IN FERNEM LAND

INSISTINT EN LA GAZZA LADRA A LA SCALA 2016/2017


Francesca Alberti (la gazza) © Marco Brescia & Rudy Amisano | Teatro alla Scala

El 18 d’abril la RAI5 va transmetre la representació de La gazza ladra a la Scala, títol que ja va ser motiu d’un apunt a IFL després de la tumultuosa i protestada primera representació.

Ara podem tornar a gaudir de la deliciosa òpera de Rossini i veure la producció de Gabriele Salvatores que copia a Damiano Michieletto la solució de la garsa que va fer per la producció de Pesaro l’any 2007.

No seria honest que us parlés de la producció perquè no he pogut gaudir-la, per tant millor que tots els interessats en la insistència aprofitin el temps i d’aquesta manera reposo una mica.  

Gioachino Rossini
LA GAZZA LADRA
Melodramma in due atti, Libretto di Giovanni Gherardini
(Edizione critica della Fondazione Rossini di Pesaro in collaborazione con Casa Ricordi, Milano a cura di A. Zedda
A 200 anni dalla prima rappresentazione – Teatro alla Scala 1817

Ninetta Rosa Feola
Pippo Serena Malfi
Lucia Teresa Iervolino
Fabrizio Vingradito Paolo Bordogna
Giannetto Edgardo Rocha
Fernando Villabella Alex Esposito
Gottardo Michele Pertusi
Ernesto Giovanni Romeo
Giorgio/Il Pretore Claudio Levantino
Antonio Matteo Mezzaro
Isacco Matteo Macchioni
Una gazza Francesca Alberti

Coro e Orchestra del Teatro alla Scala
Direttore Riccardo Chailly

Regia Gabriele Salvatores
Scene e costumi Gian Maurizio Fercioni
Luci Marco Filibeck
Movimenti coreografici Emanuela Tagliavia
Marionette, costumi e animazione a cura di Compagnia Marionettistica Carlo Colla e Figli

Teatre alla Scala de Milà 18 d’abril de 2017

Ja ho sé que alguns espereu el meu anàlisi i sempre que puc no l’estalvio, però en aquesta ocasió no podrà ser i no per falta de ganes, més aviat és per manca de temps i per tant els que esperaven trobar aquí el complement a l’apunt del 14 d’abril, m’hauran de disculpar. Estic segur que ho entendran i alguns potser fins i tot ho agrairan. Darrerament algunes de les meves valoracions es puntuen molt baixes, quelcom que us asseguro que no em preocupa, ans al contrari, em preocuparia molt més buscar el consens complaent a costa de la meva lliure opinió.

16 comments

  1. colbran

    Veo en la puntuación de este post-al menos hasta el momento- una forma incógnita de “valorar” (?) tu esfuerzo como un cierto castigo por ofrecer lo más reciente que se programa, sea del autor que sea, a quienes se acercan a tu blog, sobre todo si el autor es Rossini. Quizás tenga algo que ver con opiniones tuyas recientes, ya que en este caso, Joaquim, tu no realizas ningún análisis, ni positivo ni negativo y no veo la razón de este comportamiento.

    A quienes les agrada Rossini les recomiendo que se familiaricen con esta hermosa ópera que es “La gazza ladra”, en la que descubrirán hermosas melodías y excelente canto que subrayan un hecho real que acabó con guillotima y que en su conversión en obra lírica se optó por un final justo.

    M'agrada

  2. marcozincone

    Gracias Quim, no por lo que omites sino por lo que hay! No te desanimes, que el servicio de este blog es incomparable y si hay alguien que no está satisfecho, que se lo haga él mismo mejor!

    M'agrada

  3. Duran

    Hola Joaquim, fa mol temps que no deixaba un comentari sobre els teus apuns, peró, els segueixo cada dia, puig son tan bons i macos els que deixan als altres , que no m’atraveixo a dir-ne res, i avui me atrevit ya que aquesta opera de Rossini, si la conec i m’agrada molt (soc un entusiaste de Rossini), només bull dir que , grasies per la teva labor i estic d’acord am els apunts tan de Collbran, (un pou de sabiduria musical), com els demés. Segueixo a diari el teu blog. Un abraç

    M'agrada

  4. Pepa MG

    Realmente muy bonita. Es la primera vez que la he visto. Me ha gustado la escenografía, sin complicaciones, ilustrando la historia, no dispersa. Tiene algún elemento chirriante, como esa capa vampírica con la que aparece el Podestá en un momento, incluso con picos, se supone que para enfatizar el carácter depredador del personaje, pero que a mi entender no aporta nada que no esté ya expresado en el canto y la actuación y solo da risa (no es un vampiro aristocrático a lo christoper lee o Langella). Lo de los nazarenos lo mismo, como no sea para lograr un efecto plástico. Muy bonita, he disfrutado mucho. Gracies de nou.

    M'agrada

  5. Retroenllaç: Noticias de abril 2017 | Beckmesser

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: