IN FERNEM LAND

ELENA OBRAZTSOVA al LICEU


Obraztsova

La gran mezzo russa Elena Obraztsova va començar la seva carrera internacional quan va guanyar el concurs Viñas del any 1970, (aquell mateix any també va tenir una distinció especial Ann Murray).

Va debutar el 8 de gener de 1974 cantant el rol de Dalila a l’òpera de Camille Saimt-Saëns al costat del Samson del tenor francès Gilbert Py. Va tornar a la temporada següent per fer la tercera de les quatre representacions de Carmen que es varen fer per celebrar el centenari de l’estrena de l’òpera. Les altres tres intèrprets varen ser Rosalind Elias, Joyce Davidson i Grace Bumbry), el seu Don José va ser Plácido Domingo.

Va trogar a tornar, no ho va fer fins l’any 1982 en la II Temporada d’òpera de Pro Musica (aquell desgavell econòmic-artístic del recordat Sr.Lluís Portabella), per particippar en unes funcions estel·lars del Don Carlo verdià. Degut al èxit assolit, a la inauguració de la següent temporada del Teatre (1983/1983) el mes de novembre de 1982, es va repetir amb un cast molt similar, però encara més luxós. Recordeu? Caballé, Obraztsova, Carreras, Nucci, Talvela i Salminen, dirigia debutant en el teatre, Roberto Abbado. La Obratzsova va estar esplèndida en ambdues edicions, tot i cantar amb crosses en una d’elles, doncs s’havia lesionat en un accident.

En el III Festival d’òpera (1983) va cantar una sensacional Azuzena de Il Trovatore al costat de l’aclamadíssim i polèmic Franco Bonisolli, Mara Zampieri i Vicente Sardinero.

Va inaugurar la temporada 1983-84 amb la seva segona Carmen al costat del primer Don José de Josep Carreras al Liceu. En la mateixa temporada també va cantar l’Amneris d’unes desgraciades funcions d’Aida, amb la desapareguda Natalia Troitskaya, Carlo Cossutta, Bonaldo Giaiotti i Matti Salminen. els noms feien preveure un èxit que no va ser.

La temporada següent va protagonitzar un curiós i molt millor del que prèviament premsàvem, Orfeo ed Euridice de Gluck. És clar que la impressionant posada en escena de Jean-Pierre Ponnelle va ajudar molt.

Va tornar a la temporada 1987-88 per fer la Cavalleria Rusticana i a la darrera temporada del antic Liceu, el 20 de novembre de 1993, va fer un recital amb piano.

En la temporada 1998-1999 amb el Liceu al exili, va tenir una reaparició luxosa en un paper secundari, com és la Frederica de la Luisa Miller, al costat de Neil Schicoff, Renato Bruson i Karen Esperian, va ser ebn una versió de concert al Palau de la Musica.

Ja en el nou Liceu a l’any 2003, va retornat per fer la Comtessa de la Pikovaia Dama, en unes representacions que havien de ser memorables, però que la cancel·lació del Hermann de Plácido Domingo, van deaslluir. No ens va fer oblidar la magistral actuació de la Rysanek en l’estrena d’aquesta producció.

En qualsevol cas una carrera gloriosa que va tenir una presència notable i intensa al Liceu.

Us deixo amb la seva explosiva Eboli en el Don Carlo de la Scala a l’any 1978 dirigida per Claudio Abbado

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: