IN FERNEM LAND

Don Giovanni al MET, la banda sonora de la crònica del Amfortas


Don Giovanni MET

Don Giovanni MET

El mai prou valorat Amfortas i en les seves envejables cròniques, la majoria de vegades no poden comptar amb la banda sonora o visual del que ens explica. Tot hi així, en les dues darreres cròniques he pogut trobar, un youtube de Les Pêchers de Perles (WNO) que ilustraven la seva magnífica crònica i avui us proporciono la banda sonora de la ùltima que ens ha deixat, el Don Giovanni del MET, per bé que ell ens feia esment de la del 27 de setembre i jo aquí us deixo la del 1 d’octubre, gràcies a un altre recolzament incondicional del bloc, en Parsifal, que malgrat no comentar gaire, em proporciona unes coses confesables i altres que no, que són per sucar-hi pa. Sempre que pugui us en faré partíceps.

Si fa uns dies parlavem del Don Giovanni del ROH amb Keenlyside, Ketelsen, Di Donato, Vargas i Poplavskaya, entre d’altres i que ja es troba a la xarxa per poder ser despenjat, en versió VIDEOGRÀFICA (si la mateixa que es va veure als cinemes, avui parlem del Don Giovanni del següent repartiment:

Don Giovanni: Erwin Schrott
Donna Anna: Krassimira Stoyanova
Don Ottavio: Matthew Polenzani
Donna Elvira: Susan Graham
Leporello: Ildebrando D’Arcangelo
Zerlina: Isabel Leonard
Masetto: Joshua Bloom
Commendatore: Philip Ens

Continuo: Dennis Giauque, Harpsichord
Cello: David Heiss
Mandolin Solo: Joyce Rasmussen Balint

Director: Louis Langrée

No està gens malament oi?. Jo us deixo l’enllaç per si voleu baixar-lo sencer i la crònica del amic Amfortas la podeu llegir prement aquí.

Don Giovanni MET

Don Giovanni MET

Per anar fent boca us deixo l’ària del catàleg de Loperello, cantada per Ildebrando d’Arcangelo

i ara la serenata del Don per Erwin Schrott

Finalment escoltarem a Matthew Polenzani en l’ària del segon acte de Don Ottavio, “Il mio tesoro”

11 comments

  1. dandini

    Caram tenia jo molt interès en sentir alguna cosa d’ aquest Don Giovanni.Trobo que el Leporello té molt poques pegues.Ildebrando d’Arcangelo és un cantant molt musical,que domina aquest repertori a la perfecció.Potser li mancaria un xic d’intenció.Respecte al Erwin Schrott les crítiques sovint diuen que el seu “desparpajo” escénic supera en Mozart al seu refinament vocal.Jo personalment la serenata crec que l’he sentida millor.Tantmateix crec que la seva prestació en el Mephistopheles pot ser un puntaç pel Liceu.En darrer lloc Matthew Polenzani té una veu que en principi costa pero demostra que coneix l’estil ino té problemes de fiato.

    M'agrada

  2. Dandini, potser he escollit uns talls equivocats. Potser Polenzani t’hagués agradat més a “Dalla sua pace”.
    Schrott està sempre igual, si t’agrada, t’agrada. Jo encara no he trobat el què d’aquest cantant. Espero veure’l en directa per veure si em fa el pes.

    M'agrada

  3. kenderina

    A mi se me hace duro ahora oir otra pareja que no sean Simon Keenlyside y Kyle Ketelsen en esos papeles. Esto no puede ser bueno 🙂 Y no es que estos dos señores lo hagan mal, para nada…es que a mí me falta algo y no se muy bien definir que es. Pero si me gusta la voz de Schrott, aunque la noto “rara” en esta grabación…pero tampoco se decir porqué.

    M'agrada

  4. Possss, ya no dire que no compare porque en este caso me ha sido simplemente imposible no hacerlo, porque mi mente todavía tiene en la memoria muy reciente el DG de ROH. En los 3 casos me gusto mas el elenco de DG perooo: Creo que me gustara mas Erwin como Leporello que como DG. No lo he escuchado en vivo y no lo he visto por lo cual seguro me pierdo gran parte de su contribución artistica. Juzgando simplemente por la voz es a veces un poquitín aspera y todavía no ha cantado este papel tropecientas mil veces para darle todo el refinamiento del que es capaz Keenlyside. Ademas esta probablemente sea la aria donde mas grande sea diferencia de interpretación, pero he de decir que no he oido nunca una tal dulce suave y totalmente seductora que la de Keenlyside. Puso el estándar muy alto en ella. Lo dicho que me encantaria Erwin de Leporello, creo que a ese papel le puede dar mas matices. D’Arcangelo es bueno y la aria es agradable de escuchar pero de nuevo hay pequenos toques de asperidad que hasta en el me resultan poco comunes, le he oido mejor en la Carmen de ROH. Por lo tanto me agrada mas Ketelsen. Es curioso porque siempre preferi en ambos papeles las voces mas graves y ahora resulta que en esta particular version me agradan las mas ligeras de ROH. Pero definitivamente la voz de Kyle Ketelsen me resulta mas lisa, mas flexible, mas Mozartiana de alguna manera que la de Ildebrando. Para mi gusto canto y interpreto mejor la aria. Tambien he de decir que lo que comparo no es en igualdad de concisiones. Tendria que oir los dos elencos en RoH para compara, el esfuerzo de ;llenar una sala como el Met no puede no afectar la calidad de la interpretación. Ahí quieres o no has de empujar para que te oigan asi que poca dulzura es a veces posible. Por lo tanto esperare a escuchar estos dos senores en vivo, pero no me desagradan! Solo que los otros me gustaron mas y me parecio todo mas refinado con mas matices. El Polenzani es un buen Ottavio, todo tipico el, pero hasta aquí rara como soy prefiero la interpretación menos mozartiana de Ramon Vargas. Este no fue un Ottavio tradicional y por lo tanto me agrado. Este papel es ingrato, aburrido e soso pero no es facil cantarlo bien. Polenzani lo canta bien y se nota en su voz lo bonita que es la musica pero no oiga e el nada que me haga el papel menos soso 🙂

    M'agrada

  5. OLYMPIA

    La tenia i l’ “accident” me la va fer perdre…És una precioosa òpera que un dia o altra recuperaré. Gràcies a l’Amfortas per la seva crònica i a tu, Quim pels fragments que ens ofereixes.

    M'agrada

  6. gesztenye

    Yo estuve alla en la MET el 4 de octubre… UNa produccion y regia aburridisima, muy banal, como un burlesque… a decir a verdad, el cast era casi excelente, con Schrott sin camisa en los primeros minutos :))) PERO no era un gran que… Para mi esa era mi primera vez en la MET y era una desilusion… prefiero el LICEU 🙂

    M'agrada

  7. Hola Gesztenye, seguramente has tenido mala suerte. En el MET acostumbran a ofrecerse veladas excelentes. Nuestro corresponsal Amfortas así lo atestigua.
    Ciertamente este Don Giovanni tampoco a él, causó una gran impresión.
    Gracias por comentar

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: