IN FERNEM LAND

PRESENTANT A EMMA VETTER, LA SENTA DEL PROPER DER FLIEGENDE HOLLÄNDER AL LICEU


Emma_Vetter

La soprano sueca Emma Vetter està previst que canti Senta en sis de las vuit representacions de Der Fliegende Holländer la propera temporada (2016/2017) del Gran Teatre del Liceu, i per a les dues darreres han anunciat a Anja Kampe, però com que aquesta és molt coneguda al Liceu, he cregut convenient invitar a la Vetter a IFL.

Vetter va néixer el 19 de març de 1975 i va debutar a la Opera Real de Estocolm l’any 2004. El seu repertori no és gaire llarg i eminenment wagnerià, amb Elsa, Elisabeth, Senta, Isolda, Gutrune i Sieglinde, però també amb Santuzza, l’Amèlia verdiana i l’Agathe de Der Freischütz.

A la primera escoltada no m’ha acabat de fer el pes, però estic convençut que com succeeix en la majoria dels cantants wagnerians amb veus grans i impacte dramàtic, i la de Vetter sembla que sigui gran i el cant intens, alhora que hi ha un vibrato i una veu de timbre proper a l’acer, que en el teatre de ben segur deu prendre unes tonalitats més càlides i atraients.

De totes les gravacions disponibles m’he estimat més mostrar la més recent (2014) cantant Elisabeth de Tannhäuser, potser un rol que no acostumen a cantar veus de tendència més dramàtica com la seva.

L’escoltarem en els fragments més remarcables de la partitura sense solució de continuïtat, des de el “Dich teure halle” que inicia el segon acte i que és la presentació del rol, fins a la pregària a la Verge del tercer acte.

Possiblement Senta sigui un rol més adient a la vocalitat aparentment forta de Vetter, però aquesta que us he deixat, és la gravació més recent que tinc d’ella.

Richard Wagner
TANNHÄUSER

Elisabeth: Emma Vetter
Hermann: Lennart Forsen
Wolfram: Gabriel Suovanen
Tannhäuser: Daniel Frank
Dircetor musical: Ralf Weikert
Kungliga Opera Chorus & Orchestra
1 d’abril de 2014

ENLLAÇ D’INTERÉS

http://wagnerisverige.blogspot.com.es/2015/09/emma-vetter-sopran.html

Si la voleu escoltar en més rols:

Com a Elsa a Lohengrin al costat de Lena Nordin

Com a Senta a Paris 2013, al costat de l’impossible Erik de Frank van Aken.

Us deixo un vídeo de la producció de Philipp Stölzl al Schiller de Berlín, on ella també és Senta al costat Michael Volle.

Aniré presentant més cantants que debuten l’any vinent al Liceu

17 comments

  1. Vicent

    La Vetter, en el pitjor dels casos, va complir com a Isolde, tot i que es va anunciar que estava enconstipada i tal vegada, per aquesta raó anava amb compte. Però sí que és una veu gran tot i no haver-la pogut apreciat en tot el seu esplendor, per causa d’aquesta indisposició.

    M'agrada

  2. Joan

    Davant la falta de necessitat d’apunts peparatoris dels títols de sota/cavall i rei sembla ser que triomfarà la teoria de la nova secció “qui redimonis….”
    😀 😀
    Que no se’m malinterpreti però: agraeixo molt aquest apunt amb il.lustracions musicals i, si s’accepten peticions dels lectors, en llegiria amb molt de gust un dedicat a Tatiana Serjan tot i que no crec que finalment canti al segon repartiment d’un liceu que tampoc va veure debutar l’any passat Elena Pankratova .

    M'agrada

    • Queda anotada la Serjan i de manca de preparatoris res de res, però a vegades no puc estar a l’alçada i publicar quan jo voldria. La meva vida és complicada i gestionar el temps és un trencaclosques

      M'agrada

      • Joan

        Jo volia dir que aquests apunts centrats en cantants desconeguts o en produccions escèniques poden ser més útils que apunts preparatoris d’òperes com Bohème, Trovatore o Zauberflöte. No perquè no siguin importants: Sempre s’aprenen coses noves, però d’un títol molt escoltat, el que et pot d fer decidir anar a l teatre és la producció escènica, la direcció o les veus, més ara en que la direcció del liceu ha aconseguit revertir la situació i fer que ens esperem a comprar a saber qui cantarà. Jo tinc clar que em treuré entrada per la Senta d’Anja Kempe però llegint el post i escoltant els audios no sembla que m’hagi de preocupar en excés si al final la canta la Emma Vetter. Agraït.

        M'agrada

      • Hi ha qui està en un estadi més primari, per tant sempre és pot parlar de l’òpera, la versió o els cantants en un apunt preparatori.
        La qüestió és no estancar-me ni avorrir-vos i avorrir-me.
        Moltes gràcies pels suggeriments que sempre em fas.

        M'agrada

  3. Joan

    Si ho diu en Colbran serà així… Aquests canvis cal sumar-los al de T.J. Mathey per tant van 3 (o 4) ja. Em molesta sobremanera l’explicació del link que amablement ens deixa la Pilar: “Per entesa de les parts implicades”És tant com dir: si hi estan d’acord el teatre i els cantants, el públic no hi té res a dir.

    A mi el vaixell fantasma és una òpera que m’agrada. Hi aniré un parell de vegades: la primera per escoltar l’holandès de l’Albert Dohmen i la segona per la Senta de l’Anja Kampe. De la resta, tret d’Attila Jun, que no em fa gens el pes, no conec ningú així que si algú s’esplaia en els comentaris li ho agrairé.
    Si cau algú dels dos del repartiment, a imatge del que va passar l’any passat amb l’Otel.lo, tornaré a no anar-hi.

    M'agrada

    • Se suposa que el teatre i el cantant sempre estan d’acord, perquè de no ser així sempre hi ha litigis.
      El que no és admissible és que arribin a acords que perjudiquen al públic i alteren la qualitat d’allò inicialment anunciat sense ni tan sols igualar-ho, la immensa majoria de vegades ho empitjoren.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: