IN FERNEM LAND

PAVOL BRESLIK:Kuda, kuda, kuda vi udalilis


Duel de Ievgueni Onieguin i Vladimir Lenski, oli de Ilia Efimovitx Efimovitx Repin (1844-1930).

Envoltats de l’esperit de la malenconia de la música de Txaikovski que des de ahir envaeix el blog, avui us porto a Pavol Breslik, el tenor que ja us va agradar molt quan va visitar el blog per primera vegada i que quan l’hem vist cantant el Belmonte del segon repartiment d’El Rapte del Serrall d’enguany al Liceu, ens ha deixat bocabadats i encara no ens expliquem el motiu per el qual no estava cantant en el primer cast, sobretot després de comprovar que el tenor que feia les primeres funcions era notablement inferior a ell.

Breslik acaba de cantar el Lenski de Ievgueni Onieguin a la Staatsoper de Viena, sota la direcció de Kirill Petrenko, al costat de Dmitri Hvorostovski i Olga Guryakova, la Polina d’El Jugador de la propera setmana al Liceu.

El tenor eslovac ja ha cantat el Lenski a Munic i ara podreu valorar la versió d’aquest tenor líric lleuger, que recull en un lament interioritzat, tot el patetisme del moment.

Com heu pogut comprovar la versió de Breslik, està lluny dels esclats romàntics i potser peca per defecte, no ho sé, ja em direu que us sembla. La seva interpretació és molt sensible, però acostumats a versions decididament més desesperades, aquesta poc sobtar una mica, amb aquestes mitges veus.

Pavol Breslik

Demà més Txaikovski

17 comments

  1. José Luis

    Partiendo de que mi alias debiera ser “El aprendiz de aprendiz”, no entendía a que te referías con esto de “mitges veus” hasta que he comparado con la interpretación de un tal Neil Schicoff que tengo en el ordenador, que me lo ha dejado claro. Con todo, me parece que éste Pavol Breslik canta muy bien. Lo único que no me gusta es como le vibra la voz (“trémolos?” “vibratos”?) hacia el final. Gracias al juego, me he oido 4 veces esta emocionante aria.

    M'agrada

  2. Concep

    Si que té una veu de cabreta, però també m’ha agradat com canta. tenim molts referents i això a vegades ens bloqueja, però aquest li dona un toc personal que el fa diferent i això sempre és bo.
    Un altre cosa. No he trobat la gravació de La Dama de Piques antiga. Em podries donar més pistes?
    Gràcies per tot.

    M'agrada

  3. colbran

    De la “Pikovaia Dama” en el Espai Liceu esta mañana tenian tres ejemplares, Concep. Ahora quedan dos, pues uno lo he adquirido para Joaquim. Si tienes abono te hacen el 5% de descuento.

    M'agrada

  4. KÀTIA

    Es la meva òpera predilecta i Kuda Kuda,no diguem.Fa molts anys una amiga me la va deixar i gairebé 3 cops per setmana lèscoltava.Com soc una romàntica empedernida la faig acabar bé,decideixo que a la llarga el marit es morirà i ells dos quedaràn junts APA!Escolteu si teniu ocasió l’aria de Lensky en versiò de Jaume Aragall,per a mí la veu de tenor més bonica del segle XX.Llàstima que Jaume tingui aquest caràcter ten esporuguit,hauria pogut fer moltes més coses.Quán va estar a punt de cantar Trovatore, a casa ja ens estavem organitzant però malauradament la va suspendre.M’agradat el tenor que has posat,Joaquim,però sembla que li falta més rodatge i calmar els nervis.

    M'agrada

  5. Josefina

    Serà que no hi entenc però m´agradat molt escoltar
    la veu de aquest tenor. Jo no l´hi trobo res de cabreta, és sensible, les seves vibracions són l´expressió d´uns sentiments profunds, íntims i es suau, no cal que es desesperi amb contundència.
    Per mi, Joaquim, més Txaikovski sempre serà benvingut.
    Gràcies.

    M'agrada

  6. A mi em sembla una interpretació lírica i delicada. No li vindria malament una veu més potent.
    És divertit el què diu Katia: Acabaria bé si Tatiana i Evgeni es casessin un cop mort el marit?
    Quant a jaume Aragall potser la Katia no sap que el tenor ha estat sempre malalt de depressió, desgràcia que ha conformat la seva desigual carrera.
    Salutacions Joaquim!

    M'agrada

  7. Bé, no és la primera vegada que Breslik treu el cap a In Fernem Land i sempre ha rebut una bona acollida.
    Al natural, el vibrato no s’aprecia tant com en aquesta gravació i t’asseguro Gabriela que de poca projecció, res de res.

    M'agrada

  8. KÀTIA

    Per Olimpia.Sí sé la depressiò que arrosega Aragall de gairebé tota la seva carrera.I Us explicaré perqué.El nebot de la meva cunyada era intim amic de Jaume,quàn va cantar Boheme al Liceu per primera vegada Jaume el va convidar juntament amb altres amics,l’exit va ser apoteòsic i Jaume els va rebre al camerino,el seu amic se li va abraçar i va caure mort.Després es va saber que estava molt malalt del cor,Jaume no ho ha pogut superar mai més,en el enterrament ja el van tenir que treure absolutament ensorrat.Ha tingut temporades millors que d’altres però sempre té al cap al seu amic i es quelcom que no pot evitar.

    M'agrada

  9. Quan ahir vaig veure la fotografia d’aquest tenor (sort de la fotografia, perquè dels noms no me’n recordo gairebé de ningú!) em va venir al cap que havia gravat la simfonia dramàtica de “Romeu i Julieta”, de Berlioz, on ell hi cantava, però com que només la tenia gravada en un reproductor que vaig perdre, la veritat és que ja no me n’havia recordat més. Vaig provar sort si encara era al Rapid Share…, i ja la torno a escoltar!

    M'agrada

  10. Mario Arkus

    Diría que tiene algo raro en la interpretación. Por momentos me parece escuchar dos voces: fíjense por ejemplo en la segunda parte del aria, en la frase “Aj, Olga, ya tebya lyubil! Tebye yedinoi posvyatil…”, parece que apoya la voz de otra forma y le hace cambiar la sonoridad; y sucede otra vez en el primer “Pridi, ya tvoi suprug…” y una vez más antes del final. Bueno, quizá sea idea mía… Igual no está nada mal, pero no creo que sea un cantante para entusiasmarse tanto. Saludos!

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: