesures que calgui, però que no ens facin combregar amb rodes de molí.
    I mentrestant la premsa sembla que senti ploure, oi?

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: