L’any 2014 el Festival de Salzburg va programar lo’òpera de Gaetano Donizetti, La Favorite. El quartet protagonista era estel·lar com el prestigi del festival demana: Elīna Garanča, Juan Diego Flórez, Ludovic Tézier i Carllo Colombara. La representació va ser en forma de concert i va suposar el debut en el rol de la parella protagonista. Si voleu recuperar aquell apunt només cal prémer l’enllaç: https://ximo.wordpress.com/2014/09/07/salzburg-2014-la-favorite-garanca-florez-tezier-colombaraabbado/
Ara la Staatsoper de Munic ha programat aquesta bellíssima òpera amb una producció escènica discutible, com no pot ser d’altra manera en aquest teatre, deguda a Amélie Niermeyer, també amb la mezzosoprano letona de protagonista i amb uns companys diferents als de fa dos anys a Salzburg però igualment excel·lents sinó millors: Matthew Polenzani, Mariusz Kwiecień i Mika Kares, dirigint el mestre Karel Mark Chichon.
Si la mezzosoprano ja no sorprèn amb el seu reconegut belcantisme i aquella certa distància que refreda en excés el seu cant estèticament i estilísticament perfectes, la gran aportació d’aquestes representacions bavareses són els inspirats i refinats Matthew Polenzani i Mariusz Kwiecień, ben secundats per Mika Kares, Joshua Owen Mills (un tenor amb possibilitats) i Elsa Benoit.
Potser Karel Mark Chichon no és el director més idoni per a una òpera com aquesta, però amb l’orquestra muniquesa tots acaben sent millors. La tasca versàtil de Petrenko ha estat enorme.
La producció és un cúmul de idees inconnexes o massa críptiques que no acaben de configurar un relat dramàtic prou convincent i segurament refreden en excés la dramatúrgia, m’estimo més no insistir en aquest tema, sobretot quan en els aspectes vocals hi ha prou elements importants per no avortar allò que la senyora Niermeyer sembla pretendre.
Gaetano Donizetti
LA FAVORITE
Léonor de Guzman: Elīna Garanča
Fernand: Matthew Polenzani
Alphonse XI: Mariusz Kwiecień
Balthazar: Mika Kares
Don Gaspard: Joshua Owen Mills
Inès: Elsa Benoit
Bayerisches Staatsorchester
Chor der Bayerischen Staatsoper
Director del cor: Sören Eckhoff
Director musical: Karel Mark Chichon
Director d’escena: Amélie Niermeyer
Escenografia: Alexander Müller-Elmau
Disseny de vestuari: Kirsten Dephoff
Disseny de llums: Michael Bauer
Coreografia: Ramses Sigl
Dramatúrgia: Rainer Karlitschek
Bayerische Staatsoper, Munic, 6 de novembre de 2016
Més informació sobre aquesta producció a:
https://www.opera-online.com/en/items/productions/la-favorite-bayerische-staatsoper-2016-2016
La Favorite és una de les òperes més representades en la història del Liceu, un dels pocs teatres que la van manetnir en la programació quan pràcticament no es representava en lloc i aquí a IFL en sóc fidel seguidor de la tradició, perquè és un títol recurrent.
Bon cap de setmmana
Gracias Joaquim! La escucharemos detenidamente, básicamente porque Garanca que inteligentemente no se prodiga demasiado ( descansa mucho y compatibiliza conciertos o recitales con óperas ), es la voz más privilegiada que existe actualmente de mezzo belcantista y con una proyección vocal magnífica
El cast es bastante parecido al Devereux del Met ( repiten Kwicien y Polenzani )
A mi este tenor no me convence y no me gustó como Devereux ( tiene gusto, pero canta muy amanerado y con un timbre excesivamente azucarado ); nada que ver con el buen Bros de antaño cuando nos cantó el Devereux en el Liceo, por ejemplo
M'agradaM'agrada
Aquí Polenzani me parece que está en estado de gracia.
Ya sabes que para mi lo mejor de Bros en el Liceu fue un sensacional Edgardo con June Anderson y su Ferrando de La Favorira, a parte de ese valiente debut en la primera Bolena de la Gruberova.
M'agradaM'agrada
Algùn Devereux…y ( me olvidaba ) varios Fernando o Fernand de FAVORITE y FAVORITA que tambien cantó en su momento Bros y con cierto éxito
M'agradaM'agrada
Els cantants amb van agradar molt, la posada en escena gens. El vestuari afavoria Elina Garanča, però. Vai gaudir molt de les veus.
M'agradaM'agrada
A Garanča qualsevol cosa li escau bé, sempre fa goig. me n’alegro que t’hagi agradat
M'agradaM'agrada
Espero que el Liceu no se lance a comprarla! (Con el buen gusto habitual, no me sorprendería). Ya lo dije yo, que las operes rinden más en concierto!
Por cierto, muy bien las voces, no?
M'agradaM'agrada
La voces una maravilla. El Liceu tiene una producción propia, mejor que esta aún sin ser nada del otro jueves. Hay incluso un vídeo con Zajick y Bros.
M'agradaM'agrada
Muchas gracias Joaquín por presentar esta hermosa ópera con tan selecto grupo de cantantes.Me encanta l aGaranca
M'agradaM'agrada
Estan todos espléndidos, ya lo verás 😉
M'agradaM'agrada
Moltes gràcies Joaquim, qualsevol oportunitat de gaudir de Elina Garanca és benvinguda. I pel que dius els que l’acompanyen estan molt bé. Tinc moltes ganes!
M'agradaM'agrada
Ja ens diràs.
Abraçada
M'agradaM'agrada
moltes gracies joaquim, molt bonica, yo echo de menos el ballet, aquí sustituido por el Kwicien y la Elina haciendo como que están en el cine o viendo alguna representación. La veré mas veces eso seguro.
M'agradaM'agrada
Para escucharla… nada de verla! Pero vaya manía esta de hacer cosas tan rematadamente feas!!! Magnífica Elina, y Polenzani cada día mejor! A mí personalmente me encanta.
M'agradaM'agrada