IN FERNEM LAND

GEORG SOLTI (dedicat)


Hi ha un bon amic del blog que es va escandalitzar quan no va veure el Georg Solti entre els MEUS directors. Te tota la raó hi hauria de ser, però sempre he trobat un altre director, fos en el repertori que fos, que m’agradava més que ell i no em feu dir el motiu. Mentre vaig pensant en rectificar l’oblit us deixo penjades tres perles, un Mozart (sempre deia que no m’agradava el Mozart de Solti i ves per on…) antològic a Paris a l’any 1980 amb la Gundula Janowitz i la Lucia Popp, un Wagner absolutament històric amb la gran Birgit Nilsson a la gravació del Götterdämmerung per la DECCA a l’any 1964  i un dels quatre últims lieders de Strauss, Frühling cantat per la Lucia Popp a l’any 1977.

No se, si aquest blog servirà per tranquil·litzar l’escàndol inicial, però de moment ja estic fent lloc per col·locar la foto en el grupet dels escollits. Veure’m, potser si que he estat injust amb el Solti

1

2

3

2 comments

  1. Mei

    S’ha de dir que l’Anell d’en Solti té uns cantants boníssims… A mi és el que més m’agrada, que vols que et digui… Només et dic que porto tot el seu Anell a l’iPod, no se sap mai…

    A casa el segell discogràfic de referència sempre ha estat la DECCA…

    PS: Com es nota que és primavera, no?

    M'agrada

  2. Te els millors cantants tot i que el més gran Wotan de la història discogràfica, fins ara, ja no estava en el seu millor moment, què m’agrada més la Varnay que la Nilsson i que si la Sieglinde hagués estat la Rysanek, pràcticament haguéssim fregat la perfecció. Perfecció que s’hagués assolit amb la direcció de Hans Knappertsbusch.
    Diguem que el excel·lent i meravellós Ring del Solti, a part de totes les virtuts artístiques, te el millor tècnic de so de la història. Ningú ha superat el so de la DECCA assolit per John Culshaw, ni l’era digital ni rés de rés.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: