IN FERNEM LAND

PETRA LANG CANTA WAGNER


Petra Lang

La inclassificable Petra Lang, tot i que estaria bé dir mezzosoprano alemanya, ja fa un cert temps que seguint la tradició d’aquelles cantants que traspassant la frontera de la mezzo a la soprano dramàtica, ha emprés el perillós camí d’alternar rols d’ambdues vocalitats en el sempre exigent terreny wagnerià, i aquest dissabte passat va ser la protagonista en el prestigiós Concertgebouw d’Amsterdam, d’un concert íntegrament dedicat a Wagner, amb la De Koninklijke Filharmonie van Vlaanderen-deFilharmonie sota la direcció de Edo de Waart.

Petra Lang ha fonamentat fins ara quasi tota la seva carrera en rols de mezzosoprano, Ortrud, Kundry, Sieglinde, Venus, Waltraute i Brangäne), Judith (El castell de Barbablava), Cassandre (Les Troyens), Marie (Wozzeck) i Ariadne (Ariadneauf Naxos).

Darrerament ha incorporat Brünnhilde en el seu repertori, i ja l’ha cantat als Festivals de Lucerna i Bucarest i a Berlín, totes ells a IFL. Properament hi tornarà a Ginebra i posteriorment tornarà al seu repertori amb l’explosiva Ortrud en la producció “ratolinera” de Neufels a Bayreuth, producció en la que ja va participar i que està disponible en el vídeo que va retransmetre el festival.

Us deixo amb aquest magnífic concert, que espero us agradi.

RICHARD WAGNER

DER FLIEGENDE HOLLÄNDER WWV 63

  • obertura
  • Joho hoe! Traft ihr das Schiff

HULDIGUNGSMARSCH WWV 97
TRISTAN UN ISOLDE WWV 90

  • Preludi
  • Liebestod

IDIL·LI DE SIEGFRIED, WWV 103
GÖTTERDÄMMERUNG WWV 86d

  • Starke Scheite schichtet mir dort

Podeu escoltar els tres fragments vocals, i si us interessa teniu tot el concert a disposició en l’enllaç habitual  al final de l’apunt.

La veu de Petra Lang és incisiva, té el so penetrant de les sopranos dramàtiques de raça i té un instint teatral que l’apropen a les grans sopranos dels millors anys. A mi em recorda el temperament de Varnay, malauradament sense el instrument vocal d’aquella. Té les limitacions de les mezzosopranos quan fan front al repertori de les sopranos dramàtiques, però no hi ha cap dubte que la seva implicació dramàtica és molt engrescadora i la zona central greu, és tot un luxe en el panorama vocal femení actual, farcit de veus sense gaire substància dramàtica, per això Lang m’interessa tant.

Joho hoe! Traft ihr das Schiff

Liebestod

Starke Scheite

Com heu comprovat i els aplaudiments finals ho avalen, la interpretació és notable

ENLLAÇ mp3 (2 arxius)

http://www.mediafire.com/listen/e1xxhpom33h7ruz/WAGNER_Lang_Wart_220214_2.mp3

Feia uns quants dies que us tenia orfes de Wagner.

Bona setmana!

10 comments

  1. Vicent

    Sí, tras l’equivocat enfocament de la carrera de la Urmana i els seus nefastos resultats, tant la Lang com la Schuster han esdevingut il”lustres successores de la Meier. Esperem que no facin gaires imprudències vocals i que tinguin una llarga carrera.

    M'agrada

    • DE fet totes elles han fet imprudències, Meier inclosa, però cal saber fins on pts arribar, i aquí rau la intel·ligència d’unes en vers les altres.
      És difícil el relleu a Meier, parlem d’una de les cants de referencia wagneriana de tots els temps.

      M'agrada

  2. Xavier C.

    Tu diràs que és inclassificable, però tu posa´m a una banda les dones despentinades i a l´altra banda les demés, que t´asseguro que jo te la poso al grup que li toca 😆 😆 😆

    M'agrada

  3. Regí

    Sense dubte una digna hereva de la Meier, una altra mezzo ficada a soprano dramàtica. Emociona, que és el que importa. Esperem que arribe a ser una de les Brünnhilde de referència; aquesta “Immolació” és molt bona. Tanques els ulls i t’imagines Varnay, la Insuperable, o l’esplèndida Flagstad, vestides de Walkiries front al foc amb una música heroica que anuncia la fi d’un món caduc i l’adveniment d’un altre de millor. Formosa utopia que diria en Pedrell.

    M'agrada

    • Quan les mezzos traspassen la frontera corren molts riscos. Meier ha estat prudent, o més prudent que Mödl per exemple, que es va atrevir amb molta dignitat amb Brünnhilde.
      La influència de Varnay és evident en el cant i la intenció de Lang

      M'agrada

  4. Creo que estamos ante una voz absolutamente teatral y poco fonográfica. Es valiente y el público se lo agradece. Donde la encuentro más convincente es en el aria de Senta aunque donde me parece más entregada es en la “Inmolación”.

    En resumen, muy interesante documento auditivo de una voz que aún no he escuchado en vivo.

    Por cierto recibió clases de astrid Varnay.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: