IN FERNEM LAND

DEL LICEU A CAN PERICO


Algú podria imaginar que després de marxar del Liceu el Sr Roger Guasch anés a aterrar al Reial Club Esportiu Espanyol de Barcelona? Segurament no, perquè no hi deuen haver gaire directors de grans equipaments culturals que es passin a l’esport tot venint de la sanitat i és que el nostre país és del tot singular, i encara que hi hagin màsters especialitzats en la gestió esportiva o cultural, sembla ser que poc importa a qui contracte a aquests gurus de l’economia que després de fer experiments amb gasosa, marxen cames ajudeu-me, a demostrar la seva vàlua a qualsevol altre camp perquè ells i elles entenen de tot i tenen la capacitat de reflotar qualsevol empresa en dificultat.

Si el Sr Guasch ho hagués fet realment bé, ara se l’estarien disputant les grans cases operístiques de mig món, que sabent que deixava el Liceu tan endreçat i tan ben posicionat en el panorama internacional, no deixarien escapar la possibilitat de contractar a un directiu tan capaç, però no, al Sr Guasch l’ha fixat l’Espanyol amb l’objectiu de liderar l’àrea Corporativa, que inclou els següents departaments: Administració i Finances, Comercial i Màrqueting, Social, Comunicació, Recursos Humans, Internacional i Serveis Generals. És a dir, sota el meu punt de vista els teatres d’òpera del món no han acabat de valorar el gran perfil que deixen escapar.

Ara que tenim la possibilitat de tornar-ho a intentar, li demanaria al Sr  Salvador Alemany que faci efectiu el prestigi que llueix i que tants li suposen, per  portar-nos al Liceu algú amb experiència en la gestió cultural operística. És un idea només, potser massa exòtica i arriscada, però millor provar-ho perquè les darreres experiències de direcció general que han passat per la casa, si més no han demostrat que ni el perfil d’un “bussines killer” ni el d’un gerro xinés de l’aparell de qualsevol partit, han estat la solució apropiada, perquè mentre un es va carregar la viabilitat econòmica, l’altre ho ha fet amb l’artística, i ves  per on encara resultarà més fàcil recuperar el balanç econòmic que no pas l’artístic, i m’agradaria equivocar-me.

Com és possible que en aquest país tot s’ho acabin manegant els mateixos, serveixin o no serveixin pels càrrecs que se’ls nomena?

De ben segur devem tenir persones preparades, capaces d’ocupar els llocs de responsabilitat, amb les capacitats, la formació i l’experiència, i és per això que em treu de polleguera que els nostres polítics, que són els qui acaben col·locant a tota aquesta colla de perles, caiguin de manera sistemàtica en l’error d’anomenar perfils que  en lloc de fer créixer les nostres institucions.

Pel que fa a l’Espanyol ells sabran el que pretenen amb el nou fitxatge, però estem davant d’una societat anònima i per tant no tinc res a dir.

Un comentari

    • carite2

      Porque en algún momento se perdió la cordura, Seguramente cuando los teatros fueron asaltados por los mediocres mas ambiciosos y mas ignorantes desde el punto de vista artistico

      M'agrada

  1. Katia Gustà

    Jo em vaig quedar de pedra però igual que Santi Vila ara és director de les Aigües de no se on per poder pagar factures el Sr.Guasch també necessita un sou oi?? No sigui que el desnonin, el curiós és que mai no tenen un treball “normal”

    El dia 19 gen. 2018 3:23 p. m., “IN FERNEM LAND” va escriure:

    > Joaquim posted: ” Algú podria imaginar que després de marxar del Liceu el > Sr Roger Guasch anés a aterrar al Reial Club Esportiu Espanyol de > Barcelona? Segurament no, perquè no hi deuen haver gaire directors de grans > equipaments culturals que es passin a l’esport tot ve” >

    M'agrada

  2. Jordi Medallo Muñiz

    Ai!!!! Aquests “il·lustres” arriben, fan un càlcul de “viabilitat econòmica” i…..Pobres socis i abonats. Que en ho preguntin als del Liceu. Quants han plegat? El camp de l’Espanyol té una capacitat per a uns 40-45.000 espectadors, crec. El dimecres amb el Barça, no arribaven als 26.000. Les llotges, quasi totes buides. Ja el veig calculant el que es paga per partit, el que paguen els abonats, la visibilitat i fent un càlcul del tipus d’abonament. D’aquí 3-4 anys plegarà o el “plegaran” i tant tranquil. I responsabilitats, cap.Tots són iguals. En fi, veurem a qui posen al nostre Liceu. No soc gaire optimista. Ara això si, quants més “Màsters” tingui millor, ja m’enteneu.

    M'agrada

  3. Joaquim , celebro veure que continues en “plena forma”. Veient quins polítics tenim i el preocupats que estan per la cultura no soc gens optimista pel futur, pero que menys que demanar algú que tingui experiència contrastada en gestionar un teatre d’òpera de primer nivell, que es al que hauria d’aspirar el Liceu. Bussines si (es necessari) però sobretot qualitat artística continuada i respecte i tenir més cura pels abonats. Que tinguem sort !!!!

    M'agrada

  4. MERITXELL Tena

    I oficialment encara quedarà com una gestió d’èxit pels famosos números vermells convertits en negres. Que s’ha de veure si en un any es mantenen. El que ja no ens tornaran és la dignitat d’un teatre convertit en de quarta regional. Jo, d’abonada, he passat a anar-hi dos o tres cops l’any i gairebé sempre en surto emprenyada com una mona, tot i que no tant que quan miro de comprar una entrada i contrasto la volada dels preus amb la realitat del “producte” (per fer servir la terminologia que tant li agradava al Sr. Guasch) ofert. En fi, vaig dir que no tornaria al teatre de manera regular fins que Guasch caigués i ho ha fet més aviat del que jo pensava.

    M'agrada

  5. Joan Janer Vidal

    A l’Espnyol tan sols l’hi fatlba aixó. Enhorabona xinessos, és un veritable encert per baixar a segona. Aqui el que s’ha de reconeixer que l’únic espabilat és ell!

    M'agrada

  6. Manu

    Joaquim, doncs aquest pais que no funciona en cultura és el molts voleu que s’independitzi. Vosaltres mateixos…
    Mireu la vida cultural de Madrid i la d’aqui. Allà és una questió de prestigi i aqui se’ls hi refot, parlant clar.

    M'agrada

    • jround

      Sí, és clar, serà que Madrid és millor en cultura perquè els seus habitants són molt refinats i il·lustrats! Compari només el que dona el Ministeri al TR i el que dona al Liceu, I així tot (museus, exposicions, etc). Tot és a cop de talonari per preservar la “capitalidad del Reino”. Al menys a Catalunya, bona part de la cultura que tenim ens la guanyem i la defensem els propis ciutadans. Prefereixo mill vegades aixó.

      Liked by 1 person

  7. Retroenllaç: Noticias de enero de 2018 | Beckmesser

  8. Ordet

    No crec que a Madrid estigun gaire millor que aquí, la mateixa m*** hi ha allà que aquí i tan poc els interessa la cultura en un lloc com en un altre. La única diferència és que com a capital la mimem una mica més i si han de triar on va una gran exposició o un musical d’èxit va allà. Invertiu en aves y ryanairs si voleu veure cultura de debó…

    M'agrada

  9. Rosa

    La concessió de la direcció general del Liceu ha estat es de fa uns anys una sèrie de jocs dels disbarats. No soc futbolera, però amb fa pena l’Espanyol. Un post molt bó Joaquim, el comparteixo.

    M'agrada

Deixa una resposta a jaumeM Cancel·la la resposta