IN FERNEM LAND

LA TERCERA DE MAHLER SEGONS TEODOR CURRENTZIS


El passat 20 de setembre va fer la seva presentació com a director titular de la SWR Symphonieorchester de Stuttgart el director grecorus Teodor Currentzis, un altre “fuori classe” que està destinart a revolucionar el món de la direcció dels propers anys.

Per l’ocasió va triar una simfonia tan colpidora, profunda, espectacular i definitiva com la tercera de Mahler i com es pot constatar gràcies al vídeo de la retransmissió de la SWR, el resultat és extraordinari. A Stuttgart estan de festa grossa perquè el fitxatge és a jutgar pel resultat d’aquest concert, absolutament aclaparador.

El plantajament de Currentzis no pot ser més contundent en l’exposició gens ensucrada, més aviat extraient d’una formació orquestral de primera, un so quasi aspre, sec i sense concesions amables. Tota l’arquitectura mahleriana tan contrastada, entre la ironia, el lirisme, les reminiscències arcaiques d’un folklòrisme encisador o la profunditat més interioritzada d’un adagi memorable, pren una dimensió evocadora, explosiva i brillantíssima per la radicalitat, claredat i bellesa de la proposta i la resposta de la formació orquestral. les formacions corals i la catàrtica part solista.

Tot el que havia llegit d’aquest concert eren lloances i elogis sense restriccions i ara ho entenc, l’experiència és bellíssima i segur que és l’inici d’una etapa que situarà a la SWR Symphonieorchester a un nivell de prestigi internacional indiscutible i que consolidarà a un director destinat a sacsejar els adormits públics de les sales simfòniques de mig món, amb la genial radicalitat d’unes direccions que prometen molt.

Gustav Mahler
Sinfonie Nr. 3 d-Moll für Alt, Frauenchor, Knabenchor und Orchester

Gerhild Romberger, Alt
Damen des MDR Rundfunkchors
Knabenchor collegium iuvenum Stuttgart
SWR Symphonieorchester
Director: Teodor Currentzis

Beethovensaal, Liederhalle, Stuttgart 20 de setembre 2018

5 comments

  1. Manu

    Aquesta orquestra la va portar Ibercamera fa unes temporades amb Eschenbach amb una cinquena de Mahler molt potent. Al novembre torna a Barcelona amb Ibercamera amb Inbal al capdevant. Segur que aviat vindran també amb Currentzis.

    M'agrada

  2. Manuel

    Currentzis es un director al que sigo con enorme interés. Coincido plenamente con que está llamado a ser uno de los grandes. Sorprende en él, entre otras muchas cosas, la amplitud de su repertorio, desde Purcell y Couperin hasta Stravinski y Shostakovich.
    Las grabaciones que ha hecho con la orquesta MusicAeterna son de primera. Tiene una magnífica “Patética” de Chaikovski, una de la mejores versiones que he escuchado.

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: